نویسنده: بخش تبلیغات
// یکشنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۰

اکران ویژه فیلم جوکر با دوبله اختصاصی نماوا در پردیس چارسو

پنجشنبه گذشته، نماوا و پردیس چارسو میزبان اتفاقی خاص بودند؛ اکران ویژه فیلم جوکر با دوبله اختصاصی نماوا با حضور هنرمندان و پیشکسوتان دوبله ایران.

 مراسم اکران با حضور خسرو خسروشاهی، ابولحسن تهامی و فرزاد حسنی

حضور بزرگان صنعت دوبله کشور و نام‌های سرشناسی چون خسرو خسروشاهی و ابولحسن تهامی که از مفاخر دوبله و صداگذاری کشور به شمار می‌آیند و اجرای افشین زی‌نوری از گویندگان و بازیگران نام‌آشنا، حال و هوای متفاوتی به مراسم بخشیده بود. در این مراسم کوتاه همچنین چهره‌های دیگری هم‌چون فرزاد حسنی، حسین شایگان، سیامک اطلسی، سبحان اکرامی و خشایار شمشیرگران حضور داشتند.

این اجرا شامل پخش آنونس فیلم جوکر با صدای جاودان ابولحسن تهامی بود که با تشویق این صداپیشه‌ی باسابقه‌ی تلویزیون و سینمای ایران همراه بود و در ادامه دست‌اندرکاران دوبله‌ی این اثر در استودیو کوالیما، یکی از بهترین استودیوهای ارایه کننده‌ی دوبله‌ها و صداگذاری‌های باکیفیت، معرفی شدند.

در ادامه خسرو خسروشاهی، مدیر دوبلاژ و گوینده نقش اصلی این فیلم سینمایی، آرتور فلک یا همان جوکر، آن صدای گرم و با یادمانی‌اش روی صحنه آمد و درباره نحوه کار و زمان‌بندی کار دوبله توضیحاتی ارایه کرد. به‌گفته خسروشاهی، کار دوبله فیلم جوکر به‌دلیل تکنیک‌های مورد نیاز و تعدد موسیقی‌های متن زیبا، سه برابر، بیش از دیگر فیلم‌های مشابه زمان برده و یکی از آثاری است که نماوا (سرویس تماشای آنلاین فیلم و سریال) و استودیو کوالیما به دوبله‌ی آن افتخار می‌کنند.

ادامه مراسم چهره‌های حاضر در سالن معرفی شدند. هنرمندانی همچون حسین شایگان، سیامک اطلسی، بهمن هاشمی، فرزاد حسنی، سبحان اکرامی، ناصر ممدوح، ساحل كريمی، سحاب زری‌باف، آبتين ممدوح، امير كسروی، صنم نكواقبال، پويا فهيمی، مهسا عرفانی، خشايار شمشيرگران، عباس مطمئن‌زاده، حسین مطمئن‌زاده و كريم بيانی از حضار در سالن بودند که هرکدام از بهترین‌های حرفه خود به شمار می‌آیند.

دوبله اختصاصی نماوا

لذت تماشای فیلم خارجی در سینمای ایرانی

این اکران با استقبال خوبی از سوی مخاطبان نیز همراه شده بود و سالن سینما مملو از بینندگان مشتاقی بود که به تماشای این فیلم سینمایی پرحاشیه و فاخر آمده بودند.

تجربه‌ی دیدن فیلم‌های روز سینمای جهان بر پرده‌ی سینما تجربه متفاوت و لذت‌بخشی است که مورد توجه علاقه‌مندان به تماشای فیلم‌های غیر ایرانی قرار می‌گیرد. معمولا برای علاقه‌مندان به فیلم‌های خارجی، فرصت تماشای فیلم مورد علاقه‌شان بر پرده‌ی سینما آن هم با یک دوبله‌ی اختصاصی و فاخر کم‌تر پیش می‌آید و این دسته از فیلم‌دوستان معمولا ناگزیرند فیلم مورد علاقه خود را در تلویزیون یا سینما تماشا کنند. نماوا (سرویس تماشای آنلاین فیلم و سریال)، در این فعالیت جدید، با اکران فیلم‌های سینمایی جذاب و پرفروش دنیا بر پرده سینما، تلاش کرده است، جای خالی سرگرمی مورد علاقه‌ی این دسته از تماشاگران را پر کند و سبک جدید از سرگرمی را برای‌شان به ارمغان آورد.

جوکر انتخابی هوشمندانه

فیلم جوکر یکی از بهترین انتخاب‌ها برای اولین اجرای فیلم‌های دوبله‌ی اختصاصی نماوا در سالن سینما بود. فیلمی که جایزه بهترین فیلم را از جشنواره ونیز، یکی از معتبرترین میادین رقابت فیلم‌های هنری جهان، دریافت کرده است. این جشنواره همواره به بخش هنری آثار بیش از هر موضوع دیگری توجه می‌کند و جوایزش به آثار متفاوتی از فیلم‌های دنیای ابرقهرمانی تعلق می‌گیرد.

جوکر برای اولین‌بار در میان فیلم‌های اقتباسی کامیک‌بوک‌ها، موفق شد شیر طلایی این فستیوال را به خود اختصاص دهد. در ادامه واکین فینیکس جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی مرد را از گلدن گلوب دریافت کرد. فیلمی که پرسودترین ساخته سینمای ابرقهرمانی و کامیک بود؛ فیلمی که بدون استفاده از نام پرجاذبه‌ی جوکر نیز باز هم فیلمی درخور، پرجاذبه و دیدنی است.

واکین فینیکس، ققنوسی در خاکستر

تاد فیلیپس، کارگردان فیلم، شرح می‌دهد که در اولین ملاقات خود با واکین فینیکس،شخصیت آرتور فلک را با جزییات برای او تشریح کرده و فینیکس با هر توصیف خود را مشتاق‌تر به ایفای این نقش نشان داده است. درنهایت نیز فینیکس از میان چندین و چند داوطلب دیگر که برای این نقش چند لایه و پر فراز و نشیب انتخاب شده بودند، موفق شد نقش را با ظریف‌ترین و دقیق‌ترین جزییات و مهارت‌ها به اجرا درآورد و تحسین جامعه‌ی سینمایی جهان را برانگیزد.

تاد فیلیپس شخصیت جوکر را چنین توصیف می‌کند: آرتور فلک (جوکر)، کمدین سرخورده‌ای است که موسیقی در بندبند وجودش جریان دارد و به رقصیدن علاقه‌مند است.

شخصیتی که در دوران کودکی مورد آزار و اذیت جسمی و جنسی قرار گرفته است، اما هنوز مهربان است. هنوز در تلاش است دیگران را بخنداند.شخصیت جوکر آن‌قدر از شخصیت آرتور فلک دور است که انگار جوکر آمده تا آرتور فلک را از عذاب روحی و جسمی‌اش نجات دهد. با وجود این همه فاصله، فیلم جوکر فرایند تبدیل آرتور فلک به کارکتر تاریک و آنارشیست جوکر، یکی از ترسناک‌ترین کارکترهای منفی را با زیبایی و ظرافت به نمایش گذاشته است.

جوکر دوبله اختصاصی نماوا

از اولین درگیری آرتور در فیلم و کتک خوردنش توسط چند نوجوان و صحنه دراز کشیدنش، حتی نحوه‌ی دفاع کردن او از خودش و قرار دادن دست‌ها میان پاها که اشاره به آزار دیدگی‌های او در کودکی دارد، گرفته تا صحنه‌ی رقص جوکر در دست‌شویی و چندین و چند صحنه‌ی بی‌نقص دیگر، همه و همه یک بازبینی فوق‌العاده از سرآغاز یک کارکتر تاریک سینماست.

این فیلم کاملا دور واکین فینیکس می‌چرخد و چه انتخابی بهتر از یک ققنوس برای نقشی که از خاکستر و کثیفی‌های شهر گاتهام برمی‌خیزد. از نظر من جوکر واکین فینیکس به‌شدت جذاب‌تر، ترسناک‌تر، تاریک‌تر و واقعی‌تر است. واکین امسال به خاطر شاهکارش در جوکر، به‌طور قطع، شانس اصلی اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی مرد محسوب می‌شود. جایزه‌ای که فینیکس احتمالاً این بار بتواند پس از چند بار ناکامی آن را به خود اختصاص دهد.

اکران‌های ویژه با دوبله‌ی اختصاصی نماوا ادامه خواهد داشت...

نماوا برنامه‌های جذاب دیگری برای ادامه‌ی این اکران‌های اختصاصی در در سالن‌های سینما خواهد داشت. برنامه‌ی بعدی نماوا اکران فیلم سینمایی «مرد ایرلندی» با بازی «رابرت دنیرو» و «آل پاچینو» است که دوبله آن به مراتب دستاورد بزرگ‌تری برای استودیو کوالیما و نماوا خواهد بود. برای اطلاع از برنامه‌های بعدی نماوا می‌توانید، شبکه‌های اجتماعی و سایت نماوا را دنبال کنید.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده