نویسنده: بخش تبلیغات
// دوشنبه, ۱ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۰

اپلیکیشن زبان شناس: ۸ سریال جذاب برای یادگیری زبان انگلیسی

بیشتر ما عاشق سریال دیدن و رمزگشایی از روابط میان شخصیت‌ها هستیم، برای همین هم کمی بعد از شروع یادگیری زبان انگلیسی به سراغ سریال هایی برای یادگیری زبان انگلیسی می‌رویم.

اما چطور باید به تماشای یک سریال انگلیسی بنشینیم که هم‌ زبان انگلیسی‌مان تقویت بشود و هم از تماشای سریال لذت ببریم؟ یا حتی یک سؤال مهم‌تر؛ سریال خوب برای یادگیری زبان انگلیسی چه ویژگی‌های باید داشته باشد؟ می‌توانیم برای یادگیری بیشتر به سراغ هر سریالی برویم؟

اگر شما هم همین حالا نشستید و منتظر هستید از بین ماجراهای «شرلوک هلمز» و «فرندز»، یکی را برای تماشا و تقویت زبان انگلیسی با سریال انتخاب کنید، همراه این مطلب باشید تا برایتان بگوییم باید از کجا شروع کنید.

چرا تماشای سریال برای یادگیری زبان انگلیسی شیوه‌ای موفق است؟

  • دنیای سریال‌ها و انواع انیمیشن انگلیسی به شما اجازه می‌دهد تا در موقعیت‌های مختلف قرار بگیرید، همان موقعیت‌هایی که ممکن است در زندگی روزمره هم برایتان پیش بیاید. با کمک سریال‌ها می‌دانید در یک بیمارستان خارج از کشور حدودا چه فضا و ساختاری منتظرتان است، یا در صورت برخورد رئیستان با شما چطور باید مکالمه را شروع کنید. و هزاران تجربه‌ی عجیب و جدید دیگر که معمولاً در لابه‌لای کتاب‌ها و پادکست‌های آموزش زبان هرگز پیدایشان نمی‌کنید.
  • خوب یا بد بعضی از سریال‌ها اعتیادآور هستند؛ این نکته شاید به‌خودی‌خود خوب نباشد، اما وقتی پای فهرست سریال‌های خوب برای یادگیری زبان انگلیسی وسط باشد، تبدیل به یک مزیت بزرگ می‌شود. چرا؟ چون شما به‌طور عادی هرگز نمی‌توانید چندین ساعت در روز را به مطالعه‌ی زبان انگلیسی اختصاص دهید، تازه اگر خسته هم باشید که اوضاع بدتر می‌شود. ولی برای تماشای قسمت جدید سریال دلخواه‌تان و حتی چند قسمت پشت سر هم نه‌تنها خسته نیستید، بلکه احتمالاً سعی می‌کنید هر طور که شده چشم‌هایتان را بیشتر باز نگهدارید تا بتوانید با ماجرای قهرمان محبوبتان همراه شوید.
  • کاراکترها و شخصیت‌های مختلف سریال‌ها دارای لهجه و نوع بیان متفاوتی هستند. به‌این‌ترتیب شما می‌توانید لهجه‌های بیشتری را بشنوید و سطح لیسنینگ‌تان را حسابی ارتقا بدهید، ضمن اینکه معمولا در فهرست سریال‌های خوب برای یادگیری زبان انگلیسی تعدادی سریال هستند که از اسلنگ‌ها و اصطلاحات بیشتر استفاده می‌کنند، به‌این‌ترتیب می‌توانید با موقعیت‌های مختلف استفاده از یک اصطلاح هم آَشناتر بشوید و دانش زبان انگلیسی‌تان را به‌روز کنید.

سریال بیگ بنگ تئوری

معرفی سریال برای یادگیری زبان انگلیسی

  1. The big bang theory: بیگ بنگ تئوری در دسته‌ی سریال‌های سیت کام قرار می‌گیرد. سیت کام‌ها به خاطر تعداد بالای اپیزود، فضای شاد و سرگرم‌کننده و البته زمان کم هر اپیزود، در دسته‌ی سریال هایی برای یادگیری زبان انگلیسی قرار می‌گیرند.

ماجرای بیگ بنگ اما داستان چهار دوست دانشمند است. البته فکر نکنید با دانشمندهایی در حد انیشتین طرف هستید؛ خیر! شما با چهار جوان خلاق و باهوش طرف هستید که مشکلات خودشان را دارند و البته سعی می‌کنند از دریچه‌ی علمی به مسائل نگاه کنند.

چرا باید سراغش برویم؟ سریال لهجه‌‌ی خوبی دارد و سرعت بیان دیالوگ‌ها هم چندان سریع نیست. درکنار این موضوع سریال پر از واژه‌های جدید است که باعث می‌شود تماشایش برای زبان‌آموزان متوسط دل‌چسب باشد.

اگر از این سریال خوشتان آمد می‌توانید به سراغ سیت‌کام‌های زیر بروید:

  • How I met your mother?
  • Friends
  • Malcolm in the Middle

 

  1. Fringe: دلتان کمی تخیل می‌خواهد؟ دوست دارید بدانید در دنیای موازی چه خبر است؟ میانتان با کارآگاه بازی چطور است؟ درام هم البته تا دلتان بخواهد داریم. بله! این سالاد خوشمزه ژانرهای مختلف متعلق به سریال fringe است. سریالی که حدود سال 2012 پخشش تمام شد اما هنوز کلی طرفدار در سراسر دنیا دارد. راستی بین خودمان باشد که برادر جناب نولان بزرگ یکی از نویسنده‌های این سریال است.

داستان سریال در رابطه با یک دانشمند به نام والتر بیشاپ است که سعی می‌کند با کمک تیمش کلی پروژه‌ی عجیب‌وغریب مثل دستکاری ژنتیکی و پایان دنیا و البته مسائل پیچیده فیزیکی را حل کند. این وسط سری هم به آینده و دنیای موازی می‌زند.

چرا باید به سراغش برویم؟ سریال fringe فضای گرم و صمیمی‌ای دارد. علاوه‌بر این کاراکترها تا دلتان بخواهد شمرده حرف می‌زنند. و تازه این وسط کلی نکات مربوط‌به فیزیک و شیمی را هم با صبر و حوصله برایتان توضیح می‌دهند. از تمام این‌ها گذشته فرینج حسابی محبوب است و کلی تاپیک هواداری دارد که می‌توانید با طرفدارانش به انگلیسی صحبت کنید. لهجه‌ی سریال امریکن است و برای زبان‌آموزان متوسط انتخاب خوبی است.

اگر از این سریال خوشتان آمد، می‌توانید سراغ این سریال‌ها هم بروید:

  • Lost
  • West world(مناسب برای زبان آموزان سطح پیشرفته)
  • Stranger things
  1. The office: سریال شرکت یا اداره همیشه در فهرست سریال برای یادگیری زبان انگلیسی قرار می‌گیرد.

سریال در رابطه با اعضای یک شرکت است که دائم با یکدیگر در حال رقابت هستند. این سریال یک نسخه‌ی انگلیسی هم دارد که می‌توانید برای یادگیری لهجه بریتیش به سراغش بروید. راستی تا یادمان نرفته این نکته را اضافه کنیم که امتیاز سریال در سایت imdb 9 است. و خب این اصلاً نمره و امتیازی کمی نیست و معنی‌اش این است که با یک سریال استاندارد طرف هستید.

چرا باید به سراغش برویم؟ اول‌ازهمه که سریال طنز است و دنبال کردنش جذاب است. درضمن سریال به بازسازی مستند گونه‌ی یک فضای اداری می‌پردازد و هرچند مربوط‌به شیوه‌ی کار شرکت در سال‌های گذشته است. (خیلی گذشته!) اما بازهم نوع روایت‌ها تکراری نمی‌شود و ممکن است این مشکلات در زندگی روزمره هم برایتان پیش بیاید.

و درنهایت نوع گفتار سریال بسیار ساده است و حتی برای زبان آموزان سطح مبتدی هم مناسب است.

اگر از سریالی باحال و هوای کسب‌وکار و اداره خوشتان آمد می‌توانید سراغ این سریال‌ها هم بروید:

  • Emily in Paris
  • Suits (مناسب برای زبان آموزان سطح پیشرفته)
  1. Sherlock: سر آرتور کانن دویل هیچ‌وقت فکرش را نمی‌کرد پای کارآگاه محبوبش به لندن قرن بیست‌ویک هم باز بشود. اما Sherlock با بازی خوب بندیکت کامبربچ و ماجراهای امروزی خیلی زود توانست جایش را دل هواداران ژانر کارآگاهی باز کند و با ماجراهایش هم زبان انگلیسی یادشان بدهد و هم راه و رسم استنتاج و پیدا کردن تفاوت 120 مدل تنباکو بهشان آموزش بدهد.

چرا باید به سراغش برویم؟ شرلوک یک مینی سریال است. اما چون قسمت‌های سریال 90 دقیقه‌ای هستند می‌توانید هر هفته یک قسمت را کامل تماشا کنید. دیالوگ‌ها و نوع بیانشان سریع است، از کلمات کمتر شناخته‌شده گاهی استفاده می‌شود و لهجه‌ی سریال هم بریتیش است. بنابراین اگر دلتان یک سریال متفاوت می‌خواهد و زبان‌آموز سطح پیشرفته هستید، خوب است که به سراغ این سریال بروید.

اگر از حل کردن پرونده‌های پلیسی لذت می‌برید، این سریال‌ها هم برایتان جذاب خواهند بود:

  • Mentalis (مناسب برای زبان آموزان سطح متوسط)
  • Low and order
  • Mind hunter
  1. Downton abbey: کمی انگلیسی کلاسیک دلتان می‌خواهد؟ دوست دارید به زمان لردها و خانه‌های پرزرق‌وبرق سفر کنید؟ اگر جوابتان مثبت است سریال Downton abbey را از دست ندهید. جایی که لرد گرانتهام به همراه همسرش و سه دخترش زندگی می‌کنند و این وسط از مصاحبت یک مادربزرگ باحال و اصیل انگلیسی بهره‌مند می‌شوند.

چرا باید به سراغش برویم: کاراکترهای سریال با لهجه‌ی بریتیش غلیظ صحبت می‌کنند. اما روند داستان و مکالمات کاملاً معمولی است و می‌توانید با داستان همراه بشوید. ضمن اینکه فضای داستان بسیار آرام و جذاب است و می‌تواند اوقات خوشی برایتان فراهم کند.

اگر از سریال‌های پرزرق‌وبرق انگلیسی خوشتان می‌آید. می‌توانید به سراغ این سریال‌ها هم بروید:

  • The crown

سریال Ozark مردی با دست های بسته در حالت نشسته

  1. Ozark: یک کارتل فروش مواد مخدر چطور قرار است از پس آن‌همه پول‌شویی بربیاید؟ این سوالی است که قرار است در سریال Ozark دنبال پاسخش بگردیم. سریال فضای سنگینی دارد.

ولی اگر نمایش‌های جنایی را دوست داشته باشید، داستان جذاب مارتی و خانواده‌اش که درگیر پول‌شویی باندهای قاچاق می‌شوند، برایتان جذاب است. و باعث می‌شود که بعد از چند قسمت سریال را در فهرست سریال برای یادگیری زبان انگلیسی قرار بدهید.

چرا باید به سراغش برویم؟ سریال Ozark بازیگرهای خوبی دارد، درست است که بسیاری از واژگان در رابطه مواد مخدر و.. است اما تماشای روند سریال و پیگیری سرنوشتشان باعث می‌شود که به سریال علاقه‌مند بشوید و نتوانید زمینش بگذارید. لهجه‌ی سریال آمریکن است و برای زبان آموزان سطح متوسط و پیشرفته مناسب است.

اگر از سریال‌هایی باحال و هوای مافیا و داستان‌هایشان خوشتان می‌آید؛ به سراغ این سریال‌ها هم بروید:

  • Breaking bad
  • Sopranos
  1. Greys anatomy: مردیث گری یک دانشجوی پزشکی است که از همان سال اولی که به‌عنوان اینترن وارد بیمارستان می‌شود تا همین حالا که تبدیل به جراحی زبردست شده است، با خاطرات و روایت‌هایش از محیط کارش مهمان‌خانه‌های آدم‌هایی از سراسر دنیاست. این سریال به‌عنوان بلندترین درام پزشکی شناخته می‌شود و به خاطر پرداختش به موضوعات پزشکی و انسان دوستانه، نگاه بی‌طرف به مسائل پزشکی و البته درام فوق‌العاده، طرفداران زیادی دارد.

چرا باید به سراغش برویم؟ درست است که گریز آناتومی یک سریال پزشکی است اما لازم نیست برای فهم تمام سریال تلاش کنید تا تک‌تک اصطلاحات را متوجه بشوید. سریال با فضای خوبش و البته دیالوگ‌های خوب و لحن روانش می‌تواند برای هرکسی جذاب باشد. لهجه شخصیت‌ها معمولاً آمریکن است . به خاطر ریتم سریال دیدنش برای زبان‌آموزان سطح متوسط به بالا مناسب است.

اگر از درام‌های پزشکی خوشتان می‌آید این سریال‌ها هم برایتان جالب خواهند بود:

  • Doctor house
  • ER
  1. News roomاتاق خبر یکی از نمایش‌های هیجان‌انگیز چند سال اخیر است. داستان سریال هم راجع به یک گروه خبری است که باید اخبار را داغ و تازه به آنتن برسانند. سریال دیدی کلی نسبت به فضای رسانه‌ای و سیاسی دنیای غرب بهتان می‌دهد که دیدنش خالی از لطف نیست.

چرا باید به سراغش برویم؟ افراد داخل سریال با چند لهجه‌ی مختلف صحبت می‌کنند بنابراین می‌توانید تنوعی از لهجه‌های مختلف را در سریال بشنوید.

راستی ازآنجایی‌که با فضای خبر سروکار داریم. سرعت بیان دیالوگ‌ها هم سریع است و برای زبان‌آموزان سطح پیشرفته مناسب است.

اگر از دیدن سریال‌هایی باحال و هوای جامعه و سیاست لذت می‌برید، این سریال‌ها را هم دنبال کنید:

  • House of cards
  • West wings
  • Wire

چطور سریال برای یادگیری زبان انگلیسی را تماشا کنیم؟

  • سریالی متناسب با سطح زبان انگلیسی و موضوع دلخواه‌تان انتخاب کنید و حواستان باشد که با زیرنویس فارسی خداحافظی کرده و به سراغ زیرنویس انگلیسی بروید.
  • اول‌ازهمه هر اپیزود را با خیال راحت ببینید تا نوع صحبت، و رابطه‌ی کاراکترها دستتان بیاید.
  • بعدازآن سریال را به بخش‌های مختلف تقسیم کنید و با زیرنویس انگلیسی هر بخش را ببینید
  • نکات، اصطلاح‌ها و واژه‌های جدید را بنویسید و بعد سعی کنید ترجمه و تلفظ کلمه‌ها را یاد بگیرید.

سریال برای یادگیری زبان انگلیسی را از کجا دریافت کنیم؟

پیدا کردن یک سریال درست‌ودرمان با زیرنویس انگلیسی هماهنگ و البته متناسب با سطح دانش زبان انگلیسی‌مان کار سختی است.

مخصوصا که پای سریال وسط است و ممکن چندین قسمت دانلود کنیم و در آخر ببینیم از سریال خوشمان نمی‌آید یا از آن بدتر یک کلمه از صحبت‌های کاراکترها را متوجه نمی‌شویم.

برنامه آموزش زبان انگلیسی زبان‌شناس یک نرم‌افزار آموزش زبان انگلیسی است که باتوجه‌به تمام این موارد، در بخش زوم اپ زبانشناس، فیلم‌ها و سریال‌های مختلف را با زیرنویس انگلیسی جمع‌آوری کرده است.

در اپلیکیشن زبانشناس وقتی روی سریال یا فیلمی کلیک می‌کنید می‌توانید:

  • خلاصه‌ای از داستان را بخوانید.
  • امتیاز imdb سریال را ببینید.
  • سطح سختی سریال، تعداد لغت‌های جدید به‌کاررفته در فیلم و همچنین زمان تقریبی اپیزودها را مشاهده کنید.
  • با یک نگاه سریع متوجه بشوید که کاراکترهای سریال با چه لهجه‌ای صحبت می‌کنند.

به‌این‌ترتیب می‌توانید خیلی راحت سریال‌های روز را ببینید و البته خیالتان هم راحت باشد که حجم اینترنت بی‌نوا را برای مشاهده سریالی که متناسب با روحیاتتان نیست، هدر ندادید.

حرف آخر

در این مطلب از تاثیر تماشای سریال‌های خوب برای یادگیری زبان انگلیسی اشاره کردیم.

در بخش بعد به معرفی سریال‌های مناسب برای تقویت زبان پرداختیم و البته باتوجه‌به‌سختی دانلود سریال‌های مناسب با زیرنویس هماهنگ از ویژگی‌های اپ زبان‌شناس برای دیدن سریال‌های خوب برای یادگیری زبان انگلیسی گفتیم. ازجمله:

  • صرفه‌جویی در زمان برای پیدا کردن سریال مناسب و زیرنویس هماهنگ؛
  • امکان مشاهده لهجه سریال و امتیاز imdb؛
  • خواندن نظرات سایر کاربران نسبت به سریال در تالارهای گفتگوی زبان‌شناس؛

درنهایت تأثیر انتخاب یک روش جذاب برافزایش سرعت یادگیری زبان انگلیسی این روزها دیگر ثابت‌شده است. حالا انتخاب با شماست که از میان فهرست سریال‌های خوب برای یادگیری زبان انگلیسی کدام روش و کدام سریال را انتخاب کنید.

 

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده