نویسنده: مریم خواجوی
// پنجشنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۵۹

نیم نگاه بازی ترسناک Martha is Dead

در قسمت جدید نیم‌نگاه زومجی به سراغ اثر ترسناک روانشناختی مستقل Martha is Dead رفتیم که تعدادی از صحنه‌های آن به دلیل خشونت زیاد روی کنسول‌های پلی‌استیشن سانسور شده بود.

بازی‌های مستقل به روش‌های مختلفی سر زبان‌ها می‌افتند. برخی از آن‌ها با عملکرد خوبی که از خود نشان می‌دهند بعد از مدتی بین افراد زیادی محبوبیت پیدا می‌کنند. اما جدا از این موضوع، گاهی خبری که در مورد یک بازی منتشر می‌شود کنجکاوی عده‌ی زیادی را برمی‌انگیزد و آن را از ناشناختگی خارج می‌کند. اولین باری که خیلی‌ها اسم بازی Martha is Dead به گوششان خورد، زمانی بود که اعلام شد بازی با سانسور برای کنسول‌های پلی‌استیشن منتشر می‌شود. البته این موضوع برای کامپیوتر و کنسول‌های ایکس‌باکس صدق نمی‌کند و بازی به صورت کامل روی این پلتفرم‌ها قابل تجربه است. 

بازی Martha is Dead دومین بازی استودیوی LKA است. اولین اثر آن‌ها، Town of Light با ژانر تقریبا مشابه در سال ۲۰۱۶ منتشر شد و داستان دختری به نام Renée را در بیمارستانی روانی روایت می‌کرد. بازی در سال ۱۹۴۴ رخ می‌دهد و ماجرای آن از جایی شروع می‌شود که جولیا، شخصیت اصلی داستان جسد خواهرش مارتا را پیدا می‌کند. پس از این اتفاق، تمام هم و غم جولیا پیدا کردن دلیل مرگ خواهر دوقلویش می‌شود ولی در این راه به مشکل بزرگی برخورد می‌کند. خاطرات و اتفاقات شروع به محو شدن می‌کنند؛ تا جایی که بازیکن دیگر نمی‌تواند فرق میان حقیقت و خیال را تشخیص دهد. 

در این تجربه‌ی ۶ الی ۷ ساعته ضمن تلاش برای حل کردن معمای مرگ مارتا، می‌توانید در دنیای بازی به گشت‌ و گذار بپردازید و از محیط عکس‌برداری کنید. در واقع عکس‌ها نقش مهمی در پیش‌روی داستان دارند و شما در بخشی از بازی باید از نکته‌ای خاص در بازی عکس گرفته و سپس آن را در تاریک‌خانه ظاهر کنید. بازی Martha is Dead دارای صحنه‌های خشن و ناخوشایند است و تجربه‌ی آن به همه پیشنهاد نمی‌شود. 

برای حمایت از یوتیوب تماشا کنید


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده