نویسنده: علی گودرزی
// یکشنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۵۹

نیم نگاه بازی Weird West

در این قسمت از نیم‌نگاه سراغ بازی مستقل و باکیفیت Weird West رفتیم و در دنیای عجیبِ آن حسابی ماجراجویی کردیم.

بازی Weird West چندی پیش توسط کمپانی دیوالور دیجیتال منتشر و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت. Weird West اثری در ژانر اکشن با دوربین از بالا ‌(ایزومتریک) است که توسعه‌ی آن در تیم WolfEye Studios انجام شده است. تیمی که زیر نظر رافائل کولانتونیو، موسس و مدیر سابق استودیو Arkane با سابقه‌ی ساخت بازی دیس‌آنرد (Dishonored) و پرِی (Prey) رهبری می‌شود. کولانتونیو بعد از تاسیس تیم آرکین و مدیریت استودیو به‌مدت ۱۸ سال، حالا سراغ تولید بازی‌های مستقل در یک تیم جدید رفته‌ است. بازی‌هایی که همچنان DNA محصولات آرکین را یدک می‌کشند.

بازی Weird West روایتگر داستان شخصیت‌هایی است که در نسخه‌ای عجیب و غیرمنتظره از غرب وحشی، به‌دنبال بقا و پشت سر گذاشتن چالش‌های خاص خودشان هستند. اسکلت‌بندی گیم‌پلی این بازی دقیقا مثل همان چیزی است که کولانتونیو در آثاری همچون دیس‌آنرد اجرا کرده بود. Weird West بیشتر از اینکه یک بازی اکشن/شوتر باشد، اثری در سبک ایمرسیو-سیم است. آثاری که از این نگرش در پیاده‌سازی روند خود بهره می‌گیرند، حجم بالایی از اختیار را در دسترس بازیکنان قرار می‌دهند. جهان این بازی‌ها بسیار گیرا است و ضمن ایجاد اتمسفر و فضایی که مخاطب را به‌سرعت در خود غرق می‌کند، به‌تمامی تصمیمات بازیکن واکنش نشان می‌دهد. این بازی‌ها درکنار گیرایی بسیار بالا، حجم زیادی از مکانیزم‌های مختلف، پیچیده و فکر شده را در دسترس بازیکنان قرار می‌دهند تا گیمر با تکیه‌بر این سیستم‌ها و با بهره‌گیری از خلاقیت خود، هر طور که دلش می‌خواهد بازی را جلو ببرد و حس زندگی در جهانِ بازی را به‌دست بیاورد.

Weird West دقیقا چنین اثری است. بازی را می‌توانید به‌هر شکلی که دوست دارید تجربه کنید. اگر می‌خواهید پر سر و صدا و با انواع تفنگ‌های مختلف به‌خدمت دشمنان برسید یا اگر می‌خواهید تمام مبارزات را با سلاح سرد و حتی از طریق مخفیانه به‌نتیجه برسانید، Weird West مانع شما نمی‌شود. بازی با اینکه بدون مشکل هم نیست اما مشخصه‌های لذت‌بخش و سرگرم‌کننده‌اش آنقدر زیاد هستند که روی نقاط ضعف آن سایه بیندازند. در تازه‌ترین قسمت از نیم‌نگاه، سراغ تجربه‌ی این اثر کمتر شناخته‌شده اما بسیار باکیفیت رفته‌ایم. پس بدون معطلی، شما را به‌تماشای قسمتی جدید از نیم‌نگاه دعوت می‌کنیم.

برای حمایت از ما، ویدیو را در یوتیوب زومجی تماشا کنید


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده