نویسنده: بخش تبلیغات
// چهار شنبه, ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۰

کسب و کار اینترنتی خود را به بهترین شکل ممکن با همیار آکادمی ایجاد کنید

امروزه بسیاری از کسب و کارها دارند درکنار فعالیت حضوری، در فضای آنلاین هم حضور پیدا می‌‎کنند.

حضور در عرصه آنلاین این فرصت و امکان را فراهم می‌کند که کسب و کارها بتوانند همه محدودیت‌ها را از میان بردارند و درآمدی که همیشه آرزوی آن را داشتند، کسب کنند. در ادامه این مقاله قصد داریم ابتدا مزایای کسب‌و‌کار اینترنتی را بیان کنیم، سپس با راه و رسم راه اندازی کسب‌و‌کار اینترنتی آشنا شویم و درنهایت چند ایده خوب برای ایجاد یک بیزینس آنلاین ارائه دهیم. در صورتی که شما هم می‌خواهید یک کسب‌و‌کار اینترنتی راه اندازی کنید و از مزایای آن بهره‌مند شوید، این مقاله می‌تواند یک راهنمای کامل و جامع برای شما باشد. پس تا پایان این مقاله با ما همراه شوید.

مزایای راه اندازی کسب‌و‌کار اینترنتی

راه اندازی کسب‌و‌کار اینترنتی پر از مزیت است. در صورتی که یک کسب‌و‌کار اینترنتی داشته باشید، آزادی زمانی و مکانی را به بهترین شکل ممکن درک می‌کنید و می‌توانید درکنار این آزادی به یک ثروت نامحدود و نامتناهی دسترسی داشته باشید. در ادامه این بخش از مقاله قصد داریم مزایای راه اندازی کسب‌و‌کار اینترنتی را بیان کنیم.

1. خودتان آقای خودتان هستید

اولین مزیت راه اندازی کسب‌و‌کار اینترنتی این است که دیگر هیچ رئیس یا مدیری ندارید که به شما امر و نهی کند و چه چیزی بهتر از این؟ درست است که راه اندازی، رشد، گسترش و توسعه کسب‌و‌کار اینترنتی دشوار است و پیچیدگی‌های زیادی دارد ولی به هر حال اگر تلاش کنید و پشتکار داشته باشید خیلی راحت می‌توانید به درآمدی که همیشه آرزوی آن را داشتید دست پیدا کنید.

برای بعضی افراد هیچ چیز مهم‌تر از استقلال نیست. کسب‌و‌کار اینترنتی به قدری پردرآمد و عالی است که می‌تواند استقلال مورد نظر شما را فراهم کند. حتی اگر هوشمند باشید می‌توانید چند نفر را در کسب‌و‌کار خود استخدام کنید و زمینه را برای اشتغال چند نفر دیگر هم فراهم کنید.

2. راه اندازی کسب‌و‌کار اینترنتی بسیار ارزان است

توجه داشته باشید که کسب‌و‌کار حضوری هزینه‌های سرسام‌آوری دارد. باید یک مغازه را اجاره یا خریداری کنید. پس از آن باید محصولات خود را خریداری کنید. ممکن است لازم باشد درکنار مغازه، مجبور شوید فضایی را برای انبار محصولات در نظر بگیرید. در صورتی که صاحب مغازه بخواهد کرایه مغازه را افزایش دهد، شما مجبور هستید با او کنار بیایید وگرنه لازم است مکان مغازه را تغییر دهید و در این صورت بخش قابل توجهی از مشتریان خودتان را از دست خواهید داد.

حال در صورتی که کسب‌و‌کار اینترنتی راه اندازی کنید، خیلی کارتان راحت می‌شود؛ چون باید یک وب‌سایت و چند صفحه در شبکه‌های اجتماعی مختلف راه اندازی کنید. با این کار دیگر وابستگی مکانی ندارید و در هر جای ایران می‌توانید محصولات و خدمات خود را عرضه کنید. از طرف دیگر نیازی نیست که فضایی برای انبارداری داشته باشید. می‌توانید در ابتدا محصولات را بفروشید و سپس کالا را تأمین کنید و با پست برای مشتری ارسال کنید. هزینه راه اندازی کسب‌و‌کار اینترنتی خیلی کمتر از کسب‌و‌کار حضوری است.

3. جامعه مشتریان خود را گسترش می دهید

اگر کسب‌و‌کار اینترنتی راه اندازی کنید، محدودیت مکانی را از میان برمی‌دارید و مشتریان از هر جای کشور می‌توانند از شما خرید کنند و شما هم خیلی راحت محصول را ازطریق پست برای آن‌ها ارسال می‌کنید. اکنون کسب‌و‌کار حضوری را در نظر بگیرید. مشتریان شما تنها افرادی هستند که در منطقه یا نهایتاً شهر شما زندگی می‌کنند. درواقع شما با جامعه گسترده‌ای از مشتریان رو‌به‌رو نیستید و جامعه مشتریان شما محدود خواهد بود. وقتی جامعه مشتریان محدود باشد، قطعاً میزان درآمد شما هم محدود خواهد بود.

4. بیزینس آنلاین امنیت شغلی فوق‌العاده‌ای دارد

وقتی همه‌گیری کرونا وارد جوامع بشری شد، هیچ کس فکرش را هم نمی‌کرد که امروز چنین اتفاقاتی در جهان بیفتد. در دوران همه‌گیری کرونا خیلی از کسب و کارهای حضوری از بین رفت. این در حالی است که کسانی که کسب‌و‌کار آنلاین و اینترنتی داشتند توانستند فروش خودشان را ازطریق وب‌سایت یا رسانه‌های اجتماعی حفظ کنند و کسب‌و‌کار خود سرپا نگه دارند. اگر بخواهیم خیلی صادقانه بگوییم، کسب‌و‌کار اینترنتی امنیت شغلی بسیار بالایی دارد و اگر تلاش و پشتکار داشته باشید، شک نکنید که می‌توانید در هر شرایطی به فروش خود ادامه دهید.

5. توسعه کسب‌و‌کار اینترنتی بسیار آسان است

در صورتی که بخواهید کسب‌و‌کار حضوری خود را رشد و توسعه دهید، ممکن است مجبور باشید چند دهنه مغازه دیگر هم اجاره کنید یا اینکه انبار خود را بزرگ‌تر کنید تا بتوانید محصولات بیشتری را انبار کنید. بنابراین توسعه کسب‌و‌کار حضوری بسیار سخت و البته پرهزینه است. این در حالی است که توسعه کسب‌و‌کار اینترنتی هزینه چندانی ندارد. تنها کافی یک دسته جدید از محصولات را به سایت خود اضافه کنید یا اینکه در شبکه‌های اجتماعی مختلفی فعالیت کنید.

6. بازاریابی برای کسب‌و‌کار اینترنتی هزینه کمتری دارد

یکی از مزایای مهم کسب‌و‌کار اینترنتی این است که بازاریابی برای آن خیلی آسان است. کافی است در وب‌سایت خودتان اصول سئو را رعایت کنید، محتوای جذاب بنویسید و از انواع و اقسام محتوای عالی (صدا، تصویر و ویدیو) کمک بگیرید. همچنین می‌توانید از گوگل ادوردز کمک بگیرید و سایت خود را در یک کلمه کلیدی خاص در صفحه نخست نتایج جستجوی گوگل قرار دهید. این در حالی است که برای کسب‌و‌کار حضوری ممکن است مجبور شوید از روش‌های مختلفی برای تبلیغات و بازاریابی کمک بگیرید و این روش‌ها در اغلب موارد گران و هزینه‌بر هستند.

7. کسب‌و‌کار اینترنتی محدودیت زمانی را از میان برمی‌ دارد

مزیت دیگری که می‌توان برای کسب‌و‌کار اینترنتی بیان کرد این است که در این نوع از کسب‌و‌کار مشتری می‌تواند در هر ساعت از شبانه‌روز که تمایل داشت خرید خود را انجام دهد. این در حالی است که کسب‌و‌کار حضوری چنین خاصیتی ندارد. شما مجبور هستید در ساعات مشخص و محدودی از شبانه روز به مغازه مراجعه کنید و خرید خود را انجام دهید.

8. امکان کسب درآمد دلاری از داخل ایران وجود دارد

کسانی که کسب‌و‌کار اینترنتی دارند یا کسانی که به کسب و کارهای اینترنتی خدمت‌رسانی می‌کنند، می‌توانند درآمد بسیار خوبی داشته باشند. به‌عنوان مثال تولیدکنندگان محتوا را در نظر بگیرید. در صورتی که بتوانید با کسب و کارها و وب‌سایت‌های خارجی و انگلیسی زبان همکاری کنید، مطمئن باشید که درآمد بی‌نظیر و قابل توجهی را کسب خواهید کرد. ازاین‌رو است که می‌گویم خودتان را به هیچ عنوان محدودیت به فعالیت در ایران نکنید، می‌توانید خیلی راحت در منزل نزد خانواده خودتان بنشینید و با فعالیت برای وب‌سایت‌های خارجی درآمد رویایی خود را داشته باشید.

مردی درحال دورکاری از منزل و کار با لپ تاپ و موبایل

راه و رسم راه اندازی کسب‌و‌کار اینترنتی

تا به اینجای مقاله در مورد مزایای راه اندازی کسب‌و‌کار اینترنتی صحبت کردیم ولی مسئله این است که چگونه باید کسب‌و‌کار اینترنتی خود را راه اندازی کنیم؟ برای راه اندازی چنین کسب و کاری باید چه مراحلی را پشت سر بگذاریم؟ در ادامه این بخش از مقاله قصد داریم به مراحل و راه و رسم راه اندازی کسب‌و‌کار اینترنتی بپردازیم.

1. یک ایده خوب و ناب پیدا کنید

اولین کاری که برای راه اندازی کسب‌و‌کار اینترنتی باید انجام دهید این است که یک ایده ناب و درجه یک پیدا کنید. برای پیدا کردن ایده لازم نیست که کار خاصی انجام دهید. کافی است ببینید که جامعه به چه چیزهایی نیاز دارد و از طرفی ببینید که به چه محصولات و خدماتی علاقه دارید. بدانید که نقطه تلاقی علاقه شما و نیاز جامعه، یک ایده عالی برای راه اندازی کسب‌و‌کار اینترنتی است. اگر محصولی انتخاب کنید که به آن علاقه نداشته باشید نمی‌توانید آن محصول را ترویج دهید و مشتریان خود را برای خرید آن محصول متقاعد و راضی کنید.

از طرفی نمی‌توانید اطلاعات کاملی در مورد آن محصول کسب کنید و به یک مرجع تخصصی برای محصولی که می‌فروشید تبدیل شوید. سعی کنید محصول یا خدمتی انتخاب کنید که مورد علاقه‎تان باشد تا بتوانید اطلاعات خود را در مورد آن محصول افزایش دهید و به یک مرجع تخصصی تبدیل شوید.

2. وب سایت خود را ایجاد کنید

وقتی یک ایده جالب و ناب برای راه اندازی کسب‌و‌کار اینترنتی پیدا کردید زمان آن است که وب‌سایت خود را طراحی و راه اندازی کنید. یکی از بهترین ابزارهای برای طراحی وب‌سایت سیستم مدیریت محتوای وردپرس است. این سیستم خصوصیات خاصی دارد که باعث می‌شود کار طراحی سایت آسان و بی‌دردسر شود.

البته برخی یک انتقاد به وردپرس دارند و آن اینکه قالب‌های سایت وردپرس تکراری است. این ایراد واقعاً راهکار دارد و می‌توان این اشکال قابل حل است. می‌توانید خودتان این قالب را به‌صورت اختصاصی طراحی کنید. برای طراحی قالب اختصاصی باید به یک طراح سایت یا طراح قالب مراجعه کنید یا اینکه این کار را یاد بگیرید.

اولین کاری که برای طراحی قالب باید انجام دهید، طراحی قالب به‌صورت گرافیکی است. برای این کار باید کار با فتوشاپ را بلد باشید. در صورتی نمی‌توانید با ابزارها و نرم افزارهای گرافیکی کار کنید، پیشنهاد می‌شود در دوره آموزش گرافیک همیار آکادمی شرکت کنید. در این دوره جامع یاد می‌گیرید که با مهم‌ترین ابزارهای طراحی گرافیک از جمله فتوشاپ کار کنید.

بعد از اینکه قالب طراحی شد باید آن را به کمک کد نویسی به‌صورت یک قالب وردپرسی تبدیل کنید. همیار آکادمی در دوره طراحی سایت این کار را به‌صورت کامل به شما آموزش خواهد داد.

3. محصولات یا خدمات را به سایت اضافه کنید

در گام سوم باید محصولات یا خدمات خود را به سایت اضافه کنید. این گام هم اهمیت زیادی دارد. سعی کنید برای محصولات خود تصاویر جذاب و واضح قرار دهید تا مخاطب یا مشتری بتواند اطلاعات کاملی در مورد محصول شما کسب کند. سعی کنید توضیحات کاملی در مورد محصولات خود بنویسید. در بخش مشخصات سعی کنید محصول را به‌صورت کامل توصیف کنید و هرچه مد نظر مشتری است را بنویسید. هرچه این اطلاعات کامل‌تر و جامع‌تر باشد، خرید برای مشتری آسان‌تر می‌شود؛ چون دیگر هیچ ابهامی در ذهن او باقی نمی‌ماند.

4. بازاریابی محتوا را جدی بگیرید

یکی از مهم‌ترین کارهایی که موفقیت کسب‌و‌کار اینترنتی شما را تضمین می‌کند، بازاریابی محتوا به‌صورت اصولی و اساسی است. سعی کنید در وب‌سایت خود یک بخش به نام بلاگ ایجاد کنید و کلیه اطلاعات مرتبط با صنعت خودتان را در این بلاگ به‌صورت رایگان در اختیار مخاطب قرار دهید. هرچه این اطلاعات کامل‌تر و درست‌تر باشد، مخاطبان بیشتری به سمت شما جذب می‌شوند و حاضر می‌شوند محصولات شما را خریداری کنند.

یادتان باشد که محتوایی که در سایت خود منتشر می‌کنید با اصول و مبانی سئو سازگاری داشته باشد. به بیان ساده‌تر محتوای خود را به‌گونه‌ای بنویسید که گوگل تصمیم بگیرد محتوای شما در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل قرار دهد. سعی کنید از انواع و اقسام محتوا کمک بگیرید و خودتان را تنها به یک نوع از محتوا محدود نکنید. این کار می‌تواند برای سایت شما خطرناک باشد و مخاطب را خسته کند. بنابراین هم محتوای مرتبط و مفید منتشر کنید و هم ظاهر جذابی به محتوای خودتان ببخشید.

5. روی خدمات مشتریان کار کنید

اگر می‌خواهید یک کسب‌و‌کار اینترنتی پرقدرت و درجه یک راه اندازی کنید، باید سعی کنید مشتریان خود را خوشحال کنید. اگر بتوانید به مناسبت‌های مختلف به مشتریان خدمت‌رسانی کنید یا اینکه سعی کنید برای ارسال رایگان امتیازی اختصاص دهید، مطمئن باشید که مشتریان به سمت شما خواهند آمد.  یکی دیگر از نکات مهم پاسخگویی به‌موقع به مشتریان است. سعی کنید در سریع‌ترین زمان ممکن به انتقادات مشتریان خود پاسخ دهید و رضایت آن‌ها را به‌دست بیاورید. تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که سعی کنید متمایز باشید. باید به مشتری دلیلی بدهید که شما را انتخاب کند و رقبای شما را کنار بگذارد.

6. روش اصولی فروش آنلاین را یاد بگیرید

در صورتی که می‌خواهید کسب‌و‌کار اینترنتی شما پررونق و پرفروش باشد، سعی کنید همیشه در حال یادگیری روش درست فروش باشید. یکی از اصول مهم و اساسی فروش این است که روش پیگیری مشتریان را یاد بگیرید و همیشه ارتباط خود را با آن‌ها حفظ کنید. سعی کنید روش درست ارتباط با مشتریان را یاد بگیرید و بفهمید که در هر موقعیت باید چه واکنشی نشان دهید. در این بین مطمئن باشید که مطالعه بهترین کتاب‌های حوزه فروش کمک زیادی به شما خواهد کرد و به شما خواهد آموخت که چگونه با مشتریان ارتباط بگیرید.

7. فعالیت در شبکه‌های اجتماعی را یاد بگیرید

یکی از مهم‌ترین مراحلی که باید برای راه اندازی کسب‌و‌کار اینترنتی پشت سر بگذارید، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی گوناگون از جمله اینستاگرام، پینترست و تلگرام است. همیار آکادمی به خاطر اهمیتی که برای مسئله فعالیت در رسانه‌های اجتماعی قائل است، یک دوره آموزشی کسب درآمد از اینستاگرام راه اندازی کرده و تدریس این دوره را آقای علی حاجی محمدی، مدیرعامل همیار وردپرس و همیار آکادمی بر عهده گرفته است. وی در این دوره تمام رمز و راز کسب درآمد از اینستاگرام را با شما در میان می‌گذارد و به شما آموزش می‌دهد که کسب‌و‌کار خود را در اینستاگرام راه اندازی کنید و درآمد فوق‌العاده‌ای از آن به‌دست بیاورید.

چند ایده خوب برای راه اندازی کسب‌و‌کار اینترنتی

اکنون که راه و رسم راه اندازی کسب‌و‌کار اینترنتی را به‌صورت کلی یاد گرفتیم زمان آن رسیده است که چند ایده خوب برای راه اندازی کسب‌و‌کار اینترنتی ارائه دهیم. درست که بعضی از این ایده‌ها پیش از این استفاده شده ولی هنوز هم کاربرد دارد و می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

1. ورود به حوزه همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ

یکی از این ایده‌های عالی برای راه اندازی کسب‌و‌کار اینترنتی همکاری با کسب و کارها و کمک به افزایش فروش آن‌ها و گرفتن پورسانت یا سود فروش است. اولین کاری که باید برای همکاری در فروش انجام دهید این است که یک وب‌سایت راه اندازی کنید و  در آن محتوای ارزشمند به مخاطبان خود ارائه دهید. وقتی طرفداران شما در وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی زیاد شدند باید لینک اختصاصی از سایت مورد نظر بگیرید و سعی کنید محصولات یا خدمات آن مجموعه را در وب‌سایت خود معرفی کنید و از مخاطب خود بخواهید آن محصول را خریداری کند.

در صورتی که مخاطب با لینک اختصاصی شما وارد فروشگاه مورد نظر شود و محصول را خریداری کند، بخشی از سود فروش آن وب‌سایت به شما تعلق می‌گیرد. این روش درآمدی یکی از بهترین روش‌های کسب درآمد اینترنتی است و اگر تلاش کنید و پشتکار کافی داشته باشید، می‌توانید درآمد قابل توجهی از این مسیر کسب کنید.

2. برنامه‌نویسی کنید

برای برنامه‌نویسی کافی است یک وب‌سایت راه اندازی کنید، نمونه کارهای خود را در وب‌سایت بگذارید، بازاریابی محتوا انجام دهید، مشتری جذب کنید و خدمات ارائه دهید. برنامه‌نویسی یکی از پردرآمدترین کسب و کارهای اینترنتی است. اگر بتوانید سایت خود را برای مشتریان خارجی سئو کنید، می‌توانید با شرکت‌ها و مشتریان خارجی از کشور هم همکاری داشته باشید. در صورتی تمایل دارید در زیمنه برنامه‌نویسی فعالیت کنید، پیشنهاد می‌شود یک یا چند زبان برنامه‌نویسی را یاد بگیرید و کار در فضای آنلاین را شروع کنید.

3. خدمات دیجیتال مارکتینگ انجام دهید

یکی دیگر از فعالیت‌هایی که می‌توانید با راه اندازی وب‌سایت و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی ارائه دهید، خدمات دیجیتال مارکتینگ است. می‌توانید از شرکت‌ها و کسب و کارهای مختلف سفارش بگیرید و برای آن‌ها بازاریابی کنید. این کار می‌تواند درآمد بسیار خوبی برای شما به همراه داشته باشد. از طرفی بسیاری از کسب و کارها با اصول بازاریابی در فضای آنلاین آشنا نیستند و کمک به آن‌ها می‌تواند درآمد بسیار خوبی در اختیار شما قرار دهد.

4. یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید

یکی دیگر از روش‌های عالی برای کسب درآمد از اینترنت راه اندازی فروشگاه اینترنتی است. می‌توانید یک فروشگاه راه اندازی کنید و محصولات و خدمات مورد نظر خود را در آن عرضه کنید و به فروش برسانید. بعضی فروشگاه‌ها فقط یک محصول خاص می‌فروشند و برخی دیگر کلکسیونی از محصولات و خدمات را در دسته‌بندی‌های مختلف به بازار عرضه می‌کنند.

برخی دیگر هم در فروشگکاه خود خدمات آموزشی ارائه می‌دهند. به این معنا که دوره‌های آموزشی خود را به مخاطبان می‌فروشند. در صورتی که می‌خواهید کسب‌و‌کار اینترنتی شما پر رونق و عالی باشد، حتماً به نیاز جامعه توجه کنید و کمی نوگرا باشد. نوگرایی و ارائه محصولات و خدمات عالی و جدید به شما کمک می‌کند که خیلی سریع‌تر مشتریان را به سمت خود جلب و جذب کنید.

 همیار آکادمی، یار و همراه همیشگی شما در راه اندازی بیزنس اینترنتی

راه اندازی کسب‌و‌کار اینترنتی یک تخصص است. شاید راه اندازی سایت، ایجاد پیج در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام و تبلیغات در گوگل به ظاهر آسان باشد ولی مدیریت و توسعه درست بیزنس اینترنتی اصلاً کار آسانی نیست. همیار آکادمی به‌عنوان یکی از باتجربه‌ترین مجموعه‌ها در زمینه آموزش راه اندازی و مدیریت کسب‌و‌کار اینترنتی است. این مجموعه تلاش کرده است با دوره‌های آموزشی رایگان و غیررایگان و مقالات خود راه را برای مدیران و کارآفرینان هموار کند و به آن‌ها کمک کند که درآمد خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. در صورتی که تمایل دارید با خدمات و دوره‌های آموزشی رایگان و غیررایگان این مجموعه آشنا شوید، کسب‌و‌کار اینترنتی خود را بهترین و هوشمندانه‌ترین شکل ممکن راه اندازی کنید، کافی است به وب‌سایت همیار آکادمی مراجعه کنید.

منبع مقاله: وب سایت همیار آکادمی

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده