// یکشنبه, ۱۷ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۵۴

چطور بازی های اندروید را روی کامپیوتر بازی کنیم؟

گوگل به واسطه برنامه مخصوص به خود به کاربرها اجازه می‌دهد تا بازی‌های مورد علاقه خود را روی کامپیوتر و به‌راحتی هرچه تمام‌تر تجربه کنند.

پلتفرم موبایل نقش پررنگی در صنعت بازی‌های ویدیویی ایفا می‌کند و بازیکنان بسیاری به‌واسطه گوشی موبایل خود مشغول تجربه بازی‌های ویدیویی می‌شوند. ازطرفی بازی‌های عرضه شده برای پلتفرم موبایل هم در سطح خوبی قرار دارند و بعضی از آن‌ها تجربه‌ای دلچسب و اعتیاد‌آوری را ارائه می‌دهند. بااین‌حال بعضی از کاربران ترجیح می‌دهند تا بازی‌های موبایل مورد علاقه خود را روی کامپیوتر تجربه کنند که بخشی از آن به خاطر صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و راحت‌تر بازی کردن است.

برای سهولت بیشتر در راستای تجربه بازی‌های پلی استور روی کامپیوتر، گوگل برنامه رسمی خود با نام Google Play Games را منتشر کرده است. البته برنامه ذکر شده فعلا در فاز بتا به سر می‌برد و در آینده بیش‌ازپیش به تکامل خواهد رسید. ازاین‌رو در این مقاله نحوه کارکرد برنامه گوگل پلی گیمز را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت تا بتوانید به‌صورت رسمی و بدون نیاز به امولاتورهای تردپارتی، بازی‌های مدنظر خود را روی پی سی تجربه کنید. پس لطفا ابتدا ویدیو زیر را تماشا کنید تا بعد با جزییات بیش‌تری آموزش را توضیح بدهیم:

برای حمایت از زومجی لطفا ویدیو را در یوتیوب تماشا کنید

ابتدا برای دانلود برنامه Google Play Games، وارد سایت گوگل پلی شوید و سپس برنامه مورد نظر را دانلود کنید. پس از دانلود، آن را نصب و اجرا کنید.

صفحه لاگین Google Play Games

حال پس از باز کردن برنامه، از شما خواسته می‌شود که وارد حساب کاربری خود شوید. حساب کاربری شما دقیقا همان حساب کاربری‌ای است که برای گوگل و فروشگاه پلی استور استفاده می‌کنید. در ادامه پروفایل خود را مشاهده خواهید کرد و با تایید، وارد صفحه اصلی برنامه Google Play Games می‌شوید.

صفحه اصلی Google Play Games

بعد از ورود به حساب کاربری، در صفحه اصلی بازی‌های پیشنهادی و تبلیغاتی از بازی‌های معروف و پرطرفدار پلی استور را مشاهده می‌کنید. برای جست‌وجو و نصب بازی مد نظرتان تنها کافی است روی گزینه Explore (ذره‌بین) کلیک کنید تا وارد بخش جست‌وجو بازی شوید.

بازی‌های Google Play Games

در صفحه کاوش، بازی‌های متعددی را مشاهده می‌کنید. حال دو راه پیش روی شما قرار دارد. یا ازطریق فیلتر کردن سبک‌های مختلف، به بازی‌های مدنظر خود برسید یا اگر اسم‌ آن‌ها را می‌دانید، در بالا و سمت چپ اسم بازی را بنویسید.

صفحه هر بازی در Google Play Games

پس از اینکه وارد صفحه بازی مورد نظر خود شدید، روی گزینه Install کلیک کرده و منتظر بمانید تا نصب بازی به پایان برسد.

تجربه Grimvalor با کنترلر

تجربه Grimvalor با کیبورد و موس

سپس وارد بازی شده و از آن لذت ببرید. دراین‌میان اشاره کنم که برنامه Google Play Games و بازی‌های آن از کیبورد و ماوس و حتی کنترلر به‌صورت کامل پشتیبانی می‌کنند. ازاین‌رو باتوجه به سلیقه و نحوه بازی کردن‌تان می‌توانید با یکی از این دو روش مشغول بازی کردن شوید. از نظر تجربه کاربری هم پس از تجربه سه الی چهار بازی مختلف، باید بگویم که بازی‌ها هم‌خوانی بسیار خوبی با کیبورد و ماوس یا کنترلر دارند. تجربه‌ای روان را ارائه داده و اختلالی را حس نخواهید کرد. البته که پیشنهاد می‌کنم اگر از کنترلر استفاده می‌کنید، حتما به‌سراغ کنترلر ایکس باکس یا پلی استیشن بروید. از نظر بصری هم بازی‌ها تجربه‌ای مشابه به نسخه موبایل خود را ارائه می‌دهند. البته که بعضی از بازی‌ها، دارای تنظیمات گرافیکی مخصوص‌به خود هستند.

حداقل سیستم مورد نیاز برای تجربه بازی‌های اندروید ازطریق برنامه Google Play Games

  • سیستم‌عامل: ویندوز ۱۰ و ۱۱
  • حافظه SSD با حداقل فضای خالی ۱۰ گیگابایت
  • کارت گرافیک: IntelⓇ UHD Graphics 630 GPU یا مدل‌های مشابه
  • پردازنده‌های چهارهسته‌ای (البته برای تجربه بعضی از بازی‌ها به پردازنده‌های اینتل نیاز دارید)
  • حافظه رم: هشت گیگابایت
  • حساب کاربری شما روی ویندوز دسترسی ادمین داشته باشد
  • ویژگی Hardware Virtualization را باید فعال کرده باشید

سیستم پیشنهادی برای تجربه بازی‌های اندروید ازطریق برنامه Google Play Games

  • سیستم‌عامل: ویندوز ۱۰ و ۱۱
  • حافظه SSD با حداقل فضای خالی ۱۰ گیگابایت
  • کارت گرافیک: کارت گرافیک‌های گیمینگ امروزی مثل Nvidia GeForce MX450 و مدل‌های بهتر و جدیدتر
  • پردازنده‌هایی با هشت هسته منطقی (البته برای تجربه بعضی از بازی‌ها به پردازنده‌های اینتل نیاز دارید)
  • حافظه رم: هشت گیگابایت
  • حساب کاربری شما روی ویندوز دسترسی ادمین داشته باشد
  • ویژگی Hardware Virtualization را باید فعال کرده باشید

در انتها شما کاربران زومجی هم نظر خود را دراین‌باره با ما به اشتراک بگذارید و از تجربه خود از برنامه Google Play Games برای ما بنویسید.


پرسش‌های متداول

۱- بازی های اندروید در کامپیوتر کجا نصب می‌شوند؟

بازی‌ها در درایو C نصب می‌شوند و فعلا امکان تغییر محل نصب وجود ندارد.

۲- آیا می‌توان بازی‌های دیتادار اندروید را روی پی سی اجرا کرد؟

بله بازی‌های دیتادار هم روی کامپیوتر قابل نصب و اجرا هستند.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده