نویسنده: بخش تبلیغات
// چهار شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۰

خرید راهبند از سایت آی آر راهبند

استفاده از راهبند‌ها عمومی شده است. جلوی در ورودی شهرک‌های مسکونی، پارکینگ ها، ادارات و وزارتخانه و بیمارستان‌ها و هر مکانی که ورود به آن نیاز به ثانیه‌ای توقف و چک کردن داشته باشد راهبند نصب می‌شود.

هر مکانی نیاز به‌نوعی راهبند دارد. از جمله کاربردی ترین آن‌ها راهبند برقی است. راهبند برقی یک گزینه بسیار مناسب برای برقراری امنیت است، راه بند های برقی عموماً در مکان‌هایی با تردد زیاد استفاده می‌شوند. بنا به پارامتر های مختلفی از راهبند های برقی متفاوتی استفاده می‌شود، پارامتر های تاثیر گزار در انتخاب را می‌توان به سرعت، پر تردد یا کم تردد بودن مسیر، فضایی که می خواهید راهبند برقی نصب شود نام برد.

راهبند برقی اتوماتیک

همان‌طور که در اول مطلب نوشته شده خواندید راهبند وسیله کنترل عبور و مرور است، ازاین‌رو برای کنترل بهتر و بهبود سرعت در عملکرد بجای استفاده از مدل‌های دستی و غیر خودکار از راهبند های اتوماتیک استفاده می‌کنیم.

راه بند اتوماتیک  می‌تواند ساعات ورود و خروج هر یک از وسایل نقلیه مدت ماندن وسیله نقلیه، نوع وسیله نقلیه را کنترل کند. یکی از مزیت های مهم راهبند اتوماتیک جلوگیری از عبور وسایل نقلیه غیر مجاز است. می‌توان تعدادی از مزیت های راهبند اتوماتیک را اینگونه ذکر کرد:

  • مدیریت ورود و خروج وسایل نقلیه
  • کنترل ساعات حضور وسایل نقلیه
  • جلوگیری از عبور وسایل نقلیه غیر مجاز
  • استفاده از کنترلر های هوشمند
  • افزایش سرعت عبور وسایل نقلیه

این راهبند‌ها از یک ستون و یک میله افقی که همان وسیله کنترل ورود و خروج است ساخته شده که بخش ستونی در جای خود به‌صورت عمودی ثایت میماند بخش دوم که بخش میله‌ای است به‌صورت افقی قرار دارد و توسط موتور داخل بخش اول یا ستون اصلی حرکت می‌کند.

راهبند میله‌ای برقی

این راهبند از جمله راه بند هایی است که در تمام امکان پر تردد قابل استفاده است. راهبند میله ای برقی از دو بخش تشکیل می‌شود: بخش اول بخشی است که یه زمین متصل است و به‌صورت ثابت است و بخش دوم بخشی است که به‌صورت افقی یک میله به بخش ستونی متصل است بخش دوم متحرک بوده و توسط موتور داخل ستون است حرکت می‌کند.

راهبند میله‌ای برقی را می‌توان توسط ریموت از راه دور یا حسگر های شناسایی پلاک، اثر انگشت یا … کنترل کرد.

راهبند خودرو با مانع مکانیکی روی زمین

راهبند 

راهبند و گیت های اتوماتیک دارای مدل‌ها و تفاوتهای مختلفی است که از جمله انها موتور هیدرولیکی راه بند یا الکتروموتور راه بند است، که قدرت راه بند و قیمت راه بند هیدرولیک بالاتر از راه بند برقی است، تفاوت دیگر در اندازه بوم راه بند یا همان بازو راه بند است که معمولا ۴ متری، ۵ متری و ۶ متری هستند.

برای فرمان دادن به راه بند و گیت اتوماتیک پارکینگ می‌توان از ریموت کنترل راهبند، کلید تحریک دستی راهبند، آنتن برد بلند راهبند، لوپ دیتکتور راه بند، کارتخوان اکسس کنترل و … استفاده کرد.

درهنگام نصب راه بند حتما از چشمی ایمنی استفاده کنید تا از بروز خسارت به خودرو و راه بند جلوگیری شود. همچنین می‌توانید از چراغ فلاشر و بومهای LED دار راه بند برای هشدار استفاده کنید.

راهبند اتوماتیک

راهبند اتوماتیک به آن دسته از راهبند هایی گفته می‌شود که با استفاده از دکمه های کنترل کننده جمع و باز می‌شوند اولین دلیل استفاده از این مدل راهبند‌ها سرعت بالا و پایین شدن ان است که در زمان صرفه‌جویی می‌کند و همچنین تعداد نیروی انسانی را پایین می‌اورد اصولا سیستم کنترل کننده و محرکه این نوع راهبند‌ها درون پایه و ستون قرار می‌گیرند همچنین قابلیت اتصال دوربین مدار بسته و کنترل از اتاقک کنترل نیز از قابلیت های این نوع از راهبند‌ها است.

کاربرد این نوع از راهبند‌ها در پارکینگ های عمومی و خصوصی ورودی شهرک‌ها کارخانه جات و هر جایی که برای ورود احتیاج به کنترل کردن داشته باشیم است البته این راهبند‌ها انواع مختلفی دارند که بسته به درجه کنترل و امنیتی بودن محل می‌توان از انواع مقاوم تر استفاده کرد.

مثلا در منطقه های نظامی باید مقاوم ترین نوع را استفاده کرد اما در مکان‌هایی مثل پارکینگ عمومی که راهبند فقط حکم ایست کردن دارد می‌توان از انواعی استفاده کرد که سرعت بیشتری دارند تا بتوان سرعت عمل بیشتری داشت.

عملکرد راهبند های مکانیکی با استفاده از چرخ‌دنده است که اسیب پذیری این مدل‌ها را در مقابل ضربه بیشتر می‌کند اما در راهبند های اتوماتیک هیدرولیکی از سامانه محرکه هیدروپمپ (پمپ روغن) و شیر هوا استفاده شده است که مقاومت انها را در مقابل ضربه بیشتر کرده است.

سیستم راهبند اتوماتیک قابلیت باز و بسته شدن مداوم با فرمان دستگاه کارتخوان (ورودی موزه‌ها و گیت ها) دوربین پلاک خوان (پاکینگ ها) پوش باتن (ورودی شهرک‌ها و جاهایی که نگهبان حضور داشته باشد) ریموت کنترل (ورودی مجتمع های مسکونی) و دیگر سیستم‌های کنترل تردد را دارد.

راهبندهای اتوماتیک در پارکینگ عمومی

مشخصات فنی راهبند اتوماتیک

راهبند های اتوماتیک از لحاظ طول بازو بسته به ورودی که قرار است پوشش دهند متغیر هستند. راهبند اتوماتیک میزان دمای منفی ۳۰ درجه تا ۵۵ درجه سانتی‌گراد را تحمل می‌کند و زمان باز شدن و زمان باز ماندم این راهبندها تحت کنترل شما قابل تنظیم هستند.

 راهبند اتوماتیک حسگر هوشمند ضد برخورد نیز دارند. این حسگر‌ها در صورت تشخیص مانع یا وسیله نقلیه از پایین رفتن بازو جلوگیری می‌کنند.

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده