// جمعه, ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۲۶

بازی Horizon Zero Dawn 2 با PS5 یک بنچمارک گرافیکی جدید خواهد ساخت

گزارش‌های جدید می‌گویند دنباله‌ی بازی Horizon Zero Dawn به‌عنوان یکی از محصولات انحصاری پلی‌استیشن 5 از چنان قدرت گرافیکی بالایی بهره می‌برد که حکم یک بنچمارک برای کل صعنت ویدیوگیم را پیدا خواهد کرد.

در سال ۲۰۱۷ میلادی Horizon Zero Dawn اثر استودیو بازی‌سازی گوریلا گیمز یکی از خوش‌جلوه‌ترین بازی‌های جهان-باز دنیا به حساب می‌آمد و به‌نظر می‌رسد که سازندگان می‌خواهند در دنباله‌ی آن گام‌هایی به مراتب بلندتر از قدم‌های برداشته‌شده در پروسه‌ی ساخت محصول پیشین را بردارند. تا به امروز شایعه‌های گوناگون گفته‌اند که Horizon Zero Dawn بعدی یا در روز عرضه‌ی پلی استیشن 5 به‌صورت انحصاری روی این دستگاه منتشر خواهد شد یا تنها چند ماه پس از به بازار آمدن کنسول نسل نُهُمی سونی در اختیار خریدارهای آن خواهد بود.

رسانه‌ها حدس می‌زنند اصلا دلیل اینکه شرکت ژاپنی در تابستان پیش‌رو و باتوجه‌به پایان یافتنِ نسبی فروش و سودآوری قسمت اول مجموعه روی پلی استیشن 4 آن را به بازار کامپیوترهای شخصی می‌فرستد، چیزی نیست جز اینکه می‌خواهند وقتی PS5 از راه رسید، انسان‌های بیشتری یک دلیل خاص برای خرید آن بیابند. Horizon Zero Dawn تا به امروز به بیش از ۱۰ میلیون مخاطب رسیده است و اگر انتشار بازی برای پلتفرم PC این تعداد را چند میلیون افزایش دهد، انسان‌های زیادی صرفا به‌خاطر تجربه‌ی قسمت/قسمت‌های بعدی آن کنسولی را می‌خرند که قرار است به‌صورت انحصاری فرصت تجربه‌ی HZD بهتر و جذاب‌تر را تقدیم‌شان کند.

بازی Horizon Zero Dawn

این حقیقت که مخاطب‌ها و رسانه‌ها همچنان دو بازی انحصاری عرضه‌نشده‌ی PS4 در سال ۲۰۲۰ میلادی را براساس تریلرهای آن‌ها خوش‌گرافیک‌تر از هر محصول معرفی‌شده برای نسل نُهُم تا به امروز می‌دانند، به خوبی جدیت سرمایه‌گذاری سونی روی بازی‌های ویدیویی فرست-پارتی پلی‌استیشن را به یاد می‌آورد. اکنون نیز باتوجه‌به گزارش‌های جدید، شرکت گوریلا گیمز بهره‌ی زیادی از بودجه و زمان دریافت‌کرده از سونی می‌برد؛ مخصوصا به این خاطر که به هیچ عنوان ملزم به آماده‌سازی «هورایزن» بعدی برای دو پلتفرم نبوده است و ماه‌ها قبل فهمید فقط باید برای پلی‌استیشن 5 اثر خود را بسازد. ظاهرا موتور بازی‌سازی دسیما پس از همکاری چندساله‌ی استودیوهای کوجیما پروداکشنز و گوریلا گیمز به عقیده‌ی بسیاری از بازی‌سازها تبدیل به یکی از قدرتمندترین ابزارهای خلق ویدیوگیم مخصوصا از لحاظ گرافیکی شده است. دسیما برای ساخت DS هیدئو کوجیما پذیرای قابلیت‌های جدیدی شد که به آن امکان خلق شخصیت‌هایی با استفاده از تصویربرداری کامل از چهره و بدن بازیگرهای واقعی را نیز داده‌اند. گوریلا گیمز در آگهی استخدام تازه‌ی خود برای یک آرتیست مسلط روی ترسیم محیط‌های سرسبز گفته است که شخص برای مجموعه‌ی «هورایزن» کار خواهد کرد، باید در خلق محیط‌هایی دیدنی توانمند باشد و به تیم در ساخت یک بازی با استانداردهای گرافیکی جدید برای صنعت بازی‌های ویدیویی کمک کند. البته که بازگشت مجموعه‌های Killzone و SOCOM به دنیای هنر هشتم توسط گوریلا گیمز غیر قابل تصور نیست ولی باید بپذیریم که عجیب خواهد بود اگر قبل از هر بازی دیگر از سوی آن‌ها شاهد عرضه‌ی Horizon Zero Dawn 2 نباشیم.

باتوجه‌به اینکه شایعه‌های قابل جدی گرفتن گوناگون از برگزاری رویداد رونمایی از پلی‌استیشن 5 و بازی‌های آن در روزهای ابتدایی ماه بعدی میلادی می‌گویند و به احتمال زیاد کمتر از ۴ هفته‌ی دیگر سونی چنین برنامه‌ای را تحویل گیمرها می‌دهد، شاید بتوان گفت که زمان خاصی تا آشنایی رسمی و بیشتر با «هورایزن زیرو دان» جدید باقی نمانده است.


منبع CB
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده