نویسنده: کیان کاظمی
// چهار شنبه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۲

بازی های Third Party بیشتری برای نینتندو سوییچ منتشر خواهد شد

نینتندو می‌گوید کنسول سوییچ پشتیبانی بهتری از بازی‌های Third-Party نسبت به Wii U خواهد داشت.

یکی از مشکلات اساسی کنسول Wii U عدم پشتیبانی فراوان آن از بازی‌های Third-Party بود. به نظر می‌رسد نینتندو قصد دارد این مشکل را برای کنسول نینتندو سوییچ برطرف کند و این شرکت امروز توضیحاتی جدیدی در این رابطه ارایه داد.

در ترجمه پرسش و پاسخ سرمایه داران نینتندو به زبان انگلیسی که امروز منتشر شد؛ شینیا تاکاهاشی (Shinya Takahashi)، مدیر نینتندو، توضیح داد که در کنسول‌های قبلی شرکت نینتندو، تمرکز روی ابزارهای توسعه اختصاصی از اولویت‌های اصلی شرکت بوده است. اما برای نینتندو سوییچ این سیاست‌ها دست‌خوش تغییراتی خواهند شد. تاکاهاشی گفت:

از لحظه شروع توسعه نینتندو سوییچ هدف‌مان تحقق بخشیدن به محیطی بود که انواع مختلفی از توسعه دهندگان Third-Party بتوانند به سادگی نرم افزارهای سازگار را برای کنسول تولید کنند. برای مثال کنسول را با آنریل (Unreal Engine) و یونیتی (Unity) و همچنین ابزار توسعه داخلی خود سازگار کردیم.

وی افزود:

در نتیجه، حتی شرکت‌هایی که از تعداد کمی توسعه دهنده برخوردار هستند هم اکنون شروع به ساخت بازی برای نینتندو سوییچ کرده‌اند.

تاکاهاشی در ادامه گفت که نینتندو از بازی 1-2-Switch برای نمایش و اثبات کیفیت منحصر به فرد نینتندو سوییچ به توسعه دهندگان استفاده کرده است. اگر نینتندو به تولید نرم افزارهای منصحر به فرد و متقاعد کننده برای نینتندو سوییچ ادامه دهد، ممکن است دیگر سازندگان هم تشویق به انجام این کار شوند. تاکاهاشی توضیح داد:

در معرفی اخیر نینتندو سوییچ، یک پیام ویدیویی از آقای تاد هاوارد (Todd Howard)، خالق بازی Skyrim از بتسدا گیم استودیوز (Bethesda Game Studios) پخش کردیم که در آن او از احساس واقعی که هنگام نمایش نینتندو سوییچ به وی دست داد و برای ما بیان کرد گفت.

وی افزود:

نینتندو به تولید نرم افزارهای منحصر به فرد ادامه خواهد داد. معتقدم با انجام این کار ما توسعه دهندگان Third-Party را مشتاق به ساخت تعدادی نرم افزار باکیفیت برای نینتدو سوییچ خواهیم کرد.

شیگرو میاموتو (Shigeru Miyamoto)، دیگر عضو ارشد شرکت نینتندو نیز در جریان این پرسش و پاسخ سخنانی را بیان کرد. او گفت که توسعه دهندگان Third-Party که برای رایانه‌های شخصی بازی می‌سازند می‌توانند به راحتی آن‌ها را برای نینتندو سوییچ هم پورت کنند.

در محیط توسعه کنونی، پورت کردن یک بازی رایانه‌های شخصی برای نینتندو سوییچ کمتر از یک سال زمان می‌برد.

همچنین در این پرسش و پاسخ میاموتو گفت که در گذشته گفته می‌شد که توسعه دهندگان حاضر در غرب مهارت برتری در زمینه تکنیک‌های توسعه بازی نسبت به همکاران خود در شرق دارند. به نظر می‌رسد که این حرف دیگر صحت نخواهد داشت، چرا که طبق گفته میاموتو، توسعه دهندگان نینتدو در کار با آنریل انجین و دیگر انجین‌های محبوب استاد شده‌اند.

توسعه دهندگان نرم افزاری نینتندو در تکنولوژی‌های مدرن مانند آنریل انجین استاد شده‌اند و می‌توان مهارت آن‌ها را با توسعه دهندگان غرب مقایسه کرد.

وی افزود:

توسعه دهندگان ما بیش از هر زمان دیگری برای تولید نرم افزار هیجان دارند.

نینتندو سوییچ در تاریخ ۳ مارس (جمعه، ۱۳ اسفند ۱۳۹۵) به قیمت ۳۰۰ دلار عرضه خواهد شد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده