نویسنده: نادر امرایی
// جمعه, ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۱

نیم نگاه رومیزی زومجی: پی شوم

در دومین نیم نگاه رومیزی زومجی دقایقی را به انجام بازی پی‌شوم پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

با همه‌گیر شدن بازی‌های رومیزی، مدتی است شاهد تولید و عرضه بازی‌های مختلف ایرانی با کیفیت بسیار خوب هستیم. بازی پی‌شوم (که به معنای بعد از شام است)، یکی از بازی‌هایی بود که چند سال پیش بر اساس بازی Cards Against Humanity تولید و به بازار ایران عرضه شد و در حقیقت به نوعی جزو اولین بازی‌های موج جدید بازی‌های رومیزی ایرانی محسوب می‌شود. به بهانه تولید دوباره این بازی، تصمیم گرفتیم دومین نیم نگاه رومیزی زومجی را به این بازی اختصاص دهیم.

در بازی پی‌شوم، رقابت آنچنان اولویت ندارد و هدف اصلی بازی، رقم زدن لحظات مفرح و جذاب با استفاده از ساختن جمله‌های بامزه و خنده‌دار است. ساز و کار این بازی به این صورت است که در ابتدا هر کدام از بازیکنان تعدادی کارت سفید را به صورت تصادفی از دسته‌های کارت موجود انتخاب می‌کنند. روی این کارت‌ها انواع و اقسام کلمات و عبارات بامزه و در نگاه اول کاملا بی ربط به هم نوشته شده است. در هر دور از بازی، یکی از بازیکنان یک کارت مشکی را بر می‌دارد که روی آن جمله‌ای با یک یا دو جای خالی نوشته شده است. در این بخش، بازیکنان دیگر باید با انتخاب کلماتی از بین کارت‌هایی که در دست دارند، جذاب‌ترین و بامزه‌ترین کلمات را برای قرار گرفتن در جای خالی انتخاب کنند. پس از این کار، شخصی که کارت مشکی را کشیده است با صدای بلند جمله را به همراه کلمات انتخابی می‌خواند. 

شاید در نگاه اول و با خواندن توضیحات، زیاد به جذابیت بازی پی نبرید اما پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه با ساز و کار بازی بیشتر آشنا شوید و کمی بامزگی و جذاب بودن بازی را از نزدیک ببینید، نیم‌نگاه رومیزی زومجی را از دست ندهید. این بار نیز به سنت قدیم در کنار امیر سلامتی از وب‌سایت رومیز (که وظیفه طراحی بازی پی‌شوم را بر عهده داشته است و تمام جملات و عبارات بازی از ذهن خلاق او بیرون آمده است)، میثم و آرش دقایقی را به بازی پی شوم اختصاص داده‌ایم:

شما می‌توانید بازی پی‌شوم را از فروشگاه مآدمک یا لینک پایین تهیه کنید!

دانلود از آپارات | تماشا در یوتیوب


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده