نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰

۱۱ نکته‌ای که باید پیش از تجربه نسخه آزمایشی بازی The Division بدانید

نسخه بتا بازی The Division هم‌اکنون بر روی کنسول ایکس‌باکس وان آغاز شده و دارندگان پلی‌استیشن 4 و پی‌سی هم از امروز می‌توانند آن را تجربه کنند. ولی پیش از ورود به این نسخه بهتر است نکاتی را بدانید تا تجربه‌ای لذت بخش‌تر از بازی داشته باشید. با زومجی همراه باشید.

کمپانی یوبی‌سافت تصمیم گرفته تا پیش از عرضه نسخه نهایی بازی The Division در تاریخ ۱۸ اسفند ماه، نسخه‌ای آزمایشی از بازی را برای علاقه‌مندان عرضه کند تا هم مشکلات این اثر شناسایی شوند و هم این‌که پس از نزدیک به سه سال انتظار طرفداران بتوانند در خیابان‌های نیویورک ویران شده قدم بزنند و حتی برای مدتی محدود این بازی را تجربه کنند. این نسخه برای افرادی که بازی را پیش خرید کرده‌اند یا پس از ثبت‌نام در نسخه آزمایشی انتخاب شده‌اند در دسترس است و حتی می‌توان با ورود به قسمت Dark Zone با گیمر‌های دیگر هم مبارزه کرد. حال اگر می‌خواهید از همین نسخه محدود بازی هم نهایت لذت را ببرید، نکات آموزشی را که در ادامه معرفی خواهیم کرد به یاد داشته باشید:

نکات آموزشی نسخه بتا The Division

۱- مرحله موجود در بازی را در حالت «سخت» بازی کنید

لذت بخش‌ترین بخش نسخه بتا بازی بدون شک نبرد با دیگر گیمر‌ها در قسمت Dark Zone است؛ ولی اگر بدون آمادگی وارد این قسمت شوید، شانس خیلی زیادی در مبارزه با دیگران نخواهید داشت. به همین دلیل هم ابتدا باید تک مرحله موجود در این نسخه را تمام کنید و از امتیازات تجربه آن برای ارتقای شخصیت‌تان استفاده کنید. این مرحله را می‌توان یک بار در درجه سختی معمولی و یک بار هم در درجه سختی دشوار به پایان رساند و علی‌رغم اینکه در حالت دوم کار به مراتب سخت‌تری خواهید داشت، ولی امتیازات و سلاح‌های بهتری را به عنوان جایزه دریافت خواهید کرد. همچنین اگر دوست دارید پیش از ورود به Dark Zone سلاح‌های بهتر دیگری هم داشته باشید، رفتن به قسمت Encounters (به شکل مثلث‌های آبی رنگ دیده می‌شوند) این شانس را برای شما فراهم خواهد کرد.

نکات آموزشی نسخه بتا The Division

۲- سنگر گرفتن بسیار حیاتی است

The Division از آن دست بازی‌هایی نیست که بتوان کورکورانه به قلب دشمن زد و انتظار پیروزی داشت؛ بلکه بازی از همان ابتدا تکلیف خود را با گیمر مشخص کرده و اعلام می‌کند که بدون سنگر‌گیری و بدون داشتن برنامه مناسب چیزی جز مرگ انتظار وی را نمی‌کشد. در این اثر باید تصور کنید که در یک میدان نبرد واقعی هستید و از آن‌جایی که اکثر دشمنان شما را هم گیمر‌های دیگر تشکیل می‌دهند، سعی کنید تا حد امکان در پشت سنگر باشید و فقط برای شلیک کردن از آن خارج شوید.

نکات آموزشی نسخه بتا The Division

۳- الگوی حمله دشمنان را یاد بگیرید

معمولا در دل هریک از نبرد‌های بازی باید با دسته‌های مختلفی از دشمنان مبارزه کنید. از قضا تنوع دشمنان بازی هم بسیار بالا است و هریک به شیوه‌ای متفاوت به شما حمله می‌کنند. اولین نکته در درگیری‌ها این است که سعی کنید همواره تعدادی ماده انفجاری مثل نارنجک برای دشمنان جان سخت‌تر کنار گذاشته باشید. پس از آن نوبت یادگیری الگوی حمله دشمنان است، مثلا نیرو‌هایی با چوب بیسبال همواره سعی می‌کنند با دویدن خود را به شما نزدیک کرده و ضربه بزنند، دشمنانی که سلاح آتش‌زن دارند می‌توانند خیلی سریع شما را بکشند و به همین دلیل هم باید فاصله خود را از آن‌ها حفظ کرده و با شلیک به مخزنی که در پشت‌شان قرار دارد آن‌ها را از بین ببرید. آخرین نکته هم این که نارنجک‌ها در این بازی میدان آسیب‌رسانی نسبتا وسیعی دارند و به همین دلیل هم باید خیلی سریع از محل افتادن نارنجک فاصله بگیرید.

نکات آموزشی نسخه بتا The Division

۴- نقشه را مدام برای درگیری‌های جدید تحت نظر داشته باشید

نسخه بتا بازی همان‌طور که اشاره کردیم فقط یک مرحله خواهد داشت؛ ولی شاهد درگیری‌های تصادفی یا همان Encounter‌ها خواهیم بود که به شکل تصادفی هر از گاهی در نقشه ظاهر می‌شوند و شرکت در آن‌ها به منزله دریافت XP و همچنین سلاح‌های بهتر است. پس همواره باید نقشه را تحت نظر داشته باشید تا در صورت ظاهر شدن درگیری‌ها که با علامت‌های مثلث آبی رنگ نمایش داده می‌شوند، به آن قسمت از نقشه رفته و وارد درگیری شوید.

نکات آموزشی نسخه بتا The Division

۵- سلاح‌های خود را برای داشتن بازده بهتر شخصی‌سازی کنید

یکی از مواردی که در بازی The Division اهمیت زیادی دارد، توجه به آیتم‌هایی است که دارید. برای مثال ممکن است فکر کنید که تمامی کوله پشتی‌های سطح ۶ ویژگی‌های یکسانی دارند؛ ولی در حقیقت این‌گونه نیست و برخی از آن‌ها ویژگی‌های منحصر به فردی مثل داشتن ظرفیت بیشتر برای مهمات دارند. پس همواره باید به ویژگی‌های اینچنینی دقت کنید. مورد بعدی این است که شخصی‌سازی سلاح‌ها بسیار مهم است و باید سعی کنید تا بهترین تجهیزات و ماد‌های ممکن را بر روی سلاح‌تان نصب کنید. برای مثال می‌توانید دوربین یکی از سلاح‌ها را برداشته و آن را روی مسلسل محبوب خودتان قرار دهید تا سلاح‌تان بیش از پیش تکمیل‌ باشد.

نکات آموزشی نسخه بتا The Division

۶- به سگ‌ها رحم نکنید!

یکی از عجیب‌ترین موارد بازی همین نکته شماره ۶ است که من هم شخصا با آن موافق نیستم. ولی در خیابان‌های نیویورک سگ‌های ولگرد زیادی خواهید دید که کشتن آن‌ها امتیاز تجربه قابل توجهی برای شما فراهم می‌کند و این امتیازات XP در بازی واقعا حیاتی هستند. پس اگر دوست دارید شخصیت‌تان سریع‌تر رشد کند، شلیک به سگ‌ها یکی از روش‌ها است. روش دیگر برای کسب سریع XP کمک کردن به افرادی است که در خیابان با آن‌ها روبرو خواهید شد و معمولا از شما درخواست خواهند کرد تا با دادن جعبه کمک‌های اولیه به آن‌ها کمک کنید.

نکات آموزشی نسخه بتا The Division

۷- برای کسب لوت به سراغ دشمنان کنترل شده با هوش مصنوعی بروید

یکی از اصلی‌ترین اهداف شما پس از ورود به منطقه Dark Zone کسب لوت و به دست آوردن آیتم‌های بهتر خواهد بود. برای رسیدن به این هدف بهتر است سراغ دشمن‌هایی بروید که توسط هوش‌مصنوعی بازی کنترل می‌شوند و در نقشه با رنگ «بنفش» نمایش داده می‌شوند. پس از شکست دادن این دشمن‌ها تمام تجهیزات آن‌ها برای شما است و کسی هم نمی‌تواند آن را از شما بگیرد. ولی اگر گیمر حریصی هستید و دوست دارید تا آیتم گیمر‌های دیگر را هم از آن‌ها بگیرید، باید ریسک این کار را قبول کنید. چرا که درگیری با گیمر‌های دیگر می‌تواند به یک نبرد عظیم و اساسی تبدیل شود و در صورتی که لِول شما پایین باشد یا گروه خیلی قوی‌ای نداشته باشید، محکوم به شکست خواهید بود. همچنین حمله به گیمر‌های دیگر به شما لقب «Rogue» را خواهد داد و کشتن شما برای دیگر گیمر‌ها امتیاز تجربه بیشتری دارد و در نتیجه به یک هدف متحرک برای بقیه تبدیل خواهید شد!

ذکر این نکته الزامی است که گیمر‌هایی با کیف کوچک زرد رنگ در پشت‌شان لوت بیش‌تری نسبت به بقیه خواهند داشت.

نکات آموزشی نسخه بتا The Division

۸- از دسته‌های Rogue فاصله بگیرید!

در نکته قبلی اشاره کردیم که حمله متعدد به گیمر‌ها به شما لقب Rogue را خواهد داد و معایب آن را هم گفتیم،‌ ولی تبدیل شدن به Rogue مزایایی هم دارد که یکی از آن‌ها دسترسی داشتن به تعدادی از بهترین تجیهزات موجود در بازی است. اگر در حال گردش در خیابان‌ها دسته‌ای از گیمر‌ها را دیدید که نشان جمجمه قرمز رنگی بالای سر آن‌ها دیده می‌شود، بهتر است فرار را بر قرار ترجیح دهید! چرا که این افراد تعدادی از خشن‌ترین گیمر‌های بازی هستند که همگی به درجه Rogue رسیدند و تصمیم گرفتند با تشکیل دادن تیمی گیمر‌های دیگر را شکست دهند و معمولا هم چون سطح بالایی دارند، در نتیجه شانس خیلی کمی در مبارزه با آن‌ها خواهید داشت.

نکات آموزشی نسخه بتا The Division

۹- سعی کنید خیلی سریع لوت کسب‌شده خودتان را به منطقه امن منتقل کنید

همان‌طور که اشاره کردیم در منطقه Dark Zone شانس بالایی برای کسب لوت از طریق دشمنان هوش‌مصنوعی یا گیمر‌ها خواهید داشت، ولی اگر سعی کنید لوت کسب شده را برای مدت زمان طولانی نگه دارید، گیمر‌های دیگر برای کشتن شما حریص خواهند شد و سعی می‌کنند این لوت را از شما بگیرند. پس بهتر است پس از به دست آوردن هر آیتم، بلافاصله از روی نقشه محل نقطه استخراج (Extraction Point) را پیدا کنید و با وصل کردن تجهیزات خود به هلیکوپتر موجود در آن‌جا، آن‌ها را به منطقه امن و پیش باقی تجهیزات‌تان انتقال دهید و هر زمان که خواستید از آن‌ها استفاده کنید.

نکات آموزشی نسخه بتا The Division

۱۰- از شر آیتم‌های به درد نخورتان خلاص شوید

شخصیت شما فقط تا حد محدودی توانایی حمل تجهیزات را دارد و پس از آن با مشکل کمبود جا روبرو خواهید شد. بهترین روش برای پیش‌گیری از این اتفاق اوراق کردن آیتم‌هایی است که به درد‌تان نمی‌خورند. برای این کار کافی است تا وارد فهرست تجهیزات‌تان شوید و آیتم‌های به‌درد نخور را با یک باز زدن کلید LT یا L2 به عنوان آیتم به‌درد نخور نشانه گذاری کنید. پس از تمام شدن این کار آیتم‌های نشان دار تخریب خواهند شد و علاوه بر این که جای بیش‌تری برای نگه داشتن آیتم‌های بعدی باز می‌شود، این شانس را دارید که از قطعات تخریب شده توسط این کار هم برای شخصی‌سازی سلاح و کار‌های اینچنینی استفاده کنید.

نکات آموزشی نسخه بتا The Division

۱۱- استفاده از قابلیت Fast Travel را فراموش نکنید

پس از این که مدتی در خیابان‌های نیویورک قدم زدید و از آن لذت بردید، شاید بهتر باشد تا با استفاده از قابلیت Fast Travel یا همان جابجایی سریع بین دو نقطه در نقشه حرکت سریع‌تری داشته باشید و در نتیجه در فرصت محدود نسخه بتا بازی بیش‌ترین بهره را از درگیری‌ها و نبرد‌ها ببرید. در این نسخه البته نکات خیلی زیادی در نقشه وجود ندارند و فقط می‌توانید بین دو مقر امن موجود و همچنین تک مرحله نسخه بتا Fast Travel کنید.

امیدواریم که با این نکات تجربه لذت بخش‌تری از نسخه بتا بازی بزرگ The Division داشته باشید و البته برخی از این نکات در نسخه نهایی بازی هم مفید خواهند بود.

منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده