نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۵

راهنمای Fallout 4: سلاح‌های استثنایی و آموزش پیدا کردن آن‌ها

دنیای فال‌اوت 4 مملو از انواع سلاح‌های مختلف است که می‌توان از طریق خریدن، کشتن دشمنان، دزدی و البته به عنوان پاداش کوئست آن‌ها را دریافت کرد. به‌علاوه برخی سلاح‌های استثنایی هم هستند که پیدا کردن آن‌ها کمی دشوار است و حال قصد داریم چگونگی به دست آوردن آن‌ها را آموزش دهیم.

در فال‌اوت 4 علاوه بر سلاح‌های معمولی و عادی که به وفور یافت می‌شوند، دو دسته سلاح‌های استثنایی و افسانه‌ای (Legendary) هم وجود دارند. دسته دوم پس از کشتن دشمنان افسانه‌های و به شکل تصادفی در بازی دیده می‌شوند که همان سلاح‌های معمولی ترکیب شده با برخی پِرک‌ها و خصوصیات خاص هستند و برای مثال میزان آسیب آن‌ها بیشتر از مدل معمولی همان سلاح است. ولی دسته اول را می‌توان در برخی مناطق خاص یا از طریق خریدن از فروشنده‌های مختلف پیدا کرد که کاملا با سلاح‌های معمولی؛ چه از نظر ظاهری و چه از نظر عملکرد، تفاوت دارند. در ادامه لیستی کامل از این سلاح‌ها ارائه خواهیم کرد که نحوه به‌دست آوردن هریک از آن‌ها نیز شرح داده شده است:

مقالات منتشر شده تا به امروز

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12

weapons 1

۱- Junk Jet

از تلاش برای پیدا کردن انواع و اقسام مهمات کمیاب و نایاب خسته شده‌اید؟ مقدار زیادی آیتم به‌دردنخور در بین تجهیزات‌تان دارید که فقط فضای زیادی اشغال کرده‌اند؟ خب اسلحه Junk Jet راه‌حل تمامی این مشکلات است! این اسلحه که بیشتر شبیه به یک موتور خودرو است، مهماتش را از همین آیتم‌های به‌درد‌نخور تامین می‌کند و نیازی به فشنگ ندارد. با استفاده از آن می‌توانید آیتم‌هایی مثل توپ بیلیارد، اسباب‌بازی‌های به‌دردنخوری مثل عروسک و موارد این‌چنینی را با قدرت شلیک ۴۰ واحد به سمت دشمنان شلیک کنید و علاوه بر داشتن یک سلاح کار‌آمد، از شر این قبیل آیتم‌ها هم خلاص شوید. این آیتم را می‌توانید زمانی که با شخصیت دانس در حال انجام ماموریت Call to Arms در منطقه ArcJet System هستید پیدا کنید.

weapons 2

۲-Righteous Authority

این سلاح لیزری را خیلی سریع می‌توان در بازی پیدا کرد و علی‌رغم این‌که بعد‌ها قدرت خود را از دست می‌دهد، ولی در ابتدای راه ماجراجویی شما یکی از بهترین سلاح‌های بازی است. با استفاده از این سلاح میزان آسیب‌رسانی Critical Hit‌ها دو برابر می‌شود و به‌علاوه نوار Critical Hit هم ۱۵ درصد سریع‌تر پُر می‌شود. برای به‌دست آوردن این سلاح هم متکی به شخصیت دانس هستید و پس از تمام کردن ماموریت Call to Arms و پیوستن به انجمن The Brotherhood of Steel وی این سلاح را به شما هدیه خواهد داد.

fallout4_guide_furios_powerfist

۳- Furious Power Fist

اگر از عاشقان نبرد‌های تن‌به‌تن هستید، پیدا کردن این سلاح را در اولویت خود قرار دهید. البته گفتن این حرف بسیار ساده‌تر از انجام دادن آن است! چرا که باید ابتدا به منطقه Boston Common در نزدیکی Park St Station بروید و با یک Swan جان‌سخت مبارزه کنید. بهترین کار برای از بین بردن وی استفاده از آیتم‌های انفجاری مثل نارنجک است و باید همیشه فاصله خود را از وی حفظ کنید. چرا که در فواصل نزدیک ضربات واقعا مهلکی به شما وارد خواهد کرد! پس از شکست دادن آیتم Furious Power Fist را در بین آیتم‌هایش پیدا خواهید کرد که در حالت ابتدایی ۵۶ ضربه به دشمن وارد می‌کند و اگر پِرک Power Fist را هم داشته باشید میزان آسیب‌رسانی آن بیش‌تر می‌شود.

fallout4_guide_grognak_axe

۴- Grognak's Axe

گروگناک یک شخصیت بربری افسانه‌ای در دنیای فال‌اوت است که به دلیل خوی وحشی‌گری و قدرت بسیار زیادش مشهور است و می‌توانید کتاب‌های مرتبط با وی را در محیط بازی پیدا کنید. حال شما در نسخه چهارم فال‌اوت می‌توانید تبر وی را پیدا کنید که یک سلاح سرد کاربردی است و می‌تواند آسیب زیادی به دشمنان وارد کند. برای این کار باید به قسمت Hubris Comics بروید و پس از مبارزه کردن با تعداد زیادی غول آن را داخل یک جعبه قفل شده پیدا کنید. البته برای باز‌کردن این جعبه حداقل باید سطح دو پِرک Lock Picking را فعال کرده باشید. این تبر قدرتی معادل با ۴۲ واحد دارد که با داشتن پِرک Swing for the Fences بیش‌تر هم می‌شود. به‌علاوه ضربه زدن با آن دشمنان را برای مدتی گیج خواهد کرد و همچنین باعث خون‌ریزی آن‌ها می‌شود که به مرور زمان سلامتی‌شان را کاهش می‌دهد.

fallout4_prototype_up77_closeup

۵- Prototype Up77

Prototype Up77 یکی از منحصر‌به‌فرد‌ترین سلاح‌های بازی است که همانطور که از اسمش پیدا است، یک نمونه آزمایشی بوده و به دلیل انفجار اتمی و از بین رفتن کارخانجات اسلحه‌سازی هرگز نمونه نهایی آن ساخته نشده است. برای پیدا کردن آن باید یک دزد حرفه‌ای باشید و درجه ۳ پِرک Lock Picking را فعال کرده باشید. پس از این کار کافی است به بانک نزدیک منطقه University Point بروید و با بازکردن یک گاوصندوق و سپس بازکردن یک اتاق مخفی با فشار دادن کلید مخفی داخل گاوصندوق مذکور، این سلاح را پیدا کنید. نکته جالب در مورد این اسلحه نامحدود بودن خشاب آن و عدم نیاز به بارگذاری فشنگ است. البته منظور از این حرف نامحدود بودن مهمات اسلحه نیست و فقط نیازی به بارگذاری ندارید و تا زمانی که Fusion Cell داشته باشید، می‌توان به صورت مداوم با آن شلیک کرد.

fallout4_guide_kelloggs

۶- Kellogg's Pistol

اسلحه مگنوم از دیرباز در بازی‌های ویدیویی حضور دارد و یکی از بهترین و قوی‌ترین سلاح‌های موجود است. فال‌اوت 4 هم از این قاعده مستثنی نیست و می‌توانید یک مگنوم بسیار عالی را در بازی پیدا کنید که البته پیدا کردن مهمات برای آن کار دشواری است و به همین دلیل هم بهتر است برای مبارزه با دشمنان سر‌سخت آن را حفظ کنید. (***این قسمت خیلی کم داستان بازی را فاش می‌کند!***) برای به‌دست آوردن این اسلحه باید در طی کوئست اصلی Reunion شخصیت کِلوگ را شکست دهید و این اسلحه را بردارید که مختص به وی است. ویژگی اصلی این سلاح این است که در صورت موفقیت‌آمیز بودن ضربه Critical Hit شما، امتیازات حمله (AP) شما بلافاصله پُر می‌شود و می‌توانید دوباره از آن‌ها استفاده کنید.

fallout4_guide_big_boy

۷- Big Boy

با معرفی یکی از خطرناک‌ترین سلاح‌های بازی در خدمت شما هستیم! اسلحه‌های راکت‌انداز؛ البته از نوع راکت‌های اتمی، به وفور در دنیای فال‌اوت 4 دیده می‌شوند و علی‌الخصوص در مبارزه با دشمنان عظیم‌الجثه مثل سوپر میوتانت‌ها بسیار کاربردی هستند. Big Boy یکی از همین سلاح‌ها است که البته به دلیل یدک کشیدن لقب «استثنایی» شخصی‌سازی شده و می‌تواند دو راکت اتمی را به صورت همزمان شلیک کند و آسیبی معادل ۴۸۶ واحد به دشمنان وارد کند. این سلاح را نه از طریق غارت کردن و کشتن، که از طریق پرداخت پول باید به‌دست بیاورید. برای خرید آن به Commonwealth Weaponry در Diamond City بروید و با پرداخت ۱۳ هزار و ۷۰۰ Cap این سلاح را خریداری کنید. البته می‌توان با فعال‌کردن پِرک Barter کمی در مورد قیمت آن تخفیف گرفت!

Old Faithful

۸- Old Faithful

Old Faithful یکی دیگر از سلاح‌های استثنایی فال‌اوت 4 است که باید برای خریدش مقداری از Cap‌های با‌ارزش‌تان را هزینه کنید. این اسلحه لیزری را می‌توان از آرتورو در Diamond City به قیمت ۲۵۰۰ Cap خریداری کرد. ویژگی خاص این سلاح این است که اگر نوار سلامتی دشمن شما کامل باشد، با هر شلیک می‌توان ۲ برابر آسیب بیش‌تر به وی وارد کرد که معادل ۶۸ واحد است. به همین دلیل هم این کلت لیزری برای استفاده در حالت مخفی‌کاری بسیار مفید است و می‌توان بدون این‌که دشمن متوجه حضور شما شود، از پشت سر وی را هدف قرار داد و دو برابر آسیب بیش‌تر به وی وارد کرد.

fallout_4_shem_drownes_sword

۹- Shem Drowne's Sword

این شمشیر یکی دیگر از سلاح‌های سرد بازی است که البته قدرت چندانی ندارد و پس از پیدا کردن یک سلاح سر بهتر، فروش آن سود بیش‌تری از نگه‌داشتنش عایدتان خواهد کرد. تنها نکته مثبت این شمشیر که فقط ۲۴ واحد آسیب به دشمن وارد می‌کند، وارد کردن آسیب رادیواکتیویته به دشمنان است که به مرور زمان سلامتی آن‌ها را کاهش می‌دهد. همچنین برای پیدا کردن Shem Drowne's Sword باید ابتدا کوئست Detective File: Disappearing Act را تمام کنید تا کوئست Detective FIle: The Gilded Grasshopper فعال شود و پس از آن هنگامی که در پایان کوئست دوم قبر باز شد، این شمشیر را می‌توانید تصاحب کنید.

fallout4_guide_rockville_slugger

۱۰- Rockville Slugger

اگر از طرفداران سلاح‌های سرد هستید که در عین حال می‌توانند دشمنان را به معنای واقعی تکه تکه کنند، Rockville Slugger مختص شما است! این چوب بیسبال شخصی‌سازی شده را که در قسمت انتهایی با تعدادی میخ ترکیب شده است، می‌توانید از مغازه تجهیزات بیسبال شخصیت مو در Diamond City خریداری کنید. قدرت این سلاح ۵۲ واحد است که البته میزان مصرف AP آن هم ۴۰ درصد کم‌تر از سایر سلاح‌های سرد است و به همین دلیل هم می‌توان با سرعت بالا از آن استفاده کرد. به‌علاوه اگر تمایلی به استفاده از این سلاح ندارید، آن را به شخصیت همراه Strong بدهید تا یک سلاح سرد عالی داشته باشد.

falllout4_pickmans_blade-1152x648

۱۱- Pickman's Blade

Pickman's Blade یک سلاح به ظاهر ساده است که بر خلاف ظاهر فریبنده‌اش، در نبرد‌های تن‌به‌تن بسیار مرگ‌بار است. چرا که علاوه بر میزان آسیب‌رسانی پایه ۳۷، باعث خون‌ریزی دشمنان هم می‌شود و ۲۵ واحد آسیب هم از این طریق وارد می‌کند. در نتیجه پس از چند ثانیه ضربه زدن به دشمن مشاهده خواهید کرد که از سرتاسر بدن وی خون جاری شده است! برای به‌دست آوردن این سلاح باید رابطه خوبی با هانکوک، شهردار شهر Goodneighbour و یکی از شخصیت‌های همراه بازی داشته باشید. وی پس از مدتی کوئست Pickman's Gallery را به شما خواهد داد که در پایان آن شخصیت پیک‌من را ملاقات خواهید کرد و دوباره پس از انجام دادن یک کوئست برای این شخص، می‌توانید این خنجر بسیار سریع را پشت یکی از تابلو‌های نقاشی پیک‌من پیدا کنید.

fallout4_guide_chaos_revenge

۱۲- General Chaos's Revenge

شماره ۱۲ لیست سلاح‌های استثنایی فال‌اوت 4 جایگاه یکی از بهترین سلاح‌های سرد کل بازی است که برای خریدش باید مقداری پول خرج کنید. میزان آسیب‌رسانی پایه این سلاح ۷۰ است که رقم بسیار بالایی است و می‌توان برای کشتن دشمنان خیلی قوی هم روی آن حساب کرد. به‌علاوه این شمشیر ۵۰ درصد آسیب بیش‌تری هم به ربات‌ها وارد می‌کند و از این حیث برای مبارزه با Synth‌ها یک سلاح کاربردی است. (البته اگر بتوانید به Synth‌ها نزدیک شوید!) برای خریدن آن باید به قسمت جنوبی موزه آزادی (همان موزه‌ای که اولین بار گروه Minutemen را آن‌جا ملاقات می‌کنید) بروید و از شخصیت ترادی که در مکانی به نام Drumlin Diner مغازه دارد، با پرداخت فقط ۲ هزار Cap این شمشیر را خریداری کنید. قیمت پایین این شمشیر به این دلیل است که ترادی اجناسش را حراج کرده است!

fallout4_guide_partystarter

۱۳- Partystarter

یک راکت‌لانچر دیگر که البته از راکت‌های معمولی به جای راکت‌های اتمی استفاده می‌کند و به همین دلیل هم قدرت کم‌تری در مقایسه با Big Boy دارد. میزان آسیب‌رسانی پایه این اسلحه ۱۵۰ واحد و البته ۵۰ درصد آسیب بیش‌تری به دشمنان انسانی وارد می‌کند. ولی پیش از خرید این سلاح به قیمت ۱۲ هزار و ۵۰۰ Cap، در نظر داشته باشید که کم‌تر دشمن انسانی نیاز به چنین قدرت بالای سلاح دارد و بهتر است پول را در جای دیگری خرج کنید. ولی اگر می‌خواهید یک سلاح بسیار کاربردی در برابر دشمنان بسیار قوی انسانی داشته باشید،‌ با مراجعه به KL-E-O در منطقه Good Neighbour اسلحه Partystarter را به قیمت مذکور خریداری کنید.

fallout_4_guide_deliverer-1152x648

۱۴- Deliverer

Deliverer با ظاهر کلاسیک‌اش بهترین سلاح برای مصرف کردن مهمات ۱۰ میلی‌متری شما است. این مساله زمانی بیش‌تر به چشم می‌آید که مولفه Agility یا همان چالاکی شما بیش‌تر باشد و از AP‌های بیش‌تری برای استفاده در سیستم V.A.T.S بهره ببرید. با استفاده از این سلاح میزان مصرف AP شما ۲۵ درصد کاهش پیدا می‌کند و به‌علاوه شانس بیش‌تری برای هدف قرار دادن قسمت‌های مختلف بدن دشمنان در سیستم V.A.T.S خواهید داشت و تمام این عوامل دست به دست هم می‌دهند تا Deliverer یک سلاح مرگبار برای استفاده در این سیستم باشد. لازمه به‌دست آوردن این سلاح پیوستن به انجمن Railroad با تمام کردن ماموریت‌های Road to Freedom و سپس Tradecraft است که پیش از این هم توضیح مفصل چگونگی آن را در زومجی ارائه داده‌ایم.

cryogunheader

۱۵- Cryolator

این سلاح را در همان ابتدای بازی و زمانی که در پناه‌گاه ۱۱۱ هستید خواهید دید که البته هنوز توانایی باز‌کردن قفل قفسه نگه دارنده آن را ندارید. این سلاح در اصل قدرت ضربه‌زنی خیلی زیادی ندارد و جذابیت آن بیش‌تر برای منجمد کردن دشمنان است که برای مدتی امکان حرکت را از آن‌ها می‌گیرد و می‌توانید به استفاده از سلاح‌های دیگر آسیب زیادی به آن‌ها وارد کنید. البته در نظر داشته باشید که Cryolator توانایی منجمد کردن تمام دشمنان را ندارد و برخی یا خیلی دیر منجمد می‌شوند، یا این‌که اصلا منجمد نمی‌شوند و فقط گلوله‌های با‌ارزش این سلاح را هدر می‌دهید. برای به‌دست آوردن آن یا باید پس از فعال کردن سطح ۳ پِرک به پایگاه ۱۱۱ برگردید یا این‌که پس از آشنایی به داگ‌میت (سگ همراه) به این قسمت برگردید و از گزینه Fetch وی برای پیدا کردن این سلاح استفاده کنید.

fallout4_guide_survivors_special

۱۶- Survivor's Special

در این قسمت یکی از عجبب‌ترین سلاح‌های استثنایی بازی را معرفی خواهیم کرد! Survivor's Special قدرت خیلی بالایی ندارد و فقط ۳۱ واحد ضربه به دشمن وارد می‌کند. ولی هرچه میزان سلامتی شما پایین‌تر باشد، میزان آسیب این سلاح هم بیش‌تر خواهد شد! به همین دلیل فقط مواقعی استفاده از آن معقول است که سطح سلامتی پایینی دارید و آیتم دارویی هم همراه‌تان ندارید. در غیر این صورت این سلاح بیش‌تر به درد همراهان‌تان می‌خورد و کاربرد آن‌چنانی ندارید. این اسلحه مربوط به شخصیت براندیس است که از گروه Brotherhood of the Steel جدا شده است. حال یا باید وی را در متطقه Recon Bunker Theta پیدا کنید و با متقاعد کردنش به بازگشت یا از طریق زور (کشتن یا جیب‌بُری کردن) این سلاح را تصاحب کنید.

fallout4_alien_blaster

۱۷- Alien Blaster Pistol

کُلت Alien Blaster یکی از قدرتمند‌ترین سلاح‌های بازی است که می‌توان خیلی هم راحت آن را پیدا کرد. این اسلحه مورد خاص قابل ذکری ندارد و عمده شهرت آن به دلیل ظاهر فضایی و میزان آسیب‌رسانی ۶۳ واحدی‌اش است. البته در نظر داشته باشید که این اسلحه از مهمات غیر‌معمول AB Rounds استفاده می‌کند که تقریبا نایاب هستند و به همین دلیل می‌توان با شخصی‌سازی آن، از فشنگ‌های Fusion Cell به عنوان مهمات استفاده کرد. برای پیدا کردن این اسلحه به غار نزدیک منطقه Oberland Station بروید و پس از کشتن چند دشمن این سلاح را تصاحب کنید.

fallout_4_guide_lethal_weapons_spray_n_pray

۱۸- Spray N'Pray

اگر سری بازی‌های مافیا را بازی کرده باشید، با مسلسل‌های مخصوص دار و دسته مافیا آشنا هستید. در فال‌اوت 4 هم سلاح این‌چنینی وجود دارد که از قضا یکی از بهترین مسلسل‌های بازی هم هست و اگر از دوست‌داران خشاب خالی کردن (!) هستید، بهترین گزینه ممکن برای شما است. به‌علاوه فشنگ‌های این اسلحه پس از برخورد با دشمنان منفجر می‌شوند و به آن‌ها و هرچیزی که در اطرافشان باشد، ۱۵ واحد آسیب انفجاری وارد می‌کنند. یعنی حتی اگر دشمنی پشت یک دیوار سنگر گرفته باشد، با هدف قرار دادن دیوار می‌توان به وی ضربه زد و این یکی از بهترین ویژگی‌های این اسلحه است. برای خرید Spray N'Pray باید کریکت، فروشنده دوره‌گرد، را پیدا کنید که معمولا در حوالی یکی از سه منطقه پناه‌گاه ۸۱، Warwick Homestead یا Diamond City است.

fallout_4_guide_lethal_weapons_tinker_tom_special

۱۹- Tinker Tom Special

یک اسلحه اسنایپر زیبا، کلاسیک و در عین حال کشنده که بهترین سلاح ممکن برای طرفداران مخفی‌کاری است. با استفاده از این اسلحه می‌توانید از فاصله دور در مکانی امن کمین کرده و دشمنان را به راحتی، بدون این‌که متوجه حضور‌تان شوند، از بین ببرید. به‌علاوه این اسلحه یک ویژگی خاص دارد و زمانی که هنوز دشمنان متوجه حضور‌تان نشده باشند، با مصرف مقدار کمی AP بیش‌تر، دقت هدف‌گیری در سیستم V.A.T.S را افزایش می‌دهد. اگر دوست دارید به یک قاتل مرموز تبدیل شوید، Tinker Tom Special را از مغازه تینکر تام در مخفی‌گاه گروه Railroad خریداری کنید.

نظرات خود را در مورد این قسمت از سری «مقالات آموزشی فال‌اوت 4» با زومجی در میان بگذارید.

برای مطالعه همه مقاله‌های آموزشی Fallout 4 هم می‌توانید به صفحه اختصاصی این مقالات مراجعه کنید.

منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده