// سه شنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۱

بررسی نکات تریلر داستانی Final Fantasy VII Remake

به‌تازگی تریلر داستانی Final Fantasy VII Remake به مناسبت ۲۳ سالگی نسخه اصلی منتشر شد که در این مطلب نگاهی به نکات داستانی آن خواهیم انداخت.

تقریبا دو ماه دیگر بازی Final Fantasy VII Remake عرضه می‌شود تا کاربران بتوانند پس از تأخیر یک ماهه، بازی مورد انتظار خود را تجربه کنند. اسکوئر انیکس (Square Enix)، سازنده و ناشر فاینال فانتزی 7 ریمیک، به‌مناسبت تولد ۲۳ سالگی این بازی تریلر جدیدی را به‌نمایش گذاشت که در جریان آن شاهد نمایش کاراکترهای داستانی بیشتری نسبت‌به گذشته بودیم. همچنین سکانس‌های خاطره‌انگیز و قدیمی مختلفی هم نمایش داده شد. اسکوئر انیکس به‌خوبی با این تریلر هایپ و هیجان کاربران را افزایش داد و در این مقاله نگاهی به نکات و سکانس‌های تریلر سالگرد ۲۳ سالگی Final Fantasy VII خواهیم انداخت.

Final Fantasy VII Remake

در این خاطره کلود به تیفا قول می‌دهد که در آینده اگر مشکلی برای تیفا پیش آمد، او را نجات دهد

در بازی اصلی، زمانی‌که کلود و تیفا یکدیگر را پس از سال‌ها دوری در کافه شهر میدگار ملاقات می‌کنند، تیفا از یک قول دوران بچگی با کلود صحبت می‌کند و شاهد یک فلش بک به دوران کودکی این دو کاراکتر در شهر نیبلهایم هستیم؛ جایی‌که کلود به تیفا می‌گوید که می‌خواهد به اعضای گروه سولجر شینرا در میدگار بپیوندد تا همانند سفیروث، به یک سرباز قدرتمند و دلیر تبدیل شود. در تریلر بازی Final Fantasy VII Remake، شاهد بخشی از این خاطره قدیمی هستیم  و از نظر طراحی، کلود با اینکه از نظر لباس و پوشش تفاوت‌هایی دارد، اما تیفا لباسی مشابه‌به نسخه اصلی به تن کرده است. یکی از ویژگی‌های خوب Final Fantasy VII Remake، این است که با مدرن شدن گرافیک و ساختار بازی، همچنان ظاهر کاراکترها و حتی پوشش آن‌ها هم حفظ شده است و تیم سازنده فاینال فانتزی 7 ریمیک، این موارد را تغییر نداده است.

Final Fantasy VII Remake

در ادامه تریلر، کلود به‌همراه دوستان خود روبه‌روی مخزن نگه‌داری جنووا قرار می‌گیرند و کلود با دیدن سفیروث، از او می‌پرسد که «آیا واقعا تو بودی؟» این بخش داستان احتمالا به خاطرات کلود و اتفاقات رخ داده در شهر نیبلهایم اشاره دارد.

Final Fantasy VII Remake

تیم توسعه‌دهنده نسخه ریمیک سعی کرده است فضای بازی و کاراکترها را تاریک‌تر از گذشته طراحی کند

ریو توئستی، مدیر بخش شهرسازی شینرا به‌حساب می‌آید که در نسخه اصلی، در گوشه‌وکنار داستان او را مشاهده می‌کنیم. در تریلر منتشر شده، ریو را می‌بینیم که در حال بحث با رئیس شینرا و همچنین هایدگر، دست راست رئیس شینرا، است. در بخش داستانی ریو توئستی در بازی اصلی، رئیس شینرا قصد دارد با ازبین‌بردن Sector 7، زاغه نشین‌های محیطی زیر آن را نابود کند که با مخالفت ریو توئستی روبه‌رو می‌شود. در نسخه ریمیک که شخصیت‌هایی مثل هایدگر، جزو کاراکترهای جدید داستانی به‌حساب می‌آیند، وجود اختلافات میان ریو توئستی و رئیس شینرا می‌تواند بیش‌ازپیش هیجان‌انگیزتر و تاریک‌تر شود.

Final Fantasy VII Remake

پالمر، رئیس برنامه‌های فضایی شینرا است که در تریلر جدید، شاهد حضور او و همچنین اسکارلت، رئیس بخش توسعه سلاح‌های شینرا هستیم. در داستان اصلی، بازیکنان از همان اوایل با این دو کاراکتر روبه‌رو نمی‌شوند. ازاین‌رو وجود سکانس‌های داستانی نمایش داده شده از پالمر و اسکارلت، می‌تواند نوید رویارویی‌های جدید کلود با این دو کاراکتر را دهد که در نوع خود جالب به‌نظر می‌رسد.

Final Fantasy VII Remake

طراحی‌های بازی نوید جلوه‌های بصری هیجان‌انگیز و چشم‌نوازی را می‌دهد

مسافرخانه هانی‌بی و اتفاقاتی که در آن رخ می‌دهد، یکی از بامزه‌ترین موارد بازی Final Fantasy VII بود. اسکوئر انیکس تا حدی آن را در این نسخه تغییر داده است، اما ساختار کلی یکی است. در جریان بخش داستانی مسافرخانه هانی‌بی، کلود خود را شبیه‌به دخترها می‌کند تا بتواند به مخفی‌گاه دون کورنئو، خبرچین شینرا، دسترسی پیدا کند و ایریث را نجات دهد. همچنین در تریلر ۲۳ سالگی فاینال فانتزی 7، جدا از به‌نمایش گذاشته شدن محیط هانی‌بی، شاهد دون کورنئو هم هستیم که در حال صحبت با کلود، تیفا و ایریث است. از طرفی در بازی اصلی، آرایش کلود به دست کارکنان هانی‌بی، موردی است که بازیکنان می‌توانند در صورت علاقه آن را انجام دهند و یکی از گزینه‌های فرعی بازی است. ازاین‌رو احتمال دارد در نسخه ریمیک هم شاهد فرعی بودن گزینه آرایش کلود باشیم. شاید هم تیم سازنده تغییراتی را در این قسمت از داستان اعمال و از آن به‌عنوان یکی از بخش‌های اصلی بازی استفاده کرده است.

Final Fantasy VII Remake

درکنار هایدگر، روچ یکی دیگر از شخصیت‌های جدیدی است که به داستان Final Fantasy VII Remake اضافه شده است. در توضیحات این کاراکتر، آمده است که وی یک یاغی برای سولجر به‌حساب می‌آید و علاقه زیادی به مبارزه و نابودی تجهیزات شینرا دارد. در این تریلر، روچ را می‌بینیم که ما موتورسیکلت مخصوص خود به‌سراغ کلود و اعضای اولانچ می‌آید و از او درخواست نبردی دیگر می‌کند. به‌نظر می‌رسد قبل از این سکانس هم روچ و کلود با یکدیگر روبه‌رو شده و مبارزه کرده‌اند. از آن‌جایی که اعضای اولانچ را درکنار کلود مشاهده می‌کنیم، این بخش از تریلر مربوط‌به اوایل بازی می‌شود.

Final Fantasy VII Remake

بازیکنان با اولین حضور خود در آزمایشگاه دکتر هوجو در میدگار، با Red-XIII ملاقات می‌کنند

Red-XIII را می‌توان یکی از بهترین کاراکترهای Final Fantasy VII دانست. نکته‌ی جالب در مورد Red-XIII، این است که سری فاینال فانتزی همیشه بر کاراکترهای انسانی تاکید داشته است، اما Red-XIII ترکیبی از گرگ، شیر، روباه و شَمَن است. بازیکنان با اولین حضور خود در آزمایشگاه دکتر هوجو در میدگار، با Red-XIII ملاقات می‌کنند که یک نمونه آزمایشگاهی به‌حساب می‌آید. Red-XIII جزو آن دسته از کاراکترهایی است که می‌توانید او را در تیم خود قرار دهید و از ویژگی و مهارت‌های او استفاده کنید.

Final Fantasy VII Remake

به‌نظر می‌رسد دکتر هوجو از کلود برای رسیدن به نقشه‌های پلید خود استفاده کند

پس از اینکه کلود سفیروث را می‌بیند، به سمت او حمله می‌کند و سفیروث او را با یک ضربه به پایین محیطی که در آن قرار دارند، پرتاب می‌کند. درادامه نشان داده می‌شود که پروفسور هوجو با یک دوربین امنیتی درحال نظاره کردن کلود و سفیروث است. پروفسور هوجو را می‌توان یکی از پلیدترین کاراکترهای جهان فاینال فانتزی 7 دانست که آزمایش‌های خطرناک مختلفی را انجام داده است. بازسازی وی در نسخه ریمیک، نوید از یک شخصیت‌ روانی و دیوانه را می‌دهد که می‌تواند حتی تاریک‌تر از کاراکتر نسخه اصلی ظاهر شود. همچنین زمانی‌که اتاق کنترل دکتر هوجو را مشاهده می‌کنیم، در سمت چپ مانیتوری قرار دارد که به یکی از بخش‌های داستان و خاطرات کلود اشاره دارد.

Final Fantasy VII Remake

احضار خدایان و موارد مختلف یکی از ویژگی‌های مبارزات فاینال فانتزی 7 است که بازیکنان می‌توانستند از یک قدرت بسیار زیاد برای آسیب رساندن به دشمنان استفاده کنند. در بخش از تریلر Final Fantasy 7 Remake شاهد مبارزات بازی هستیم. همچنین در گذشته مشخص شده بود که بازیکنان می‌توانند شیوا و ایفریت را احضار کنند که از خدایان جهان فاینال فانتزی به‌حساب می‌آیند. در این تریلر شاهد احضار کردن لویاتان هم هستیم که یکی از قدرتمند‌ترین احضارهای فاینال فانتزی به‌حساب می‌آید. همچنین در ادامه و نبرد کلود در میدگار، او از احضار چوکوبو هم استفاده می‌کند. مورد دیگری که در مبارزات بازی نمایش داده می‌شود، مهارت‌ها و کومبوهای جدید کاراکترها است. بازیکنان با کسب Materia می‌توانند ویژگی‌ و ضربات قدرتمند مختلفی را کسب کنند. ازطرفی کاراکترهایی مثل برت و کلود از سلاح‌های جدیدی هم استفاده می‌کردند که می‌توان به سلاح Melee برت اشاره کرد.

Final Fantasy VII Remake

 در جریان بالا رفتن از ۷۰ طبقه، می‌توانید به سایر طبقه‌ها هم وارد شوید

تابه‌امروز اسکوئر انیکس تمرکز زیادی روی طرحی ساختمان شینرا انجام داده است و شاهد منتشر شدن تصاویر مختلفی از محیط بیرونی و داخلی آن بودیم. موردی که دراین‌میان نمایش داده نشده بود، این بود که آیا کاربران همانند نسخه اصلی می‌توانند از راه‌پله‌های پشت ساختمان بالا بروند و مسیر اصلی را طی نکنن؟ در تریلر ۲۳ سالگی Final Fantasy، این مورد به‌تصویر کشیده می‌شود و کاربران می‌توانند برای دوری از نبردها و استفاده از ساختار مخفی‌کاری بازی، به‌جای ورود از در اصلی، از راه‌پله‌ها استفاده کنند و ۷۰ طبقه را بالا بروند!

Final Fantasy VII Remake

جنووا را می‌توان یکی از سخت‌ترین باس‌های بازی Final Fantasy VII دانست که در اواخر تریلر شاهد مبارزه با وی هستیم. البته به‌نظر می‌رسد این نبرد، یکی از رویارویی‌های کلود و تیم او با جنووا باشد. نکته‌ی جالب، طراحی متفاوت و هیجان‌انگیز جنووا و سیستم مبارزه‌ای او است.

Final Fantasy VII Remake

درگذشته گفته شده بود که داستان Final Fantasy VII Remake دارای المان‌های داستانی جدیدی است. در تریلرهای گذشته، غبار تاریکی را مشاهده کردیم که دور ایریث می‌چرخد. در تریلر داستانی اخیر، مشاهده می‌کنیم که این غبارهای تاریک، در حال چرخیدن به دور شینرا هستند. همچنین اعلام شده که داستان Final Fantasy VII Remake، حول میدگار می‌چرخد. این در حالی است که احتمال می‌رود در این قسمت اول، شاهد کل داستان یا بخش اعظمی از داستان فاینال فانتزی 7 باشیم و وجود المان‌های داستانی جدید مثل این هاله‌ی تاریک، زمینه‌ساز داستانی قسمت یا قسمت‌های بعدی باشد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده