نویسنده: محسن وزیری
// سه شنبه, ۹ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۸

برنامه‌های نینتندو برای بهبود سخت‌افزار در نسل بعد

ساتورو ایواتا، رئیس شرکت نینتندو طی مصاحبه‌ی بلندبالایی که اخیراً انجام داده، از سیاست‌های اشتباه نینتندو در زمینه‌ی طراحی سخت‌افزار دستگاه‌های خود گفته و امیدوار است در نسل بعدی کنسول‌ها، اشتباهات خود را جبران کند. در ادامه با جزئیات این مصاحبه‌، همراه زومجی باشید.
بخشی دیگر از مصاحبه‌ی ایواتا که مربوط به خاطرات جذابش با شیگرو میاماتو، خالق Mario، بود را پیش‌تر در زومجی خواندید. اما خاطرات  ایواتا درباره‌ی سخت‌افزار کنسول‌های نینتندو چندان خوشایند نیست. در مورد GameBoy Advanced او  قصد داشته قابلیت Sleep را به آن اضافه کند، قابلیتی که در آن دستگاه به طور کامل خاموش نمی‌شود و همواره آماده به کار است. ایواتا برای Wii U نیز افکار مشابهی داشته اما موفق به اجرای آن‌ها نشد. اما او از  این فرصت‌های از دست رفته برای ساخت نسل بعدی دستگاه‌های خود درس گرفته است. نینتندو بعدها قابلیت آماده به کار را در Nintendo DS اضافه کرد اما این برای ایواتا کافی نبود. در گیم‌بوی به دلیل طراحی خاص آن، ایواتا به مهندسین سخت‌افزار خود اصرار کرده بود که این قابلیت را در آن بگنجانند. وی معتقد بود که چنین قابلیتی برای این کنسول ضروری است. او می‌گوید مهندسین قادر به انجام چنین کاری نبودند چرا که  در آن زمان تغییر سخت‌افزار برای اضافه شدن چنین قابلیتی، حدود یک سال طول می‌کشید. ایواتا به اکراه خواسته‌ی خود را پس گرفت اما مطمئن شد که سیستم بعدی آن‌ها حتماً چنین قابلیتی خواهد داشت.
من در آن زمان واقعاً ناراحت بودم. اما این انگیزه که «ما باید دفعه‌ی بعدی این کار را انجام دهیم!» باعث شد که از این قابلیت در DS استفاده کنیم.
او هنگام عرضه‌ی Wii U نیز درست چنین احساسی داشت. ایواتا می‌گوید سخت‌افزار Wii U به طور کامل مورد پسند او نبوده و باید دفعه‌ی بعد آن را بهبود دهند. وی به دلیل شرایط نه‌چندان مناسبی که Wii U در آن زمان داشت، همه‌ی انرژی خود را برای بهبود سخت‌افزار کنسول بعدی خود گذاشته بود و حتی در حال حاضر هم در حال کار روی دستگاه نسل بعدی خود است. به نظر می‌رسد  نینتندو به خوبی از گذشته‌ی خود درس می‌گیرد و اشتباهاتش را نیز انکار نمی‌کند. نینتندو همیشه به عنوان شرکتی نوآور و خلاق در صنعت بازی شناخته می‌شود و همواره در حال ساخت و توسعه‌ی سخت‌افزارهای جدید است.  شکی نیست که صحبت‌های رئیس این شرکت‌ وعده‌ی اخبار هیجان‌انگیزی را از نسل بعدی کنسول‌های نینتندو می‌دهد. عرضه نسخه‌ی جدید 3DS در بازار غرب در سال ۲۰۱۵ و وجود عناوین هیجان‌انگیزی برای Wii U نشان می‌دهد نینتندو هنوز به سخت‌افزاری فعلی دستگاه‌های خود وفادار است. باید دید این شرکت خلاق برای آینده چه افکاری در سر دارد. منبع: Nintendo Life


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده