نویسنده: مسیح کریمی
// پنجشنبه, ۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۵۹

نقد سریال ?...What If | قسمت هشتم

قسمت هشتم سریال What If بالاخره اقتباس واقعی از عصر اولتران را تحویل طرفداران می‌دهد و همچنین بزرگ‌ترین تهدید مولتی‌ورس را معرفی می‌کند. در ادامه با زومجی و نقد این سریال انیمیشنی همراه باشید.

ادامه این نقد ممکن است بخش‌هایی از داستان قسمت هشتم سریال What If را فاش کند

در پایان قسمت هفتم سریال What If شاهد ورود اولترانی بودیم که نه‌تنها بدن ویژن را در اختیار دارد، بلکه سنگ‌‌های بی‌نهایت را نیز جمع کرده و روی بدن فلزی خودش نصب کرده است. حالا در اپیزود هشتم انیمیشن What If به سراغ داستانی می‌رویم که در آن اولتران پیروز شده و نسل بشر را منقرض کرده است. حالا تنها بلک ویدو و هاکای توانسته‌اند نجات پیدا کنند و در تلاش هستند تا راهی برای شکست اولتران پیدا کنند. درواقع ما داستانی را در این قسمت داریم می‌بینیم که انتظار داشتیم در فیلم Avengers: Age of Ultron رخ دهد. در حالی عصر اولتران نام قسمت دوم فیلم Avengers بود که درنهایت ما اصلا وارد چنین دوره‌ای نشدیم و اولتران پس از تولد کوتاهش رسما از بین رفت.

واچر در بالای سر مخروبه کلیسای جامع سن باسیل در قسمت هشتم سریال What If

قسمت هشتم سریال What If اقتباس به مراتب بهتری از عصر اولتران نسبت به فیلم Avengers: Age of Ultron را ارائه می‌کند

درواقع مشکل اصلی فیلم Avengers: Age of Ultron این بود که ما عملا داستان عصر اولتران را ندیدیم و آرک داستانی این ابرشرور کامل نشد. حالا در قسمت هشتم سریال What If ما شاهد نسخه متفاوتی از این فیلم هستیم که ما را تا حدودی هم به یاد فیلم Avengers: Infinity War می‌اندازد که در آن تانوس پیروز شد و مارول در این فیلم اشتباه فیلم Age of Ultron را تکرار نکرد. حالا در این اپیزود بالاخره همان نسخه‌ای از اولتران را دیدیم که قبلا انتظار داشتیم به تصویر کشیده شود و تنها راه متوقف کردن او ظاهرا برنامه زولا است. بلک ویدو و هاکای تنها انسان‌هایی هستند که زنده مانده و در تلاش هستند تا اولتران را برای همیشه متوقف کنند.

قسمت هشتم سریال What If یادآوری خوبی هم از این موضوع دارد که چقدر هاکای تو دنیای سینمایی مارول شخصیتی است که هرگز به حقش نرسید و چقدر پتانسیل بالایی دارد. هرچند شاید ساخت فیلم Black Widow کمی دیر شده بود، اما سریال Hawkeye فرصت مناسبی است تا این شخصیت به بخشی از حقی که چند سال از او گرفته شده بود، دست پیدا کند. در هر حال در طول اپیزود جدید انیمیشن What If شاهد خلق صحنه‌های اکشن بسیار خوبی هستیم که شاید به جرات بتوان گفت که در بین تمامی قسمت‌ها، بهترین صحنه‌ها اکشن را می‌توان در این قسمت مشاهده کرد. اگرچه مبارزه هاکای و بلک ویدو با نیروهای اولتران بسیار خوب کار شده، اما بخش هیجان‌انگیز و جذاب این قسمت در بخش پایانی قرار گرفته است.بلک ویدو در حال انجام فرود ابرقهرمانی با سپر رد گاردین در قسمت هشتم سریال What If

جیمز اسپیدر برای صداپیشگی اولتران در قسمت هشتم سریال What If بازنگشته است

اگر بخش شکست خوردن بسیار راحت تانوس را که مهم‌ترین مشکل این قسمت بود، کنار بگذاریم، در طول کمتر از نیم ساعت شاهد شکوه و قدرت اولتران هستیم که نشان داد چرا از او استفاده درستی در دنیای سینمایی مارول نشده است. اولتران پس از شکست دادن اونجرز حالا تانوس را هم شکست داده تا صاحب سنگ‌های بی‌نهایت شود. اولتران پس از زمین حالا به سراغ دیگر سیاره‌ها رفته و در حال نابود کردن آن‌ها است تا سرانجام دنیا رسما به پایان برسد. اولتران که حالا با سنگ‌های بی‌نهایت و افزایش دانش خود متوجه واچر شده، حالا به تهدید بزرگی برای مولتی‌ورس تبدیل شده است.

اولتران درواقع همان تهدیدی است که از ابتدا وعده آن به ما داده شده بود. درواقع نه دکتر استرنج عالی‌رتبه، نه تانوس زامبی و نه ایگو هیچ یک قرار نبود تهدید بزرگ فصل اول سریال What If باشند و این اولتران بود که می‌تواند به پایانی برای تمامی دنیاها تبدیل شود. قدرتی که هر لحظه در حال افزایش است و حتی برنامه زولا نیز در حال عادی نمی‌تواند اولتران را متوقف کند. پس برخلاف بسیاری از قسمت‌های انیمیشن What If، بالاخره شاهد یک ارتباط بین قسمت‌های مختلف بودیم و همچنین بالاخره واچر نقش بیشتری در روند اتفاقات یک اپیزود داشت. واچر که پیش از این تنها می‌توانستیم از روایت اتفاق در هر قسمت توسط او لذت ببریم، حالا به مبارزه با اولتران پرداخت تا شاید بتواند این ابرشرور را متوقف کند، اما دیگر دیر شده است.

بلک ویدو در حال صحبت کردن با هاکای در شب برفی در مسکو در قسمت هشتم سریال What If

مبارزه اولتران با واچر در قسمت هشتم سریال What If یکی از بهترین لحظات دنیای سینمایی مارول تا به امروز است

مبارزه اولتران با واچر نه‌تنها بهترین صحنه فصل اول سریال What If تا به امروز بوده است، بلکه یکی از بهترین صحنه‌های دنیای سینمایی مارول هم می‌تواند لقب بگیرد که نه‌تنها شاهد مبارزه بسیار جذابی هستیم، بلکه حاوی ارجاعات زیادی به شخصیت‌ها و مجموعه‌های مارول است. ارجاعاتی مانند مبارزه تانوس با گالاکتوس در دنیای کمیک تا بلعیدن جهان توسط گالاکتوس و حتی ارجاعی احتمالی به یک مکان مهم در دنیای جنگ ستارگان. به هرحال مارول به نحوی نشان داد که لازم نیست برای به تصویر کشیدن گالاکتوس صرفا او را مثل یک ابر خطرناک نمایش دهیم که در حال نزدیک شدن به زمین است! البته صحنه مرگ هاکای که قبل این صحنه رخ داد هم ارجاعی به مرگ بلک ویدو در فیلم Avengers: Endgame داشت.

در هر حال نه فقط در دنیای سینمایی مارول بلکه در فیلم‌های ابرقهرمانی کم پیش می‌آید که شاهد برتری یک ابرشرور باشیم و این لحظات واقعا غنیمت خوبی است که بدون شک دوست داریم بیشتر شاهد چنین قسمت‌ها و صحنه‌هایی باشیم. همچنین خطر اولتران باعث شد تا واچر برای کمک به نزد دکتر استرنج عالی‌رتبه برود تا احتمالا در قسمت پایانی شاهد تشکیل یک گروه خاص از اونجرز برای نجات مولتی‌ورس را شاهد باشیم که احتمالا بخشی از این موضوع نجات ثور در پایان قسمت هفتم سریال What If است. البته این شاید بامزه باشد که واچر از کمک کردن به دکتر استرنج امتناع کرد و حالا دوباره به سراغ او برای کمک گرفته رفته است. در هر حال اپیزود هشتم انیمیشن What If می‌تواند به‌راحتی قلب بهترین قسمت این سریال انیمیشنی تا به امروز را دریافت کند و حالا جای قسمت دکتر استرنج عالی‌رتبه را گرفته است.

اولتران پس از شکست دادن واچر در قسمت هشتم سریال What If

قبلا هم گفتم که قسمت‌های سریال به دو بخش تبدیل می‌شود که برخی صرفا سرگرم کننده هستند و گروهی دیگر مثل قسمت چهارم و تا حدودی پنجم، اثری قابل بحث و جذابی تبدیل می‌شوند که آن‌ها را در بین بهترین کارهای MCU قرار می‌دهد. خوشبختانه اپیزود «چی می‌شد اولتران پیروز می‌شد؟» در بین گروه دوم قرار گرفته است و شاید بازخورد مثبتی که این قسمت‌ها دریافت می‌کنند باعث شود تا مارول استودیو بیشتر به سمت خلق آثاری مشابه برود. همچنین تغییر صداپیشه اولتران در طول قسمت کاملا قابل احساس بود. درواقع راس مارکواند که بازیگر و صداپیشه جدید رد اسکال است، جایگزین جیمز اسپیدر شده بود و با اینکه مارکواند عملکرد خوبی داشت، اما بازگشت اسپیدر می‌توانست اتفاق بهتری باشد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده