// شنبه, ۲۴ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۰۱

گوشی های گیمینگ ارزان قیمت | از هواوی تا شیائومی و سامسونگ

امروزه برای داشتن گوشی های گیمینگ لازم نیست جیب خود را خالی کنید، در این مقاله گوشی‌هایی را معرفی می‌کنیم که قابلیت گیمینگ خوبی دارند و می‌توانند بیشتر بازی‌ها و نرم‌افزار‌ها روی سیستم‌عامل اندروید را اجرا کنند.

با افزایش مدل گوشی‌های در بازار جهان و ایران پیدا کردن یک گوشی کاربردی و مفید برای کاربری روزانه و تجربه‌ بازی‌های روز اندروید به امری مشکل تبدیل شده است. به همین دلیل بعد از مقاله بهترین گوشی‌ های گیمینگ در این مقاله به سراغ گوشی‌هایی اقتصادی رفته‌ایم که در قبال مبلغی که در ازای آن پرداخت می‌کنید بهترین عملکرد را به‌ویژه در بازی‌های موبایل ارائه می‌دهند. توجه داشته باشید که قیمت گوشی‌ های اعلام شده براساس زمان نگارش مقاله است، در نتیجه درصورتی که شاهد تغییر تعرفه‌های گمرک یا افزایش و کاهش قیمت دلار باشیم، قیمت اعلامی تغییر می‌‌کند.

در ادامه با زومجی همراه باشید تا نگاهی به بهترین گوشی گیمینگ ارزان بیندازیم که می‌توانید در آن‌ها بازی‌های مختلف را تجربه کنید و در عین حال تجربه‌ای لذت بخش را با متناسب با هزینه پرداخت شده در رنج قیمتی بازار داشته باشید.


گوشی های گیمینگ ارزان هواوی

آنر 9 ایکس پرو

آنر ایکس 9 پرو

HONOR 9X PRO

قطعا بزرگ‌ترین چالش برای علاقمندان به گوشی آنر ایکس 9 پرو نداشتن دسترسی به سرویس‌های گوگل است، اگر حاضر باشید از این موضوع عبور کنید آنر ایکس 9 پرو ارزش خرید بالایی دارد.

گوشی آنر ایکس 9 پرو با ظاهر متفاوت خیلی‌ها را خیره می‌کند. آنر در این گوشی طراحی گرادینت به‌کار برده که باعث نمایان شدن طرح X در بدنه پشتی گوشی در واکنش به تابش نور می‌شود. نمایشگر ۶.۵۹ اینچی آنر ایکس 9 پرو یکپارچه است و از پنل LCD استفاده می‌کند، آنر برای یکپارچه شدن نمایشگر دوربین سلفی را در قسمت بالایی و درون گوشی قرار داده است که هنگام استفاده نمایان می‌شود.

آنر گوشی ایکس 9 پرو را به تراشه کرین ۸۱۰ مجهز کرده است و به‌این ترتیب مشکل اصلی ایکس 9 را که از تراشه قدیمی کرین ۷۱۰ استفاده می‌کرد، حل کرده است. آنر ایکس 9 پرو باتری نسبتا خوبی دارد که شارژدهی مناسبی نیز می‌دهد اما مشکل این باتری نداشتن پشتیبانی برای شارژ با توان بیش از ۱۰ وات است به‌همین دلیل در مقایسه با رقبا برای شارژ کامل باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی، ایکس ۹ پرو به زمان بیشتری نیاز دارید.


نوا 7 آی هواوی

هواوی نوا 7 آی

HUAWEI NOVA 7I

هواوی برای مقابله با تحریم‌های ایالات متحده، سرویس HMS را جایگزین سرویس گوگل کرد و به‌جای پلی‌استور از اپ‌گالری هواوی استفاده می‌کند. اگر برنامه یا بازی مد نظرتان در اپ‌گالری وجود نداشت باید از راهکار‌های دیگر مانند کافه‌بازار یا APKPure استفاده کنید که کار به‌روزرسانی بازی‌های نصب شده را کمی مشکل می‌کند.

اما از نرم‌افزار که بگذریم، نوا ۷ آی با نام دیگر پی40 لایت، ارزان‌ترین مدل از خانواده P40 به‌شمار می‌رود. نمایشگر این گوشی از هم‌رده‌های خود یک مقدار جا مانده و پنل آن از نوع LCD است. اما باتوجه‌به ابعاد ۶.۴ اینچ و وضوح FHD+، تصاویر تولید شده طبق ارزیابی‌ها مناسب بودند. درکنار فریم پلاستیکی گوشی دکمه‌های صدا و پاور دیده می‌شود، دکمه پاور کار حسگر اثر انگشت را نیز بر عهده دارد.

هواوی در نوا ۷ آی از تراشه کرین ۸۱۰ که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد استفاده می‌کند. تراشه کرین ۸۱۰ نسبتا عملکرد مشابه تراشه اسنپ دراگون 765G دارد و در بعض مواقع از 765G پیشی می‌گیرد. باتری نوا ۷ آی ظرفیت ۴۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارد. شارژدهی این باتری بسیار خوب است اما مهم‌تر از آن وجود قابلیت شارژ سریع به کمک شارژر ۴۰ واتی هواوی است که می‌تواند در زمانی نزدیک به ۳۰ دقیقه ۷۰ درصد باتری را شارژ کند.

گوشی نوا ۷ آی با رم ۶ و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی در رنگ‌های مشکی، سبز و صورتی-آبی در بازه قیمتی ۵.۵ الی ۶ میلیون تومان موجود است.


موتورولا موتو جی 5G

موتورولا موتو جی 5G

MOTOROLA MOTO G 5G

موتو جی 5G پنج ماه بعد از عرضه برادر بزرگتر و قویتر خود یعنی موتو جی ۵جی پلاس منتشر شد. این گوشی با حذف بعضی از امکانات مدل پلاس قیمت نسبتا کمتری دارد ولی در ظاهر این دو گوشی تشابه زیادی با یکدیگر دارند.

نمایشگر ۶.۷ اینچی موتو جی 5G از نوع پنل LCD است که وضوح FHD+ ارائه می‌دهد. نمایشگر موتو جی 5G تعریفی ندارد، رنگ‌ها دقیق نیستند و در اطراف دوربین سلفی مخصوصا زمانی‌که زمینه نمایشگر رنگ روشنی باشد، هاله دیده می‌شود. در این گوشی تنها یک اسپیکر به‌کار رفته و بلندی زیادی در مقایسه با رقبا ندارد.

موتو جی ۵جی باتوجه‌به ساختار پلاستیکی با وزن ۲۱۲ گرم نسبتا گوشی سنگینی است و دلیل آن نمایشگر بزرگ و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی هستند. باتری موتو جی 5G با وجود ظرفیت یکسان با مدل پلاس شارژدهی بهتری دارد اما در زمینه سرعت شارژ هر دو گوشی نیازمند مدت زمان زیادی هستند.

موتو جی ۵جی در انجام کار‌های روزمره و اجرای بازی‌ها با تنظیمات متوسط گرافیکی عملکرد بسیار خوبی دارد و این ارزیابی را مدیون تراشه اسنپ دراگون 750G است. این گوشی میان‌رده را می‌توانید در دو نسخه ۶۴ گیگابایتی با حافظه رم ۴ گیگابایت و ۱۲۸ گیگابایتی با حافظه رم ۶ گیگابایت با قیمتی نزدیک به ۶ میلیون تومان خریداری کنید.


موتورولا موتو جی 5G پلاس

موتو جی 5G پلاس

MOTOROLA MOTO G 5G PLUS

مدل پلاس موتو جی 5G چیزی در حدود ۲ میلیون تومان گران‌تر از مدل معمولی این گوشی است. صفحه نمایشگر پلاس از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند و میزان روشنایی بیشتری نسبت به موتو جی ۵جی دارد، این دو عامل باعث شارژدهی کمتر باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی در مقایسه با موتو جی 5G شده‌اند. گوشی موتو جی 5G پلاس از اسنپ دراگون ۷۶۵ قدرت می‌گیرد. در مقایسه با اسنپ دراگون 765G یک پله سقوط کرده ولی اختلاف اصلی این دو تراشه در پردازش‌های CPU دیده می‌شود و در تجربه گیمینگ تغییری احساس نخواهید کرد.

گوشی‌های موتورولا برای بهبود تجربه گیمینگ از سرویس موتو گیم تایم (Moto Gametime) استفاده می‌کنند که به‌لطف این سرویس می‌توانید اعلان‌های خود را در هنگام بازی خاموش کنید همچنین به کاربران امکان ضبط بازی را می‌دهد.

گوشی موتورولا موتو جی 5G پلاس در سه نسخه ۶۴ گیگابایتی با حافظه رم ۴ گیگابایت، ۱۲۸ گیگابایتی با حافظه رم ۶ گیگابایت و ۲۵۶ گیگابایتی با حافظه رم ۸ گیگابایت عرضه شده است، اگر حافظه داخلی کافی نبود می‌توانید با صرف‌نظر از سیم‌کارت دوم با استفاده از MicroSD حافظه گوشی را افزایش دهید.


گوشی‌ های گیمینگ ارزان شیائومی

شیائومی پوکو ام3

شیائومی پوکو ام 3

XIAOMI POCO M3

هرگاه سخن از قیمت گوشی شیائومی به میان می‌آید کمتر رقیبی در بازار برای آن یافت می‌شود. با قیمت نزدیک به ۴ تومان نمی‌توان انتظار کیفیت ساخت بالایی از یک گوشی هوشمند داشت. پوکو این موضوع را پذیرفته و بدنه پلاستیکی خود را پنهان نکرده و درکنار بریدگی شیشه‌ای در پشت گوشی ظاهر متفاوتی به ام۳ داده است.

نمایشگر پوکو ام۳ با ابعاد ۶.۵۳ اینچ پنل LCD دارد و رزولوشن آن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل است. چیزی که پوکو ام۳ را جالب کرده درکنار جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، وجود دو اسپیکر استریو در پایین و بالای گوشی است. پوکو ام3 از اسنپ دراگون ۶۶۲ استفاده می‌کند. در کار با این تراشه برای به‌دست آوردن نرخ فریم خوب و یک پارچه لازم است که بازی‌ها را در تنظیمات گرافیکی Low قرار دهید.

باتری عظیم ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی شارژدهی بسیار خوبی دارد اما همان قدر که دیر مصرف می‌شود برای پر کردن آن نیز به زمان زیادی تقریبا ۳ ساعت نیاز دارید. پوکو ام۳ در دو نسخه ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی به‌فروش می‌رسد و حافظه رم ۴ یا ۶ را در نسخه دلخواه خود می‌توانید انتخاب کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از جایگاه اختصاصی MicroSD حافظه گوشی را افزایش دهید.


شیائومی پوکو ایکس3

شیائومی پوکو ایکس 3

XIAOMI POCO X3 PRO

اگر قصد خرید یک گوشی با صفحه‌نمایش بزرگ و محیط کاربری روان دارید که از تراشه خوبی نیز استفاده کند و از همه مهم‌تر نمی‌خواهید هزینه زیادی بابت گوشی هوشمند پرداخت کنید، پوکو ایکس۳ انتخاب مناسبی خواهد بود.

پوکو ایکس۳ از نمایشگر ۶.۶۷ اینچی با پنل LCD استفاده می‌کند و وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسلی دارد. نکته قوت نمایشگر پوکو ایکس۳ در نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی این گوشی است که در این بازه قیمتی عالی ارزیابی می‌شود. تراشه میان‌رده اسنپ دراگون 732G قدرت لازم برای اجرای بازی های اندروید را دارد اما از توان ۱۲۰ هرتزی نمایشگر به‌طور کامل نمی‌تواند در اجرای بازی‌های سنگین استفاده کند به‌همین دلیل انتظار نرخ‌فریم بالای ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه نداشته باشید. پوکو X3 در زمینه شارژدهی نیز به‌لطف باتری ۵۱۶۰ میلی‌آمپرساعتی عملکرد خوبی دارد و با شارژر ۳۳ واتی شیائومی، در ۸۰ دقیقه باتری را کامل می‌توانید شارژ کنید.

پوکو ایکس ۳ در دو نسخه با حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی عرضه شده است، در نسخه ۱۲۸ گیگابایتی پوکو ایکس۳ می‌توانید بین حافظه رم ۶ یا ۸ یکی را انتخاب کنید اما در نسخه ۶۴ گیگابایتی این گوشی تنها حافظه رم ۶ گیگابایت موجود است. اگر قصد استفاده از سیم‌کارت دوم را ندارید می‌توانید از MicroSD برای افزایش حافظه گوشی استفاده کنید.


شیائومی می 10 لایت

شیائومی می 10 لایت

XIAOMI MI 10 LITE 5G

گوشی می ۱۰ لایت مانند گوشی‌های جدید شیائومی طراحی مدرنی دارد. می ۱۰ لایت گوشی خوش‌دست و سبکی به شمار می‌رود. تنها کمبود نمایشگر ۶.۵۷ اینچی می ۱۰ لایت در مقایسه با دیگر گوشی‌های سال ۲۰۲۰ نرخ نوسازی استاندارد ۶۰ هرتز است اما پنل امولد و وضوح FHD+ با برچسب قیمت ۷ میلیون تومان خیلی دلنشین است. می ۱۰ لایت برای روشن کردن این نمایشگر جذاب از باتری ۴۱۶۰ میلی‌آمپرساعتی انرژی می‌گیرد که در کل شارژدهی و زمان شارژ این باتری خوب ارزیابی شده است.

شیائومی در سخت‌افزار می ۱۰ لایت از تراشه اسنپ دراگون ۷۶۵جی استفاده کرده است. این تراشه تمام انتظارات کاربران چه در انجام کار‌های روزمره و چی اجرای بازی‌های سنگین برآورده می‌کند. می ۱۰ لایت را می‌توانید در سه نسخه خریداری کنید که در نسخه ۶۴ گیگابایتی و ۱۲۸ گیگابایتی با ۶ گیگابایت حافظه رم و در نسخه ۲۵۶ گیگابایتی ۸ گیگابایت رم وجود دارد اما دقت داشته باشید که می ۱۰ لایت درگاه حافظه خارجی ندارد به همین دلیل پیشنهاد می‌شود بیشتر نظرتان سمت نسخه‌های ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی این گوشی باشد.

اگر قصد خرید گوشی‌ای را دارید که درکنار بازی و کار‌های روزمره دوربین خوبی داشته باشد و از شبکه ۵جی نیز پشتیبانی کند می ۱۰ لایت در بین گوشی‌های میان‌رده یکی از بهترین گزینه‌ها به‌شمار می‌رود.


شیائومی ردمی نوت 10 پرو مکس

شیائومی ردمی نوت 10 پرو مکس

XIAOMI REDMI NOTE 10 PRO MAX

شیائومی حد و مرز برای گوشی‌های میان‌رده را از بین برده است و با گوشی‌هایی مانند ردمی نوت ۱۰ پرو مکس ثابت می‌کند که با قیمت بسیار مناسب می‌توان تجربه‌ای نزدیک به گوشی‌های پرچم‌دار داشت. نمایشگر ۶.۶۷ اینچی با پنل سوپر امولد و وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسلی که ۱۲۰ هرتز نرخ نوسازی داشته باشد تنها در گوشی‌های پرچم‌دار دیده می‌شود اما شیائومی این نمایشگر را با نرخ نمونه گیری لمسی ۲۴۰ هرتز در اختیار نوت ۱۰ پرو مکس گذاشته تا کاربران یکی از روان‌ترین تجربه در محیط کاربری را در کار با این گوشی اقتصادی داشته باشند.

تراشه این گوشی اسنپ دراگون 732G است که با می ۱۱ لایت یکسان بوده و می‌توانید شاهد عملکرد مشابهی بین دو گوشی باشید. نوت ۱۱ پرو مکس در دو نسخه با حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت به‌فروش می‌رسد، نسخه ۱۲۸ گیگابایتی این گوشی با حافظه رم ۶ یا ۸ گیگابایت همراه است ولی در نسخه ۶۴ گیگابایتی فقط حق انتخاب رم ۶ گیگابایت را دارید. تمام نسخه‌های نوت ۱۰ پرو مکس از حافظه MicroSD پشتیبانی می‌کنند. از شبکه 5G هم خبری نیست اما کاربران ایرانی دستکم تا چند سال آینده لازم نیست نگران این موضوع باشند.

باتری ۵۰۲۰ میلی‌آمپرساعتی درحالی‌که با نسل گذشته یکسان است اما شارژدهی کمتری دارد و علت آن را می‌توان به نمایشگر ۱۲۰ هرتزی این نسل ربط داد که نکته مثبتی به شمار می‌رود.


نمای پشت گوشی شیائومی می11

شیائومی می 11 لایت

XIAOMI MI 11 LITE

مانند می 10 تی گوشی می 11 لایت نیز نسخه ضعیف‌تر یک گوشی رده‌بالا است که برچسب اقتصادی به آن زده شده، اما برخلاف می 10 تی این گوشی هوشمند با ضخامت ۶.۸ میلی متری و وزن ۱۵۷ گرم بسیار خوش‌دست و سبک است. شیائومی در ساخت می 11 لایت از شیشه استفاده کرده که در سه مدل رنگ مشکی، صورتی و آبی عرضه شده است. می 11 لایت در بین گوشی‌های اقتصادی یکی از بهترین نمایشگر را دارد، پنل سوپر امولد با وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، پشتیبانی از HDR10 و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی دلایل این ادعا هستند.

می 11 لایت برای انجام کار‌های پردازش از تراشه میان‌رده اسنپ دراگون 732G نسخه بهبود یافته 730G قدرت می‌گیرد و ۱۵ درصد عملکرد بهتری نسبت به 730G دارد. تراشه 732G در اجرای حتی سنگین‌ترین بازی‌ها هیچ مشکلی ندارد و در بازی محبوب کال آو دیوتی موبایل با تنظیمات گرافیکی High درحالی‌که نرخ فریم روی حالت Max قرار داشت توانست نرخ فریم ۶۰ فریم درثانیه ارائه دهد.

باتری این گوشی با ظرفیت ۴۲۵۰ میلی‌آمپرساعتی از نوع لیتیوم-پلیمر است اما با وجود حجم به ظاهر کم این باتری می‌تواند به مدت ۱۶ ساعت و ۴۰ دقیقه به‌طور یکنواخت ویدئو پخش کند. شیائومی همچنین همراه‌با گوشی شارژر ۳۳ واتی در جعبه قرار داده که به‌لطف آن می‌توانید گوشی را در مدت یک ساعت کامل شارژ کنید.

نسخه ۱۲۸ گیگابایت با حافظه رم ۸ گیگابایتی می ۱۱ لایت را می‌توانید با حدود ۸ میلیون تومان خریداری کنید. اگر اتصال به شبکه ۵جی برایتان مهم است مدل 5G این گوشی نیز همزمان عرضه شده است که پردازنده اسنپ دراگون 780G در آن به‌کار رفته ولی نزدیک به ۲ میلیون تومان از مدل ساده می ۱۱ لایت گران‌تر است.


شیائومی می 10T

شیائومی می 10T

XIAOMI MI 10T 5G

شیائومی این عضو جدید خانواده می را در ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۰ یعنی ۱۰ ماه بعد از گوشی می 10 معرفی کرد و اکثر امکانات می ۱۰ را با قیمتی بسیار قابل پسند روانه بازار کرد. شیائومی توانست با انتخاب‌های مناسب در حذف بعضی از امکانات می ۱۰ گوشی می ۱۰تی را با قدرتی مشابه به گوشی‌های پرچم‌دار با قیمت نزدیک به ۹ میلیون تومان عرضه کند.

قویترین نقطه فروش می ۱۰تی تراشه پرچم‌دار آن یعنی اسنپ دراگون ۸۶۵ است که در نوع خود بیسابقه بوده و همان‌طور‌که از آن انتظار می‌رود به گوشی می ۱۰تی توان فوقالعاده‌ای می‌دهد. اگر بخواهیم باز هم از پرچم‌دار اقتصادی شیائومی تعریف کنیم، می‌توانیم به نمایشگر ۱۴۴ هرتزی آن اشاره کنیم که با بهرمند شدن از حالت Adaptive sync و به کمک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی شارژدهی بسیار خوبی ارائه می‌کند. همان‌طورکه از این تراشه انتظار می‌رود در بازی‌ها نیز عملکرد بسیار خوبی را شاهد بودیم. در بازی‌های آسفالت ۹ و کال آو دیوتی با بالاترین حالت گرافیکی می ۱۰تی توانست حداقل نرخ فریم ۶۰ فریم در ثانیه را ثبت کند.

گوشی می ۱۰تی در دو نسخه ۶ و ۸ گیگابایت رم به فروش می‌رسد اما از در گاه MicroSD خبری نیست و باید به ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی قانع باشید.


پوکو اف 3

پوکو اف 3

XIAOMI POCO F3

قطعا اصطلاح فوق‌العاده یا عالی به خیلی از گوشی‌ها نسبت داده شده اما پوکو اف۳ واقعاً برازنده عنوان فوق‌العاده است. پوکو اف3 به‌لطف تراشه اسنپ دراگون ۸۷۰ و پردازنده گرافیکی Adreno 650 سنگین‌ترین بازی‌های موجود در اندروید را می‌تواند با بالاترین تنظیمات گرافیکی بدون هیچ زحمتی اجرا کند البته در نظر داشته باشید این توانایی با چیزی نزدیک به یک چهارم قیمت گوشی‌های پرچم‌دار که همین قدرت را ارئه می‌دهند امکان‌پذیر است.

پوکو اف۳ تنها در زمینه پردازش متمایز نیست. هرچه از نمایشگر ۶.۶۷ اینچی این گوشی بگویم کم است، گوریلا گلس ۵، پنل امولد با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و پشتیبانی از HDR10+ دلیل خوبی برای محبوبیت این گوشی هستند. ظرفیت باتری پوکو اف۳ ۴۵۲۰ میلی‌آمپرساعتی است و با شارژر ۳۳ واتی موجود در جعبه ظرفیت باتری را می‌توان در کمتر از یک ساعت پر کرد.

پوکو اف۳ را می‌توان در دو نسخه ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت به ترتیب با حافظه رم ۶ و ۸ گیگابایتی خریداری کرد. اف۳ از حافظه خارجی پشتیبانی نمی‌کند اما حافظه ۲۵۶ گیگابایت مقدار معقولی به‌شمار می‌رود که این نسخه اف۳ چیزی حدود ۹ میلیون تومان قیمت دارد.



گوشی های گیمینگ ارزان سامسونگسامسونگ M51

سامسونگ گلکسی M51

SAMSUNG GALAXY M51

اگر باتری گوشی برایتان مهم است و از گوشی خود انتظار دارید که مدت زمان طولانی شما را یاری کند پس ام51 با باتری عظیم‌الجثه ۷۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی نظر شما را جلب خواهد کرد. اما فکر نکنید که باتری ام51 تنها نقطه قوت این گوشی میان‌رده است. نمایشگر ۶.۷ اینچی با پنل سوپر امولد، وضوح ۱۰۸۰ پیکسلی، رنگ پردازی عالی و مشکی‌های عمیق امکانات خوبی برای یک گوشی میان‌رده محسوب می‌شوند. تنها کمبود نمایشگر ام51 در نرخ‌ نوسازی ۶۰ هرتزی آن دیده می‌شود.

سامسونگ کار پردازش ام51 را به اسنپ دراگون 730G سپرده که نسخه بهبود یافته 730 است و در مقایسه با گوشی ای52 نسبتا ضعیف‌تر عمل می‌کند اما در کل برای انجام کار‌های روزمره و اجرای بازی‌ها با تنظیمات متوسط عملکرد خوبی دارد.

گوشی ام51 در دو نسخه با رم ۶ و ۸ گیگابایت به فروش می‌رسد، حافظه داخلی این گوشی در هر دو نسخه ۱۲۸ گیگابایت است که سامسونگ در گاه اختصاصی برای حافظه MicroSD نیز در نظر گرفته است. برای مشاهده قیمت گوشی سامسونگ M51 از لینک زیر استفاده کنید.


سامسونگ A52

سامسونگ گلکسی A52

SAMSUNG GALAXY A52 5G

گوشی‌های سری ای با تنوع زیاد در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی کسب کرده‌اند. البته که محبوبیت این سری خیلی هم غیر قابل پیشبینی نبود چرا که با قیمت‌های مناسب عملکرد خیلی خوبی را ارائه می‌دهند. اما گوشی ای۵۲ توان این را دارد تا در بین گوشی‌های سری ای بیشترین طرفدار را به‌دست بیاورد.

طراحی جدید و کیفیت بالای ساخت به ای۵۲ ظاهری ممتاز داده است. ای۵۲ یکی از بهترین نمایشگر‌ها میان گوشی‌های میان‌رده دارد و دلیل آن پنل امولد با نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی است اما این نرخ فریم مانند یک شمشیر دو لبه عمل می‌کند چراکه ای۵۲ حالت Adaptive sync ندارد و اگر گوشی را در حالت ۹۰ هرتز قرار دهید باعث کم شدن مدت شارژ دهی باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی این گوشی می‌شود.

گوشی ای۵۲ در زمینه تراشه از اسنپ دراگون ۷۲۰جی قدرت می‌گیرد و در دو مدل با رم ۶ و ۸ گیگابایت قابل خرید است. هنگام تست توان اسنپ دراگون ۷۲۰جی در اجرای بازی این تراشه توانست در دو بازی محبوب پابجی موبایل و کال آو دیوتی موبایل درحالی که تنظیمات گرافیکی روی حالت High قرار داشت نرخ فریم بالای ۳۰ فریم بر ثانیه به‌دست بیاورند.

مدل ۵جی ای۵۲ از اسنپ دراگون ۷۵۰جی استفاده می‌کند و نمایشگر آن ۱۲۰ هرتزی است، ولی به مراتب قیمت بالاتری دارد.


سامسونگ A42 مدل 5G

سامسونگ گلکسی A42 مدل 5G

SAMSUNG GALAXY A42 5G

در زومیت بخوانید:

سری A گوشی‌های سامسونگ عموما گوشی‌های میان‌رده هستند و نسل جدید سری ای نیز از این مسئله سوا نیست. گوشی ای۴۲ یکی از ارزان ترین گوشی‌های موجود به شبکه ۵جی است که در حال حاضر در بازار به‌فروش می‌رسد.

سامسونگ در بدنه پلاستیکی ای۴۲ از طراحی متفاوتی استفاده کرده که به این گوشی ظاهری خاص داده است. افزایش ظرفیت باتری ای۴۲ از ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی به ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی باعث شده تا در مقایسه با نسل قبل ابعاد بزرگتر و وزن بیشتری داشته باشد.

هدف اصلی سامسونگ از عرضه گوشی ای۴۲ حفظ تعادل بین قیمت و عملکرد بوده تا با قیمتی مناسب محصولی روانه بازار کنند که از سخفت‌افزار خوبی بهرمند باشد. به‌لطف همین موضوع ای۴۲ با قیمت ۹.۵ میلیون تومان محیط کاربری روان و دسترسی بهتر به شبکه‌های اینترنتی را برای کاربران فراهم می‌کند.

سامسونگ برای حقیقت دادن به هدف خود به ناچار در قسمت‌هایی از گوشی صرفه‌جویی کرده است. درحالی‌که نمایشگر ۶.۶ اینچی A42 از پنل امولد استفاده می‌کند اما رزولوشن آن به ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل اتکا کرده که در بازار امروز اکثر گوشی‌ها وضوح حداقل FHD+ را ارائه می‌دهند.

وظیفه پردازش‌های گوشی ای۴۲ را تراشه میان‌رده اسنپ دراگون ۷۵۰جی برعهده دارد و باتوجه‌به اینکه وضوح نمایشگر ای۴۲ HD است، می‌توانید توقع تجربه‌ای روان و یک پارچه‌ در بازی‌ها داشته باشید. سامسونگ ای۴۲ در سه نسخه ۴، ۶ و ۸ گیگابایت رم با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی در بازار‌ ایران موجود است.


پرسش‌های متداول

گوشی‌های ارزان قیمت برای بازی مناسب هستند؟

بستگی دارد که با چه سخت‌افزاری روانه بازار شده باشند. برخی گوشی‌ها از جمله سری نوا هواوی یا پوکو شیائومی با پردازنده‌های خوبی برای اجرای بازی‌ها عرضه شده‌اند. البته توجه داشته باشید بازی‌های بزرگ نظیر فورتنایت یا گنشین ایمپکت عمدتا روی گوشی‌های میان‌رده به بالا نرخ فریم بالای ۳۰ فریم برثانیه را ارائه می‌دهند.

شیائومی، سامسونگ یا هواوی؟ کدام برای بازی بهتر هستند؟

هر سه شرکت گوشی‌های زیبا و قدرتمندی را روانه بازار کرده‌اند اما در سه مورد با هم تفاوت دارند. مهم‌ترین تفاوت پشتیبانی از گوگل است؛ روی شیائومی و سامسونگ می‌توانید مستقیم از گوگل پلی بازی‌ها را دانلود کنید اما در هواوی این امکان وجود ندارد و باید از نرم‌افزارهای جانبی برای دانلود استفاده کنید. دوم رابط کاربری که کاملا سلیقه‌ای است و هر فرد با یکی از رابط‌های کاربری گوشی‌ها از سه شرکت ارتباط برقرار می‌کند. سوم موضوع نمایشگر و شارژدهی است که باتوجه به تفاوت در هر گوشی پیشنهاد می‌کنیم در مقاله در رابطه هر گوشی مطالعه کنید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده