نویسنده: سارا مرتضوی
// پنجشنبه, ۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۰

ریلود بیست و سوم: مروری بر مجموعه بازی‌های Serious Sam

در بیست و سومین قسمت از برنامه ریلود سراغ مجموعه بازی‌های Serious Sam رفتیم و درکنار تجربه دو نسخه از این مجموعه، سعی کردیم مروری بر تاریخچه یکی از منحصر به فردترین شوترهای تاریخ داشته باشیم. با ما همراه باشید.

اگر در دهه نود میلادی زندگی می‌کردید (و حتی اگر گیمر هم نبودید!)، بدون شک گذرتان برای یک بار هم که شده به یکی از بازی‌های فرست پرسن شوتر آن دوران می‌خورد. در آن سال‌ها پس از عرضه بازی ولفنشتاین 3D و به‌دنبال آن بازی‌های DOOM‌ و Quack محصول شرکت ایدسافتور، سیل عظیمی از بازی‌های فرست‌پرسن شوتر راه افتاده بود که بسیاری از گیمرها و بازی‌سازهای آن دوران را با خود همراه کرده بود. این‌گونه می‌شود که اعضای استودیو تازه تأسیس Croteam هم تصمیم به ساخت یک بازی در سبک تیراندازی اول‌شخص می‌گیرند. برای دیده شدن در میان بازی‌های شوتر آن دهه، تیم سازنده ناچار بود تغییرات بسیاری در فرمول آشنای بازی‌های ایدسافتور ایجاد کند. این تغییرات که در عین حال چالش‌های بسیاری نیز برای اعضای استودیو به‌همراه می‌آورد، درنهایت به خلق یکی از منحصر به فردترین آی‌پی‌های شوتر فرست‌پرسن تاریخ، یعنی بازی Serious Sam می‌انجامد. 

نسخه اول از این مجموعه بازی که در سال ۲۰۰۱ و با نام Serious Sam: The First Encounter روانه بازار شده است، آن‌قدری با سایر بازی‌های پیش از خود تفاوت داشت که نظر مثبت گیمرها را به خود جلب می‌کند. این‌گونه می‌شود که استودیو کرواسیایی Croteam تصمیم به ساخت نسخه‌های دنباله بر این بازی می‌گیرد. به این ترتیب دومین نسخه از مجموعه Serious Sam در سال ۲۰۰۲ و با نام Serious Sam: The Second Encounter روانه بازار می‌شود. بعد از انتشار سومین نسخه‌ی اصلی با نام Serious Sam 2 در سال ۲۰۰۵ میلادی، استودیو سازنده به مدت ۶ سال دست از کار کشیده و درنهایت نسخه بعدی بازی با نام Serious Sam 3: BFE را در سال ۲۰۱۱ در اختیار علاقمندان قرار می‌دهند. 

همان‌طور که اطلاع دارید آخرین نسخه از مجموعه بازی‌های Serious Sam با نام Serious Sam 4 چندی است که روانه بازار شده است. به همین منظور تصمیم گرفتیم در بیست و سومین قسمت از برنامه ویدیویی ریلود، درکنار تجربه دو نسخه از این مجموعه بازی، مروری کوتاه داشته باشیم به تاریخچه پیدایش یکی از محبوب‌ترین شوترهای اول‌شخص تاریخ، یعنی بازی سام جدی! با ما همراه باشید.

دانلود از آپارات |‌ تماشا در یوتیوب


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده