نویسنده: بخش تبلیغات
// چهار شنبه, ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۰

تاثیر CDN ابر آروان بر سئو سایت

بهینه‌سازی وب‌سایت، در راستای رشد و توسعه‌ی کسب‌وکارها، برندینگ قوی‎‌تر و جذب مشتری‌های بیش‌تر، در موتورهای جست‌وجو نقشی مهم و کلیدی ایفا می‌کند.

یکی از راهکارهای موثر در بهبود سئوی سایت در کنار ایجاد محتوای جذاب و لینک‌دهی موثر، سرمایه‌گذاری در یک شبکه تحویل محتوا یا CDN است. بی‌شک تجربه‌ی کاربری خوب، نقشی کلیدی در بهبود سئوی سایت شما دارد و زمان بارگذاری کوتاه، یکی از عوامل رضایت‌مندی کاربران است. در واقع گوگل، زمان بارگذاری صفحات سایت را به عنوان یک فاکتور موثر برای رتبه‌بندی در نظر می‌گیرد و این‌جاست که شبکه‌های تحویل محتوا می‌توانند با افزایش سرعت بارگذاری صفحات، به بهبود وب‌سایت شما کمک کنند.

در ادامه جزییات بیش‌تری درباره‌ی مزایای استفاده از CDN ابر آروان در سئو خواهیم گفت و متوجه خواهید شد که چرا سرمایه‌گذاری در CDN تصمیمی هوشمندانه‌ برای ارتقای کسب‌وکار شماست.

CDN چیست و چگونه کار می‌کند؟

در سیستم شبکه‌ توزیع محتوا (CDN)، اطلاعات شما در سرورهای مختلف ذخیره می‌شود و پس از درخواست کاربر برای بازدید سایت، نزدیک‌ترین سرور به محل جغرافیایی کاربر شناسایی شده و محتوای وب‌سایت شما به‌جای سرور مبدا سایت، از سرور نزدیک به کاربر، ارسال می‌شود.

در غیاب CDN، سرور میزبانی مبدا، باید به تنهایی به تک‌تک درخواست‌های کاربران پاسخ دهد. این امر، به ترافیک بالایی منجر می‌شود، به‌ویژه اگر محتوای درخواستی پرحجم باشد. در حالت کلی محتوای پرحجم مانند فایل‌های تصویری یا ویدیویی، پهنای باند زیادی را اشغال می‌کند. با استفاده‌ی هم‌زمان کاربران از سایت، پهنای باند اشغال شده افزایش می‌یلبدو در نتیجه سایت با سرعت پایین بارگذاری می‌شود. CDN، با کش کردن بخشی از محتوای سایت، در سرورهای متعدد، پهنای باند بیش‌تری را تامین می‌کنند، زیرا محتوای سایت، به مسیرهای متعددی برای رسیدن به رایانه‌ی بازدیدکنندگان دسترسی خواهد داشت. استفاده از مجموعه‌ای از سرورها در مقایسه با استفاده از یک سرور واحد، برای ارایه‌ی کلیه‌ی خدمات و پاسخ به نیازهای محتوایی کاربر، سرعت و عملکرد سایت را در حد  قابل توجهی افزایش می‌دهد.

در ادامه به برخی از مزایای استفاده از CDN  اشاره می‌کنیم:

  • CDN با فشرده‌سازی و بهینه‌سازی تصاویر، باعث بیش‌تر شدن سرعت بارگذاری محتوای سایت و بهبود تجربه‌ی کاربری می‌شود.
  • CDN با بهینه‌سازی سشن‌ها، تعداد اتصالات باز به وب‌سرور شما را کاهش می‌دهد.
  • با استفاده از فناوری CDN، در زمان بالا رفتن ترافیک، وب‌سایت به‌سرعت مقیاس‌بندی می‌شود.
  • بهره‌مندی از CDN خطر افزایش ترافیک در نقطه‌ی مبدا را به حداقل می‌رساند و محافظت در برابر حملات DDOS، شما را از ثبات و دسترسی‌پذیری سایت‌تان مطمین می‌کند.

بهینه سازی سئو سایت

CDN چگونه می‌تواند به بهینه‌سازی و سئو سایت کمک کند؟

رسیدن به رتبه‌های برتر در موتورهای جست‌وجو وابسته به عوامل متعددی است. با این‌حال یک قانون ساده، همیشه ثابت و حاکم است. گوگل به‌ دنبال افزایش رضایت‌مندی کاربران از نتایج جست‌وجو است. CDNها به شکل‌های مختلف، نقش موثری در بهبود سئو ایفا می‌کنند. در ادامه به مهم‌ترین مزایای استفاده از CDN و تاثیر آن روی سئو می‌پردازیم.

افزایش سرعت بارگذاری

فایل‌های جاوا اسکریپت، ویدیوها، تصاویر و فایل‌های CSS متعددی روی سرور میزبانی می‌شوند تا یک تجربه‌ی کاربری خوب برای بازدیدکنندگان وب‌سایت ایجاد کنند. تجربه‌ی کاربری خوب نه تنها برای سئو بلکه برای داشتن تجربه‌ای لذت‌بخش که کلید افزایش نرخ تبدیل است، نیز ضروری‌ است. با این‌حال، وجود این فایل‌ها با یک مشکل جدی همراه است. میزبانی این فایل‌ها، به معنی زمان طولانی‌تر برای بارگذاری صفحات است.

فایل‌های ثابت، تصاویر، ویدیوها و دیگر فایل‌های پرحجم در سرورهای متعدد شبکه توزیع محتوا، ذخیره می‌شوند و زمانی‌که کاربر درخواستی را ارسال می‌کند، CDN محتوا را به‌شکل مستقیم از محتوای کش شده در نقاط حضور پاپ‌سایت‌های شبکه توزیع محتوا تحویل می‌دهد و به این شکل سرعت بارگذاری را بهبود می‌بخشد. هرچه‌ فاصله‌ی جغرافیایی طولانی‌تر باشد، مدت زمان بارگذاری بیش‌تر طول می‌کشد تا درخواست کاربر به سرور و پاسخ سرور به کاربر برسد. بنابراین زمانی‌ که بخش عمده‌ای از محتوا در سرورهای توزیع شده در نقاط مختلف جغرافیایی نگهداری می‌شود، این فاصله به حداقل رسیده  و در نتیجه سرعت بارگذاری  افزایش می‌یابد.

افزایش سرعت بارگذاری از دو جنبه روی سئو سایت تاثیر مثبت دارد. از طرفی سرعت بارگذاری سایت، یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که در ارزیابی گوگل نقش مستقیم ایفا می‌کند و از طرف دیگر، سرعت بارگذاری بالا، نرخ پرش از سایت (Bounce Rate) را کاهش می‌دهد و یکی دیگر از تهدیدهای جدی برای سئو را رفع می‌کند.

دسترسی پایدار به محتوای

دسترسی هم‌زمان کاربران به سرور میزبانی سایت، ممکن است فراتر از توان سرور برای پاسخ‌گویی  باشد و منجر به اختلال و حتا از دسترس خارج شدن سایت شود. یکی دیگر از مزایای استفاده از CDN، وجود نسخه‌های متعدد از سایت در سرورهای مختلف است که با خرابی هر یک از سرورها،  CDN، سرور دیگری را از کلاستر سرورهای اصلی سایت برای پاسخ‌گویی جایگزین می‌کند. این امر دسترسی پایدار به محتوا را برای کاربر فراهم می‌کند و احتمال بروز خطای عدم پاسخ‌گویی سرور که روی سئو سایت تاثیرگذار است را به حداقل می‌رساند.

رفع مشکل محتوای تکراری

یکی از عوامل تهدیدکننده‌ی سئو، محتوای تکراری است. اگر وب‌سایتی محتوای تکراری را در مکان‌های مختلف میزبانی کند، الگوریتم‌های رتبه‌بندی گوگل جریمه‌اش می‌کنند. CDNها با استفاده از الگوریتم‌های کش و هدرهای متعارف، به رفع مشکل محتوای تکراری کمک می‌کنند و به‌ این شکل SEO وب‌سایت را بهبود می‌بخشند.

امنیت و جلوگیری از حملات DDoS

حملات DDoS می‌تواند وب‌سایت شما را مختل کرده و از کار بیاندازند. یکی دیگر از مزایای CDN، محافظت از در برابر این حملات است. اگر وب‌سایت شما از سمت سرور دچار مشکلی شود، تاثیری بسیار منفی روی سئو خواهد گذاشت، زیرا به‌شکل مستقیم روی تجربه‌ی کاربر اثر می‌گذارد و به دلیل نداشتن دسترسی به محتوای درخواستی‌اش، منجر به خروج او از وب‌سایت‌تان می‌شود. سیگنالی که گوگل در ارزیابی قابلیت اعتماد در نظر می‌گیرد و در ارزیابی‌هایش از سئوی یک سایت لحاظ می‌کند.

علاوه‌بر مزایای  بالا، با توجه به افزایش استفاده‌ی روز افزون افراد از اینترنت موبایل و محدودیت سرعت آن به نسبت اینترنت‌های ثابت، کاربران پاسخ سریع‌تری می‌خواهند. بنابراین بهینه کردن صفحات وب به‌وسیله‌ی CDN می‌تواند عملکرد سایت را برای این کاربران که بخش عمده‌ای از مخاطبان هر کسب‌وکاری را تشکیل می‌دهند، بهبود بخشد. 

سخن پایانی

به طور خلاصه، CDNها می‌توانند برای وب‌سایت‌هایی که ترافیک بالایی دارند مفید باشد. هر چه تعداد فایل‌های یک وب‌سایت بیش‎تر و سنگین‌تر یا سرور وب‌سایت از محل فیزیکی کاربر دورتر باشد، بارگذاری محتوا بیش‌تر طول می‌کشد. برای رفع این مشکل‌، CDNها به عنوان یک استراتژی قدرتمند برای کسب‌و‌کارهای آنلاین ظاهر شده‌اند و نقش مهمی در بهینه‌سازی سرعت صفحات وب دارند.

CDN به شما کمک می‌کند تا وب‌سایت خود را سریع‌تر در صفحات نتایج موتور جست‌وجو فهرست و امتیاز استفاده از  CDN را در ابزار GTmetrix دریافت کنید. می‌توانید در مقاله‌ی تاثیر CDN ابر آروان بر Gtmetrix در این زمینه اطلاعات بیش‌تری کسب کنید.

ابر آروان در بسته‌های رشد و حرفه‌ای محصول CDN خود امکانات متنوعی در اختیار کاربران قرار می‌دهد که علاوه بر بهبود سرعت و سئو سایت، امنیت سرویس شما را در برابر انواع حملات سایبری تامین می‌کند. همین حالا به صفحه اصلی CDN ابر آروان بروید و از جزییات بسته‌های متنوع و به صرفه‌ی ابر آروان آگاه شوید. علاوه بر این می‌توانید از ۲۱ تا ۳۱ خرداد در بسته‌های رشد و حرفه‌ای ۳۰ درصد تخفیف ۳ ماهه دریافت کنید.

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده