// یکشنبه, ۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۱۰

گلکسی اس 7 رونمایی شد: پردازنده اسنپدراگون 820، بدنه ضد آب، نمایشگر 5.1 اینچی QHD و حساس به فشار

گلکسی اس ۷، پرچمدار نسل بعد کمپانی کره‌ای سامسونگ بالاخره در جریان کنگره جهانی موبایل MWC 2016 رونمایی شد. البته سامسونگ این‌بار با دو نسخه پرچمدار وارد گود رقابت شده تا طیف بیشتری از مخاطبان را جذب خود کند. با زومجی و مشخصات کامل این گوشی همراه باشید.

سامسونگ هم‌اکنون در حال برگزاری مراسم مخصوص رونمایی پرچم‌دار‌های جدید خود در شهر بارسلونای اسپانیا است. گلکسی اس ۷ جدیدترین گوشی‌ سامسونگ از خانواده S است که با امکانات جدید اما همان ظاهر مشابه سال گذشته معرفی شده است.

طراحی

طراحی و ظاهر گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج در نسل قبل نسبت به باقی دستگاه‌های سری S شرکت سامسونگ، یک تحول بزرگ بود. در نسل قبل، سامسونگ پس از مدت‌ها تصمیم گرفت به جای پلاستیک از ترکیب فلز و شیشه در گوشی‌های هوشمند خود استفاده کند. جنس بدنه‌ی مقاوم و زیباتر توانست دل بسیاری از طرفداران سامسونگ را با خود همراه کند و فروش بالایی را برای کمپانی کره‌ای به ثبت برساند.

ظاهرا سامسونگ حالا از طراحی پرچم‌داران خود راضی است و دوست دارد تا با بهبود‌های جزئی در طراحی، گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج را روانه بازار‌ها کند. البته تفاوت‌هایی هم قابل مشاهده است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، سامسونگ سعی کرده تا ضخامت کناری دستگاه را کمتر کند و این مورد زمانی که شما گلکسی اس ۷ را با نسل قبل مقایسه می‌کنید، قابل مشاهده است. همچنین دکمه‌ی Home در گوشی‌های جدید از جهاتی طراحی متفاوتی دارد و همینطور برآمدگی دوربین در پشت دستگاه نیز بسیار کمتر شده است.

سال گذشته بسیاری از دوست‌داران سامسونگ از نبودن امکان ارتقا کارت حافظه و همچنین ضد آب نبودن این دو دستگاه بسیار گله‌مند بودند اما سامسونگ به این دو خواسته توجه کرده و حالا در طراحی جدید گلکسی اس 7 شاهد پشتیبانی از کارت‌های میکرو SD تا حداکثر ظرفیت 200 گیگابایت و اخذ گواهینمامه IP68 که به معنی ضد آب و گرد و غبار بودن این دستگاه است، هستیم.

نمایشگر

سامسونگ از نمایشگری Super AMOLED که توانایی نمایش ۱۶ میلیون رنگ مختلف را داراست در یک نمایشگر ۵.۱ اینچی استفاده کرده است. مقدار رزولوشن دستگاه در همان مقدار ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل باقی مانده تا بدین ترتیب شاهد تراکم پیکسلی بالای ۵۷۶ عددی باشیم.

سامسونگ با اینکه از نمایشگری به اندازه ۵.۱ اینچ در گلکسی اس 7 استفاده کرده اما اندازه این نمایشگر در گلکسی اس 7 اج را به ۵.۵ اینچ ارتقا داده است. این نمایشگر بزرگتر از برخی ویژگی‌های خاص مانند لانچر اج Tasks برخوردار است که می‌توان سریع‌تر به برنامه‌ها، خبر‌ها و عملکرد‌های دستگاه دسترسی پیدا کرد.

نمایشگر باکیفیت گلکسی اس 7 از محافظ بسیار مقاوم گوریلا گلس 5 استفاده می‌کند؛ اما نکته‌ی خاص درباره نمایشگر این دستگاه قابلیت حساس به فشار است که اکنون راه ارتباطی جدیدی را برای کاربر تعریف می‌کند.

سخت افزار

سامسونگ از دو پردازنده‌ی مختلف اسنپدراگون 820 MSM8996 و اکسینوس 8890 هشت هسته‌ای استفاده خواهد کرد که هر کدام از این دو پردازنده به ترتیب با پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 530 و Mail-T880 MP12 همراه خواهند بود.

همانطور که می‌دانید گلکسی اس 7 طبق روال هرساله گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ قرار است با دو پردازنده‌ی متفاوت در سطح جهان عرضه شود که نسخه‌ی مجهز به پردازنده‌ی اکسینوس همان نسخه‌‌ی بین المللی خواهد بود. نتایج جدید از تست بنچمارک AnTuTu نشان می‌دهند پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ تا ۲۰ درصد امتیاز بیشتری نسبت به اکسینوس ۸۸۹۰ گلکسی اس ۷ بدست آورده است.

Samsung galaxy S7 pics

پردازنده‌ی اکسینوس ۸۸۹۰، پردازنده‌ی بین‌المللی گلکسی اس ۷ در آزمایش بنچمارک AnTuTu امتیاز ۱۰۵٫۰۰۰ را برجای گذاشته است که به خودی خود بیشتر از همه نتایجی است که تاکنون ثبت شده. اما حالا گلکسی اس ۷ به همراه پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ نیز در آزمون بنچمارک AnTuTu شرکت کرده و امتیاز فوق‌العاده ۱۲۵٫۲۸۸ را بدست آورده است.

چیپ پردازش گرافیکی این دو نوع پردازنده مرکزی آنقدر قوی هستند که مطمئنا هیچ بازی در پلی استور وجود ندارد که بتواند این دو چیپ پردازش گرافیکی را با چالشی جدی مواجه کند.

نرم افزار

سامسونگ از اندروید نسخه ۶ مارشمالو در دو پرچم‌دار خود استفاده کرده و لباس تاچ ویز را بر روی آن پوشانده است تا با قابلیت‌هایی که این دستگاه قرار است ارائه کند، آن را همگام کند.

شرکت‌های سازنده گوشی‌های اندرویدی همیشه تلاش می‌کنند تا با تغییرات اساسی، رابط کاربری اندروید گوشی‌های خود را، متفاوت از دیگر شرکت‌ها طراحی و ارائه کنند. رابط کاربری TouchWiz در نسل قبل گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ بیشتر از همیشه سبک و روان شد تا کاربران تجربه‌ی بهتری از استفاده این رابط نرم‌افزاری داشته باشند.

سامسونگ در رابط کاربری گلکسی اس ۷، تنها برنامه‌های ضروری دوربین، مدیریت فایل، گالری، ضبط صدا و پخش موسیقی را گنجانده و خبری از برنامه‌های پیش‌فرض سامسونگ یا برنامه‌های اضافی نخواهد بود. به علاوه، سامسونگ در رابط کاربری گوشی گلکسی اس 7 از بسیاری از امکانات اندروید ۶.۰ مارشمالو استفاده خواهد کرد. امکاناتی نظیر Doze که گفته می‌شود برای بهبود مصرف باتری در اندروید ۶.۰ تعبیه شده است.

سامسونگ همچنین با اندروید مارشمالو توانسته رابط اج را گسترش دهد و اکنون لانچر کناری اج را به صورت دو ستونه و همراه با بخش بندی‌های مهمی همراه کند.

دوربین

سامسونگ از دوربینی ۱۲ مگاپیکسلی در گوشی خود استفاده کرده که دارای تثبیت‌گر تصاویر نوری، فلش دوگانه و فوکوس خودکار است. این دوربین از ویژگی‌هایی مانند پاناروما، HDR خودکار، تشخیص چهره، فوکوس لمسی و تگ‌های جغرافیایی نیز پشتیبانی می‌کند.

دوربین این دستگاه می‌تواند ویدیو‌هایی با کیفیت 2160 پیکسل با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه، کیفیت 1080p با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه و کیفیت 720p با ۱۲۰ فریم بر ثانیه ضبط کند.

دوربین جلوی این دستگاه نیز ۸ مگاپیکسلی است و از HDR خودکار و تماس‌های ویدیویی دوگانه نیز پشتیبانی می‌کند.

سنسور دوربین "۱/۲.۵ با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی اشاره کرد که برای یک گوشی‌هوشمند کمی بزرگ به نظر می‌رسد. با توجه به بهره‌گیری از این سنسور به نظر می‌رسد اندازه‌ی هر پیکسل بیش از ۱.۱۲ میکرون خواهد بود که این موضوع نویدبخش عملکرد راضی‌کننده‌ی دوربین گلکسی اس ۷ در محیط‌هایی است که نور کمی دارند.

گلکسی اس ۷

با محاسبه‌ای کوتاه می‌توان نتیجه گرفت که این سنسور ۵.۷۶ میلی‌متر عرض و ۴.۲۹ میلی متر طول دارد و ۱۲ میلیون پیکسل بر روی آن قرار گرفته تا نور را جذب کنند. همانطور که اشاره کردیم اندازه‌ی هر پیکسل قریب به ۱.۴ میکرون است. اندازه‌ی هر پیکسل در دوربین گلکسی اس ۷ تقریبا برابر آیفون ۶ اپل است؛ با این تفاوت که رزولوشن دوربین گلکسی اس ۷ تقریبا ۵۰ درصد بیشتر از محصول سال گذشته‌ی اپل است.

باتری

هر دو دستگاه گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج از باتری‌هایی با ظرفیت بیشتر برخوردارند که کمک می‌کند کاربران از عمر باتری بیشتری برخوردار باشند. ظرفیت باتری گلکسی اس 7 از مقدار 2550 میلی آمپر ساعت به ۳۰۰۰ رسیده که عدد بسیار بهتری است و در نسخه اج نیز سامسونگ ظرفیت باتری را از ۲۶۰۰ میلی آمپر ساعت به ۳۶۰۰ رسانده است.

ظرفیت بیشتری باتری در این دو دستگاه باعث شده که گلکسی اس 7 نسبت به نسل قبل خود ۱.۱ میلی‌متر ظخیم‌تر و ۱۴ گرم سنگین‌تر باشد. این پرچم‌دار حالا دارای ۷.۹ میلی‌متر ضخامت و ۱۵۲ گرم وزن است. این تفاوت در نسخه اج بسیار بیشتر حس می‌شود چرا که گلکسی اس 7 اج ۲۰ درصد سنگین‌تر از گلکسی اس 6 اج با وزن ۱۵۷ گرم شده است.

مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری گلکسی اس ۷:

  • نمایشگر ۵.۱ اینچی، AMOLED با رزولوشن QHD
  • دو نسخه پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ و اکسینوس ۸۸۹۰
  • پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 530/ Mail-T880 MP12
  • ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم
  • دوربین ۱۲ مگاپیکسل با سنسور BRITECELL در پشت
  • دوربین ۸ مگاپیکسل و Auto HDR
  • اندروید ۶.۰.۱ مارشملو با تاچ‌ویز سبک و روان شده
  • پشتیبانی از مجوز IP67 برای ضد آب و گرد و غبار بودن

منبع: زومیت


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده