نویسنده: مسیح کریمی
// پنجشنبه, ۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۰۱

نقد سریال ?...What If | قسمت هفتم

قسمت هفتم سریال What If بزرگ‌ترین ترس ثور را نشان می‌دهد و همچنین نسخه متفاوت دیگری از لوکی را نیز معرفی می‌کند. در ادامه با زومجی و نقد این سریال انیمیشنی همراه باشید.

ادامه این نقد ممکن است بخش‌هایی از داستان قسمت هفتم سریال What If را فاش کند

سریال What If از همان ابتدا بیشتر از اینکه داستان‌های پیوسته و مرتبط به هم را روایت کند، داستان‌های آنتولوژی را روایت می‌کرد که براساس آن، تغییر یک اتفاق یا گرفتن یک تصمیم متفاوت می‌توانست سرنوشت یک شخصیت یا شخصیت‌های زیادی را کاملا تغییر دهد. قسمت‌هایی در انیمیشن What If دیدیم که تنها سرگرم کننده بودند و داستان‌هایی هم مثل دکتر استرنج عالی رتبه وجود داشتند که یکی از بهترین اتفاقات فاز چهارم دنیای سینمایی مارول تا به امروز بوده است.

قسمت هفتم انیمیشن What If حالا به سراغ ثور رفته و این سؤال از شما توسط واچر پرسیده می‌شود که چی‌ می‌شد ثور تک فرزند بود. این موضوع باعث شده تا ثور به شخصیتی به‌نام پارتی ثور یا ثور خوش گذران تبدیل شود و حالا لوکی هم به یک غول یخی تبدیل شده است.

ثور در حال ملاقات نسخه ویژن اولتران در پایان قسمت هفتم سریال What If

اپیزود هفتم سریال What If از آن دست داستان‌هایی است که بیشتر انتظار داریم به‌عنوان یک قسمت ویژه یکی از ایام تعطیلات ساخته شود

اپیزود هفتم سریال What If از آن دست داستان‌هایی است که بیشتر انتظار داریم به‌عنوان یک قسمت ویژه یکی از ایام تعطیلات ساخته شود. البته این قسمت مناسبت خاصی ندارد، اما حال و هوای آن من را به یاد انیمیشن‌های لگو جنگ ستارگان انداخت و حتی لحن و فضا قسمت نیز بی‌شباهت به این آثار نیست. البته شخصیت ثور در دنیای سینمایی مارول هم شخصیت نسبتا خوش گذرانی است، اما در این قسمت او عملا در هر جایی از کهکشان مهمانی برپا و خوش گذرانی می‌کند. این مهمانی‌ها بی‌شباهت به کنسرت‌های بازی The Artful Escape نیست و شباهت جالبی بین این دو اثر وجود دارد.

قسمت هفتم سریال What If در مجموع قسمتی شاد و سرگرم کننده را ارائه می‌کند که لحظه‌ای برای تلف کردن ندارد و برخلاف بسیاری از قسمت‌ها، در همان اندازه زمان خودش محتوا ارائه می‌کند، اما بزرگ‌ترین ترس ثور چیست؟ وقتی شخصیت ثور را تغییر می‌دهیم مشخصا چیزهای بیشتری هم باید تغییر کند و یکی از این موارد، بزرگ‌ترین ترس ثور است. اگر بزرگ‌ترین ترس ثور در MCU درواقع شکست تانوس بود، اما اینجا بزرگ‌ترین ترس این ابرقهرمان محبوب دنیای مارول درواقع فریگا، مادرش است. این موضوع به طنز و کمدی قسمت بیشتر کمک کرده است و نشان می‌دهد ثور هرچقدر هم که بخواهد سرکش باشد و هرکاری دلش بخواهد بکند، اما درنهایت او تنها از مادرش می‌ترسد. در مقابل البته در مهمانی ثور شاهد شخصیت‌های جالبی مثل کورگ تا گرندمستر نیز هستیم، اما این اپیزود دوباره یادآوری می‌کند که شخصیت هاوارد اردک چقدر می‌تواند شخصیت جالبی باشد و شاید درنهایت مارول تصمیم گرفت تا سریال یا انیمیشن اختصاصی این شخصیت را تولید کند!

نسخه یخی و غول لوکی در قسمت هفتم سریال What If

قسمت هفتم سریال What If یکی از بی‌هدف‌ترین و در عین حال سرگرم کننده‌ترین قسمت‌های این سریال انیمیشنی است

قسمت هفتم سریال What If مانند ۶ قسمت اول متغییر شخصیت‌های مختلف دنیای سینمایی مارول را نشان می‌دهد که شاید مهم‌ترین آن، متغییر ثور و لوکی باشد. البته این دو متغییر خیلی تفاوت زیادی با نسخه اصلی ندارند و لوکی بیشتر از نظر ظاهری و اندازه با نسخه MCU تفاوت دارد و همچنین کسی است که در هر زمان می‌تواند به ثور خیانت کند و از پشت به او خنجر بزند. متغییر ثور البته تفاوت رفتاری بیشتری دارد.

در فیلم Thor دیدیم که ثور بیشتر شخصیتی خودنما است که در تلاش است تا خودش را بیشتر به اودین نشان دهد. اما اینجا ثور عملا در حال فرار از اودین است و بیشتر می‌خواهد در کهکشان خوش گذرانی کند. حالا سؤال اصلی این است که اپیزود جدید سریال What If چه نقشی را در این مجموعه قرار است ایفا کند؟

جلوتر هم گفتم که این قسمت بیشتر حکم یک اپیزود ویژه یک ایام خاص را دارد و بیشتر یک انیمیشن شاد و سرگرم کننده است. در مقابل صحنه مبارزه ثور و کاپیتان مارول از بخش‌های جالب این قسمت بود که اگر قرار بود لحن آن مثل اپیزود چهارم باشد، احتمالا این مبارزه درنهایت به نابودی زمین ختم می‌شد. در هر حال درکنار شوخی‌های جالب و ارائه یک قسمت سرگرم کننده، اپیزود هفتم انیمیشن What If یکی از بی‌هدف‌ترین قسمت‌های این سریال انیمیشنی نیز بوده است. درواقع قسمت موضوع یا هدف خاصی نداشت و صرفا به یک بهانه برای ارائه داستانش نیاز داشت. نتیجه هم این است که در حالت عادی پارتی ثور قرار است با جین فاستر ازدواج کند و همه چیز به خیر و خوشی تمام شود، اما درست در این لحظه که شاید کمی ناامید شده بودیم، این قسمت دقیقا مثل اپیزود دوم و حتی بهتر است بگویم قسمت زامبی جنجالی به پایان می‌رسد.

کاپیتان مارول و ثور در حال مبارزه در سیبری در قسمت هفتم سریال What If

قسمت هفتم سریال What If با ورود نسخه ویژن اولتران پایان جنجان برانگیز و جذابی داشت

در پایان قسمت هفتم سریال What If حالا شاهد ورود اولتران هستیم که حالا ظاهر متفاوتی هم دارد و همچنین به‌جای تانوس، سنگ‌های بی‌نهایت را در اختیار گرفته است. البته اولتران یک تفاوت بزرگ هم دارد و او درواقع متغییری از ویژن است و حالا شاهد ترکیب ویژن و اولتران هستیم که می‌تواند ترکیب مرگبار و خطرناکی باشد، اما طبق معمول نمی‌دانیم که چه زمانی قرار است ادامه داستان و سرنوشت شخصیت‌ها را ببینیم و نسخه ویژن اولتران هم مثل نسخه زامبی تانوس صرفا یک ورود جذاب و بحث برانگیز را داشته است یا تا پایان فصل اول برنامه بیشتری برای او وجود خواهد داشت.

البته شاید جالب باشد که یک روز این دو شخصیت با هم همکاری کنند یا نسخه لایو اکشن آن‌ها را ببینیم، اما آیا واقعا مارول چنین ریسکی می‌کند؟ زمان این موضوع را مشخص خواهد کرد. در حال حاضر دو قسمت از انیمیشن What If بیشتر باقی‌نمانده است و مشخصا انتظار نداریم که در قسمت هشتم شاهد حضور اونجرز باشیم. درواقع قسمت انتقام‌جویان قرار است اپیزودی پایانی فصل اول باشد و نمی‌دانیم که آیا در قسمت پایانی قرار است شاهد نبرد با اولتران یا ایگو باشیم یا اینکه قرار است تمامی قسمت‌ها در طول یک قسمت کامل کراس‌اور شوند. البته انتظار داریم در طول قسمت هشتم شاهد معرفی گامورا باشیم که حالا لباس تانوس را بر تن کرده است.

ورود نسخه ویژن اولتران با سنگ‌های بی‌نهایت در پایان قسمت هفتم سریال What If

اما خب اکنون نمی‌دانیم که این ارتباط قرار است چگونه شکل بگیرد و همچنین درنهایت آن‌ها قرار است با چه تهدیدی مواجه شوند. ازطرفی زامبی‌ها را هم داریم که بعید است در دو قسمت بعدی به آن پرداخته شود و احتمالا ادامه داستان آن به فصل دوم موکول شده است. در هر حال تانوس با ارتش زامبی خود به پشت درهای واکاندا رسیده است و ازطرفی می‌دانیم که نبرد اونجرز قرار است در خیابان‌های نیویورک رخ دهد. البته ممکن است تمامی شخصیت‌هایی که در طول هشت قسمت اول دیدیم، به نحوی با پایان قسمت اول سریال در ارتباط باشند و به کاپیتان کارتر برای مقابله با تهدیدی خطرناک کمک کنند. 

البته این صرفا یک نظریه است و شاید این گروه اونجرز درواقع به گروهی تبدیل شوند که قرار است در دنیاهای مختلف سفر کنند و جلوی نابودی زمین را توسط اشخاصی مثل اولتران، تانوس زامبی یا کیلمانگر بگیرند. همچنین برخلاف بسیاری از قسمت‌ها، در اپیزود هفتم سریال What If شاهد بازگشت بسیاری از بازیگران MCU برای صداپیشگی شخصیت‌های خود بودیم که حتی کریس همسورث و ناتالی پورتمن نیز حضور داشتند. البته کاپیتان مارول صداپیشه متفاوتی داشت که شاید کمی عجیب باشد، اما در هر حال ارجاعاتی به قضایا فیلم Captain Marvel و فضا سمی شبکه‌های اجتماعی نیز شد که شاید دوباره خشم این گروه را که صرفا دنبال تنفرافکنی در فضا مجازی هستند، شعله‌ور کند.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده