نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۵

راهنمای Fallout 4: آموزش بازکردن قفل‌ها و هک‌کردن ترمینال‌ها

در ادامه مقالات آموزشی بازی فال‌اوت 4، در این قسمت نحوه بازکردن قفل‌ها و هک کردن ترمینال‌ها را آموزش خواهیم داد. با زومجی همراه باشید تا دیگر مشکلی با درهای بسته و کامپیوترهای قفل‌شده نداشته باشید.

اگر شما هم مثل من در دنیای فال‌اوت 4 عاشق لوت کردن و به‌دست آوردن بهترین آیتم‌ها هستید، پس باید توانایی‌های خوبی در باز‌کردن قفل‌ها و هک کردن ترمینال‌ها داشته باشید. چرا که معولا پشت در‌های بسته‌ای که با این روش‌ها باز می‌شوند، آیتم‌های بسیار با‌ارزشی مثل سلاح‌ها، زره‌ها و تجیزات دارویی قرار دارند. به‌علاوه در برخی کوئست‌ها می‌توان با هک کردن یک ترمینال یا بازکردن قفل، یک در مخفی باز کرد که کار شما را در تمام کردن کوئست تا حد زیادی راحت‌تر می‌کند و البته که در برخی مواقع بازکردن در‌های قفل شده یک ضرورت برای تمام کردن کوئست‌ها است. پس اگر می‌خواهید در فال‌اوت 4 موفق‌تر باشید، راهنمای بازکردن قفل‌ها و هک‌کردن ترمینال‌ها را از دست ندهید.

مقالات منتشر شده تا به امروز

1
2
3
4
5
6
7
8

9

10

fallout_4_guide_perks_lockpicking-1152x648

باز کردن قفل‌ها:

از همان ابتدای بازی، می‌توانید قفل‌های معمولی را در صورت داشتن Bobby Pin باز کنید. برای این کار باید با رسیدن به قفل و زدن کلید اکشن وارد صفحه باز‌کردن قفل شوید. حال باید با قرار دادن Bobby Pin در محل صحیح و چرخاندن قفل با پیچ‌گوشتی، قفل را باز کنید. انجام دادن این کار بسیار ساده است و باید پس از قرار دادن Bobby Pin در قسمت‌های مختلف، پی‌گوشتی را بچرخانید و عکس‌العمل قفل را ببینید. اگر قفل به لرزش بیفتد، Bobby Pin در محل صحیح نیست و چرخاندن پیچ‌گوشتی باعث شکستن آن خواهد شد. در این حالت Bobby Pin را در محل دیگری قرار دهید تا زمانی که قفل به اندازه ۹۰ درجه بچرخد و در نتیجه باز شود.

در نظر داشته باشید که قفل‌های بازی به ۴ دسته کلی Rookie، Advance، Expert و Master تقسیم می‌شوند که به استثنای Rookie‌ها، برای باز‌کردن بقیه باید سطوح مختلف پِرک Lock Pick را فعال کنید و البته سطح ادراک شما هم بالا‌تر از ۴ باشد. با فعال کردن هر سطح از این پِرک می‌توانید سطوح مختلف قفل‌ها را باز کنید.

همچنین برخی همراهان شما نیز توانایی باز کردن قفل‌ها را دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به Cait اشاره کرد.

f4_lock_01

هک کردن ترمینال‌ها:

ترمینال‌ها هم دقیقا همانند قفل‌ها دارای ۴ سطح Rookie، Advance، Expert و Master هستند که برای هک کردن سطح بالاتر از Rookie نیاز به داشتن هوش بالا و البته فعال کردن سطوح مختلف پِرک Hacker دارید.

پس از روبرو شدن با یک ترمینال، از دیدن اطلاعات بسیار زیاد نمایش داده شده نگران نشوید! چرا که بر خلاف ظاهر پیچیده، هک کردن این ترمینال‌ها اصلا کار دشواری نیست. در هر ترمینال تعدادی کلمه مختلف را مشاهده خواهید کرد که می‌توان آن‌ها را انتخاب کرد و یکی از آن‌ها به عنوان رمز صحیح است. فرض کنید که یکی از کلمه‌ها ZOOMG است. با انتخاب این کلمه یا رمز صحیح خواهد بود یا این‌که تعدادی از حروف آن صحیح خواهند یا این‌که هیچ یک از آن‌ها صحیح نخواهند بود. برای مثال اگر هیچ یک از حروف این کلمه صحیح نباشند، باید واژه بعدی را به شکلی انتخاب کنید که فاقد حروف Z،O،M و G باشد. یا اگر برای مثال ۳ عدد از حروف این واژه صحیح بودند، باید واژه بعدی نیز شامل ۳ حرف از کلمه ZOOMG باشد.

همچنین خوش‌بختانه در هک کردن ترمینال‌ها هیچ محدودیت زمانی ندارید و می‌توان با خیال راحت فکر کردن و این قسمت پازل مانند را حل کرد. البته پس از چند بار ورود رمز نا‌درست،‌ترمینال قفل می‌شود و برای دسترسی مجدد به آن باید ۱۰ ثانیه صبر کنید که البته هر بار رمز تغییر خواهد یافت و کلمات دفعه قبلی دیگر کاربرد ندارند.

برخی همراهان شما هم توانایی هک کردن ترمینال‌ها را دارند که از میان آن‌ها می‌توان به کارگاه ولنتاین اشاره کرد.

برای مطالعه همه مقاله‌های آموزشی Fallout 4 هم می‌توانید به صفحه اختصاصی این مقالات مراجعه کنید.

منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده