// پنجشنبه, ۵ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۱

بازی Palworld ؛ ۱۰ نکته آموزشی که پیش از شروع بهتر است بدانیم

در این مطلب قصد داریم ۱۰ نکته آموزشی قبل از شروع بازی Palworld را مرور کنیم.

کمتر از یک هفته از عرضه بازی Palworld در سبک بقا و جمع‌آوری هیولاها گذشته است و در همین مدت کوتاه، این بازی توانسته است توجه زیادی به خود جلب کند و کاربران زیادی مجذوب آن شده‌اند. مثل بسیاری از بازی‌های سبک بقا، برخی موارد حاضر در این بازی می‌تواند گمراه‌کننده باشد؛ بنابراین، در این مطلب قصد داریم ده نکته آموزشی برای شروع Palworld را با شما به‌اشتراک بگذاریم.

مواد اولیه جمع‌آوری کنید

بخش زیادی‌از روند بازی Palworld ساده است: مواد اولیه جمع کنید و با آنها محصولی بسازید. پس از باز کردن اولین نقطه فست تراول، شروع به راه رفتن کنید و چوب، سنگ و قطعات پالادیوم جمع کنید. این سه وسیله امکان ساخت سازه‌های اولیه ایستگاه ساخت‌وساز، گنجینه‌ها و کره‌های پَل‌ها (Pals) را به شما می‌دهند. علاوه‌بر جمع کردن آنها از روی زمین، می‌توانید چوب‌ها را از درختان جدا کنید و سنگ و پالادیوم هم قابل استخراج کردن هستند.

پایگاه خود را تشکیل دهید

با اینکه پایگاه یکی از موارد اصلی Palworld است، اما خیلی نگران پایگاه خود نباشید؛ زیرا می‌توانید نقطه مکانی آن را تغییر دهید و در ابتدای کار احتمالا اولین پایگاه شما نزدیک Pal Box خواهد بود. با پَل باکس می‌توانید ببینید برای ارتقای پایگاه خود باید چه اقداماتی انجام دهید. می‌توانید موارد مهمی را که جمع کرده‌اید و نمی‌خواهید آنها را از دست دهید، در یک جعبه چوبی ذخیره کنید. به‌علاوه پس از مدتی امکان قرار دادن معادن سنگ و نقاط چوب‌بری در پایگاه وجود خواهد داشت؛ پس نیاز به جمع‌آوری مواد اولیه موقتی است.

تصویر یک پایگاه در بازی Palworld

بقای روزانه را اولویت قرار دهید

مانند دیگر آثار سبک بقا، با مردن در بازی Palworld تمامی منابع خود را از دست خواهید داد؛ بنابراین ابتدا روی حفظ شخصیت خود تمرکز کنید. به نوار گرسنگی خود اهمیت دهید و منابع غذایی را تهیه کنید. می‌توانید توت‌ها را بخورید؛ اما با کمی خلاقیت امکان کشتن پَل‌ها وجود دارد و سپس می‌توانید غذاهای مختلفی مثل چیکیپی گریل‌شده و کباب لمبال داشته باشید. به‌علاوه، در این بازی احتمال یخ زدن وجود دارد، به‌خصوص در شب، پس حتما آتش درست کنید. البته شعله‌های آتش هم کشنده هستند؛ بنابراین مراقب باشید!

خواب را فراموش نکنید

بهتر است برای زنده ماندن در شب اول در Palworld بخوابید. البته برای این کار به خانه و تخت نیاز دارید؛ زیرا نمی‌توان تخت را در محیط باز قرار دارد. همچنین می‌توانید به‌ شخصی‌سازی خانه خود بپردازید و برای مثال گنجینه و تخت برای پَل‌ها قرار دهید. البته می‌توانید بیدار بمانید و همچنان به کاوش بپردازید تا برای ارتش خود پَل‌های بیشتری جمع‌آوری کنید. در این صورت، فراموش نکنید برای روشنایی و تامین گرمای کاراکتر خود یک مشعل درست کنید. البته در شب و روز پل‌های متفاوتی ظاهر می‌شوند؛ پس بیدار ماندن مزایای خودش را هم دارد.

پَل‌های مختلفی جمع کنید

اگر از طرفداران مجموعه پوکمون باشید، احتمالا می‌دانید نوع مختلف حیوانات مثل آب، آتش و یخ اهمیت دارد. همین قضیه در Palworld هم پابرجاست. با اینکه با جمع‌آوری ده پَل اول خود از یک گونه یکسان ایکس‌پی زیادی به‌دست می‌آورید، اما بهتر است دنبال گونه‌های مختلفی بگردید؛ زیرا هر پَل ویژگی‌های خاص خود را دارد و می‌توانید از آنها در کمپ خود بهره ببرید.

برای جمع‌آوری پَل‌ها، به کره‌های پل (Pal Sphere) نیاز دارید. می‌توانید این کره‌ها را بسازید یا با پیش‌روی در محیط‌های بازی آنها را از زمین جمع کنید. برخی پَل‌ها می‌توانند اشیا را از زمین به گنجینه‌های شما منتقل کنند و برخی هم می‌توانند سنگ و پالادیوم جمع کنند. یکی از بهترین پَل‌ها برای ابتدای راه Cattiva است؛ زیرا این گونه قابلیت استخراج، جابجایی محصولات، جمع کردن توت و ساخت اشیا به شما کمک می‌کند.

گونه Cattiva در بازی Palworld

گروه پَل خود را تشکیل دهید

پس از جمع‌آوری این موجودات دوست‌داشتنی، می‌توانید یک پارتی (گروه) شکل دهید و از آنها بهره ببرید. هر پَل صفت منفعل‌ها، مهارت‌ها و پرک‌های مخصوصی دارد. منفعل‌ها سه سطح دارند و می‌توانند مثبت یا منفی باشند و احتمال تاثیرگذاری آنها کم یا زیاد است. پرک‌ها هم همیشه مختص مبارزات نیستند و ممکن است مزایایی خارج‌از مبارزات هم ارائه کنند. مهارت‌ها با استفاده از میوه‌های مهارت قابل شخصی‌سازی هستند. از یاد نبرید پل‌های کمیاب یا درخشان و گونه‌های بزرگ‌تر آنها پرک‌های ویژه‌ای دارند؛ پس موارد بیشتری ارائه می‌کنند.

از پل‌ها در مبارزات استفاده کنید

در هر مبارزه امکان استفاده از یک پل وجود دارد و آنها با مهارت‌های خود به دشمنان ضربه وارد می‌کنند. برخی پَل‌ها پرک‌های مشارکت منفعلی دارند که برخی ویژگی‌های شما را بهتر می‌کنند و برخی دیگر هم مهارت‌های قابل کنترلی دارند. برای مثال، Warsect ویژگی منفعلی دارد که دفاع را بهتر می‌کند و به حملات آتش اضافه می‌کند، درحالی‌که Gobfin یک مهارت حمله قابل کنترل دارد. همانطور که گفته شد، هر پل المان مخصوصی دارد که با استفاده از آنها، مبارزات راحت‌تر خواهند شد. مثلا آتش بر چمن غلبه می‌کند، چمن بر زمین و زمین هم بر الکتریسیته. پس بهتر است در مبارزات مختلف از پل‌های گوناگونی استفاده کنید.

موارد درخشان را از دست ندهید

اگر می‌بینید چیزی در جهان بازی در حال چشمک زدن و درخشیدن است، حتما سراغش بروید. برخی اوقات روی پایه‌ای یک مجسمه سبز پیدا می‌کنید که Lifmunk Effigies نام دارند و احتمال گرفتن پل را افزایش می‌دهند. موارد درخشان روی زمین هم معمولا مفید هستند؛ برای مثال میوه‌های مهارت که با استفاده از آنان می‌توانید به پل‌های خود مهارت‌های خاصی یاد دهید.

تصویر یک تخم‌مرغ در بازی Palworld

تخم‌مرغ‌ها هم دیگر مواردی هستند که در بازی کارساز خواهند بود. با قرار دادن این تخم‌مرغ‌ها در ماشین‌های جوجه‌کشی پل‌های جدیدی پیدا خواهید کرد. برخی از این پل‌ها در نواحی اطراف این تخم‌مرغ قابل یافتن نیستند؛ بنابراین به پل‌های جدیدی دست خواهید یافت.

ویژگی‌های خود را ارتقا دهید

با هر بار ارتقای شخصیت شما، شما امتیازاتی به‌دست خواهید آورد که با آن می‌توانید ویژگی خود را در زمینه‌های مختلف شامل نوار سلامتی، استقامت، حمله، سرعت کار کردن و وزن قابل حمل بهبود دهید. اگر می‎‌خواهید در ابتدای کار به مبارزه با پل‌های مختلف بپردازید، شاید ارتقای نوار سلامتی شما بهترین گزینه باشد. البته ارتقای استقامت شما هم گزینه مناسبی است؛ زیرا دراین‌صورت می‌توانید مدت زمان بیشتری شنا کنید یا قله‌های بلندتری را بپیمایید و در نتیجه به نقاطی برسید که قبلا امکان رسیدن به آنان را نداشتید.

کاراکترهای بازی Palworld در حال کاوش در جهان این بازی

کاوش کنید

بازی Palworld جهان وسیعی دارد که شامل سیاه‌چال‌ها، باس‌های جهانی ، برج‌ها، گنجینه‌های جوایز، بازرگانان و تخم‌مرغ‌های متفاوتی می‌شود. از همه مهم‌تر، با کاوش در نقاط مختلف به پل‌ها و کاراکترهای متفاوتی روبرو خواهید شد که کمک حال شما خواهند شد. سیاه‌چال‌ها دارای مواد اولیه، پل‌ها و باس‌ها هستند. باس‌های جهانی مواد اولیه کمیاب و زیرگونه‌های پل دارند. برج‌ها شامل چالش‌ها، مواد اولیه و نقاط فست تراول می‌شوند. بازرگانان -و در برخی موارد دلالان- مواد اولیه و پل می‌فروشند. درنهایت کمپ دشمنان هم در محیط بازی پراکنده شده‌اند که با حمله به آنان می‌توانید آنها را غارت کنید و اگر آنها پل زندانی کرده باشند، می‌توانید آن پل را آزاد کنید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده