نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۸

سونی قصد دارد تا بازیکنان PS4 را برای مدت زمان قابل ملاحظه‌ای «درگیر و راضی» نگه دارد

جیم رایان در اظهارات جدید خود اعلام کرده که اقدامات اخیر سونی، پتانسیل رشد بیشتر جامعه مخاطبان PS4 را نمایان کرده و انتظار می‌رود که حداقل تا دو سال آینده شاهد پشتیبانی و ارائه محتوای جدید برای نسل فعلی کنسول‌های این شرکت باشیم.

سونی طی ماه‌های گذشته اظهارات متعددی را در خصوص رویکرد خود نسبت به نسل جدید و ارائه بازی‌هایی که تنها روی پلی استیشن 5 قابل استفاده هستند بیان کرده است؛ البته مکرراً به این نیز نکته اشاره شده که عمر کنسول‌های PS4 هنوز به پایان نرسیده و پشتیبانی از پلتفرم نسل هشتمی این شرکت تا چند سال ادامه خواهد داشت. همان‌طور که احتمالاً در جریان هستید، بازی‌های حین عرضه کنسول PS5 از قبیل Marvel’s Spider-Man: Miles Morales و Sackboy: A Big Adventure هردو برای پلی استیشن 4 نیز منتشر می‌شوند. ضمن اینکه سال آینده میلادی، شاهد انتشار بازی Horizon Forbidden West به‌صورت بین نسلی خواهیم بود.

کنتریلر های دوال شاک 4 و دوال سنس

براساس صحبت‌های جیم رایان، مدیرعامل پلی استیشن در شرکت سونی، پشتیبانی از نسل فعلی کنسول‌های این شرکت تا مدت زمان قابل ملاحظه‌ای ادامه خواهد داشت. احتمالاً تا سال ۲۰۲۲ باید انتظار عرضه بازی‌های جدید به همراه PS5 را برای این کنسول داشته باشیم. رایان در مصاحبه با نشریه GamesIndustry اعلام کرده که اقدامات اخیر سونی در توجه بیشتر روی مخاطبان پرتعداد پلی استیشن 4 در دوران شیوع ویروس کرونا موجب شده تا دیدگاه شرکت در خصوص پتانسیل رشد این جامعه کاربری دچار تغییر شود؛ و حالا سونی تصمیم گرفته تا با ارائه محتوای جدید در سال‌های پیش رو، مخاطبان این نسل را تا مدت زمان بیشتری درگیر و رضایتمند نگه دارد.

«مشخصاً با چیزهایی که طی شش ماه گذشته مشاهده کردیم، افق دید ما نسبت به آنچه که به‌عنوان پتانسیل رشد جامعه کاربری PS4 از آن یاد می‌شود، متحول شده است. قائدتاً جامعه مخاطبان کنسول‌های پلی استیشن 4، حداقل تا سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ اکثریت غالب کاربران کنسول‌های سونی را تشکیل خواهند داد. بنابراین ضروری است که با ارائه محتوای جدید و ادامه پشتیبانی از این سیستم‌ها، آن‌ها را راضی و درگیر نگه داریم.»

«با اقداماتی که در شش ماه گذشته صورت گرفت، به این نتیجه رسیدیم که دیدگاه ما درباره عدم امکان گسترش بیشتر جامعه مخاطبان PS4 اشتباه بوده و هنوز پتانسیل‌ زیادی در این بخش وجود دارد. چیزی که شاید قبل از بحران شیوع کرونا اینطور به نظر نمی‌رسید.»

کنسول های پلی استیشن 4 و 5

همان‌طور که اشاره شد، این اولین باری نیست که سونی چنین موضعی را از خود نشان می‌دهد. آن‌ها قبلاً هم اعلام کرده بودند که حداقل تا چند سال پیش رو، از کنسول‌های پلی استیشن 4 پشتیبانی خواهد شد. یا اینکه هنوز چیزهای زیادی در نسل فعلی باقی مانده که مخاطبان از آن اطلاعی ندارند. لذا انتظار می‌رود که حداقل تا سال ۲۰۲۲ شاهد پشتیبانی و انتشار محتوای جدید برای این نسل از کنسول‌های پلی استیشن باشیم. البته که PS5 با قابلیت‌های منحصر‌به‌فرد خود، هر گیمری را برای ورود به نسل جدید هیجان زده می‌کند، اما مسلماً بسیاری از کاربران پلتفرم‌‌های نسل هشتم نیز انتظار دارند که حداقل یکی دو سال دیگر هم از کنسول خود نهایت استفاده را ببرند. نظر شما درباره این موضوع چیست؟ در صورت تمایل می‌توانند دیدگاه‌های خود را با زومجی و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده