حجم کم بازی‌های موبایل و دسترسی بیشتر مردم به گوشی های هوشمند سبب شده تا بازی‌های کوچک اما خلاقانه و سرگرم‌کننده بی‌شماری توسط استودیوهای مستقل و حتی شرکت‌های بزرگ تولید شود و این بازار را هدف قرار دهند.

گیم‌لافت یکی از این شرکت‌های بزرگی است که عنوانی کوچک اما درگیرکننده به نام Ninja Up را برای پلتفرم‌های اندروید و iOS منتشر کرده است. کل کاری که شما باید در این بازی کنید، هدایت یک نینجای بامزه و مرموز به سمت بالا است. این کار به وسیله‌ی کشیدن طنابی در زیر پای این نینجا انجام می‌شود. هرچقدر که طول این طناب کمتر باشد، صعود شما به آسمان سریع‌تر و پر سرعت‌تر می‌شود. البته زاویه بندی و جلوگیری از برخورد با دیوار، شانس شما را برای گرفتن سرعت بیشتر، افزایش می‌دهد. صعود به آسمان به همین راحتی‌ها نیست و بر سر راه خود دشمنان متنوعی را خواهید دید که بسته به ارتفاع، نوع آن‌ها هم تغییر می‌کند. اوایل راه که از شهری شلوغ بازی آغاز می‌شود، جرثقیل برج‌ها و نینجاهای پرنده‌ی دیگر سد راه شما هستند، عبور از آن‌ها و صعود به جو زمین باعث ملاقات نینجا با موجودات فضایی می‌شود که برخورد، شکست برای بازیکن به همراه دارد. با انجام ممتد این بازی کم کم قلق کار دستتان می‌آید و حتی از دشمنان به عنوان سکو برای بالا رفتن استفاده خواهید کرد. چند صعود تمیز باعث می‌شود تا حالت خشم نینجا هم فعال شود و سرعت شخصیت بازی را بیش از پیش کند. ثبت رکورد و به اشتراک‌گذاری آن با دوستان خود رقابتی هیجان‌انگیز را پدید می‌آورد. این را هم اضافه کنیم که بازی در عین سادگی، با بالا رفتن سخت و سخت‌تر می‌شود طوری که شاید رسیدن به رکورد هزار برایتان آرزو شود! ninja-Up-screenshots خوبی‌های بازی بسیار است اما همچون بیشتر بازی‌ها، باگ‌های آزاردهنده‌ای هم وجود دارد. ظاهر شدن ناگهانی موانع در مواقعی که نه دید درست دارید و نه می‌توانید شخصیت را کنترل درست کنید سبب می‌شود تا بارها و بارها در بازی به اصطلاح بسوزید و دوباره مسیر را از اول آغاز کنید. گرافیک بازی سبک جالبی دارد که ما را یاد عناوین معروفی مانند ماینکرفت می‌اندازد. محیط‌های بازی با این‌که در صورت پیشرفت تغییراتی به خود می‌بیند، اما به مرور تکراری می‌شوند و از جذابیت بصری می‌کاهد. شاید سازندگان می‌توانستند تعداد محیط‌ها را بیشتر کنند و بازی را از ظاهر به شدت ساده‌اش کمی در بیاورند. صداگذاری و موسیقی در حدی نیست که بتوان آن را حتی مورد بررسی قرار داد و از نظر ما، برای یک چنین بازی که گیم‌پلی مهم‌ترین بخش آن است، این دو المان اهمیتی ندارد. آزاردهنده‌ترین عاملی که به وفور مشاهده می‌شود، تبلیغات درون برنامه‌ای است. Ninja Up یک بازی کاملا رایگان است ولی این دلیل نمی‌شود که گیم‌لافت از آن درآمدی کسب نکند. این شرکت بهترین راه برای کسب درآمد را تبلیغات دانسته و آنقدر تعداد آن‌ها زیاد هستند و بازی شما را پس از سوختن در طول بازی به وقفه می‌اندازد که اعصابتان خورد می‌شود.

دانلود از گوگل پلی / دانلود از آیتونز


Ninja Up

در هر صورت، Ninja Up یک بازی ۳۵ مگابایتی است که حجم بسیار کمی از حافظه‌ی گوشی را اشغال می‌کند، فرقی هم ندارد چه موبایل اندوریدی دارید چه اپلی، گرافیک بازی به قدری سبک است که بر روی هر دستگاهی به راحتی اجرا می‌شود. این بازی را اصلا از دست ندهید.
دانیال نوروزی

8

نقاط قوت

  • سادگی و سبکی بازی
  • گیم‌پلی خلاقانه و اعتیاد آور
  • سبک گرافیکی خاص

نقاط ضعف

  • وجود برخی باگ‌های عجیب
  • تکراری شدن محیط
  • تبلیغات آزاردهنده‌ی میان بازی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده