نویسنده: سارا مرتضوی
// شنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۰

ریلود بیست و پنجم: مروری بر مجموعه بازی‌های .Project I.G.I

در جدیدترین قسمت از برنامه ریلود سراغ یکی از خاطره انگیزترین بازی‌های شوتر اول شخص تاریخ یعنی بازی .Project I.G.I رفتیم و دو نسخه از این مجموعه بازی را مرور کردیم. با ما همراه باشید.

مجموعه بازی‌های .Project I.G.I بازی‌های شوتری هستند که کار ساخت و توسعه آن‌ها را استودیویی نروژی با نام Innerloop بر عهده داشت. اولین نسخه از این بازی که در سال ۲۰۰۰ میلادی، یعنی سه سال پیش از اولین نسخه از مجموعه بازی‌های کال‌آف‌دیوتی روانه بازار می‌شود را بدون شک می‌توان یکی از سخت‌ترین بازی‌های آن روزگار به حساب آورد. این بازی شوتر تاکتیکال که از زاویه دید اول‌شخص روایت می‌شد، حتی اجازه ذخیره‌سازی پیشرفت در بازی را هم به بازیکن نمی‌داد. جدای از سختی اما اولین نسخه از این مجموعه بازی به‌دلیل طراحی مراحل چالش‌برانگیز، سلاح‌های متنوع، گرافیک چشم‌نواز و صداگذاری بی‌نظیرش مورد تمجید و تحسین همگان قرار می‌گیرد. با وجود تمام جذابیت‌هایی که اولین نسخه از مجموعه بازی‌های I.G.I تقدیم مخاطب خود می‌کرد، این بازی مشکلات بسیاری نیز داشت. عدم استفاده از سیستم ذخیره‌سازی، هوش‌مصنوعی پایین کاراکترها و نبودِ سیستم مولتی‌پلیر در بازی از مواردی است که موجب نارضایتی کاربران شده بود.

موفقیت‌های نسخه اول اما استودیو سازنده را مجاب به ساخت بازی بعدی یعنی بازی I.G.I. 2: Covert Strike می‌کند. در نسخه دوم بازی که در سال ۲۰۰۳ میلادی و برای پلتفرم‌های ویندوز، ایکس ‌باکس و مک روانه بازار شده است، سازندگان سعی در رفع برخی مشکلات نسخه اول کردند. به همین دلیل در نسخه دوم از بازی‌های آی‌جی‌آی شاهد هوش مصنوعی بهتر کاراکترها، قابلیت ذخیره‌سازی و نیز حالت چند‌نفره در بازی هستیم. بعد از عرضه نسخه دوم، مجموعه آی‌جی‌آی برای مدتی طولانی در سکوت به سر می‌برد تا اینکه بالاخره در سال ۲۰۱۹ میلادی، ناشری تحت نام Toadman Interactive اعلام می‌کند که قصد دارد سومین نسخه از این مجموعه را تحت نام I.G.I.: Origins در سال ۲۰۲۱ روانه بازار کند. 

در جدیدترین برنامه ریلود تصمیم گرفتیم سری به این مجموعه خاطره‌انگیز بزنیم و دو نسخه از این بازی را درکنار هم مرور کنیم. با بیست و پنجمین قسمت از برنامه ریلود همراه ما باشید. 

تماشا در یوتیوب


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده