نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۲۶ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۰

راهنمای خرید هارد اکسترنال | از ADATA تا وسترن دیجیتال

در این مطلب قصد داریم تا شماری از بهترین هارد درایوهای ذخیره‌سازی اطلاعات اکسترنال را متناسب با رنج ظرفیت، قیمت و قابلیت‌های دیگر به شما معرفی کنیم.

هارد درایوهای اکسترنال جزء لوازم جانبی ضروری کاربران پی سی هستند که در مصارف مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. ظرفیت حافظه ذخیره‌سازی بالا و سرعت انتقال داده‌ی بهترین هاردهای اکسترنال موجود در بازار، امکان انتقال سریع و یکجای اطلاعات حجیم بین تجهیزات کاربران را فراهم می‌کنند. به‌ویژه در شرایطی که امکان اتصال به یک شبکه سریع داخلی مهیا نباشد، یک هارد اکسترنال مناسب می‌تواند باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های شما شود.


بهترین هاردهای اکسترنال کدامند؟

برای خرید بهترین هاردهای اکسترنال، می‌توانید به سراغ سری Canvio Ready از توشیبا، Expansion از سیگیت، My Passport و My Book Desktop از وسترن دیجیتال و HD710 Pro و HM800 از ای‌دیتا بروید. این هاردها در ظرفیت‌های مختلفی قابل‌خرید هستند. 


از سوی دیگر، بسیاری از کاربران برای آرشیو اطلاعات شخصی خود از یک هارد اکسترنال قابل اتکا استفاده می‌کنند. فارغ از اینکه در محل کار خود حضور داشته یا از خانه پیگیر فعالیت‌های خود باشید، به همراه داشتن یک هارد اکسترنال می‌تواند دسترسی دائم و مستمر شما به اطلاعات خود را ممکن ساخته و در هر لحظه امکان بک آپ گیری یا گرفتن نسخه پشتیبان از اطلاعات مورد نظرتان را فراهم خواهد کرد.

انتخاب بهترین هارد اکسترنال

هارد درایوهای اکسترنال HDD با ارائه‌ی ظرفیت حافظه بالا و سرعت قابل قبول انتقال اطلاعات، گزینه مناسبی برای آرشیو اطلاعات و تهیه نسخه پشتیبان محسوب می‌شوند. اما گزینه‌های پرسرعت SSD نیز با سرعت انتقال اطلاعات بسیار بالایی که دارند، در ضعیف‌ترین حالت بیش از دو برابر سریع‌تر از گزینه‌های SDD بوده و برای انتقال سریع اطلاعات یا استفاده در مصارف گیمینگ پیشنهاد بسیار خوبی خواهند بود. هرچند برای دستیابی به ظرفیت‌های حافظه بالاتر در این نوع درایوهای ذخیره‌سازی، باید هزینه به مراتب بالاتری را بپردازید.

البته خوشبختانه درایوهای ذخیره‌سازی سخت یا هارد درایوهای امروزی، دیگر به کندی و بزرگی و سنگینی هاردهای اکسترنال‌ قدیمی نیستند و تمامی مدل‌هایی که در فهرست زیر دسته‌بندی شدند، حداقل از استاندارد پورت USB 3.0 پشتیبانی می‌کنند که سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات در آن‌ها بسیار بالاتر از گزینه‌های قدیمی‌تر USB 2.0 است. حتی در بسیاری از موارد، از پورت USB 3.1 یا 3.2 نیز استفاده شده سرعت بیشتری دارند. درنهایت، استاندارد انتقال اطلاعات Thunderbolt 3 را داریم که سرعت انتقال داده را به سطح بالاتری می‌برند.

هارد اکسترنال می‌تواند فقط ازطریق یک کابل USB یا به همراه کابل برق به سیستم متصل شود. مدل‌های ویژه دسکتاپ به‌طور کلی سریع‌تر هستند اما بیشتر برای دسترسی موردی و بک‌آپ گرفتن از اطلاعات کاربرد دارند.

نکته حائز اهمیت دیگری که درباره انتخاب بهترین هارد اکسترنال باید به آن توجه کرد، سرعت انتقال داده است که معمولاً پایین‌تر از سطحی است که توسط تولید کننده اظهار می‌شود. درواقع از آنجایی که این درایوها از یک دیسک فیزیکی و قطعات متحرک مکانیکی استفاده می‌کنند، عوامل دیگری هم در سرعت انتقال اطلاعات بین سیستم و درایو ذخیره‌سازی دخیل هستند که از بد سکتورها یا بخش‌هایی از حافظه دیسک که به‌صورت فیزیکی آسیب دیده با اینکه به‌دلیل گرد و غبار و هر عامل دیگری از کار افتاده است، ویروس‌ها یا خرابی MBR و موارد دیگر را شامل می‌شوند.

هارد اکسترنال ۱ ترابایت Toshiba Canvio Ready

هارد اکسترنال ۱ ترابایت Toshiba Canvio Ready

  • قیمت: حدود ۱.۹۳۰.۰۰۰ تومان
  • وزن: ۱۷۵.۲ گرم
  • سرعت انتقال داده: تا ۵ گیگابیت بر ثانیه در حالت USB 3.0 و ۴۸۰ مگابیت برثانیه در حالت USB 2.0
  • رابط اتصال: USB 3.0

هارد اکسترنال Toshiba Canvio Ready یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین هارد درایوهای قابل حمل و باکیفیت موجود در بازار است که در نسخه‌های ۵۰۰ گیگابایت تا ۴ ترابایت در دسترس قرار دارد. البته باتوجه به حجیم‌تر شدن فایل‌ها در دوران مدرن، توصیه می‌شود که ظرفیت بالاتری را در نظر بگیرید اما نسخه ۱ ترابایتی آن نیز مخاطبان خاصی خود را دارد.

Canvio Ready مطابق ترند اکثر هاردهای اکسترنال روز بازار از رابط اتصال USB 3.0 استفاده می‌کند. برخورداری از این پورت که یکی از ملزومات یک هارد اکسترنال مناسب در این روزها به شمار می‌رود، در بهترین حالت امکان انتقال اطلاعات با نرخ ۵ گیگابیت بر ثانیه را دارد. اما این عدد برای تمامی مدل‌هایی که در این فهرست به شما معرفی شده، درحالت ایده آل محاسبه شده و در واقعیت اعداد به مراتب کمتری قابل دسترسی خواهد بود.

بدنه این هارد از جنس پلاستیک باکیفیت و مشکی رنگ ساخته شده و بافت خاصی که روی سطح آن به کار رفته، به جذابیت ظاهری و مقاومت بیشتر آن دربرابر خط و خش افزوده است. علاوه‌بر این، با کارگیری جدیدترین فناوری‌های امنیتی در این هارد، امکان محافظت از اطلاعات دربرابر شوک وارده ازطریق قطع جریان برق فراهم شده تا از این حیث هم خیالتان راحت باشد.

هارد دیسک Seagate Expansion

هارد اکسترنال ۱ ترابایت Seagate Expansion

  • قیمت: حدود ۱.۹۷۰.۰۰۰ تومان
  • وزن: ۱۷۰ گرم
  • سرعت انتقال داده: تا ۵ گیگابیت بر ثانیه در حالت USB 3.0 و ۴۸۰ مگابیت برثانیه در حالت USB 2.0
  • رابط اتصال: USB 3.0
  • اقلام همراه: کابل ۴۶ سانتی متری USB

هارد دیسک Seagate Expansion محصولی باکیفیت از برند خوش نام سیگیت در حوزه طراحی و ساخت حافظه‌های ذخیره‌سازی است که با قابلیت‌های مدرن و قیمت رقابتی خود، یکی از پرفروش‌ترین محصولات در این سطح به شمار می‌رود. این هارد در سه ظرفیت ۵۰۰ گیگابایت، یک و دو ترابایت به کاربران عرضه شده و با اندازه کوچک و ظرفیت پایه خود، یک گزینه قابل حمل عالی محسوب می‌شود.

جنس بدنه این هارد از جنس پلاستیک مرغوبی ساخته شده که در دل خود یک هارد دیسک استاندارد ۲.۵ اینچی با سرعت ۵۴۰۰ دور در دقیقه را جا می‌دهد. قسمت جلویی طراحی بدنه آن نیز از برجستگی‌های موزاییکی و مربعی تشکیل شده که ظاهر متمایزی را به آن بخشیده است. این هارد دیسک از یک رابط USB 3.0 برای انتقال اطلاعات و تأمین توان مصرفی خود استفاده می‌کند که حداکثر پهنای باند آن به ۵ گیگابیت بر ثانیه می‌رسد.

هارد Seagate Expansion علاوه‌بر کامپیوتر و لپ‌تاپ امکان پشتیبانی از مدیاپلیرها و کنسول‌های بازی داشته و به‌سادگی می‌توان از آن برای ذخیره‌سازی اطلاعات و آزاد کردن فضای ذخیره‌سازی کنسول استفاده کرد. با اینحال این هارد برنامه‌ای برای بک‌آپ گیری یا رمزگذاری ندارد اما می‌توان برای این امر از نرم افزارهای کمکی استفاده کرد.

هارد دیسک Western Digital My Passport

هارد اکسترنال ۱ ترابایت Western Digital My Passport

  • قیمت: حدود ۲.۲۰۰.۰۰۰ تومان
  • وزن: ۱۲۰ گرم
  • سرعت انتقال داده: تا ۵ گیگابیت بر ثانیه در حالت USB 3.0 و ۴۸۰ مگابیت برثانیه در حالت USB 2.0
  • رابط اتصال: USB 3.0
  • سایر قابلیت‌ها: بک‌آپ خودکار ازطریق نرم‌افزار، دارای رمز عبور برای امنیت، پشتیبانی از رمزگذاری ۲۵۶ بیتی AES

اما در ادامه به یکی از محبوب‌ترین هارد دیسک‌های اکسترنال بازار یعنی وسترن دیجیتال My Passport می‌رسیم که با کیفیت همیشگی و قابلیت‌های جذاب خود همواره یکی از پرفروش‌ترین گزینه‌های بازار در هر رنج قیمتی و ظرفیتی به شمار می‌رود. هارددیسک اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Passport با تمامی سیستم‌عامل‌های رایج ازجمله‌ نسخه‌های مختلف سیستم‌عامل ویندوز سازگار است.

در خصوص سرعت انتقال داده ازطریق پورت USB3.2 این هارد نیز همان استاندارد ۵ گیگابیت بر ثانیه در حالت USB 3.0 و ۴۸۰ مگابیت برثانیه در حالت USB 2.0 برقرار است. این هارد به‌دلیل وزن بسیار سبک ۱۲۰ گرمی و اندازه کوچکی که دارد، گزینه‌ای ایده آل برای کسانی که به‌دنبال خرید یک درایو ذخیره‌سازی سخت و قابل حمل هستند.

طراحی ظاهری این هارد دیسک بسیار ساده بوده و تنها در نیمه پایینی آن از خطوط مورب برای ایجاد اصطکاک بیشتر با کف دست استفاده شده است. همچنین این محصول در رنگ بندی متنوعی هم عرضه می‌شود که برای سلایق مختلف حق انتخاب در نظر گرفته است. نسل چهارم این محصولات با طراحی تغییریافته اولین‌بار در سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه شدند.

امکان بک‌آپ گیری خودکار ازطریق نرم‌افزار اختصاصی، امکان تعیین رمز عبور برای امنیت بیشتر اطلاعات و پشتیبانی از رمزگذاری ۲۵۶ بیتی AES از جمله قابلیت‌های این هارد دیسک سبک و جمع و جور است. بااین‌حال، این هارد دیسک از استاندارد خاصی برای مقاوم سازی آن دربرابر آب یا ضربه شدید برخوردار نیست.

هارد دیسک ADATA HD710 Pro

هارد اکسترنال ۱ ترابایت ADATA HD710 Pro

  • قیمت: حدود ۲.۶۳۰.۰۰۰ تومان
  • وزن: ۲۷۰ گرم
  • سرعت انتقال داده: تا ۵ گیگابیت بر ثانیه در حالت USB 3.1 و ۴۸۰ مگابیت برثانیه در حالت USB 2.0
  • رابط اتصال: USB 3.1
  • قابلیت اضافی: استاندارد IP68 مقاوم دربرابر گرد و غبار و استاندارد نظامی MIL-STD-810G 516.6 ضد ضربه و شوک دارای حسگر ضد شوک G Shock

اما در ادامه به رقیب همیشگی هارددیسک‌های وسترن دیجیتال یعنی هارد اکسترنال ۱ ترابایتی ADATA HD710 Pro می‌رسیم. مدل جدید این محصول درواقع نسخه‌ی بهبودیافته و به‌روزرسانی شده‌ی هارددیسک‌های محبوب قبلی ADATA است که با مدل HD710 جایگاه بسیار خوبی در بازار کسب کرده و حالا نسخه Pro آن را روانه بازار کرده است. مهم‌ترین برتری این سری از هارددیسک‌های ADATA، ضدضربه بودن آن‌ها است که از آن دربرابر چندین عامل خطرآفرین محیطی محافظت می‌کند. استاندارد IP68 معرف بسیاری از ویژگی‌های حفاظتی این محصول است که درکنار استاندارد نظامی MIL-STD-810G 516.6 یک هارد دیسک ایمن را برای اطلاعات مهم شما در اختیار می‌گذارد.

از نظر ظاهری باید گفت که این محصول در چهار رنگ آبی، قرمز، زرد و مشکی به کاربران عرضه می‌شود و ظرفیت‌های متنوع آن نیز از ۱ تا ۵ ترابایت را پوشش می‌دهد. بدنه هارد از سه لایه محافظتی تشکیل شده که علاوه‌بر ذرات غبار و نفوذ رطوبت دربرابر ضربه هم مقاوم است. لایه سیلیکونی قرار گرفته روی سطح بدنه آن ضربات وارده را به خود جذب کرده و حسگر G Shock به کار رفته در سیستم آن با قطع برق و فاصله گرفتن هدر از روی پلاترها در هنگام تشخیص شوک از آسیب رسیدن به دیسک جلوگیری می‌کند.

این هارد با سیستم‌عامل ویندوز سازگاری کامل دارد و شما می‌توانید آن را به مک بوک با سیستم‌عامل macOS 10.6 به بالا و لینوکس ۲.۶ به بالا هم متصل کنید، فقط برای اتصال به مک بوک نیاز به فرمت کردن هارد خواهید داشت. شما از این محصول برای ذخیره کردن دیتای بازی‌ کنسول‌های پلی استیشن و ایکس باکس نیز می‌توانید استفاده کنید و از این طریق ظرفیت کنسول خود را افزایش دهید. از دیگر مشخصات این مدل می‌توان به امکان تهیه نسخه پشتیبان بسیار ساده با نرم‌افزار Backup ToGo، نشانگر LED با امکان نمایش وضعیت دستگاه و USB 3.2 Gen 1 اشاره کرد. قیمت هارد اکسترنال adata hd710 pro 1tb به نسبت برخی از رقبای هم سطح خود مقداری بیشتر است اما در عوض به‌دلیل مقاومت فوق‌العاده بدنه خیال شما از بابت آسیب احتمالی به اطلاعات آسوده است.

هارد 2 ترابایت Seagate Expansion

هارد اکسترنال ۲ ترابایت Seagate Expansion

  • قیمت: حدود ۲.۶۵۰.۰۰۰ تومان
  • وزن: ۱۷۰ گرم
  • سرعت انتقال داده: تا ۵ گیگابیت بر ثانیه در حالت USB 3.1 و ۴۸۰ مگابیت برثانیه در حالت USB 2.0
  • رابط اتصال: USB 3.0

شرکت سیگیت به‌عنوان یکی از غول‌های صنعت ساخت تجهیزات ذخیره‌سازی اطلاعات درکنار وسترن، محصولات بسیار متنوعی را برای مصارف و مخاطبان گوناگون روانه بازار کرده که هارد اکسترنال ۲ ترابایت Seagate Expansion نیز یکی از آن‌ها است. این هارد درواقع نسخه ۲ ترابایتی محصولی است بالاتر مشخصات آن به تشریح معرفی شد.

همان‌طور که گفته شد، جنس بدنه این هارد از جنس پلاستیک مرغوبی ساخته شده که در دل خود یک هارد دیسک استاندارد ۲.۵ اینچی با سرعت ۵۴۰۰ دور در دقیقه را جا می‌دهد. قسمت جلویی طراحی بدنه آن نیز از برجستگی‌های شیاری تشکیل شده که ظاهر متمایزی را به آن بخشیده است. این هارد دیسک از یک رابط USB 3.0 برای انتقال اطلاعات و تأمین توان مصرفی خود استفاده می‌کند که حداکثر پهنای باند آن به ۵ گیگابیت بر ثانیه می‌رسد.

هارد Seagate Expansion علاوه‌بر کامپیوتر و لپ‌تاپ امکان پشتیبانی از مدیاپلیرها و کنسول‌های بازی داشته و به‌سادگی می‌توان از آن برای ذخیره‌سازی اطلاعات و آزاد کردن فضای ذخیره‌سازی کنسول استفاده کرد. با اینحال این هارد برنامه‌ای برای بک‌آپ گیری یا رمزگذاری ندارد اما می‌توان برای این امر از نرم افزارهای کمکی استفاده کرد.

هارد دو ترابایت Toshiba Canvio Ready

هارد اکسترنال ۲ ترابایت Toshiba Canvio Ready

  • قیمت: حدود ۲.۷۵۰.۰۰۰ تومان
  • وزن: ۲۳۲.۹ گرم
  • سرعت انتقال داده: تا ۵ گیگابیت بر ثانیه در حالت USB 3.1 و ۴۸۰ مگابیت برثانیه در حالت USB 2.0
  • رابط اتصال: USB 3.0

هارد اکسترنال ۲ ترابایت Toshiba Canvio Ready نیز درواقع نسخه‌ی با ظرفیت بالاتر اولین پیشنهاد این فهرست است که برای کاربران علاقه‌مند به به حجم حافظه بالاتر با همان ابعاد قابل حمل و کیفیت نسخه‌ی پایه طراحی شده است.

همان‌طور که در خصوص نسخه یک ترابایتی آن نیز گفته شده بود، این هارد استانداردی برای محافظت از آن دربرابر آب، ضربه، لغزش، خط و خش یا گرد و غبار ندارد. اما سرعت رابط استاندارد USB 3.0 آن تا ۵ گیگابیت بر ثانیه در حالت USB 3.1 و ۴۸۰ مگابیت برثانیه در حالت USB 2.0 می‌رسد و در این ظرفیت، قیمت قابل قبولی دارد.

بدنه این هارد نیز از جنس پلاستیک باکیفیت و مشکی رنگی ساخته شده و بافت خاصی که روی سطح آن به کار رفته، به جذابیت ظاهری و مقاومت بیشتر آن دربرابر خط و خش افزوده است. علاوه‌بر این، با کارگیری جدیدترین فناوری‌های امنیتی در این هارد، امکان محافظت از اطلاعات دربرابر شوک وارده ازطریق قطع جریان برق فراهم شده تا از این حیث هم خیالتان راحت باشد.

هارد 2 ترابایت Western Digital My Passport

هارد اکسترنال ۲ ترابایت Western Digital My Passport

  • قیمت: حدود ۲.۷۷۰.۰۰۰ تومان
  • وزن: ۲۳۰ گرم
  • سرعت انتقال داده: تا ۵ گیگابیت بر ثانیه در حالت USB 3.1 و ۴۸۰ مگابیت برثانیه در حالت USB 2.0
  • رابط اتصال: USB 3.1 Gen-2
  • اقلام همراه: کابل اتصال USB-C با تبدیل USB-C به USB-A (USB 3.1 Gen-2)
  • سایر قابلیت‌ها: بک‌آپ خودکار ازطریق نرم‌افزار، دارای رمز عبور برای امنیت، پشتیبانی از رمزگذاری ۲۵۶ بیتی AES

اکثر پیشنهاد‌ها ۲ ترابایتی این فهرست درواقع نسخه حجیم‌تر گزینه‌های یک ترابایتی هستند که بالاتر معرفی شده بودند. هارد اکسترنال ۲ ترابایت Western Digital My Passport نیز از این امر مستثنی نیست. این محصول در گروه هارددیسک‌های اکسترنال قابل حمل شرکت WD قرار می‌گیرد و سایز هد ارایه شده روی این محصول ۲.۵ اینچ بوده که سایز استاندارد برای هاردهای اکسترنال محسوب می‌شود.

کیفیت و طراحی قابل قبول آن برای اکثر سلایق راضی کننده بوده و و وزن و اندازه مناسب آن باعث شده تا بتوانید به‌راحتی آن را به همراه داشته باشید. یکی دیگر از ویژگی‌های این مدل رنگ‌بندی آن است و شما می‌توانید این محصول را در 3 رنگ مشکی، قرمز و آبی تهیه کنید. برای افرادی که هاردهای زیادی دارند، استفاده از رنگ بندی برای تفکیک هارد کارایی دارد.

امکان بک‌آپ گیری خودکار ازطریق نرم‌افزار اختصاصی، امکان تعیین رمز عبور برای امنیت بیشتر اطلاعات و پشتیبانی از رمزگذاری ۲۵۶ بیتی AES از جمله قابلیت‌های این هارد دیسک سبک و جمع و جور است. بااین‌حال، این هارد دیسک از استاندارد خاصی برای مقاوم سازی آن دربرابر آب یا ضربه شدید برخوردار نیست.

هارد اکسترنال 2 ترابایت ADATA HD710 Pro

هارد اکسترنال ۲ ترابایت ADATA HD710 Pro

  • قیمت: حدود ۳.۴۵۰.۰۰۰ تومان
  • وزن: ۳۹۰ گرم
  • سرعت انتقال داده: تا ۵ گیگابیت بر ثانیه در حالت USB 3.1 و ۴۸۰ مگابیت برثانیه در حالت USB 2.0
  • رابط اتصال: USB 3.1
  • قابلیت اضافی: استاندارد IP68 مقاوم دربرابر گرد و غبار و استاندارد نظامی MIL-STD-810G 516.6 ضد ضربه و شوک دارای حسگر ضد شوک G Shock

هارد اکسترنال ۲ ترابایت ADATA HD710 Pro نیز نسخه دیگری از این محصول محبوب است که با ارائه ظرفیت بالاتر حافظه ذخیره‌سازی و تمامی مزیت‌های امنیتی نسخه قبلی، برای کاربرانی که به‌دنبال ظرفیت بالاتری برای ذخیره‌سازی اطلاعات خود هستند، مناسب است. مطابق توضیحات قبلی، مدل جدید این محصول درواقع نسخه‌ی بهبودیافته و به‌روزرسانی شده‌ی هارددیسک‌های محبوب قبلی ADATA است که با مدل HD710 جایگاه بسیار خوبی در بازار کسب کرده و حالا نسخه Pro آن را روانه بازار کرده است. مهم‌ترین برتری این سری از هارددیسک‌های ADATA، ضدضربه بودن آن‌ها است که از آن دربرابر چندین عامل خطرآفرین محیطی محافظت می‌کند. استاندارد IP68 معرف بسیاری از ویژگی‌های حفاظتی این محصول است که درکنار استاندارد نظامی MIL-STD-810G 516.6 یک هارد دیسک ایمن را برای اطلاعات مهم شما در اختیار می‌گذارد.

از نظر ظاهری باید گفت که این محصول در چهار رنگ آبی، قرمز، زرد و مشکی به کاربران عرضه می‌شود و ظرفیت‌های متنوع آن نیز از ۱ تا ۵ ترابایت را پوشش می‌دهد. بدنه هارد از سه لایه محافظتی تشکیل شده که علاوه‌بر ذرات غبار و نفوذ رطوبت دربرابر ضربه هم مقاوم است. لایه سیلیکونی قرار گرفته روی سطح بدنه آن ضربات وارده را به خود جذب کرده و حسگر G Shock به کار رفته در سیستم آن با قطع برق و فاصله گرفتن هدر از روی پلاترها در هنگام تشخیص شوک از آسیب رسیدن به دیسک جلوگیری می‌کند.

هارد 4 ترا Seagate Expansion

هارد اکسترنال ۴ ترابایت Seagate Expansion

  • قیمت: حدود ۳.۸۷۰.۰۰۰
  • وزن: ۲۳۸ گرم
  • سرعت انتقال داده: تا ۵ گیگابیت بر ثانیه در حالت USB 3.1 و ۴۸۰ مگابیت برثانیه در حالت USB 2.0
  • رابط اتصال: USB 3.0
  • قابلیت‌های اضافی: مقاوم دربرابر شوک و گرد و غبار

نسخه ۴ ترابایتی هارد اکسترنال Seagate Expansion نیز یکی از بهترین گزینه‌های 4TB موجود در بازار است که با ظرفیت حافظه بالا و حفظ قابلیت‌های قابل حمل خود به‌راحتی در جیب شما جا شده و سرعت و ماندگاری قابل قبولی هم دارد. انتقال داده بین هارد اکسترنال و سیستم شخصی شما ازطریق کابل اتصال USB 3.0 با بالاترین نرخ ممکن در میان درایوهای HDD مدرن انجام شده و سازگاری آن با ویندوز و مک و کروم بوک هیچ محدودیتی را در مقابل راه شما قرار نخواهد داد. تنها کاری که شما انجام می‌دهید، اتصال هارد اکسترنال و درگ و دراپ کردن فایل‌ها به آن است.

مزیت هارد اکسترنال HDD سیگیت دربرابر پیشنهاد‌ها SSD آن، طبیعتاً ظرفیت حافظه بالاتر دربرابر هزینه کمتر است که نسخه‌های ۴ و ۵ ترابایتی آن این مزیت‌ها بیشتر برجسته می‌کنند.

جنس بدنه این هارد از جنس پلاستیک مرغوبی ساخته شده که در دل خود یک هارد دیسک استاندارد ۲.۵ اینچی با سرعت ۵۴۰۰ دور در دقیقه را جا می‌دهد. قسمت جلویی طراحی بدنه آن نیز از برجستگی‌های شیاری تشکیل شده که ظاهر متمایزی را به آن بخشیده است. این هارد دیسک از یک رابط USB 3.0 برای انتقال اطلاعات و تأمین توان مصرفی خود استفاده می‌کند که حداکثر پهنای باند آن به ۵ گیگابیت بر ثانیه می‌رسد.

Toshiba Canvio Ready چهار ترابایتی

هارد اکسترنال ۴ ترابایت Toshiba Canvio Ready

  • قیمت: ۳.۹۱۰.۰۰۰ تومان
  • وزن: ۱۷۵.۲ گرم
  • سرعت انتقال داده: تا ۵ گیگابیت بر ثانیه در حالت USB 3.2 و ۴۸۰ مگابیت برثانیه در حالت USB 2.0
  • رابط اتصال: USB 3.2 Gen1

Canvio Ready یک هارد درایو اکسترنال قابل اتکا با استفاده‌ی بسیار ساده است که با فراهم کردن ۴ ترابایت فضای ذخیره‌سازی شما را از دغدغه نگه‌داری کلیه فایل‌های شخصی خود رها می‌کند. این محصول طراحی کامپک و ظاهر مینیمالی دارد که زیبایی ظاهری و امکان حمل‌و‌نقل ساده‌ای را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. کلاس استاندارد جهانی توشیبا، کیفیت Canvio Ready را برای شما تضمین کرده و گارانتی ارائه شده به همراه آن خیال شما را از اتفاقات غیرمنتظره‌ راحت می‌کند.

بدنه این هارد از جنس پلاستیک باکیفیت و مشکی رنگ ساخته شده و بافت خاصی که روی سطح آن به کار رفته، به جذابیت ظاهری و مقاومت بیشتر آن دربرابر خط و خش افزوده است. علاوه‌بر این، با کارگیری جدیدترین فناوری‌های امنیتی در این هارد، امکان محافظت از اطلاعات دربرابر شوک وارده ازطریق قطع جریان برق فراهم شده تا از این حیث هم خیالتان راحت باشد.

هارد Western Digital My Book Desktop

هارد اکسترنال ۴ ترابایت Western Digital My Book Desktop

  • قیمت: حدود ۴.۳۰۰.۰۰۰ تومان
  • وزن: ۱0۶۷ گرم
  • سرعت انتقال داده: تا ۵ گیگابیت بر ثانیه در حالت USB 3.1 و ۴۸۰ مگابیت برثانیه در حالت USB 2.0
  • رابط اتصال: USB 3.0
  • سایر قابلیت‌ها: قابلیت رمزگذاری ۲۵۶ بیتی AES به‌صورت سخت‌افزاری، قابلیت بک‌آپ گیری خودکار

یکی از هاردهای اکسترنال بازار که با استقبال بسیار خوبی از سوی کاربران حرفه‌ای مواجه شده، نسخه ۴ ترابایتی هارد اکسترنال Western Digital از سری My Book Desktop است. نسخه دسکتاپ هارد درایوهای وسترن دیجیتال انرژی خود را ازطریق کابل برق جداگانه‌ای تأمین می‌کنند که باعث می‌شود بتوان آن‌ها را روی میزکار قرار داده و با سرعت بالا و اطمینان خاطر به انتقال اطلاعات پرداخت. این مدل هارد درایوها برای آرشیو کردن اطلاعات بهینه‌سازی شدند و در صورتی که همیشه به کامپیوتر متصل شده باشند مشکلی برای آن‌ها به وجود نخواهد آمد.

یکی از فاکتورهای بسیار مهم در آرشیو کردن اطلاعات امنیت در ذخیره‌سازی است که به‌طور ویژه در حفظ و از دست نرفتن اطلاعات معنی و مفهوم پیدا می‌کند. مشکلات سخت‌افزاری در هارد دیسک‌ها مسئله بسیار شایعی است که می‌توان به خرید یک محصول باکیفیت آن را به حداقل رساند. هارددیسک‌های دسکتاپی به‌دلیل عدم جا به جایی در زمان اتصال به سیستم، در معرض کمترین ریسک از حیث آسیب دیدن به دیسک قرار می‌گیرند و شوک ناگهانی و لرزش در امان هستند.

به‌طور کلی My Book Desktop محصولی حرفه‌ای برای ذخیره‌سازی اطلاعات با سرعت زیاد است که ازطریق درگاه USB3.0 به کامپیوتر متصل می‌شود و می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار برای ذخیره‌سازی و انتقال اطلاعات با سرعت زیاد باشد.

هارد دیسک اکسترنال 5 ترابایتی Western Digital My Passport

هارد اکسترنال ۵ ترابایت Western Digital My Passport

  • قیمت: حدود ۴.۶۲۰.۰۰۰ تومان
  • وزن: ۲۱۰ گرم
  • سرعت انتقال داده: تا ۵ گیگابیت بر ثانیه در حالت USB 3.1 و ۴۸۰ مگابیت برثانیه در حالت USB 2.0
  • رابط اتصال: USB 3.0

اگر آرشیو سنگینی از اطلاعات را داشته باشید، قطعاً یک هارد دیسک ۱ یا ۲ ترابایتی پاسخگوی نیاز شما نخواهد بود. از طرفی درایوهای ذخیره‌سازی پرسرعت SSD با حجم حافظه بالا پیشنهاد‌ها مقرون‌به‌صرفه‌ای نخواهند بود که باعث می‌شوند کاربران بیشتر به سمت هارد دیسک‌های ۴ ترابایتی و به بالا علاقه نشان دهند. هارد دیسک‌های Western Digital My Passport نیز در ظرفیت‌های حافظه متنوعی عرضه می‌شوند که در این مورد با یک هارد ۵ ترابایتی مواجهیم. با اینحال وزن این درایو قابل حمل تنها ۲۱۰ گرم است و طراحی ساده و اندازه کوچک و قابل حملی دارد. رنگ بندی آن نیز مانند سایر نسخه‌های این سری سفید، آبی، قرمز و مشکی است.

یک هارد دیسک ۵ ترابایتی تقریباً می‌تواند نیاز هر کاربر عمومی را از نظر ظرفیت حافظه ذخیره‌سازی برطرف کند. مثلا اگر هر فیلم سینمایی Full HD حدود ۲ گیگابایت در نظر بگیریم، تقریباً می‌توان ۲۲۰۰ فیلم را در این هارد آرشیو کرد. همچنین در خصوص دیتای بازی‌های ویدیویی هم چنین شرایطی برقرار است و می‌توان تعداد زیادی از بازی‌های کنسول یا پی سی را روی این دیسک بک آپ گرفت.

به وسیله نرم‌افزار اختصاصی وسترن دیجیتال می‌توانید اطلاعات خود را رمزگذاری کنید و از دسترس دیگران حفظ کنید. سیستم رمزگذاری این محصول از استاندارد ۲۵۶ بیتی AES به‌صورت سخت‌افزاری پشتیبانی می‌کند. این نرم‌افزار قابلیت برگرداندن رمز در صورت فراموشی را داراست و خیال شما را از بابت امنیت اطلاعات راحت می‌کند.

هارد دیسک 5 ترابایتی Seagate Expansion

هارد اکسترنال ۵ ترابایت Seagate Expansion

  • قیمت: حدود ۴.۴۰۰.۰۰۰ تومان
  • وزن: ۱۷۰ گرم
  • سرعت انتقال داده: تا ۵ گیگابیت بر ثانیه در حالت USB 3.1 و ۴۸۰ مگابیت برثانیه در حالت USB 2.0
  • رابط اتصال: USB 3.0

هارد اکسترنال ۵ ترابایت Seagate Expansion نیز یکی دیگر از محصولات متنوع این سری است که تمامی ویژگی‌های نسخه‌های کم حجم‌تر خود را به همراه دارد. با این تفاوت که برای افرادی با نیاز به ظرفیت به مراتب بالاتر مناسب خواهند بود. این هارد اکسترنال، با ظرفیت حافظه بالایی که دارد، همچنان یک محصول قابل حمل است که توان مصرفی خود را ازطریق کابل USB تأمین می‌کند. برای راه اندازی هارد سیگیت کافی است کابل را به دستگاه خود وصل کنید تا دستگاه شما به‌صورت خودکار آن را شناسایی کند و با یک درگ و دراپ ساده تمامی اطلاعات خود را به هاردتان انتقال دهید.

این هارد اکسترنال برای آن دسته از افرادی که احتیاج به فضای ذخیره‌سازی برای جمع آوری اطلاعات یا آرشیو کردن را دارند کاملاً مناسب است. از مزایای این هارد دیسک می‌توان به قابلیت بکاپ گیری از اطلاعات با استفاده از نرم‌افزار اختصاصی شرکت سیگیت نام برد. همچنین این محصول با طراحی خاص و زیبایی که دارد ، حس خوب یک کالای باکیفیت را به کاربر القا می‌کند.

هارد دیسک اکسترنال 4 ترابایت ADATA HD710 Pro

هارد اکسترنال ۴ ترابایت ADATA HD710 Pro

  • قیمت: حدود ۵.۱۶۰.۰۰۰ تومان
  • وزن: ۳۹۰ گرم
  • سرعت انتقال داده: تا ۵ گیگابیت بر ثانیه در حالت USB 3.1 و ۴۸۰ مگابیت برثانیه در حالت USB 2.0
  • رابط اتصال: USB 3.1
  • قابلیت‌های بیشتر: مقاوم دربرابر آب، ضربه، شوک، لغزش، گرد و غبار. دارای استاندارد IP68 و استاندارد نظامی MIL-STD-810G 516.6 از ارتش ایالات متحده امریکا (ضد ضربه و ضد شوک), دارای حسگر ضد شوک G Shock

با افزایش ظرفیت حافظه‌ی هارد درایوهای قابل حمل، استرس به خطر افتادن اطلاعات و از دست رفتن آن‌ها بیشتر هم می‌شود. بنابراین برخورداری از یک هارد اکسترنال قابل حمل با مقاومت بدنه بالا و امنیت بیشتر برای داده‌ها، از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود. هارد اکسترنال ۴ ترابایت ADATA HD710 Pro بهترین پیشنهادی است که از این حیث می‌توانید خریداری کنید. این هارد در تمامی ظرفیت‌های متنوعی که به کاربران ارائه می‌کند، همواره یکی از پرفروش‌ترین پیشنهاد‌ها بازار بوده و روکش سیلیکونی سه لایه‌ی آن با مقاومت خوبی که دربرابر سقوط از ارتفاع یا ضربه و شوک دارد، به بهترین محو از اطلاعات شما حفاظت خواهد کرد.

طبق ادعای این شرکت، هارد اکسترنال ای دیتا HD710Pro دارای بالاترین استاندارد نفوذ گرد و غبار (IP6X) و نفوذ آب (IPX8) است که به‌طور کامل به آن IP68 می‌گویند. این هارد دیسک به مدت ۶۰ دقیقه و تا عمق ۲ متری آب به هیچ مشکلی بر نمی خورد . البته قابل ذکر است که این محافظت دربرابر آب فقط در زمانی تضمین می‌شود که درپوش محافظ USB کاملا بسته باشد .

این شرکت در هارد اکسترنال سری HD710Pro از رابط USB 3.1 استفاده کرده است که در صورت پشتیبانی مادربرد شما از سرعت بالاتری نسبت به USB 3.0 برخوردار است . لازم بذکر است که نسل جدید USB 3.1 سرعتی معادل 10 گیگابیت در ثانیه دارد در صورتی که نسل قبلی آن یعنی USB 3.0 نهایت سرعت 5 گیگابیت در ثانیه را پشتیبانی می‌کرد.

امکان نگه‌داری کابل اتصال روی بدنه هارد نیز یکی از ویژگی‌های کوچک و کاربردی هاردهای اکسترنال ADATA است که نگرانی از گم شدن یا خرابی آن را برطرف می‌کند. همچنین با استفاده از نرم‌افزار اختصاصی شرکت ای دیتا به نام HDDtoGO می‌توانید اقدام به رمز گذاری روی اطلاعات خود کنید.

هارد اکسترنال رومیزی Western Digital My Book Desktop

هارد اکسترنال ۶ ترابایت Western Digital My Book Desktop

  • قیمت: حدود ۶.۶۱۵۰.۰۰۰ تومان
  • وزن: ۱۰۶۷ گرم
  • سرعت انتقال داده: تا ۵ گیگابیت بر ثانیه در حالت USB 3.1 و ۴۸۰ مگابیت برثانیه در حالت USB 2.0
  • رابط اتصال: USB, 2.0 و USB, 3.0
  • سایر قابلیت‌ها: بک‌آپ خودکار ازطریق نرم‌افزار، دارای رمز عبور برای امنیت، پشتیبانی از رمزگذاری ۲۵۶ بیتی AES، مقاوم دربرابر لغزش، مقاوم دربرابر خش

هارد اکسترنال ۶ ترابایت Western Digital My Book Desktop نیاز به ظرفیت حافظه بالاتر برای آرشیو اطلاعات در یک حافظه ذخیره‌سازی رومیزی و غیرقابل حمل را برای کاربران تأمین می‌کند. البته که برای خرید یک هارد دیسک با این ظرفیت بالا، باید وارد رنج محصولات ۶ میلیون تومنی شوید. این هارد دیسک دارای ابعاد 170x139x48 میلی متری و وزن حدودی یک کیلوگرم است که با وجود اینکه امکان حمل توسط کاربر را دارد، به‌دلیل وزن بالا و ابعاد نسبتاً بزرگ عموماً برای استفاده در منزل یا محل کار برای بک آپ گرفتن از اطلاعات کاربرد دارد.

با استفاده از رابط USB 3.0، سرعت انتقال داده‌ها می‌تواند تا ۵ گیگابیت بر ثانیه باشد، درحالی‌که با رابط USB 2.0، سرعت حداکثر ۴۸۰ مگابیت بر ثانیه است. به این صورت شما می‌توانید اطلاعات مد نظر خود را به سرعت ازطریق یک پورت USB 3.0 به این هارد انتقال داده و در زمان خود صرفه‌جویی کنید.

سری دسکتاپ محصولات وسترن دیجیتال معمولاً از یک کابل برق نیز درکنار کابل USB استفاده می‌کنند که ازطریق یک آداپتور توان مصرفی آن را تأمین می‌کند. همچنین، این هارددیسک دارای قابلیت بک آپ خودکار است که به شما اجازه می‌دهد برنامه‌ریزی کنید تا در زمان‌های مشخص از اطلاعات روی سیستم یا لپ‌تاپ شما نسخه‌ی پشتیبان تهیه شود. این ویژگی از آنجایی مهم است که احتمال از دست دادن اطلاعات در صورت وقوع خطا یا مشکل در هارد دیسک را پایین می‌آورد.

هارد اکسترنال ۶ ترابایت ADATA HM800 6TB Desktop

هارد اکسترنال ۶ ترابایت ADATA HM800 6TB Desktop

  • قیمت: حدود ۷.۵۰۰.۰۰۰ تومان
  • وزن: ۸۰۰ گرم
  • سرعت انتقال داده: تا ۵ گیگابیت بر ثانیه در حالت USB 3.1 و ۴۸۰ مگابیت برثانیه در حالت USB 2.0
  • رابط اتصال: USB 3.2 Gen 1
  • سایر مشخصات: بدن با پوشش سیلیکون آنتی شوک، قابلیت رمزگذاری اطلاعات AES 256-Bit Encryption، ضد خش

هارد اکسترنال رومیزی و ۶ ترابایت ADATA HM800 6TB Desktop یک پیشنهاد مناسب برای افرادی است که به‌دنبال هارددرایوهای دسکتاپ برای آرشیو اطلاعات است که از پلاستیک و سیلیکون ضد ضربه ساخته تا به‌راحتی آسیب نبیند. هارد اکسترنال ای دیتا با ظرفیت ۶ ترابایت علاوه‌بر مجهز بودن به رابط USB 3.2 از فناوری TurboHDD نیز پشتیبانی می‌کند. این تکنولوژی از پروفایل و الگوریتم سفارشی شده جهت افزایش سرعت داده ها براساس ترافیک و منابع سیستم استفاده می‌کند تا انتقال داده ها در سریع‌ترین حالت ممکن اتفاق بیافتد. در نظر داشته باشید که جهت متصل کردن هارد به لپ‌تاپ یا رایانه شخصی خود نیاز به کابل Y شکل USB (دو پورت USB) خواهید داشت.

علاوه‌بر این، هارد اکسترنال HM800 6TB با تلویزیون‌های هوشمند هم سازگار است و می‌توان فیلم‌ها را روی آن مستقیماً ضبط کرده یا از روی آن به اجرای ویدیو روی تلویزیون پرداخت. همچنین کلیدی که روی بدنه هارد تعبیه شده که جهت اجرای عملیات بکاپ گیری طراحی شده است. تنها با یک فشار دادن آن همه چیز به‌صورت خودکار انجام می‌شود. از دیگر ویژگی‌های کاربردی آن می‌توان به پشتیبانی آن از فناوری رمزگذاری سخت‌افزاری ۲۵۶ بیتی AES اشاره کرد که سبب ذخیره اطلاعات به‌صورت امن خواهد شد. ای دیتا HM800 با سیستم‌عامل های ویندوز، مک و لینوکس، تلویزیون‌های هوشمند و کنسول‌های بازی سازگار است.

هارد اکسترنال 8 ترابایت Western Digital My Book Desktop

هارد اکسترنال ۸ ترابایت Western Digital My Book Desktop

  • قیمت: حدود ۹.۰۳۰.۰۰۰ تومان
  • وزن: ۱۳۶۰ گرم
  • سرعت انتقال داده: تا ۵ گیگابیت بر ثانیه در حالت USB 3.1 و ۴۸۰ مگابیت برثانیه در حالت USB 2.0
  • رابط اتصال: USB, 2.0 و USB, 3.0
  • سایر مشخصات: بک‌آپ خودکار ازطریق نرم‌افزار، دارای رمز عبور برای امنیت، پشتیبانی از رمزگذاری ۲۵۶ بیتی AES، مقاوم دربرابر لغزش، مقاوم دربرابر خش

هارد اکسترنال ۸ ترابایت Western Digital My Book Desktop یک پیشنهاد رومیزی و با ابعاد مناسب دیگر از وسترن دیجیتال است که ظرفیت بالای آن، امکان ذخیره‌سازی ۶۲ ساعت فیلم با کیفیت 4K یا ۲.۵ میلیون عکس یا بیش از ۱۳۰ هزار ساعت موسیقی را دارد. این هارد از طریق رابط USB3.0 به کامپیوتر وصل می‌شود و در حالت ایده آل اطلاعات را با سرعت ۵ گیگابیت بر ثانیه منتقل می‌کند. علاوه‌بر این، یک آداپتور برق شهری هم داخل جعبه آن قرار گرفته که برای تأمین توان مورد نیاز کاربرد دارد.

درحالت عملی، سرعت خواندن اطلاعات روی هارد اکسترنال My Book Desktop هشت ترابایتی ۱۹۰ مگابایت برثانیه و سرعت نوشتن آن ۱۸۰ مگابایت برثانیه است که تقریباً نیمی از انتظار شما از یک درایو SATA SSD است. مثل همیشه بک‌آپ خودکار ازطریق نرم‌افزار، دارای رمز عبور برای امنیت، پشتیبانی از رمزگذاری ۲۵۶ بیتی AES، مقاوم دربرابر لغزش، مقاوم دربرابر خش از دیگر ویژگی‌های این هارد اکسترنال رومیزی است.

Seagate One Touch Desktop Hub

هارد اکسترنال ۱۲ ترابایت Seagate One Touch Desktop Hub

  • قیمت: حدود ۱۲.۱۰۰.۰۰۰ تومان
  • وزن: ۱۲۸۰ گرم
  • سرعت انتقال داده: تا ۵ گیگابیت بر ثانیه در حالت USB 3.1 و ۵۴۰ مگابیت برثانیه در حالت USB 2.0
  • رابط اتصال: USB-C و USB 3.2 Type-A

همان‌طور اشاره شد، یکی از معتبرترین برندها در زمینه تولید هارد اکسترنال سیگیت است که هارددرایوهای قابل حمل و هاب دسکتاپ جذاب و متنوعی را به کاربران عرضه می‌کند. یکی از محبوب‌ترین مدل‌های آن هم هارد اکسترنال ۱۲ ترابایت Seagate One Touch Desktop Hub است که با ظرفیت فوق‌العاده خود برای آرشیو کردن اطلاعات عالی است. مطابق انتظار این هارد توان مورد نیاز خود را ازطریق کابل اتصال به برق شهری تأمین می‌کند و درگاه USB تنها برای انتقال اطلاعات کاربرد دارد.

استفاده از هارددیسک‌های ظرفیت بالا برای کاربرانی که اطلاعات زیادی برای ذخیره‌سازی دارند، به صرفه‌تر از خرید چند هارد با ظرفیت کمتر است. لذا این محصولات به این دسته از کاربران توصیه می‌شود.

نکته قابل توجهی که درباره پورت‌های قرار گرفته در قسمت جلویی این هارد وجود دارد، استفاده از آن‌ها برای شارژ کردن گوشی موبایل است. هارد اکسترنال سیگیت مدل Backup Plus Hub Desktop از درگاه USB3.0 برای اتصال به کامپیوتر و انتقال اطلاعات بهره می‌برد. این درگاه می‌تواند اطلاعات را با سرعت زیادی انتقال دهد که برای کاربرانی‌که سرعت هارد فاکتور بسیار مهمی برای‌شان است، می‌تواند کاربردی باشد. نوع درگاه ارتباطی در یک هارد اکسترنال تضمین‌کننده‌ی سرعت آن هارد برای انتقال اطلاعات است.

هارد اکسترنال 12 ترابایتی Western Digital My Book Desktop

هارد اکسترنال ۱۲ ترابایت Western Digital My Book Desktop

  • قیمت: حدود ۱۴.۵۰۰.۰۰۰ تومان
  • وزن: ۱۳۰۰ گرم
  • سرعت انتقال داده: تا ۵ گیگابیت بر ثانیه در حالت USB 3.1 و ۵۴۰ مگابیت برثانیه در حالت USB 2.0
  • رابط اتصال: USB 3.0
  • سایر مشخصات: بک‌آپ خودکار ازطریق نرم‌افزار، دارای رمز عبور برای امنیت، پشتیبانی از رمزگذاری ۲۵۶ بیتی

همان‌طور که اشاره شد، هارددیسک‌های اکسترنال به دو گروه قابل ‌حمل و دسکتاپ تقسیم می‌شوند که باتوجه‌به نوع استفاده، هرکدام می‌توانند کاربرد خاصی داشته باشند. هارددیسک My Book Desktop نیز از نوع هارددیسک‌های رومیزی است که عموماً برای آرشیو اطلاعات کاربرد دارند. این محصولات برق مصرفی خود را ازطریق آداپتور همراه خود تأمین می‌کنند و پیشنهاد خوبی برای نگه‌داری اطلاعات سنگین با امنیت خاطر بالا هستند.

طراحی مناسب این محصول باعث شده تا فضای زیادی از میز کار کاربر اشغال نشده و حتی به زیبایی بیشتر آن نیز کمک کند. هارد دیسک رومیزی My Book مجهز به نرم‌افزار WD Backup برای ویندوز و Apple Time Machine برای مک است و می‌تواند از عکس ها، فیلم ها، موسیقی و اسناد شما بکاپ تهیه کند. همچنین این هارددیسک دارای سیستم رمزنگاری سخت‌افزاری ۲۵۶ بیتی AES My Drive با ابزارهای WD Security بوده که به شما کمک می‌کند تا محتوای خود را خصوصی و امن نگه دارید. کافی است برای حفاظت، رمز عبور را فعال کنید و پسورد شخصی خود را روی آن تنظیم و فعال کنید.

علاوه‌بر این، WD MyBook شامل نرم‌افزار WD Discovery نیز می‌شود که سبب اتصال شما به شبکه‌های اجتماعی و سرویس های ذخیره ابری مانند فیسبوک، دراپ باکس و گوگل درایو شده و می‌توانید عکس ها، ویدئو ها و اسناد خود را به هارددیسک وارد کنید تا از این طریق به حفظ آن‌ها بپردازید.

هارد اکسترنال 14 ترابایت Western Digital My Book Desktop

هارد اکسترنال ۱۴ ترابایت Western Digital My Book Desktop

  • قیمت: ۱۷.۵۰۰.۰۰۰ تومان
  • وزن: ۱۳۶۰ گرم
  • سرعت انتقال داده: تا ۵ گیگابیت بر ثانیه در حالت USB 3.1 و ۴۸۰ مگابیت برثانیه در حالت USB 2.0
  • رابط اتصال: USB 3.2 Gen 1 Micro-B
  • نوع هارد درایو: هاب رومیزی
  • سایر مشخصات: بک‌آپ خودکار ازطریق نرم‌افزار، دارای رمز عبور برای امنیت، پشتیبانی از رمزگذاری ۲۵۶ بیتی، مقاوم دربرابر لغزش، مقاوم دربرابر خش
  • اقلام همراه: آداپتور برق

نیاز به حافظه ذخیره‌سازی بیشتر، مسئله‌ای است که شاید براساس دامنه فعالیت شما بی‌انتها باشد، اما دسترسی به فضای ذخیره‌سازی هارددیسکی مانند هارد اکسترنال ۱۴ ترابایت Western Digital My Book Desktop می‌تواند تاحد زیادی از مسئله را برای شما برطرف کند. همان‌طور که اشاره شد، خرید یک هارددیسک با ظرفیت بالا، مطمئناً خرید مقرون‌به‌صرفه‌تری نسبت به خرید چند هارد اکسترنال است.

این هارد به وسیله یک کابل اتصال با نوع رابط USB 3.0 به تمامی دستگاه‌های مد نظر شما وصل می‌شود تا اطلاعات شما را رد و بدل کند. وزن آن ۱۳۲۰ گرم است که باتوجه به فرم فاکتور رومیزی آن مشکلی از این بابت ایجاد نخواهد کرد. سرعت گردش دیسک آن نیز بالغ‌بر ۵۴۰۰ دور بر دقیقه اعلام شده که سبب شده تا انتقال اطلاعات و بازخوانی آن‌ها سریع و بدون مشکل انجام بپذیرد.

به وسیله نرم‌افزار اختصاصی وسترن دیجیتال می‌توانید اطلاعات خود را رمزگذاری کنید و از دسترس دیگران حفظ کنید. سیستم رمزگذاری این محصول از استاندارد ۲۵۶ بیتی AES به‌صورت سخت‌افزاری پشتیبانی می‌کند. این نرم‌افزار قابلیت برگرداندن رمز در صورت فراموشی را داراست و خیال شما را از بابت امنیت اطلاعات راحت می‌کند. یکی از فاکتورهای بسیار مهم در آرشیو کردن اطلاعات امنیت در ذخیره‌سازی است که به‌طور ویژه در حفظ و از دست نرفتن اطلاعات معنی و مفهوم پیدا می‌کند. مشکلات سخت‌افزاری در هارد دیسک‌ها مسئله بسیار شایعی است که می‌توان به خرید یک محصول باکیفیت آن را به حداقل رساند. هارددیسک‌های دسکتاپی به‌دلیل عدم جا به جایی در زمان اتصال به سیستم، در معرض کمترین ریسک از حیث آسیب دیدن به دیسک قرار می‌گیرند و شوک ناگهانی و لرزش در امان هستند.

به‌طور کلی My Book Desktop محصولی حرفه‌ای برای ذخیره‌سازی اطلاعات با سرعت زیاد است که ازطریق درگاه USB3.0 به کامپیوتر متصل می‌شود و می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار برای ذخیره‌سازی و انتقال اطلاعات با سرعت زیاد باشد.

در پایان نظرات و تجربیات خود در استفاده از این محصولات را با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید. 


پرسش‌های متداول

۱- بهترین هاردهای اکسترنال کدامند؟

برای خرید بهترین هاردهای اکسترنال، می‌توانید به سراغ سری Canvio Ready از توشیبا، Expansion از سیگیت، My Passport و My Book Desktop از وسترن دیجیتال و HD710 Pro و HM800 از ای‌دیتا بروید. لیست کاملی از هاردهای اکسترنال را می‌توانید در زومجی بخوانید.

۲- در انتخاب هارد اکسترنال به چه نکاتی باید دقت داشت؟

برای انتخاب هارد اکسترنال معیارهایی چون قیمت، ظرفیت و سرعت انتقال داده‌ها مد نظر است. همچنین میزان مقاومت هارد در برابر انواع شوک هم نکته‌ای است که می‌تواند در خرید تاثیرگذار باشد. 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده