نویسنده: علی گودرزی
// چهار شنبه, ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۳۰

راهنمای پیدا کردن بهترین سلاح‌، پوشش و سفینه‌ رایگان در استارفیلد

از کاتانا و هفت‌تیرهای لیزری تا قوی‌ترین فضاپیمای رایگان! در این مقاله از ترفندها و روش‌هایی می‌گوییم که بر پایه‌ی آن‌ها و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای، صاحب قوی‌ترین فضاپیما، پوشش و سلاح‌های ممکن در بازی استارفیلد می‌شوید. همراه زومجی باشید.

استارفیلد از آن بازی‌هایی است که حجم قابل توجهی از موقعیت‌های پرتنش‌‌ آن را می‌توان با تکیه‌بر قدرت کلام و دیپلماسی حل کرد. اما گاهی اوقات و در مواجه با برخی از انسان‌ها و موجودات داخل بازی، کار از دیپلماسی گذشته و نوبت‌به هفت‌تیرکشی می‌رسد. در استارفیلد، چه در سطح سیارات و چه در مدار و میان‌ ستارگان، هر لحظه امکان پرتاب شدن به‌وسط یک جنگ پرحرارت وجود دارد؛ اینجا است که داشتن اطلاعات از نحوه‌ی به‌دست آوردن بهترین سلاح‌ها، فضاپیماها و پوشش‌های محافظ آن هم در اولین ساعات بازی، اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند. در این مقاله قوی‌ترین پوشش‌ها، سلاح‌ها و سفینه‌هایی که در همان ساعات ابتدایی بازی و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای می‌توانید به‌دست بیاورید را فهرست کرده‌ایم. شما هم اگر راه‌هایی جهت به‌دست آوردن سلاح‌ها و لوازم قدرتمند در بازی استارفیلد را می‌شناسید، حتما برای ما و سایر بازیکنان استارفیلد بنویسید.

بهترین پوشش‌های رایگان در ساعات آغازین

در ابتدا سراغ بهترین و ارزشمندترین پوشش‌های آغازین می‌رویم. در بازی استارفیلد، آیتم‌های پوشیدنی یا همان زره/Armor با نام Spacesuit شناخته می‌شوند. یک ست از آیتم‌های پوششی از سه بخش کلاه (Helmet)، پوشش اصلی (Spacesuit) و کوله‌پشتی (Pack) تشکیل می‌شود. هر یک از این‌گونه‌ها از البسه‌ای که برای شخصیت‌مان انتخاب می‌کنیم، دارای مولفه‌هایی است که باید توجه داشته باشیم تا این مشخصه‌ها، در امتداد سبک بازی‌مان قرار داشته باشند تا درنهایت بتوانیم مناسب‌ترین بیلد (Build) برای شخصیت و نحوه‌ی بازی خود را پیدا کنیم. حالا سراغ بهترین پوشش‌هایی برویم که بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای و در سریع‌ترین زمان ممکن (از لحظه‌ی شروع بازی) می‌توانید آن‌ها را به‌دست بیاورید.

پوشش و فضاپیمای Mantis

ست پوشش Mantis یکی از پنج زره قدرتمند و کاربردی در بازی است؛ به‌طوری که پس از به‌دست‌ آوردن آن و بدون دردسر و نیاز به‌سایر آیتم‌های پوششی، می‌توانید تا آخرین کوئست داستانی جلو بروید و خیالتان از بابت ست‌های پوششی راحت باشد؛ تازه می‌توانید آن را ارتقاء هم بدهید! برای آغاز شدن کوئست The Mantis باید یکی از سربازان جناح Spacers را از بین ببرید و کوله‌پشتی او را بگردید. نکته اینجا است که کوئست نام‌برده نه‌تنها یک پوشش رایگان، بلکه یک فضاپیمای بسیار قدرتمند را هم کاملا مجانی در اختیارتان می‌گذارد.

متن اوت‌پست مخفی در بازی استارفیلد

بعد از پیدا کردن نامه‌ی Secret Outpost، باید آن را باز کرده و محل قرارگیری این پایگاه مخفی را پیدا کنید تا ادامه‌ی این کوئست برایتان فعال شود. پایگاهی که در سیاره‌ی Denebola I-B از منظومه Denebola system قرار گرفته است، مقصد شما خواهد بود. قبل از حرکت به‌سمت این پایگاه باید حواستان باشد که در آن، دشمنانی نسبتا قدرتمند (با توجه‌به سطح ۱ در زمان شروع بازی) منتظرتان هستند و پیش از ورود به‌آن، بهتر است کمی در بقیه سیاره‌ها اکتشاف کرده و سطح کاراکترتان را حداقل یک یا دو Level بالا برده و سلاح‌های خوبی پیدا کنید.

البته اگر در جریان مرحله‌ی The Mantis با دشمنانی گردن کلفت مواجه شدید، اصلا نگران نباشید. سعی کنید به‌هر ضرب و زوری که شده، آن‌ها را شکست بدهید چرا که نه‌تنها پاداش پایانی این کوئست کاملا ارزشش را دارد، بلکه در جریان این مرحله و با شکست دشمنان مختلف، آیتم‌هایی بسیار ارزشمند را به‌دست خواهید آورد.

معمای The Mantis در بازی استارفیلد

در ادامه و قبل از رسیدن به‌بخش پایانی کوئست The Mantis، با یک معمای جالب مواجه می‌شوید که راه‌حل آن در یکی از فایل‌های صوتی وجود دارد که در مسیر احتمالا پیدایش می‌کنید. اگر این فایل صوتی را پیدا نکنید، در جریان باشید که در این بخش باید از روی الفبای انگلیسیِ تشکیل‌دهنده کلمه‌ی TYRANNIS عبور کنید تا بدون فعال کردن تفنگ‌های اتوماتیک لیزری که در این منطقه وجود دارند، به‌در خروج از آن برسید.

پاداش‌های کوئست The Mantis بازی استارفیلد

در پایان و با عبور از چالش‌های مختلفی که این مرحله در مقابلتان قرار می‌دهد، یک پوشش و یک فضاپیمای بسیار بسیار خوب و قدرتمند در اختیارتان قرار می‌گیرد. کوئست The Mantis از آن کوئست‌های بتسدایی است که از داستان‌سرایی محیطی و خرده‌روایت‌های درونش گرفته تا حسی مملو از اکتشاف که به‌بازیکن منتقل می‌کند، در پایان با پاداشی واقعا ارزشمند و کار راه‌انداز همراه می‌شود.

پوشش کانستلیشن بازی استارفیلد

پوشش Constellation Mark 1

یکی از قوی‌ترین پوشش‌های موجود در بازی را طی یک ساعت آغازین تجربه‌ی استارفیلد می‌توانید از آن خود بکنید! پوشش Constellation Mark 1 از قوی‌ترین ست‌های پوشیدنی در بازی‌ به‌شمار می‌رود که بدون اغراق، طی دو سوم ابتدایی از ماجراجویی‌هایتان در استارفیلد شما را از پوشش‌های محافظتی، بی‌نیاز می‌کند. برای پیدا کردن این پوشش جذاب، ابتدا باید به‌ مقر گروه کانستلیشن یعنی Constellation Lodge وارد شوید.

مقر گروه کانستلیشن در بازی استارفیلد

زمانی‌که به مقر کانستلیشن وارد شدید، اولین دربی که در سمت راست قرار دارد شما را به‌بخش تحقیق و توسعه‌ی این تیم که در زیر-زمین ساختمان واقع شده است، منتقل می‌کند. در ادامه از دالان‌های زیر زمین عبور کنید تا بالاخره وارد بخش تحقیق و توسعه شوید. در سمت چپ شما، یک راهرو قرار دارد که باید در آن قدم بزنید. سپس به سمت راست بروید.

مقر کانتسلین در بازی استارفیلد

به سمت راست که نگاه کنید، اتاقی با یک قاب عکس را در انتهای مسیر خواهید دید. به‌سمت این اتاق حرکت کنید که در آن و در سمت چپ شما، یک مانکن داخل محفظه‌ای شیشه‌ای قرار گرفته است.

لباس قدرتمند کانستلیشن از بازی استارفیلد در یک محفظه شیشه‌ای

برای باز کردن محفظه‌ی شیشه‌ای، باید مهارت خود در بهره‌گیری از Digipickها جهت شکاندن این قفل را تا سطح Master ارتقاء داده باشید. اما نکته‌ی بسیار مهم، این است که با نزدیک شدن به‌این محفظه‌ی شیشه، نشستن و نگاه کردن به مانکنِ داخل محفظه از درون شیارهایی که در نقطه‌ی تقاطع شیشه‌های این محفظه وجود دارد، می‌توانید با آن مانکن تعامل داشته و لباس‌های موجود روی آن را به‌کوله‌پشتی خودتان منتقل کنید. حتما باید حواسمان باشد که این پوشش، با آن ست از آیتم‌های پوششی که سارا مورگان پس از اضافه شدنمان به‌جناح کانستلیشن در دسترس‌مان قرار می‌دهد، فرق می‌کند و نسخه‌ای اولیه و بسیار بسیار قدرتمند از همان لباسی که سارا در اختیارمان می‌گذارد

بهترین سلاح‌ها در بازی استارفیلد

پس از به‌دست آوردن پوشش و سفینه‌ای قدرتمند، حالا نوبت‌به پیدا کردن سلاح‌هایی مرگبار و کار راه‌انداز می‌رسد. ابتدا از یک سلاح واقعا جذاب شروع می‌کنیم که قطعا برای افرادی که در جریان بازی دلشان می‌خواهد از سلاح‌های سرد استفاده کنند، بسیار جذاب خواهد بود.

سلاح سرد واکی‌زاشی در بازی استارفیلد

کاتانا

واکی‌زاشی که یک نسخه‌ی کوچک‌تر و کمری از شمشیرهای معروف «کاتانا» به‌حساب می‌آید (کوچک‌تر از کاتانا و کمی بزرگ‌تر از Tanto) از سلاح‌های سرد واقعا جذاب در بازی استارفیلد به‌شمار می‌رود که برای افرادی با بیلدهای Melee (مخصوصا اشخاصی که بک‌گراند رونین را انتخاب کرده باشند) بسیار مناسب است. برای به‌دست آورده این سلاح بهتر است مهارت Pickpocketing را به‌دست آورده باشید. البته که حتی اگر این مهارت را هم کسب نکرده باشید، باز هم می‌توانید واکی‌زاشی را از آن خود کنید. برای به‌دست آوردن این سلاح، ابتدا باید به‌‌شهر نئون سفر کرده و در کوچه‌ پس‌کوچه‌های سمت راست این شهر، وارد منطقه Ebbside شوید.

بعد از ورود به‌ Ebbside، فروشگاه Frankie's Grab and Go را پیدا کرده و واردش شوید. اگر مهارت Pickpocketing را به‌دست آورده‌اید، به پشت سر متصدی فروشِ این مغازه رفته و جیب او را بزنید. در جیب خانم فروشنده، کارتی با عنوان Seukguh Syndicate Key Card وجود دارد که باید آن را به‌دست بیاورید.

وقتی که این کارت را دزدیدید، حالا به‌در پشتی مغازه (هایلایت شده با رنگ سبز) رفته و با استفاده از کارتی که سرغت کردید، آن را باز کنید. سپس به سمت چپ رفته و وارد آن درب شوید. اگر مهارت جیب‌بری را به‌دست نیاورده‌اید، باید از دیوارهای Frankie's Grab and Go بالا رفته و دربی که یک قفل با سطح مبتدی (Novice) روی آن وجود دارد را با کمک یک دیجی‌پیک (Digipick)، باز کنید.

بخش تحقیق و توسعه یک گنگ در شهر نئون از بازی استارفیلد

پس از ورود به‌این گنگ مخفی، از پله‌های مختلف آن بالا رفته و خودتان را به‌بخش تحقیق و توسعه‌ی آن برسانید که در سطح پایینی و زیر-زمین‌مانند از این لوکیشن قرار دارد. در این منطقه، یک جعبه‌ی زرد را می‌بینیم که در آن، کاتانای مدنظر ما وجود دارد. بدون متوجه شدن نگهبانی که مشغول مراقبت کردن از جعبه است، خیلی آهسته به آن نزدیک شده و سلاح مدنظرمان را سرغت کنید. حالا یک کاتانای جذاب در اختیار شما است و می‌توانید به‌یک رونین فضایی تمام عیار بدل شوید!

اسلحه Deadeye در بازی استارفیلد

پیستول DeadEye

اگر بیلد خود را با تکیه‌بر استفاده از سلاح‌های کمری (پیستول) ارتقاء داده‌اید، تفنگ Deadeye یکی از آیتم‌های بسیار به‌درد بخور است که بدون خرج کردن هیچ هزینه‌ای می‌توانید آن را به‌دست بیاورید. بالا بودن قابل‌توجه برد (Range) و آسیب بسیار بالایی که Deadeye می‌تواند به‌دشمنان وارد کند، آن را به‌یکی از برترین پیستول‌های موجود در بازی تبدیل کرده که با پیوستن به‌جناح Freestar Collective می‌توانید آن را به‌دست بیاورید.

سلاح Fiscal Quarter از بازی استارفیلد

سلاح Fiscal Quarter

برای افرادی که مهارت‌های تیراندازی با رایفل را تقویت کرده و مبارزات پر سروصدا را ترجیح می‌دهند، Fiscal Quarter یک انتخاب بسیار خوب و مناسب خواهد بود. این سلاح بعد از به‌پایان رسیدن کوئست All That Money Can Buy که از مأموریت‌های خط اصلی داستان استارفیلد به‌شمار می‌رود، توسط والتر استراد به‌بازیکن اعطا می‌شود. بازیکنان پس از اتمام مرحله‌ی Into the Unknown و صحبت با والتر استراد، کوئست All That Money Can Buy را فعال می‌کنند.

سلاح Justifier از بازی استارفیلد

سلاح Justifier

یکی دیگر از سلاح‌های دور-برد و رایفل‌های بسیار جذاب بازی، Justifier است. اگر مهارت‌های استفاده از تفنگ‌های رایفل و تفنگ‌های دوربین‌دار (Sniper) را ارتقاء داده باشید، این تفنگ حسابی به‌دردتان می‌خورد. با تکمیل مأموریت Hammer Falls از سری مأموریت‌های جناح Freestar Collective به‌این تفنگ دسترسی خواهید داشت.

تفنگ sir livingstone از بازی استارفیلد

پیستول Sir Livingstone

این سلاح و کلت کمری Old Earth Pistol شاید از منظر آماری بهترین سلاح‌های موجود در بازی به‌شمار نروند اما اگر مهارت‌های کاراکتر خود را در زمینه‌ی استفاده از سلاح‌های کمری بالا برده باشید، با این تفنگ‌ها به یک جان ویکِ فضانورد بدل می‌شوید. بالا بودن قابل‌توجه میزان آتش (Rate of Fire) این تفنگ درکنار میزان آسیبی که به‌دشمن وارد می‌کند، آن را به‌یک انتخاب خوب برای بیلدِ Pistol بدل کرده است.

برای به‌دست آوردن این تفنگ باید در زمان طراحی کاراکتر خود، Trait ویژه Kid Stuff را انتخاب کنید. پس از پیوستن به‌جناح کانستلیشن و مراجعه به خانواده، این تفنگ را از پدرتان هدیه می‌گیرید.

پیستول Keelhauler از بازی استارفیلد

پیستول Keelhauler

یکی دیگر از سلاح‌های کمری بسیار جذاب بازی که مثل تفنگ قبلی از این فهرست، بهترین کارایی‌اش را در اختیار اشخاصی قرار می‌دهد که مهارت‌های بهره‌گیری از پیستول‌ها را به‌شکل کامل ارتقاء داده باشند. با تکمیل کردن کوئست جانبی Echoes From the Past که در پی ورود همراه‌با آیتم‌های غیرمجاز (Contraband) به‌منظومه‌‌های زیر نظر جناح یونایتد کالنیز (United Colonies) و عبور از کوئست جانبی Deep Cover ایجاد می‌شود، این سلاح در اختیار شما قرار داده می‌شود.

سلاح Peacekeeper از بازی استارفیلد

سلاح Peacekeeper

برای به‌دست آوردن این سلاح باید مدتی در منظومه‌ی Altair کاوش کنید تا درنهایت، یک پیام اضطراری (Distress Signal) از شخصی با نام Private Mahoney به‌شما مخابره شود. بعد از پیگری این سیگنال، یک مأموریت جانبی با اسم Groundpounder فعال می‌شود. با تکمیل کردن این مأموریت جانبی، سلاح Peackeeper را به‌دست می‌آورید که از رایفل‌های بسیار جذاب بازی به‌شمار می‌رود.

علاوه بر موارد ذکر شده، تفنگ Gallow's Reach، رایفل لیزری Unrestrained Vengeance، شات‌گان Experiment A-7، سلاح The Last Priest و تفنگ لیزری Eternity's Gate از جمله قوی‌ترین سلاح‌های بازی هستند که از طریق اتمام یک سری ماموریت داستانی ویژه (خط اصلی داستان) به‌دست می‌آیند؛ سلاح‌هایی بسیار قوی و کارآمد که توضیح بیشتر پیرامون‌شان آن هم در این مقطع، اسپویل داستانی به‌حساب می‌آیند و قطعا در زمان اتمام خط اصلی قصه، آن‌ها را به‌دست خواهید آورد. حالا نوبت شماست. اگر شما هم سلاح جذاب و قدرتمندی را سراغ دارید که می‌تواند به‌پیشروی کاوشگرانی که به‌این مطلب سر زده‌اند کمک کند، حتما از نحوه‌ی به‌دست آوردنش برایمان بنویسید و تجربه‌تان را با ما به‌اشتراک بگذارید. 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده