نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۱

فروش نینتندو سوییچ نسبت به ماه مارس سال گذشته دو برابر افزایش داشته است

مجموع آمار فروش کنسول نینتندو سوییچ در ماه مارس، همزمان با عرضه بازی محبوب Animal Crossing: New Horizons به رکورد جدیدی در طول تاریخ عملکرد کنسول‌های این شرکت دست پیدا کرده است.

در شرایطی که بحران شیوع ویروس کرونا موجب شده تا مردم در بسیاری از کشورهای جهان اکثر اوقات خود را در خانه سپری کنند، تماشای سریال‌های شبکه‌های مختلف استریم ویدیو همچون نتفلیکس، مطالعه و تجربه بازی‌های ویدیویی، به شماری از محبوب‌ترین سرگرمی‌های اقشار مختلف جامعه تبدیل شده است. درباره مورد آخر، یعنی بازی‌های ویدیویی، قاعدتاً به یک سیستم کامپیوتری یا کنسول‌های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و نینتندو سوییچ احتیاج خواهید داشت. لذا آمار هم نشان می‌دهد که مجموع فروش هر سه کنسول پرطرفدار بازار در ماه مارس، نسبت به موعد مشابه آن در سال گذشته افزایش یافته است.

براساس گزارشی که توسط وبسایت NPD Group، به عنوان مرجع آنالیز و تحلیل بازار فروش بازی‌های ویدیویی ارائه شده، این افزایش آمار در خصوص کنسول‌های نینتندو سوییچ (Nintendo Switch) بیشتر قابل مشاهده بوده است. مت پیسکاتلا (Mat Piscatella) در این خصوص می‌نویسد:

میزان هزینه‌ی مردم برای خرید محصولات سخت افزاری در ماه مارس ۲۰۲۰ در مجموع و در مقایسه با سال قبل، ۶۳٪ افزایش یافته که رقم قابل توجه ۴۶۱ میلیون دلار در طول این ماه را شامل می‌شود. با این حال، فروش سخت افزاری کنسول‌های نینتندو سوییچ، در مقایسه با موعد مشابه آن در سال گذشته، بیش از دو برابر شده است. پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان نیز هریک به میزان ۲۵ درصد رشد را در آمار فرش خود مشاهده می‌کنند. مجموع فروش سخت افزاری سه ماه اول سال نیز در مقایسه با سال گذشته ۲ درصد افزایش داشته که موجب شده این میزان به مبلغ ۷۷۲ میلیون دلار برسد.

Nintendo Switch

این افزایش فروش در بازار ایالات متحده آمریکا، آن هم در این بازه خاص سال، چیزی نیست که در حالت عادی از آن انتظار داشته باشیم. به خصوص در شرایطی که کنسول‌های نسل جدید در آستانه عرضه بوده و مجموع سالانه فروش کنسول‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان نیز در مقایسه با سال‌های گذشته یک کاهش مستمر را تجربه کرده‌اند. البته در ماه مارس عرضه بازی‌هایی مانند Resident Evil 3، Doom Eternal و Persona 5: Royal را داشتیم اما تمامی این موارد، عموماً مخاطبانی را جذب می‌کنند که قبلاً سابقه تجربه بازی‌های این مجموعه را داشته و قاعدتاً نیازی به خرید سخت افزار جدید ندارند.

براساس توضیحات پیسکاتلا، آمار فروش PS4 و ایکس‌باکس وان نیز در ماه مارس یک افزایش ۲۵ درصدی را در مقایسه با سال قبل ثبت کرده است. لذا به نظر می‌رسد که شرایط ویژه‌ی بازار فروش در ماه قبل، مصرف کنندگان جدید زیادی را به این بازار جذب کرده است. البته که اواخر هر نسل از کنسول‌های بازی، با توجه به کاهش قیمت‌ها و مجموعه‌ی کامل بازی‌های هر پلتفرم، زمان مناسبی برای خرید آن‌ها به شمار می‌رود.

Animal Crossing: New Horizons موجب یک جهش بزرگ در مجموع فروش نینتندو سوییچ شد

Nintendo Switch

اما در شرایطی که سونی و مایکروسافت یک پیشرفت ۲۵ درصدی را در بازار فروش خود تجربه می‌کردند، نینتندو یک رکورد جدید را در آمار فروش خود به ثبت رساند.

بازی Animal Crossing: New Horizons بعد گذشت مدت زمان کوتاهی از تاریخ انتشار آن در ۲۰ مارس ۲۰۲۰، موفق شد تا از مجموع فروش تمامی بازی‌های قبلی این مجموعه عبور کند. این بازی، بدون شک یکی از بلاک‌باسترهای مجموعه‌ی نینتندو سوییچ بوده و وقتی یک نرم افزار چنین عملکرد خوبی را از خود به جا می‌گذارد، بهبود فروش سخت افزاری نیز به دنبال آن خواهد آمد. پیسکاتلا در خلال توضیحات خود در این خصوص می‌گوید:

نینتندو سوییچ در ماه مارس یک رکورد جدید را از فروش سخت افزاری محصولات این شرکت در طول تاریخ عملکرد خود به جا گذاشته است. این میزان حتی از عملکرد عالی فروش این دستگاه در ابتدای عرضه رسمی آن در مارس ۲۰۱۷ هم بهتر بوده است.

نینتندو سوییچ بعد از کنسول Nintendo DS در سه ماه اول سال ۲۰۱۰ به بالاترین آمار فروش یک پلتفرم سخت افزاری در یک بازه سه ماهه در ابتدای سال دست پیدا کرده است.

این آمار در شرایطی ارائه می‌شود که عملکرد رو به رشد سوییچ همچنان ادامه دارد. موجودی انبارهای تأمین بازار نینتندو در اکثر نقاط جهان با کمبود مواجه شده و این شرکت در تلاش است تا هرچه سریع‌ترین این خلأ را پر کند. به نظر می‌رسد که تک تک کنسول‌هایی که نینتندو تا پایان این ماه تولید خواهد کرد، خیلی زود به فروش خواهد رسید. برای اطلاع از قیمت نینتندو سوییچ کلیک کنید.


منبع venturebeat
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده