نویسنده: نادر امرایی
// یکشنبه, ۳ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۱

حذف شخصیت ماریو از بازی Dreams پس از شکایت نینتندو

سونی مجبور شد پس از شکایت نینتندو، شخصیت سوپر ماریویی که توسط طرفداران در بازی Dreams ساخته شده بود، حذف کند.

بازی Dreams، جدیدترین بازی انحصاری پلی‌استیشن 4، که به تازگی عرضه شده است، با استقبال گسترده طرفداران و منتقدان روبه‌رو شد. این بازی موفق شد در بررسی زومجی نیز نمره فوق‌العاده ۱۰ را دریافت کند. از زمان عرضه دریمز تا به امروز، بسیاری از گیمرها مشغول طراحی و ساخت انواع و اقسام مراحل و بازی‌های مختلف در این بازی هستند. یکی از ویژگی‌های خیلی جالب بازی دریمز، این است که بازیکنان می‌توانند ساخته‌های خود را با هم‌دیگر به اشتراک بگذارند.

یکی از کاربران محبوب بازی، Piece of Craft نام دارد. او شخصیت سوپر ماریو،‌ یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های شرکت نینتندو را در این بازی ساخته است و از آن زمان تا بحال بسیاری از سازندگان از این شخصیت در ساخته‌های خود استفاده کرده‌اند. در جدیدترین اخبار بازی، وب‌سایت گو نینتندو اعلام کرد که این سازنده مجبور به حذف شخصیت سوپر ماریو از بازی دریمز شده است.

پیس آو کرفت در اکانت رسمی توییتر خود با انتشار یک توییت این خبر را به طرفداران اعلام کرد. وی در این توییت نوشت که ایمیلی از طرف بخش اروپای سرگرمی‌‌های تعاملی سونی دریافت کرده است. در این ایمیل، اعلام شده که نینتندو به دلیل استفاده از شخصیت سوپر ماریو که تمام حق و حقوقش در اختیار آنها است، به سونی شکایت کرده است. 

او در ادامه و در پاسخ به یکی از کاربران نوشت که از آنجایی که این ساخته آنها به دلیل نقض قوانین کپی‌رایت حذف شده است، تیم آنها توانایی ویرایش بیشتر این شخصیت را ندارند. 

البته این حرکت نینتندو، اصلا اقدام غیر قابل پیش‌بینی‌ای نبود. این شرکت ژاپنی بارها ساخته‌های غیر رسمی را که از شخصیت‌هایش استفاده کرده، از فضای مجازی حذف کرده است. به غیر از سوپر ماریو، ساخته‌های بسیار زیادی از شخصیت‌هایی که متعلق به سونی نیستند در بازی Dreams وجود دارد و باید ببینیم که آیا شرکت‌های دیگر رویه نینتندو را اتخاذ خواهند کرد یا خیر. 

تا زمان نوشتن این مطلب، بازی‌هایی که از مدل ساخته شده توسط Piece of Craft استفاده می‌کردند، هنوز در دسترس هستند. Super Mario 64 HD ساخته شده توسط یورو تاماشی با بیش از ۱۱ هزار گیمر و Super Mario Infinity Demo ساخته سیلور دراگن ایکس با بیش از ۷۲ هزار گیمر از محبوب‌ترین بازی‌های ساخته شده با این مدل هستند. 

بد نیست به این نکته نیز اشاره کنیم که Piece of Craft در اکانت توییتر خود اعلام کرده که آنها یک نقشه دوم در سر دارند و دوشنبه از این نقشه دوم خود در جریان یک استریم لایو رونمایی خواهند کرد. 


منبع Euro Gamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده