نویسنده: آراییس نظریان
// پنجشنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۱

نیم نگاه بازی Valfaris و Blazing Chrome

Blazing Chrome و Valfaris دو بازی ران‌ اند‌ گان هستند که سازندگان‌اش برای ساخت آنها از مجموعه بازی‌های خاطره‌انگیز کُنترا الهام گرفته‌اند. تو این نیم‌نگاه نمایشی از این دو بازی خوش ساخت داریم. با ما همراه باشید.

شرکت کونامی در سال ۱۹۸۷ اولین بازی کنترا را با دستگاه‌های آرکید به دست گیمرهای دنیا رساند. با اینکه سه دهه از عرضه اولین بازی کنترا می‌گذرد اما این مجموعه کماکان روی بازیسازهای مدرن هم تاثیر گذاشته است. چند سالی می‌شود که بازیسازهای مستقل به ساخت بازی‌های جدید در این سبک روی آورده‌اند.

در قسمت جدید نیم‌نگاهی که امروز آن را تماشا می‌کنید، دو بازی هیجان‌انگیز شبیه Contra تجربه کردیم. Valfaris نام اولین بازی است که آن را به صورت تک نفره بازی می‌کنیم. یک بازی سخت و بی‌رحم با حال و هوای موزیک‌های هوی متال، والفاریس یک گزینه‌ی عالی برای طرفدارهای بازی دو‌بعدی و شوتر است. این بازی را استودیو Steel Mantis که یک تیم دونفره هستند، ساخته‌اند. 

Blazing Chrome، بازی دومی که هم از نظر بصری و هم از نظر گیم‌پلی شباهت زیادی به کنترا دارد یکی از خوش ساخت‌ترین بازی‌های سایداسکرول مدرن به حساب می‌آید. این بازی را استودیو برزیلی joyMasher توسعه داده است. شعار جالب سازندگان این بازی در وب‌سایتشان خبر از کیفیت این محصول می‌دهد؛ «ما رترو را بلدیم».

در ادامه شما را به تماشای نیم‌نگاه دو بازی والفاریس و بلیزینگ کروم دعوت می‌کنیم. 

برای حمایت از ما، ویدیو را در یوتیوب زومجی تماشا کنید


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده