// جمعه, ۲۱ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۱

آموزش ساخت اکانت اپیک و رفع تحریم

در این مقاله قصد داریم تا نحوه ساخت حساب کاربری اپیک گیمز و نحوه لینک کردن آن به دیگر حساب‌های کاربری را آموزش دهیم.

بدون شک تاکنون نام استودیو اپیک گیمز را بارها در موارد مختلف به گوش خود شنیده‌اید. از توسعه‌دهنده موتور بازی‌سازی آنریل گرفته تا سازنده بازی‌هایی همانند گیرز آف وار و فورتنایت که هرکدام در جایگاه خود موفقیت‌های فراوانی را برای این شرکت به ارمغان آورده‌اند. اواخر سال ۲۰۱۸ بود که این استودیو به‌شکل رسمی از فروشگاه دیجیتال بازی‌های ویدیویی خود رونمایی کرد. فروشگاهی که با اخذ درصد سود کمتر از توسعه‌دهندگان از فروش هر بازی در مقایسه با دیگر فروشگاه‌ها قصد داشت تا میزبان بسیاری از توسعه‌دهندگان و بازی‌ها باشد که تا حد زیادی هم در این زمینه توانست موفقیت‌های متعددی را به‌دست آورد.

لوگو فروشگاه اپیک گیمز

با این وجود شرکت اپیک گیمز همانند بسیاری دیگر از استودیوهای بازی‌سازی، برای تجربه یک‌پارچه بازی‌های خود روی پلتفرم‌های گوناگون، به کاربران اجازه می‌دهد تا حساب کاربری اپیک گیمز خود را داشته باشند که بتوانند به‌واسطه آن روی هر پلتفرمی یک پروفایل و یک شناسه مخصوص به خود را داشته باشند. شما برای تجربه‌ بهتر بازی‌های ساخته شده توسط این استودیو، ذخیره پیشرفت هر بازی و انتقال اطلاعات هر بازی به‌صورت بین پلتفرمی و توانایی استفاده از فروشگاه دیجیتال اپیک گیمز به حساب کاربری آن نیاز دارید و از همین‌رو ما در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم تا فرایند ساخت و لینک کردن آن به دیگر حساب‌های کاربری را به شما آموزش دهیم.

اپیک گیمز راه‌های مختلفی را جهت ساخت یک حساب کاربری جدید در اختیار کاربران قرار داده است و برای ساخت یک حساب کاربری اپیک گیمز شما می‌توانید از وب‌سایت یا از خود لانچر ویندوزی این شرکت استفاده کنید. البته لازم به‌ذکر است که به علت وجود تحریم‌ها، دسترسی به امکانات و محتوای سرورهای اپیک گیمز روی کاربران ایرانی بسته شده است و برای استفاده از قابلیت‌های مختلف آن باید از نرم‌افزارها یا آدرس‌های دی‌ان‌اس مخصوص دور زدن تحریم استفاده کنید. پس اجازه دهید قبل از شروع آموزش، ابتدا روش دور زدن تحریم‌های سرورهای اپیک گیمز را با یکدیگر مرور کنیم.

چگونه تحریم اپیک گیمز را دور بزنیم؟

همان‌طور که گفته شد متاسفانه سرورهای شرکت اپیک گیمز به علت تحریم‌ها، از دسترس کاربران ایرانی خارج هستند و در حال حاضر بهترین روش‌ برای دسترسی به حساب کاربری، لانچر و وب‌سایت آن استفاده از دی‌ان‌اس‌های مختلف به‌منظور دور زدن این تحریم‌ها است. در حال حاضر سرویس‌های مختلفی وجود دارند که خدمات استفاده از دی‌ان‌اس را در اختیار کاربران قرار می‌دهند که می‌توانید مشخصات آن‌ها را در جدول زیر مطالعه کنید.

توجه داشته باشید که ممکن است برخی از آدرس‌های زیر روی برخی از آی‌اس‌پی‌ها به‌خوبی کار نکنند و به‌همین منظور به شما پیشنهاد می‌کنیم تمامی آن‌ها را جهت اطمینان در سیستم خود امتحان کنید. توجه داشته باشید که بسیاری از سرویس‌های خدمات دی‌ان‌اس در ایران، معمولا برای کاربران کامپیوتر یک نرم‌افزار مخصوص هم توسعه‌ داده‌اند که می‌توانید آن را وب‌سایت این سرویس‌دهندگان دانلود و نصب کنید.

DNSتوضیحات
  • اولیه: 178.22.122.100
  • ثانویه: 185.51.200.2
shecan.ir
  • اولیه: 78.157.42.100
  • ثانویه: 78.157.42.101
electrotm.org
  • اولیه: 10.202.10.10
  • ثانویه: 10.202.10.11
radar.game

چگونه اکانت اپیک گیمز بسازیم؟

مرحله ۱: وارد وب‌سایت epicgames.com شوید

حال پس از آن‌که روش دسترسی به وب‌سایت اپیک‌ گیمز و دور زدن تحریم‌ها را متوجه شدیم، به‌سراغ آموزش نحوه ساخت حساب کاربری در وب‌سایت آن می‌رویم. درصورتی که قصد داشته باشید از وب‌سایت اپیک گیمز برای ساخت حساب کاربری استفاده کنید، کافی است پس از ورود به وب‌سایت epicgames.com، در بالا سمت راست صفحه روی گزینه SIGN IN کلیک کنید.

صفحه اصلی وب‌سایت اپیک گیمز

مرحله ۲: یکی از روش‌های ساخت حساب کاربری را انتخاب کنید

با زدن گزینه SIGN IN وارد پنجره لاگین حساب کاربری اپیک گیمز می‌شوید. در این پنجره مشاهده می‌کنید که اپیک گیمز روش‌های مختلف و متفاوتی را برای ورود به حساب کاربری در اختیار کاربران قرار می‌دهد که در ادامه بدان خواهیم پرداخت. با این وجود برای ساخت یک حساب کاربری جدید روی گزینه Sign Up در پایین صفحه کلیک کنید. با انتخاب گزینه Sign Up، حال شما می‌توانید با استفاده از یکی از روش‌های موجود برای خود یک حساب کاربری اپیک گیمز ایجاد کنید.

انواع روش‌های ساخت حساب کاربری اپیک گیمز

اصلی‌ترین روش که در گزینه اول قرار گرفته، ساخت یک حساب کاربری با ایمیل شخصی است که به‌واسطه آن می‌توانید برای خود یک حساب اپیک گیمز ایجاد کنید. اپیک گیمز این قابلیت را در اختیار را به شما می‌دهد که به‌واسطه حساب‌های کاربری دیگر همانند گوگل، ایکس باکس، پلی استیشن نتورک، حساب کاربری نینتندو سوییچ، استیم و اپل نیز یک حساب کاربری اپیک گیمز برای خود ایجاد کنید. توجه داشته باشید که در زمان ساخت حساب کاربری جدید، درصورت انتخاب یکی از روش‌های مربوط‌به حساب‌های کاربری دیگر پلتفرم‌ها، درنهایت حساب کاربری ساخته شده به‌صورت خودکار با آن حساب کاربری دیگر لینک خواهد شد.

مرحله ۳: اطلاعات شخصی خود را وارد کنید

پس از انتخاب گزینه Sign up with email، وب‌سایت از شما می‌خواهد که تاریخ تولد خود را به میلادی مشخص کنید. پس از وارد کردن تاریخ تولد به پنجره Sign Up وارد می‌شوید و باید نام، نام خانوادگی، نام کاربری (Display Name)، آدرس ایمیل و رمز عبور را برای حساب کاربری خود تعیین کنید. در انتها پس از وارد کردن تمامی اطلاعات مورد نیاز و انتخاب گزینه I have read and agree ... می‌توانید با زدن گزینه CONTINUE فرایند ساخت حساب کاربری را به اتمام برسانید.

اطلاعات مورد نیاز جهت ساخت حساب کاربری اپیک گیمز

مرحله ۴: حساب کاربری خود را فعال کنید

توجه داشته باشید که پس از اتمام فرایند ساخت حساب کاربری، اپیک گیمز یک ایمیل فعال‌سازی برای شما ارسال می‌کند که برای دسترسی به اکانت خود باید روی لینک آن کلیک کنید. با انجام فرایند فعال‌سازی، ساخت حساب کاربری اپیک گیمز به پایان می‌رسد.

چطور اکانت اپیک را لینک کنیم؟

همان‌طور که در ابتدا هم بدان اشاره شد، به غیر از استفاده از فروشگاه بازی اپیک گیمز، کاربرد اصلی حساب کاربری این شرکت به لینک کردن آن با دیگر حساب‌های کاربری پلتفرم‌‌های گوناگون مربوط می‌شود. از اتصال آن به حساب کاربری سرویس استیم گرفته تا کنسول‌های بازی همگی این قابلیت را به‌شما می‌دهند که به‌راحتی میزان پیشرفت خود در بازی‌های این استودیو را در مکانی یک‌پارچه ذخیره کنید.

برای لینک کردن حساب کاربری اپیک گیمز با دیگر حساب‌های کاربری راه‌های مختلفی وجود دارد. شما می‌توانید این کار را ازطریق لانچر مخصوص اپیک گیمز، وب‌سایت رسمی این شرکت یا از درون حساب کاربری کنسول‌ بازی خود انجام دهید. در این بخش قصد داریم نحوه لینک کردن حساب کاربری اپیک گیمز با دیگر حساب‌های کاربری را ازطریق وب‌سایت این شرکت آموزش دهیم.

مرحله ۱: وارد تنظیمات حساب کاربری شوید

برای لینک کردن حساب کاربری سرویس‌های مختلف به حساب اپیک گیمز، اول از همه باید در وب‌سایت این شرکت لاگین کنید. پس از انجام این‌کار می‌توانید ابتدا روی نام کاربری مندرج در بالا سمت راست صفحه کلیک کرده و از بین گزینه‌های باز شده گزینه Account را انتخاب کنید.

مرحله ۲: ازطریق بخش Apps and Accounts یکی از حساب‌های کاربری دیگر سرویس‌ها را انتخاب کنید

سپس در پنجره باز شده و با رفتن به بخش APPS AND ACCOUNTS می‌توانید در تب Accounts، فهرست حساب‌های کاربری سرویس‌هایی که به اکانت اپیک گیمز شما متصل شده‌اند، مشاهده کنید. به‌صورت پیش‌فرض شما می‌توانید حساب‌ کاربری اپیک گیمز را با سرویس‌های استیم، گیت‌هاب، توییچ، ایکس باکس، پلی استیشن نتورک و نینتندو سوییچ لینک کنید.

لینک کردن حساب کاربری به اکانت اپیک گیمز

مرحله ۳: از درگاه اپیک گیمز وارد حساب کاربری دیگر سرویس‌ها شوید

در مرحله بعد شما می‌توانید یکی از سرویس‌های دلخواه خود را انتخاب کرده و با زدن گزینه Connect آن را به حساب کاربری اپیک گیمز خود متصل کنید. به‌عنوان مثال درصورت زدن گزینه Connect سرویس استیم، ابتدا پنجره‌ای باز می‌شود که ابتدا از شما می‌خواهد که با زدن گزینه Link Account (تصویر سمت چپ) فرایند ارتباط این دو حساب کاربری را آغاز کنید. با زدن این گزینه پنجره‌ای باز می‌شود که در آن از شما می‌خواهد که نام کاربری و رمز عبور حساب کاربری استیم خود را وارد کنید (تصویر سمت راست) و درصورت تایید، این ارتباط برقرار خواهد شد.

لینک کردن حساب کاربری استیم به حساب کاربری اپیک گیمز

البته که شما می‌توانید فرایند لینک کردن حساب کاربری را ازطریق لانچر خود اپیک گیمز یا از درون خود پلتفرم مشخصی که از آن استفاده می‌کنید هم انجام دهید. برای مثال درصورتی که قصد داشته باشید تا به تجربه بازی فورتنایت در کنسول ایکس باکس خود بپردازید، به‌راحتی می‌توانید از درون بازی حساب کاربری ایکس باکس را به حساب کاربری اپیک‌گیمز خود متصل کنید و به تجربه بازی بپردازید.


پرسش‌های متداول

۱- چطور تحریم اپیک را دور بزنیم؟

برای عبور از تحریم اپیک گیمز، بهترین راه استفاده از سرویس‌های DNS یا وی پی ان است. لیست کاملی از DNS‌ها در مقاله زومجی ذکر شده است. 

۲- اکانت اپیک برای چه بازی‌هایی استفاده می‌شود؟

اکانت اپیک برای بازی‌هایی مثل فورتنایت و آثاری که برای پی سی روی اپیک عرضه یا رایگان شده‌اند لازم است. 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده