نویسنده: مجید سجادی
// دوشنبه, ۲ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۵

بهترین تنظیمات ممکن برای انجام بازی Counter-Strike: Global Offensive

بازی Counter-Strike: Global Offensive بدون‌ شک یکی از بهترین بازی‌های تیراندازی اول‌شخص موجود است که طرف‌داران بی‌شماری در سراسر دنیا دارد. اما اگر ‌می‌خواهید در این بازی حرفه‌ای شوید تنها تمرین کافی نیست. با تنظیمات درست می‌توانید در این بازی عملکرد بهتری نسبت به رقیبان خود داشته باشید. با زومجی همراه باشید.

CS:GO یکی از پر‌طرفدار‌ترین بازی‌های تیراندازی اول‌شخص آنلاین است که همه روزه‌ مسابقات زیادی با موضوع این بازی برگزار می‌شود. این بازی در ایران هم طرفداران بسیار زیادی دارد. با کمک این مقاله‌ می‌توانید به بهترین تنظیمات ممکن در این بازی دست پیدا کنید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که هر بازیکنی تنظیمات دلخواه خود را دارد. تنظیمات CS:GO در چند بخش دسته‌بندی می‌شود، در هر قسمت توضیحات لازم را در ارتباط با آن قسمت می‌دهیم تا شما تنظیمات دلخواه خود در این بازی را بیابید. 

download

فایل کانفیگ

فایل کانفیگ یک فایل نوت است که آن را می‌توانید در این مسیر پیدا کنید.
\Steam\SteamApps\common\Counter-Strike Global Offensive\csgo\cfg
در این‌فایل کلیه تنظیمات شما ذخیره شده است و اگر تغییری در محتوای این فایل بدهید در بازی این تغییر اعمال خواهد شد. یکی از بهترین را‌ه‌های تغییر تنظیمات بازی از طریق فایل کانفیگ است. همچنین شما می‌توانید فایل کانفیگ آماده برخی از بازیکنان بزرگ CS:GO را با فایل کانفیگ خود تعویض کنید که این کار را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم. بهترین کار رسیدن به تنظیمات دلخواه خود است.

CFG

تنظیمات گرافیکی

یکی از مهم‌ترین تنظیمات گرافیک در این بازی رزولوشن است. این‌که رزلوشن پایین با نسبت 4:3 حرفه‌ای تر است، باور غلطی است. دلیل این که بازیکنان حرفه‌ای بیشتر این رزولوشن را انتخاب می‌کنند این است که اکثر ‌آن‌ها در Counter-Strike 1.6 با این رزولوشن اخت گرفته اند. رزولوشن با نسبت ۴:۳ برای کاربر دید ۷۴ درجه‌ای ایجاد می‌کند در صورتی که اگر رزولوشن ۱۶:۹ را انتخاب کنید دید ۹۰ درجه‌ای خواهید داشت. در رزولشن‌های ۴:۳ تمرکز بازیکن بیشتر در مرکز تصویر خواهد بود و این امکان را ایجاد می‌کند که راحت بر روی حریف خود تمرکز کنید و دقت بیشتری در هدف‌گیری داشته باشید در عوض رزولوشن‌های ۱۶:۹ دید بیشتری در لبه‌های تصویر به بازیکن‌ می‌دهد. بهترین راه این است که رزولوشن خود را تا جایی که کاهش نرخ فریم نداشته باشید بالا ببرید زیرا رزولوشن تأثیر‌گذارترین فاکتور بر روی نرخ فریم است.
یکی از نکاتی که در ارتباط با تنظیمات گرافیکی این بازی باید بدانید این است که CS:GO محدود به CPU است. دستور خاصی در کنسول بازی وجود ندارد که با وارد کردن آن افزایش آنچنانی نرخ فریم را شاهد باشید ولی می‌توان کمی به بهبود آن کمک کرد. برای این‌کار باید تمامی تنظیمات گرافیکی را بر روی Low بگذارید. anti-aliasing را غیرفعال و  multi-core rendering را فعال کنید.
در قدم بعدی باید لانچ آپشن را تنظیم کنید. لانچ آپشن دستوراتی است که بازی را وادار می‌کند در هنگام شروع به کار عمل خاصی را انجام دهد. برای دسترسی به لانچ‌آپشن باید:

  • ابتدا در لایبرری خود در استیم بر روی CS:GO کلیک راست کنید.
  • Properties را انتخاب کنید.
  • بر روی SET LAUNCH OPTIONS کلیک کنید.

حالا می‌توانید دستورات زیررا وارد کنید:

novid - این دستور باعث می‌شود که ویدیو تبلیغات وَلو که در ابتدای بازی پخش می‌شود غیرفعال شود.
console- این دستور با شروع بازی Console را فعال می‌کند.
high- این دستور بازی را در حالت high-priority قرار می‌دهد. این دستور ممکن است که به کسانی که سیستم ضعیفی دارند کمی کمک کند و در بازی شاهد لگ کمتر و نرخ فریم بیشتر باشند اما تضمینی در این مورد وجود ندارد.
threads 4- در صورتی که پردازنده‌ای با چهار هسته دارید این دستور کمک می‌کند که بازی هر چهار هسته‌ را به کار گیرد ولی همانند دستور قبل تضمینی در بهبود نرخ فریم شما نیست.
نکته‌ی مهم در ارتباط با دستورات لانچ‌آپشن این است که قبل از هر دستور باید علامت -  و بین هر دستور نیز باید یک فاصله بگزارید.

launch option

تنظیمات شبکه

شاید مهم‌ترین تنظیمات CS:GO مربوط به تنظیمات شبکه باشد. در این بخش در فایل کانفیگ دو دستور زیر را به صورت زیر تنظیم کنید:
cl_interp "0"
cl_cmdrate "128"<br>cl_updaterate "128"
و دستور زیر را نیز به فایل کانفیگ اضافه کنید.
rate "128000" 

Quick Buy

در این بخش با اضافه کردن دستوراتی به فایل کانفیگ ‌می‌توانید یک سری از دکمه‌های صفحه کلید را به خرید اسلحه اختصاص دهید. با این‌کار سرعت عمل شما در ابتدای بازی افزایش پیدا می‌کند. برای این کار از دستور زیر استفاده می‌کنیم:
‌bind "key" "buy weapon"
برای مثال اگر بخواهیم دکمه‌ی H را به خرید AK47 اختصاص دهیم از این دستور به این صورت استفاده می‌کنیم:
bind "h" "buy ak47" 
یکی دیگر از کاربرد‌های این نوع دستور استفاده‌ی سریع از انواع نارنجک است به این صورت که با استفاده از این دستور مثلا دکمه‌ی V را برای استفاده از Flashbang تنظیم می‌کنیم:
bind "v" "use weapon_flashbang"

buy menu

HUD

برای تغییر HUD از سه دستور زیر در فایل کانفیگ استفاده کنید.
(hud_scaling (0.5-0.95 - اندازه‌ی HUD را تغییر می‌دهد.
“cl_radar_always_centered “0 - رادار بازی را در مرکز قرار می‌دهد.
"cl_radar_scale ".4 - اندازه‌ی رادار را افزایش ‌می‌دهد.
برای تغییر رنگ HUD نیز به تنظیمات درون بازی مراجعه کنید.

CrossHair

همچنین می‌توانید با کمک دستورات زیر نشانه‌ (CrossHair) را تغییر دهید و آن را به سبک دلخواه خود درآورید.
cl_crosshairdot "0" - این دستور نقطه‌ی وسط نشانه را حذف می‌کند.
cl_crosshair_outlinethickness "2" - با انتخاب اعداد ۱، ۲ و ۳ ضخامت نشانه را انتخاب کنید.
همچنین رنگ نشانه را می‌توانید در تنظیمات درون بازی تغییر دهید.

حساسیت ماوس

برای پیدا کردن مناسب‌ترین حساسیت ماوس باید ابتدا حساسیت را بر روی پایین‌ترین مقدار ممکن گذاشته و کم کم افزایش دهید تا به بهترین مقدار ممکن برسید. هرچه حساسیت ماوس شما پایین‌تر باشد، دقت بیش‌تری در هدف‌گیری دارید. پیشنهاد می‌کنیم که حساسیت ماوس خود را طوری تنظیم کنید که با یک گردش ماوس نشانه‌ی شما در بازی ۱۲۰ درجه گردش کند به این نکته توجه کنید که در صورتی که در بازی کانتر استرایک کسی پشت سر شما باشد به احتمال زیاد خواهید مرد. 

برای سرعت یا شتاب ماوس پیشنهاد می‌دهیم که آن را بر روی نسبت ۱:۱ تنظیم کنید. همچنین در تنظیمات ماوس در کنترل پنل ویندوز مطمئن شوید که حساسیت بر روی شکاف ششم قرار دارد و Enhanced pointer precision نیز غیرفعال است.
اگر از برنامه‌ی مخصوص ماوس‌های حرفه‌ای همچون Razer  یا Steelseries استفاده می‌کنیدمطمئن شوید که Acceleration ماوس در آنجا نیز غیرفعال است و DPI ماوس را بر روی مقدار معمول قرار دهید و Refresh Rate (نرخ تازه‌سازی) ماوس را بر روی ۵۰۰ هرتز یا ۱۰۰۰ هرتز تنظیم کنید.

echelon-4

انتخاب سخت‌افزار
با کمک تنظیمات بالا شما شاهد تغییرات زیادی در بازی خواهید بود ولی مطمئنا تنظیمات نرم‌افزاری تنها کافی نیست. در صورتی که توانایی این‌ را دارید که سخت‌افزار مناسبی تهیه کنید به شما پیشنهاد می‌دهیم لحظه‌ای درنگ نکنید. الویت خرید سخت‌افزار برای بازی اول‌شخصی همچون CS:GO ابتدا یک ماوس و پد ماوس خوب است. در مرحله‌ی بعدی هدفون و کی‌بورد پیشنهاد می‌شود.

بدون شک در این مقاله تمامی دستورات کنسول یا لانچ‌آپشن توضیح داده نشد ولی سعی کردیم شما را با برخی از دستورات مهم و کاربردی آشنا کنیم. امیدواریم که این مقاله در بهبود عملکرد شما در بازی CS:GO کمک کند.

منبع: PCGamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده