نویسنده: بخش تبلیغات
// دوشنبه, ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۰

مجموعه تاج اسکیپ روم اتاق فرار ترسناک

بازی و هیجان علاوه‌بر تاثیر مستقیم بر جسم و ایجاد تحرک، به‌طور غیر مستقیم منجر به تقویت ذهن و خلاق تر شدن آن می‌شود.

این مسئله مخصوصا در بازی های گروهی مهیج از قبیل اتاق فرار به خوبی مشاهده شده و به همین دلیل گروه های سنی نوجوان و جوانان به‌شدت به آن گرایش پیدا کرده‌اند. مجموعه تاج اسکیپ روم از جمله مراکز پیشرفته و کاملا بروز است که سناریوهای مهیج و ترسناک اتاق فرار را در محیطی حرفه‌ای در تهران پیاده‌سازی کرده است. این مجموعه با علم بر تاثیرات این شیوه بازی و استاندادرهای آن، در زمینه طراحی و راه اندازی این بازی‌ها برای سایر مجموعه ها نیز فعالیت دارد.

اتاق فرار چیست؟

تنوع در میان اتاق فرارهای تهران بسیار زیاد بوده و برخی از آن‌ها از جمله اسکیپ روم تاج موفق به جلب رضایت همراهان خود شده است. باتوجه‌به اینکه این شیوه بازی تقریبا جدید هستند و در سال‌های اخیر در شهرهای مختلف ایران نیز نمونه های آن شروع به فعالیت کرده‌اند، به همین دلیل ابهاماتی در مورد آن وجود دارد. لذا قبل از معرفی مجموعه فعالیت‌ها و خدمات تاج اسکیپ روم به رفع ابهامات در این زمینه می پردازیم.

اتاق فرار به‌نوعی بازی گروهی گفته می‌شود که دارای سناریو خاصی بوده و باتوجه‌به ژانر و داستان اصلی بازی محیط داخلی آن با المان های مختلف و موزیک و غیره آماده‌سازی می‌شود. این بازی برای اولین‌بار در سال 2007 توسط تاکائو کیوتو از ژاپن معرفی شد و به‌دلیل هیجان زیاد آن به سرعت در کشورهای آسیایی و به مرور آمریکا و اروپا رواج پیدا کرد. اولین بازی اتاق فرار در ایران سال 1394 در تهران راه اندازی گردید و در حال حاضر در شهرهای مختلف نمونه های پیشرفته ای از آن را می‌توان مشاهده کرد.

در این بازی شما و سایر افراد گروهتان در مدت زمان مشخص که در اغلب مواقع حدود 70 دقیقه است باید بتوانید سرنخ های پنهان شده در بخش‌های مختلف اتاق را جست‌وجو و با کمک آن‌ها به رمز عبور دست پیدا کنید. درنهایت پس از پیدا کردن رمز می‌توانید قفل را باز و با موفقیت از شرایط پر از استرس و ترس و البته هیجان فرار کنید. بدون شک تعریف فوق بسیار کلی بوده و برای درک بهتر اینکه اسکیپ روم چیست و برای چه گروه های سنی مناسب است بهتر است قبل از بازی کمی در این مورد جست‌وجو کنید.

اتاق فرارهای تاج اسکیپ روم

در مجموعه تاج اسکیپ روم دو بازی با سناریوهای بسیار حرفه‌ای که هر دو ژانر ترسناک دارند پیاده‌سازی شده و دارای قوانین و شرایط خاصی هستند که عبارت‌اند از:

اتاق فرار ویروس

شیوع ویروس خطرناک با سرعت انتشار بالا از سال 2020 برای همه ما انسان‌ها به خوبی قابل درک است و زندگی ها را با چالش‌های متعددی رو‌به‌رو کرده است. علاوه‌بر زندگی افراد عادی، پزشکان و محققان نیز به‌دنبال راه‌حل های متعدد برای غلبه بر آن هستند. اتاق فرار ویروس از جمله سناریوهای پیاده‌سازی در مجموعه تاج اسکیپ روم است که بازگوکننده داستان شیوع ویروس خطرناک در سال 2020 است. در این بازی گروهی از پزشکان و محققان سازمان بهداشت جهانی مأموریت دارند تا درباره نحوه ابتلا و درمان افرادی که به ویروس خطرناک مبتلا شده‌اند تحقیق کنند.

در این اتاق فرار بازیکنان در نقش افرادی هستند که به بیماری مبتلا شده‌اند و به‌صورت اتفاقی توسط یکی از پزشکان ربوده شده و به مطب شخصی وی انتقال پیدا می‌کنید. در تمام مدت زمان اختصاص داده شده برای بازی مأموریت دارید تا سرنخ های مختلف را از محیط پیرامون خود جست‌وجو و درنهایت کنار هم قرار دهید تا به رمز نهایی دست پیدا کنید.

نکته بسیار مهم اینکه، این بازی درجه سختی 80 درصد داشته و معماهای آن کمی پیچیده و چالش  برانگیز هستند. کافی است کمی در مورد آموزش اتاق فرار که روی سایت این مجموعه ارائه شده است مطالعه کنید تا از پس معماهای آن بر بیایید! قسمت خوب داستان این است که ترس و دلهره آن درجه 85 درصد و هیجان 90 درصد داشته و به همین دلیل گزینه ای عالی برای گروه های سنی بالای 16 سال به شمار می‌رود.

اتاق فرار ترسناک

اتاق فرار خونه جنی

از دیگر بازی های بسیار مهیج و البته ترسناک در مجموعه تاج اسکیپ روم می‌توان به خونه جنی اشاره کرد. سناریو این بازی براساس کلبه مخوف و بسیار رمزآلود در بندر انزلی پیاده‌سازی شده است. به‌گفته بومیان این منطقه کلبه مخوف نفرین شده بوده و تا بحال کسی زنده از آن بیرون نیامده است. تنها فردی که موفق شد از این کلبه زنده بیرون بیاید، پسر دانشجویی است که در سال 64 به همراه سایر دوستان خود قدم به این کلبه گذاشته بود. پس از فرار از کلبه این فرد دچار اختلالات روانی شده و از دوست خود درخواست می‌کند یک روز به‌جای او در تیمارستان بماند تا دوباره وارد کلبه شود.

تیم 4 تا 6 نفره شما و دوستانتان به همراه این فرد در جلوی کلبه قرار میگذارید و پس از آن ماجراهای بسیار مهیج و ترسناک در انتظارتان خواهد بود.

معماهایی که مجموعه اتاق فرار تاج اسکیپ روم برای این بازی در نظر گرفته است دارای درجه سختی 90 درصد است و به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم با ذهن باز به اتاق قدم بگذارید. باتوجه‌به ترس و دلهره و هیجان بالا تنها افراد بالاتر از 16 سال می‌توانند در این بازی را تجربه کنند.

اتاق فرار خونه جنی

طراحی اتاق فرار تاج اسکیپ روم

مجموعه تاج اسکیپ روم متشکل از تیم بسیار حرفه‌ای است که علاوه‌بر پیاده‌سازی بازی ویروس و خونه جنی، برای سایر اسکیپ روم ها نیز خدمات ارائه می‌دهد. راه اندازی اتاق فرار از جمله خدمات قابل ارائه توسط این مجموعه است که از چند گام مهم تشکیل شده است که عبارت‌اند از:

  • بازدید از محل اتاق فرار و بررسی تمام جوانب
  • ارائه سناریو در چند مرحله تست و اجرا در جهت رسیدن به بهترین نتیجه
  • ارائه معماهای چالش برانگیز و آماده‌سازی سرنخ ها
  • آماده‌سازی محیط متناسب با نوع سناریو
  • هوشمندسازی و نصب تجهیزات پیشرفته برای افزایش هیجان بازی

راه‌های دسترسی به تاج اسکیپ روم

تفاوتی ندارد که قصد تجربه هر یک از این بازی های مهیج را داشته باشید یا به‌دنبال مجموعه‌ای حرفه‌ای برای راه اندازی اتاق فرار خود هستید، درهرصورت کافی است وارد tajescaperoom.ir شوید. کارشناسان این مجموعه اطلاعات جامعی درباره بازی اسکیپ روم را در قالب مقالات آموزشی متعدد ارائه داده و همچنین امکان رزرو آنلاین بازی خونه جنی و ویروس را ازطریق این سایت نیز فراهم کرده‌اند.

تلفن مجموعه تاج اسکیپ روم: 09019900109

آدرس: تهران، خیابان ستارخان، سه راه باقرخان، جنب سفره خانه باغ فردوس، پلاک 168، طبقه همکف

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده