نویسنده: فرید متین
// دوشنبه, ۱۸ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۵۹

معرفی سریال گناه فرشته | تحلیل سه قسمت ابتدایی

گناه فرشته سریال تازه‌ای است که سه قسمتِ آن از فیلیمو پخش شده است. سریالی به‌نویسندگی و کارگردانیِ حامد عنقا که به‌نظر می‌رسد بیش‌تر از این‌که خودش حرفی برای گفتن داشته باشد، سعی می‌کند روی شانه‌های سریال‌های دیگری نظیرِ زخم کاری و پوست شیر بایستد.

عنقا، که پیش‌تر سابقه‌ی طراحی و نویسندگیِ سریال‌هایی چون پدر و آقازاده را در کارنامه‌ی خود دارد، برای اولین بار در مقام کارگردانیِ یک سریال نیز نشسته است. گناه فرشته درباره‌ی وکیلی خبره و کاردرست (با بازی شهاب حسینی) است که به پرونده‌ی یک قتل وارد می‌شود و این‌گونه، عملن در نقطه‌ی مقابلِ همسرش قرار می‌گیرد.

اما این سریال شباهت‌های زیادی به زخم کاری دارد؛ هم در ساختارِ روایی و هم در برخی جزئیات. و حتا در مسئله‌ی ظهور و ورودِ کاراکتر حامد تهرانی (کاراکتری که جای ثابتی در نوشته‌های عنقا دارد) نیز وام‌دار پوست شیر است. ضمنِ این‌که الگوی رواییِ سریال بیش‌ازاندازه تکراری است و می‌توان نمونه‌های فراوانی از آن را در شبکه‌ی نمایش خانگی ردیابی کرد. همچنین بی‌منطقی‌هایی در برخی موقعیت‌ها یا طراحیِ کاراکترها دیده می‌شود. ضمنِ این‌که لااقل تا این‌جا، بازیِ درخشانی از هیچ‌کدام از بازیگران سریال دیده نشده است.

برای حمایت از ما این ویدیو را کانال یوتیوب فیلمزی تماشا کنید


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده