// شنبه, ۵ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۱

۹ نکته که باید قبل از تجربه ریمیک Resident Evil 4 بدانید

ریمیک Resident Evil 4 دیروز عرضه شد. اگر می‌خواهید چند نکته برای لذت بردن بیشتر از گیم‌پلی بازی را بدانید، این مقاله را از دست ندهید.

برخی از گیمرها دوست دارند که با کمترین اطلاعات ممکن وارد دنیای بازی ویدیویی شوند، اشتباه کنند و یاد بگیرند. بعضی از بازیکن‌ها هم ترجیح می‌دهند که قبل از تکه‌تکه شدن توسط دشمن‌های متنوع، چند حقه در آستین برای مقابله با آن‌ها داشته باشند. مقاله‌ی پیش رو برای گیمرهای گروه دوم نوشته شده است؛ برای افرادی که می‌خواهند با آمادگی قبلی به استقبال چالش‌های بازی Resident Evil 4 Remake شرکت کپکام بروند.

از آن‌جایی که ریمیک رزیدنت ایول 4 را می‌توان از بسیاری جهات یک بازسازی وفادارانه به شمار آورد، قطعا خیلی از طرفدارهای قدیمی بازی اصلی هنوز تعدادی از این نکات و راهنمایی‌ها را به یاد دارند.

تماشا در یوتیوب زومجی

۱- با راکت لانچر می‌توان در هر مبارزه‌ای پیروز شد

بارها و بارها وقتی Merchant (تاجر/فروشنده) را در ریمیک RE4 می‌بینید، یکی از سلاح‌های قابل خرید از او چیزی نیست جز یک Rocket Launcher (راکت لانچر) یا به قول خیلی‌ها آرپی‌جی. راکت لانچر با قیمت ۸۰ هزار پزوتا به فروش می‌رسد. این قیمت در نگاه اول زیاد به نظر می‌آید، اما از جایی به بعد اگر در بازی اهل نگه داشتن پول باشید، قطعا می‌توانید طی یک موقعیت به‌خصوص انقدر برای راکت لانچر خرج کنید؛ مخصوصا اگر روی گشتن درست‌وحسابی محیط‌ها و جمع‌آوری همه‌ی اشیا ارزشمند برای فروختن آن‌ها به تاجر وقت بگذارید.

راکت لانچر از قدرت بسیار زیادی برخوردار است؛ تا حدی که وقتی این سلاح ویژه را از تاجر می‌خرید، او یک‌جورهایی می‌فهمد که می‌خواهید چه کار کنید. تاجر به‌نوعی هشدار می‌دهد که با استفاده از آن توانایی ساده‌تر کردن جدی یک بخش سخت از بازی را دارید.

شلیک با راکت لانچر به نقطه‌ی آسیب‌پذیر بدن دشمن، مبارزه را به پایان می‌رساند. پس اگر یک باس به قدری آزارتان داد که احساس می‌کردید اصلا از پس آن باس‌فایت برنمی‌آیید، سراغ راکت لانچر بروید. پیشنهاد می‌کنم که اگر حتما می‌خواهید یک بار از راکت لانچر بهره ببرید و قصد در آغوش کشیدن همه‌ی چالش‌های بازی را ندارید، برای نابود کردن Verdugo از آن استفاده کنید. چرا که Verdugo عملا بدون راکت لانچر نمی‌میرد. طراحی اصلی مرحله‌ی رویارویی با او به این صورت است که باید طی چند دقیقه‌ی پراسترس مشغول فرار از دست وی باشید تا آسانسور برسد. اما همان‌طور که در ویدیو اختصاصی زومجی می‌بینید، شلیک با راکت لانچر به Verdugo یخ‌زده کار این موجود لعنتی را تمام می‌کند.

استفاده از چارم ها در ریمیک رزیدنت ایول 4 با متصل کردن آن‌ها به کیس لیان

۲- مینی‌گیم مرچنت برای تمرین شلیک را از دست ندهید

ریمیک رزیدنت ایول ۴ اهل پاداش دادن به گیمرهایی است که برای تجربه‌ی بخش‌های مختلف آن وقت می‌گذارند. یکی از این پاداش‌ها، پرداخت پول کمتر برای بعضی از خریدها است.

در تعدادی از مکان‌های مواجهه با تاجر در بازی Resident Evil 4 سال ۲۰۲۳ می‌توانید نزدیک او یک آسانسور را مشاهده کنید. اگر سوار آسانسور شوید، به محل تجربه‌ی مینی‌گیم تمرین شلیک می‌رسید؛ جایی که چند مسابقه برای بازیکن تعریف شده است و باید با شلیک به مقواهای متحرک دزدان دریایی، امتیاز کسب کرد. در هرکدام از چالش‌های طراحی‌شده توسط Merchant، سلاح یا سلاح‌های مشخصی به شما داده می‌شود. امتیازی که طی زمان مشخص‌شده با شلیک به درست به اهداف کسب می‌کنید، باعث می‌شود در آخر نمره‌ی آن چالش را بگیرید.

کسب نمرات بالا مثل A در هر چالش، چند توکن را تقدیم شما می‌کند؛ توکن‌هایی که در یک دستگاه قرار می‌گیرند تا تاجر به شما در ازای تجربه‌ی مینی‌گیم جایزه بدهد. هر جایزه یک Charm نام دارد. آن‌ها عملا فیگورهای کوچکی هستند که به وقتی به Case لیان وصل می‌شوند، تاثیرات مثبتی روی گیم‌پلی می‌گذارند. برای نمونه یکی از آن‌ها باعث می‌شود که بتوانید راکت لانچر را با ۲۰ درصد تخفیف از تاجر بخرید.

مرچنت (تاجر) در بازی Resident Evil 4 Remake شرکت کپکام

۳- فعالیت‌های فرعی پاداش‌های منحصربه‌فردی دارند

همان‌طور که باتوجه‌به نتیجه‌ی تجربه‌ی مینی‌گیم شلیک متوجه شدید، فعالیت‌های فرعی می‌توانند در ریمیک Resident Evil 4 تاثیر منحصربه‌فردی روی تجربه‌ی شما بگذارند. پس این‌طور نیست که وقت نگذاشتن روی فلان بخش از گیم‌پلی بازی را بتوان به‌سادگی با انجام کارهایی دیگر جبران کرد.

بازی Resident Evil 4 Remake در مکان‌های مختلف پوسترهایی آبی را روی دیوار گذاشته است که فعالیت‌های فرعی غالبا ساده‌ای را به شما می‌سپارند؛ فعالیت‌هایی شامل کشتن چند موش، پیدا کردن چند نشان در منطقه و حتی مبارزه با دشمن قدرتمند فرعی که می‌توان بازی را بدون دیدن او به پایان رساند.

شما در ازای انجام این فعالیت‌های فرعی، پاداش به‌خصوصی از تاجر می‌گیرید. او با گوهرهایی صورتی‌رنگ به اسم Spinel زحمات بازیکن را جبران می‌کند. ماجرا وقتی جالب می‌شود که می‌بینیم تاجر برخی از آیتم‌های خود را تنها در بخش Trade و فقط در ازای دریافت Spinel به لیان می‌دهد؛ درحالی‌که بدون انجام فعالیت‌های فرعی تعریف‌شده در پوسترهای آبی، در محیط بازی Resident Evil 4 Remake تعداد بسیار کمی از Spinelها را پیدا می‌کنید.

از نقشه‌ی نشان‌دهنده‌ی همه‌ی آیتم‌های ارزشمند حاضر در یک محیط تا لیزری که می‌تواند روی سلاح سوار شود، با Spinel به‌دست می‌آیند. پس به پوسترهای آبی بی‌توجهی نکنید. گاهی فقط کشتن سه مار برای گرفتن چند Spinel کافی است.

تماشا در یوتیوب زومجی

۴- قرار نیست همه‌ی دشمن‌ها را بکشید

رزیدنت ایول ۴ در بسیاری از بخش‌ها از بازیکن انتظار ندارد که همه‌ی دشمن‌های حاضر در محیط را بکشد. اصلا راستش را بخواهید علاوه‌بر مرحله‌ی اشلی که در آن راهی به جز مخفی‌کاری و فرار ندارید، قسمت‌هایی در بازی Resident Evil 4 پیدا می‌شوند که مبارزه با همه‌ی دشمن‌ها در آن‌ها واقعا بی‌فایده به نظر می‌آید. بازی گاهی حجم بسیار زیادی از دشمن‌ها را روی سرتان خراب می‌کند؛ نه به این هدف که تک‌تک آن‌ها را شکست دهید، بلکه به این هدف که مجبور باشید همزمان با تحمل صدای دلهره‌آورشان بدوید، پازل‌های محیطی را حل کنید و جلو بروید.

البته که مبارزه و گان‌پلی نقش بسیار پررنگی در بازی رزیدنت ایول 4 دارد، اما مهم بودن آن‌ها را با ضروری بودن مبارزه در همه‌ی موقعیت‌ها اشتباه نگیرید. جاخالی دادن، دویدن از میان دشمن‌ها و استفاده‌ی حداقلی از مهمات برای پشت سر گذاشتن یک بخش چالش‌برانگیز، همگی از اِلِمان‌های کلیدی بسیاری از نسخه‌های سری بازی Resident Evil هستند.

پس اگر در بخشی از بازی احساس می‌کنید که کشتن تک‌تک دشمن‌های حاضر در یک محیط بیش از اندازه سخت به نظر می‌رسد، چند دقیقه تلاش کنید که با روش دیگری از مهلکه بگریزید.

اگر دوام و قدرت چاقوی خود را در موقعیت‌های مختلف افزایش دهید و هر بار آن را پیش تاجر تعمیر کنید، شانس بیشتری برای فرار از دست دشمن‌ها دارید. چرا که حتی وقتی آن‌ها لیان را موقع تلاش برای فرار می‌گیرند، با چاقو می‌توانید از شرشان خلاص شوید.

راستی از زمانی‌که بازی امکان استفاده از جلیقه‌ی محافظ را به لیان می‌دهد، فورا جلیقه را بگیرید و مدام پیش تاجر برای Repair آن پول بدهید. یک جلیقه‌ی محافظ سالم می‌تواند تا حد خوبی تضمین‌کننده‌ی جان سالم به در بردن لیان از بسیاری از موقعیت‌های پرخطر باشد.

محیط روستا و آتش روشن از بالا در ریمیک رزیدنت ایول ۴

۵- با ماشین تحریر بازی آسان‌تر می‌شود

استفاده از ماشین تحریر برای ذخیره‌سازی قطعی دستاوردهای خود را فراموش نکنید. اگر در بخشی از بازی احساس کردید که دشمن‌های قدرتمندی را شکست داده‌اید و به هیچ عنوان نمی‌خواهید پس از مردن دوباره مشغول مبارزه با آن‌ها شوید، به عقب برگردید و دوباره خودتان را به آخرین ماشین تحریر برسانید.

وقتی Save جدید را با ماشین تحریر به وجود می‌آورید، دیگر حتی اگر بازی را ببندید و چند روز بعد مجددا مشغول تجربه‌ی آن شوید، محیط‌های پاکسازی‌شده همچنان بدون تغییر خواهند بود. حتی اگر مثلا هشت دشمن از ۱۰ دشمن یک محیط عادی در بازی را بکشید و سپس با ماشین تحریر Save کنید، پس از برگشت فقط با دو دشمن باقی‌مانده در آن محیط روبه‌رو می‌شوید.

تازه ایجاد Saveهای مختلف در ماشین تحریر از یک نظر دیگر هم جذابیت دارد. این کار به بازیکن اجازه می‌دهد که هر وقت خواست به‌سادگی با لود کردن یک سیو مشخص، دوباره بخشی از بازی را به همان شکل سابق تجربه کند. تازه شاید گیمر بخواهد بیشتر از یک مرحله به عقب برگردد و مثلا دوباره بازی Resident Evil 4 را از ۵۰ دقیقه قبل تجربه کند؛ تا این بار با استفاده‌ی کمتر از مهمات و انجام کارها به شکل متفاوت، با تیرهای زیاد و آمادگی به استقبال یک باس برود.

دشمن قدرتمند با سلاح مسلسل در ریمیک Resident Evil 4 (رزیدنت ایول ۴)

۶- خرید دوباره‌ی سلاح می‌تواند نجات‌بخش باشد

اکثر افرادی که ریمیک Resident Evil 4 را تجربه می‌کنند، حداقل طی بیشتر مراحل قرار نیست با مسئله‌ای به اسم کمبود مهمات روبه‌رو شوند. چرا که بازی تعادل بسیار خوبی در ارائه‌ی آن‌ها به شما دارد.

بااین‌حال طی تعداد انگشت‌شماری از بخش‌های بسیار سخت و چالش‌برانگیز بازی امکان دارد که به اندازه‌ی کافی تیر نداشته باشید؛ مخصوصا اگر به نظر بیاید که فقط می‌توانید از یک یا دو سلاح مشخص برای پشت سر گذاشتن چالش بزرگ استفاده کنید. در چنین شرایطی یک راه‌حل بسیار خوب برای به‌دست آوردن تیر وجود دارد. سلاح خود را به تاجر بفروشید و دوباره آن را از او بخرید.

انجام این کار طبیعتا بخشی از پول داخل بازی را مصرف می‌کند. چرا که مثلا تاجر موقع خریدن یک سلاح از شما، ۶۰۰۰ پزوتا به لیان پول می‌دهد؛ درحالی‌که وقتی دوباره بخواهید همان سلاح را از او بخرید، باید ۱۲۰۰۰ پزوتا پول پرداخت کنید. اما انجام این کار یک سود بزرگ برای بازیکن دارد. وقتی دوباره تفنگ را می‌خرید، این سلاح گرم پر از گلوله است.

شاتگان بدون تیر در ریمیک RE4 (رزیدنت ایول ۴) شرکت Capcom

۷- کیف لیان را بزرگ و بزرگ‌تر کنید

یکی از اعصاب‌خردکن‌ترین اتفاقاتی که می‌تواند موقع تجربه‌ی بازی Resident Evil 4 رخ دهد، چیزی نیست جز اینکه نتوانید یک آیتم را از روی زمین بردارید. این مشکل وقتی به وجود می‌آید که کیف لیان به اندازه‌ی کافی جا نداشته باشد.

طی بهترین حالت در چنین شرایطی مجبور می‌شوید وسط نبرد یا حین تلاش برای پیشروی در مرحله، چندین و چند ثانیه مشغول مرتب کردن کیف باشید. در بدترین حالت کیف به قدری پر است که باید بی‌خیال برداشتن آیتم شوید یا یکی از آیتم‌های داخل کیف لیان را از دست بدهید.

پس در هر زمان که تاجر امکان بزرگ‌تر کردن جای کیف با پرداخت پول را به شما می‌داد، این کار را انجام دهید. اگر همیشه کیف خود را در سریع‌ترین زمان ممکن تا بیشترین حد ممکن بزرگ کرده باشید، به احتمال زیاد هیچ‌وقت موقع برداشتن یک گیاه یا خرید سلاح جدید با مشکل کمبود جا مواجه نمی‌شوید.

دکتر سالوادور یا مرد ترسناک با اره برقی در ریمیک رزیدنت ایول ۴

۸- تله‌ی انفجاری برای دشمن هم خطرناک است

در ریمیک Resident Evil 4 بارها با تله‌های انفجاری دیواری مواجه می‌شوید. بمب روی دیوار قرار دارد و یک سیم به آن بسته شده است. به محض برخورد لیان با سیم، بمب منفجر می‌شود.

سه روش برای آسیب ندیدن از این تله‌ها دارید. یک راه واضح، شلیک به بمب با فاصله‌ی امن از آن است. در روش دوم باید آرام آرام به تله نزدیک شوید و سپس با دکمه‌ی مشخص‌شده، بمب را خنثی کنید.

راه سوم فقط برای یک نوع از تله‌های انفجاری بازی Resident Evil 4 Remake جواب می‌دهد. برخی از تله‌های انفجاری در بازی به قدری در ارتفاع کمی نصب شده‌اند که امکان ندارد بتوانید از زیر آن‌ها رد شوید. اما بعضی از آن‌ها هم در ارتفاعی قرار دارند که لیان اگر بنشیند، توانایی رد شدن از زیر سیم را دارد. اگر حواس خود را جمع کنید و با زمان‌بندی مناسب از زیر این تله‌های انفجاری رد شوید، شانس استفاده از آن‌ها علیه دشمن‌ها را دارید.

اگر دشمن در فاصله‌ای مطمئن مشغول حرکت به سمت لیان باشد، شما می‌توانید از زیر تله رد شوید، کمی از آن فاصله بگیرید و سپس انفجار دل‌نشین بمب با برخورد دشمن به سیم را تماشا کنید.

قرار دادن سنگ های قیمتی در چند بخش یک شی با ارزش و افزایش زیاد قیمت آن در ریمیک رزیدنت ایول ۴

۹- یاقوت‌ها را ارزان نفروشید

در ریمیک Resident Evil 4 یک راه بسیار خوب برای به‌دست آوردن پول وجود دارد. آن راه هم چیزی نیست جز جست‌وجوی کامل محیط‌ها و جمع‌آوری تمام آیتم‌های ارزشمند ممکن. ولی برای اینکه به بیشترین پول ممکن برسید، سنگ‌های قیمتی پیداشده را اصلا سریع نفروشید.

اجسام ارزشمندی همچون گردنبند را در بازی پیدا خواهید کرد که جای خالی برای قرار دادن یاقوت‌ها دارند. اگر بتوانید این جاهای خالی را با یاقوت‌های دارای رنگ‌های متفاوت پر کنید، درنهایت با فروش آن پول زیادی به جیب می‌زنید.

ارزشمندترین شی که در بازی رزیدنت ایول 4 به تاجر فروختم، یک تاج با ۶ جای خالی برای قرارگیری سنگ‌های قیمتی بود. پس از اینکه بالاخره همه‌ی یاقوت‌های لازم با رنگ‌های متفاوت را داشتم، با فروش تاج هم تروفی و هم ۱۰۰۰۰۰ پزوتا گرفتم. جالب این‌جا است که یاقوت زرد را پرداخت سه Spinel از خود تاجر خریدم. قرار دادن آن در تاج و تکمیل ارزش این شی ارزشمند، تاثیر قابل توجهی روی بالا رفتن قیمت فروش آن داشت.

تماشا در یوتیوب زومجی


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده