نویسنده: علی گودرزی
// پنجشنبه, ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۱

نیم نگاه بازی GhostWire: Tokyo

در این قسمت از نیم‌نگاه سراغ محصول جدید بتسدا و شینجی میکامی یعنی گوست‌وایر توکیو می‌رویم تا در کوچه پس‌کوچه‌های وحشت‌زده‌ از پایتخت ژاپن، ارواح سرگردان را شکار کنیم!

بازی GhostWire: Tokyo ساخته‌ی جدید تیم Tango Gameworks، استودیو شینجی میکامی است. اثری که در جریان E3 سال ۲۰۱۹ با پخش تریلری جذاب و عجیب، معرفی شد و گیمرها را حسابی غافل‌گیر کرد.

گوست‌وایر توکیو بازیکنان را به‌نسخه‌ای خاص و ارواح‌زده از توکیو می‌برد. جایی که یک رخ‌داد ماورایی باعث شده تا بخش عظیمی از جمعیت توکیو کاملا ناپدید شود و جای خود را به‌شیاطین کهن از اسطوره‌شناسی ژاپن بدهند. در این میان، ما باید قصه را در نقش پسری با نام آکیتو آغاز کنیم. آکتیو هم طی اتفاقات ناگهانی شهر توکیو، جان خود را از دست می‌دهد اما به‌لطف روحی سرگردان با نام KK، دوباره به‌زندگی برگشته و حالا قدرت‌های جادویی به‌دست آورده است. آکیتو باید علاوه بر آگاه شدن از انگیزه‌های KK و آشنایی با قدرت‌های تازه‌ی خود، رازی را که در پس اتفاقات عجیب توکیو پنهان شده است نیز کشف بکند.

گوست‌وایر توکیو اثری در ژانر اکشن/ماجرایی با زاویه‌ی دوربین اول‌شخص است. جایی که بازیکن باید با اجرای فرم‌های متخلف از جادوهایی که با محوریت آب، باد، آتش و الکتریسیته در اختیارش قرار می‌گیرند، در برابر شیاطین سرگردان خیابان‌های توکیو ایستادگی کند. بازی با وجود اینکه شاید از منظر گیم‌پلی و داستان یک اثر جدید و پیش‌گام به‌حساب نیاید اما در خصوص فضاسازی و اتمسفر حاکم بر جهانش، قطعا یکی از بازی‌های متفاوت و بدیع در سالیان اخیر است. ترکیب شدن حجم بالایی از مولفه‌های اسطوره‌شناسی باستانی ژاپن با ساختار مدرن شهر توکیو و بهره‌گیری استودیو تانگو گیم‌ورس از المان‌های ژانر وحشت/بقا، قدم زدن در کوچه پس‌کوچه‌های گوست‌وایر توکیو را به‌تجربه‌ای نو و خواستنی تبدیل می‌کند؛ مخصوصا برای افرادی که اسطوره‌شناسی و قصه‌های ترسناکِ محلی ژاپن را دوست داشته باشند.

در این قسمت از نیم‌نگاه، قصه‌ی بازی را از همان ابتدا شروع می‌کنیم و با قدم گذاشتن در خیابان‌های باران‌زده‌ی شیبویا، از رویارویی با کهن‌الکوها، افسانه‌های محلی و اشباح ژاپنی لذت می‌بریم. پس بدون معطلی شما را به‌تماشای قسمتی جذاب از نیم‌نگاه دعوت می‌کنیم.

تماشا در یوتیوب


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده