// جمعه, ۶ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۵۹

راهنمای تروفی بازی Sifu

تروفی‌های بازی Sifu به‌گونه‌ای طراحی شده است که کاربران برای کسب تمامی آن‌ها باید دشمنان را در شرایط مختلفی از بین ببرند.

Sifu جزو آن دسته از بازی‌هایی است که با استفاده از ایده‌های نو، توانست تجربه‌ای چالش‌برانگیز و صد البته با ارزش تکرار بالا را در اختیار کاربران قرار دهد. سیستم بالاتر رفتن سن قهرمان داستان به‌خوبی با گیم‌پلی بازی ترکیب شده، اما نوع طراحی دوربین در بعضی از محیط‌ها و حین مبارزات، بازیکن را اذیت خواهد کرد.

دراین‌قسمت از راهنمای تروفی بازی، به‌سراغ سیفو رفته‌ایم تا کاربران بتوانند ساده‌تر از گذشته تمامی تروفی‌های بازی را کسب کنند.

اطلاعات کلی

  • درجه سختی تروفی‌های بازی: ۷ از ۱۰
  • مدت زمانی‌که طول می‌کشد تا تمامی تروفی‌ها را کسب کنید: ۲۰ الی ۵۰ ساعت، شدیدا به مهارت‌های شما بستگی دارد
  • تروفی‌های بازی: ۴۳ عدد و معادل ۱۳۵۰ امتیاز (۲۵ تروفی برنز، ۱۳ تروفی نقره، سه تروفی طلا و یک تروفی پلاتینیوم)
  • تروفی‌هایی که آن‌ها را از دست نخواهید داد: ندارد
  • تروفی‌هایی که گلیچ دارند: ندارد
  • آیا درجه سختی در کسب تروفی‌های بازی تأثیرگذار است؟ خیر
  • حداقل دفعاتی که باید بازی را تمام کنید: حداقل یک دور، اما برای انجام اینکار نیاز به تمرین بسیار زیادی دارید

تروفی First of the Immortal

توضیح: تمامی تروفی‌های بازی را کسب کنید

تروفی The Old Grandmaster

توضیح: پرولوگ بازی را کامل کنید

تروفی و اچیومنت داستانی که آن را به‌صورت خودکار کسب خواهید کرد.

تروفی The Assault

توضیح: در انتهای مرحله Squats، فجار را بکشید

برای کسب تروفی‌های مربوط‌به تمامی باس‌های بازی، باید آن‌ها را با ضربه تمام کننده مخصوص بازی (فشردن دکمه‌های دایره و مثلث در زمان تغیین شده) از بین ببرید. درغیراین‌صورت، تروفی‌های آن‌ها را کسب نخواهید کرد.

تروفی The Hateful Pole Fighter

توضیح: شان را در انتهای مرحله Club بکشید

تنها کافی است پس از شکسته شدن دفاع وی در فاز دوم، از ضربه تمام کننده بازی (دایره + مثلث) استفاده کنید.

تروفی A Lady’s Blood in the Snow

توضیح: در انتهای مرحله Museum، کوروکی را بکشید

تنها کافی است پس از شکسته شدن دفاع وی در فاز دوم، از ضربه تمام کننده بازی (دایره + مثلث) استفاده کنید.

تروفی Lady Wing Chun

توضیح: جینفنگ را در انتهای مرحله Tower بکشید

تنها کافی است پس از شکسته شدن دفاع وی در فاز دوم، از ضربه تمام کننده بازی (دایره + مثلث) استفاده کنید.

تروفی Furious Fists

توضیح: یانگ را در انتهای مرحله The Sanctuary بکشید

تنها کافی است پس از شکسته شدن دفاع وی در فاز دوم، از ضربه تمام کننده بازی (دایره + مثلث) استفاده کنید.

تروفی Muk Yan Master

توضیح: طلسم چوب را بگیرید

برای کسب پایان دوم بازی، باید در انتهای باس فایت‌ها برخلاف موردهای قبل عمل کنید. درواقع نباید باس‌ها رو بکشید. زمانی‌که در فاز دوم مبارزه، دفاع آن‌ها شکسته شد و دکمه‌های دایره + مثلت را مشاهده کردید، آن‌ها را فشار ندهید و چند ثانیه منتظر بمانید. در ادامه باید مجددا دفاع باس مورد نظر را بشکنید و حال گزینه بخشش را مشاهده می‌کنید. با فشردن دی‌پد سمت چپ، تروفی ذکر شده را برای اولین باس فایت کسب می‌کنید.

تروفی Tiger on Fire

توضیح: طلسم آتش را کسب کنید

زمانی‌که در فاز دوم مبارزه، دفاع آن‌ها شکسته شد و دکمه‌های دایره + مثلت را مشاهده کردید، آن‌ها را فشار ندهید و چند ثانیه منتظر بمانید. در ادامه باید مجددا دفاع باس مورد نظر را بشکنید و حال گزینه بخشش را مشاهده می‌کنید. با فشردن دی‌پد سمت چپ، تروفی ذکر شده را برای دومین باس فایت کسب می‌کنید.

تروفی Source of Flying Daggers

توضیح: طلسم آب را کسب کنید

زمانی‌که در فاز دوم مبارزه، دفاع آن‌ها شکسته شد و دکمه‌های دایره + مثلت را مشاهده کردید، آن‌ها را فشار ندهید و چند ثانیه منتظر بمانید. در ادامه باید مجددا دفاع باس مورد نظر را بشکنید و حال گزینه بخشش را مشاهده می‌کنید. با فشردن دی‌پد سمت چپ، تروفی ذکر شده را برای سومین باس فایت کسب می‌کنید.

تروفی Iron Money

توضیح: طلسم آهن را کسب کنید

زمانی‌که در فاز دوم مبارزه، دفاع آن‌ها شکسته شد و دکمه‌های دایره + مثلت را مشاهده کردید، آن‌ها را فشار ندهید و چند ثانیه منتظر بمانید. در ادامه باید مجددا دفاع باس مورد نظر را بشکنید و حال گزینه بخشش را مشاهده می‌کنید. با فشردن دی‌پد سمت چپ، تروفی ذکر شده را برای چهارمین باس فایت کسب می‌کنید.

تروفی Legendary Talisman of Wuxing

توضیح: طلسم زمین را کسب کرده و Wude را از آن خود کنید

زمانی‌که در فاز دوم مبارزه، دفاع آن‌ها شکسته شد و دکمه‌های دایره + مثلت را مشاهده کردید، آن‌ها را فشار ندهید و چند ثانیه منتظر بمانید. در ادامه باید مجددا دفاع باس مورد نظر را بشکنید و حال گزینه بخشش را مشاهده می‌کنید. با فشردن دی‌پد سمت چپ، حال وارد فاز سوم مبارزه شده و در انتها پس از شکاندن دفاع وی، دایره + مثلث را فشار دهید. خیال‌تان راحت باشد، در این فاز کشته نخواهید شد و در انتها، تروفی مربوط‌به باس آخر را کسب خواهید کرد.

دراین‌میان یک نکته بسیار مهم وجود دارد. زمانی‌ می‌توانید یانگ، آخرین باس فایت بازی را ببخشید و وارد فاز سوم شوید که به همین روش هر چهار باس فایت قبل را بخشیده باشید.

تروفی Scareless

توضیح: بازی را در حالتی تمام کنید که حداقل سن شما ۵۰ سال است

توضیحات تروفی و اچیومنت Prodigal Child را مشاهده کنید

تروفی Prodigal Child

توضیح: بازی را در حالتی تمام کنید که حداقل سن شما ۲۵ سال است

تروفی ذکر شده را می‌توان یکی از چالش‌برانگیزترین تروفی‌های بازی دانست که نیازمند مهارت بالایی است. بااین‌حال سعی کنید از XP خود برای ریست کردن مرگ شمار خود استفاده کنید. این کار باعث می‌شود تا روند رشد سن شما حداقل تاحدی کاهش پیدا کند.

تروفی Detective Story

توضیح: تابلو کارآگاهی مرحله Squats را کامل کنید

در خانه قهرمان داستان، یک تابلو قرار دارد و کاراکتر اصلی همانند یک کارآگاه سرنخ‌ها و اهداف خود را درکنار یکدیگر قرار داده است. حال هر مرحله از سیفو دارای‌آیتم‌های جمع‌آوری مخصوص‌به خود است که این تابلو را کامل می‌کند. با مشاهده ویدیو زیر، محل دقیق تمامی آیتم‌ها را مشاهده می‌کنید.

دانلود ویدیو از آپارات

تروفی Drunken Fighter

توضیح: تابلو کارآگاهی مرحله Club را کامل کنید

توضیحات تروفی Detective Story را مطالعه کنید.

تروفی Martial Artist

توضیح: تابلو کارآگاهی مرحله Museum را کامل کنید

توضیحات تروفی Detective Story را مطالعه کنید.

تروفی Knowledge Greed

توضیح: تابلو کارآگاهی مرحله Towerرا کامل کنید

توضیحات تروفی Detective Story را مطالعه کنید.

تروفی Healing Memory

توضیح: تابلو کارآگاهی مرحله Sanctuary را کامل کنید

توضیحات تروفی Detective Story را مطالعه کنید.

تروفی Stuntmaster

توضیح: بالا رفتن و عبور از المان‌های محیطی به شما اجازه می‌دهد تا جریان مبارزه را به‌دست بگیرید

در محیط‌های بازی مواردی مثل مبل، میز و موارد مشابه قرار داده شکه می‌توانید از روی آن‌ها عبور کنید.

تروفی Dance of the Praying Mantis

توضیح: پرتاب کردن دشمنان به اطراف، به شما اجازه می‌دهد تا گروه بزرگی از دشمنان را به خوبی از بین ببرید

تنها کافی است بلافاصله پس از پری کردن یکی از دشمنان با دکمه L1، دکمه‌های مربع + ضربدر را همزمان فشار دهید تا شخص مورد نظر به سمت دیگری از محیط پرتاب شود.

تروفی Street Fighting

توضیح: هرچیزی می‌تواند در نقش سلاح شما ظاهر شود. از محیط و المان‌های داخل آن به‌عنوان یک مزیت استفاده کنید

برای کسب این تروفی، ابتدا باید از درخت مهارت‌ها Environment Mastery را خریداری کرده و از آن استفاده کنید. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد با قرار گیری کنار اشياء مختلف و فشردن دکمه R1، آن‌ها را به سمت دشمنان پرتاب کنید. دراین‌میان اشاره کنم که این تروفی و تروفی قبل را در بخش تمرینی بازی دراختیار شما قرار نخواهند گرفت.

تروفی Life is Your Teacher

توضیح: اولین مهارت خود را آزاد کنید

برای کسب این تروفی نیازی نیست که یک مهارت را درحالتی خریداری کنید که به‌صورت دائم آزاد شود. تنها کافی است یکی از آن‌ها برای اولین‌بار خریداری کنید. بازیکنان با کشتن دشمنان بازی XP کسب خواهند کرد و از آن برای خرید مهارت‌ها استفاده می‌کنید.

تروفی State of Constant Learning

توضیح: یکی از مهارت‌های بازی را درحالت دائم خریداری کنید

مهارت‌های سیفو به‌گونه‌ای طراحی شده که اگر آن‌ها را تنها یک بار خریداری کنید و Game Over شوید یا بخواهید یک مرحله را از اول بازی کنید، از بین خواهند رفت. این در حالی است که پس از خریداری کردن یک مهارت می‌توانید برای چند بار دیگر آن را خریداری کرده و به‌صورت دائم، آن را آزاد کنید.

تروفی Qi Gong: Mind

توضیح: برای اولین‌بار، بالاترین ارتقا برپایه XP را از شراین کسب کنید

برای کسب این تروفی تنها کافی است پس از رسیدن به یکی از شراین‌های بازی که ازطریق آن می‌توانید ارتقاهایی را بر پایه سن، Score و XP خریداری کنید، ارتقای ریست کردن مرگ شمار را با پرداخت ۱۰۰۰ امتیاز کسب کنید. مرگ شمار بالاترین ارتقا برپایه XP را به خود اختصاص داده است.

تروفی Qi Gong: Breath

توضیح: برای‌اولین‌بار، بالاترین ارتقا برپایه Score را از شراین کسب کنید

Parry Impact بالاترین ارتقا برپایه Score است که در هرمرحله، Score متفاوتی را به‌خود اختصاص داده است. در جریان مرحله اول و پنجم، بازیکنان با پرداخت چهار هزار Score می‌توانند Parry Impact را کسب کنند. این در حالی است که در مراحل دوم و چهارم با پرداخت پنج هزار Score و در مرحله سوم هم با پرداخت هشت هزار Score به‌دست می‌آید.

تروفی Qi Gong: Essence

توضیح: برای اولین‌بار، بالاترین ارتقا برپایه سن را از شراین بازی خریداری کنید

در دسته سن، بالاترین یا به عبارتی با ارزش‌ترین ارتقا، Weapon Durability است که برای خرید آن سن شما باید حداکثر ۲۵ سال باشد. ازاین‌رو تا قبل از رسیدن به سن ۲۵ سالگی، این ارتقا را از یکی از شراین‌های بازی خریداری کنید.

تروفی The 36th Chamber of Kung-Fu

توضیح: ازطریق دست خالی، سلاح، ایستاده، روبه‌روی دیوار، لبه پرتگاه یا زمین حداقل یک بار روی دشمنان ضربه تمام کننده اعمال کنید

برای کسب این تروفی و اچیومنت بازیکنان باید به یکی از روش‌های ذکر شده، دشمنان را با ضربه تمام کننده (دایره+مثلث) از بین ببرند. البته که دراین‌میان شرایط مختلفی هم به‌وجود می‌آیند و درمجموع، باید ۲۲ ضربه تمام کننده در شرایط مختلف را اعمال کنید که در زیر موارد خواسته شده را مشاهده خواهید کرد.

  • مورد اول: با دستان خالی – ضربه تمام کننده را در حالی با دستان خالی اعمال کنید که دشمن شماده ایستاده است، نزدیک دیوار قرار دارد، روی زمین افتاده یا نزدیک یک پرتگاه قرار دارد (می‌تواند یک میز شکسته یا دیوار نصف شده باشد). در مجموع به چهار ضربه تمام کننده در این بخش نیاز دارید.
  • مورد دوم: تمامی موارد بالا را در حالی انجام دهید که چوب بیسبال، سلاح بلند (مثل چوب‌های بلند و جارو) و سلاح‌های تیز (مثل کاتانا و Machete) در دست دارید. در مجموع به ۱۲ ضربه تمام کننده در این مورد نیاز دارید.
  • مورد سوم: برای دشمنان چاق و درشت هیکل بازی، ضربه تمام کننده را در حالی اعمال کنید که ایستاده‌اند، روی زمین افتاده‌اند، چوب بیسبال در دست دارید، سلاح بلند (مثل چوب‌های بلند و جارو) در دست دارید و سلاح‌های تیز (مثل کاتانا و Machete) در دست دارید. برای سلاح‌هایی که باعث کشته شدن شما می‌شوند، ضربه تمام کننده را باید به نحوی اعمال کنید که دشمن ذکر شده ایستاده است. اگر روی زمین افتاده باشد، تمامی انیمیشن‌ها یکسان خواهد بود.
  • مورد چهارم: ضربه تمام کننده را در حال دویدن اعمال کنید. زمانی‌که دایره+مثلث را مشاهده کردید، به‌جای انجام این با دکمه R2 به سمت دشمن مورد نظر دویده و دکمه مثلث را فشار دهید.

تروفی Master of the Phoenix Eye Fist

توضیح: از هریک از ضربات تمرکزی استفاده کنید (بخش تمرینی و معرفی برای کسب تروفی لحاظ نمی‌شود)

در جهان بازی هشت ضربه تمرکزی درنظر گرفته شده و برای اعمال تمامی آن‌ها، نوار تمرکز شما باید در آخرین سطح ممکن قرار داشته باشد. به‌عبارتی آن را ازطریق شراین بازی چهار بار ارتقا دهید. همچنین اشاره کنم که هفت عدد از ضربات تمرکزی را باید از درخت مهارت‌ها خریداری کنید و تنها Snake Eyes، به‌صورت خودکار دراختیار شما قرار داده می‌شود.

تروفی I know Kung-Fu

توضیح: به سطح Score خود را به ۳۰۰۰ برسانید

توضیحات تروفی Ferocity, Speed, Strength, Accuracy را مطالعه کنید

تروفی Ferocity, Speed, Strength, Accuracy

توضیح: سطح Score خود را به پنج هزار برسانید

برای کسب این تروفی، حتما نیازی نیست که در یک دور از نبرد با دشمنان پنج هزار Score را کسب کنید، بلکه در یک مرحله باید به این رقم برسید. دراین‌میان اشاره کنم که با اعمال کومبوهای مختلف و آسیب ندیدن یا کشته نشدن در طول یک نبرد، می‌توانید ضریب افزایش Score خود را بالا ببرید و همین مورد، سبب می‌شود که در طول یک مرحله به رقم پنج هزار برسید.

تروفی Old Child

توضیح: به پیرترین ظاهر خود برسید. آیا هنوز قدرت لازم برای رسیدن به هدف خود را دارید؟

زمانی‌که به سن ۷۸ سالگی برسید، تروفی ذکر شده را کسب خواهید کرد. به مردن‌های پیاپی ادامه دهید تا به سن ذکر شده برسید.

تروفی Sword Stained With Blood

توضیح: ازطریق یک سلاح تیز (مثل کاتانا یا Machete) یکی از دشمنان را با موفقیت وان شات کنید (بخش تمرینی برای کسب این تروفی لحاظ نیست)

وان شات کردن بدین معنا است که شما با یک ضربه حریف را بکشید. ازاین‌رو ابتدا مهارت Charged Backfist را از درخت مهارت‌ها خریداری کنید. حال کمی با دست خالی به دشمن ضربه وارد کنید تا نوار سلامت وی به انتها برسد و سپس یک سلاح تیز مثل موارد ذکر شده را برداشته و با فشاردن و نگه داشتن دکمه مثلث، یک ضربه شارژ شده را اعلام کنید تا حریف کشته شود.

تروفی Lightning Hands

توضیح: در مدت زمان ۱۲ ثانیه سه ضربه تمام کننده را اعمال کنید

بازیکنان با ازبین‌بردن سیستم دفاعی دشمنان و فشردن دایره+مثلث می‌توانند ضربه تمامم کننده اعمال کنند. در جریان مرحله اول بازی، با راهرویی از دشمنان مواجه می‌شوید و می‌توانید به‌راحتی تروفی ذکر شده را کسب کنید.

تروفی Kung-Fu Tussle

توضیح: با یک ضربه، سه دشمن را هدف قرار دهید

برای کسب این تروفی، ابتدا مهارت 360 Swing Focus را خریداری کنید. سپس زمانی‌که گروهی از دشمنان را مشاهده کردید، ازاین مهارت استفاده کنید. البته بهتر است که یک سلاح مثل چوب بلند یا جارو داشته باشید که در مرحله پنجم و دقیقا قبل از رسیدن به باس فایت آخر، این شرایط برای شما فراهم می‌شود.

تروفی Path of the Prospect

توضیح: حرکت افسانه‌ای Calbot را آزاد کنید

در جریان مرحله سوم (The Museum) و زمانی‌که به طبقه چهارم می‌رسید، مسیر سمت راست را ادامه داده تا به درهای مشکی برسید. آن‌ها را باز کرده و به طبقه سوم بروید. مجددا مسیر سمت راست را ادامه دهید تا به یک بانو مو آبی برسید که به یک ماسک نگاه می‌کند. او را شکست داده و ماسک را بردارید تا یک Focus Attack جدید برای‌ شما آزاد شده و تروفی ذکر شده را هم کسب کنید.

تروفی Rumble in the Hanger

توضیح: در مرحله Squats، بخش هنگر را پس از اینکه توسط گروه اصلی دشمنان مشاهده شدید، در کمتر از ۱ دقیقه و ۲۰ ثانیه پاکسازی کنید

در راستای رسیدن به باس فایت مرحله اول، به بخش هنگر می‌رسید و موردی نیست که آن را از دست دهید. نکته‌ای که وجود دارد، این است که ابتدا باید چهار دشمن ابتدایی را باید به‌صورت مخفیانه از بین ببرید، به‌عبارتی زنگ خطر شنیده نشود. دراین‌میان اشاره کنم که منظور از هنگر، درواقع انبار بزرگی است که در بخش انتهایی مرحله اول، وارد آن می‌شوید. ابتدا چهار دشمن را مشاهده می‌کنید که پس از نابودی آن‌ها، یک گروه دیگر از دشمنان (۶ نفر) به شما حمله‌ور می‌شوند. ازطرفی یادتان باشد که از راه میان‌بر مرحله اول برای رسیدن به این انبار بزرگ استفاده نکنید. حتما باید مسیر اصلی را طی کنید.

تروفی The Pit Protector

توضیح: در بخش حفره نبرد مرحله کلاب، دشمن چاق و درشت اندام را قبل از نابودی سایر دشمنان از بین ببرید

درجریان آخرین قسمت از مرحله کلاب و قبل از رویارویی با رزمی‌کارها، به داخل یک میدان نبرد می‌پرید. جایی‌که دشمنان درحال نبرد با یکدیگر هستند و سه دشمن دیگر هم از بالا، به آن‌ها نگاه می‌کنند. دراینجا باید دشمن درشت اندام را قبل از نابودی سایرین، از بین ببرید.

تروفی Be Like Water my Friend

توضیح: در مرحله موزه، یکی از دشمنان را از یک طبقه بالاتر به داخل آب‌نما پرتاب کنید

زمانی‌که وارد مرحله موزه شدید، به طبقه دوم بروید دراینجا دشمنانی را می‌بینید که در محیط بیرونی به شما حمله می‌کنند. حال به‌گونه‌ای روی هدف مدنظر خود ضربه تمام کننده اعمال کنید که از طبقه بالا به پایین پرتاب شود.

تروفی Take Damage to Save Time

توضیح: در قسمت غار مرحله Tower، از یک بلندی به پایین بپرید تا سریع‌تر به پایین غار برسید

در بخش انتهایی مرحله چهارم، به یک غار می‌رسید. حال دو مسیر را مشاهده می‌کنید. حال از پله‌های سمت چپ پایین بروید. به‌جای رفتن از مسیر اصلی (سمت چپ) راه دوم را انتخاب کنید. مسیر دوم به‌گونه‌ای است که باید از ازتفاع به پایین بپرید (راه سمت راست). اشاره کنم که مکان‌های دیگری در غار وجود دارد که ازطریق آن‌ها می‌توانید تروفی ذکر شده را کسب کنید و مسیر ذکر شده، صرفا یکی از آن‌ها است.

تروفی Warriors from the Mountain

توضیح: در مرحله قبرستان، یکی از دشمنان را به سمت کوه پرتاب کنید

قبل ازاینکه به‌سراغ آخرین باس فایت بازی بروید، باید با چند عدد از دشمنان مبارزه کنید. بهترین فرصت برای کسب تروفی، در همین نقطه است که باید یکی از دشمنان را از بالا به پایین پرتاب کنید.

تروفی Come Snap With Me

توضیح: به حالت عکاسی بازی فرصت دهید

تنها کافی است یک بار از حالت عکاسی بازی سیفو استفاده کنید.


منبع Powerpyx
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده