// چهار شنبه, ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۵۹

رست مد در پلی استیشن 4 چیست

بسیاری از گیمرها از قابلیت Rest Mode کنسول پلی استیشن 4 استفاده می‌کنند. اما رست مد پی اس فور چیست؟ چگونه آن را فعال و غیرفعال کنیم؟ استفاده از رست مود چه فوایدی دارد؟

برای افرادی که از قابلیت «حالت خواب» (اسلیپ مد) کامپیوترهای شخصی استفاده کرده‌اند، تعریف رست مد روشن است. زیرا Rest Mode پلی استیشن 4 سونی عملا همان کاری را می‌کند که با قرار دادن PC روی حالت Sleep انجام می‌شود. وقتی کنسول شما در حالت استراحت (رست مد) قرار می‌گیرد، به‌صورت کامل خاموش نشده است. در نتیجه وقتی قصد استفاده‌ی مجدد از آن را داشته باشید، بسیار سریع‌تر روشن می‌شود. بااین‌حال باید به یاد داشت که وقتی کنسول به‌جای خاموش بودن در حالت استراحت قرار دارد، طبیعتا برق بیشتری می‌شود.

رست مد در ps4 چیست؟

حالتی که دستگاه با آن به خواب فرو می‌رود و همچنان برخی از فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهد. مثلا وقتی شما داخل یک بازی باشید و پلی استیشن 4 به رسد مد برود، آن بازی بسته نمی‌شود. بلکه شما می‌توانید کنسول را روشن کنید و بازی را ادامه بدهید.

تصویر اولین مدل کنسول پلی استیشن 4 سونی با دو جنس از رنگ سیاه در تاریکی نسبی

چگونه رست مد را فعال کنیم؟

رست مد ps4 به‌صورت پیش‌فرض فعال است. در حقیقت اگر شما کنسول خود را بدون خاموش کردن رها کنید و بروید، پلی استیشن 4 خاموش نمی‌شود. بلکه وارد حالت استراحت می‌شود. همچنین شما وقتی دکمه‌ی پلی استیشن در وسط دسته PS4 را نگه می‌دارید و گزینه Power Options را می‌زنید، می‌توانید براساس خواسته‌ی خود به خاموش کردن کنسول (Turn Off PS4) یا فرستادن آن به رست مد (Enter Rest Mode) بپردازید.

ولی اگر قصد غیرفعال کردن کامل رست مد را دارید، اول وارد Settings بشوید و سپس گزینه‌ی Power Save Settings را بزنید. سپس وارد بخش Set Features Available in Rest Mode شوید و درنهایت همه‌ی قابلیت‌های رست مد کنسول پلی استیشن 4 را غیرفعال کنید. این‌گونه عملا دیگر کنسول شما پس از گذشتن مدت مشخص به‌جای رفتن به رست مد، خاموش خواهد شد. بعد از آن با استفاده از گزینه Set Time Until PS4 Turns Off مشخص می‌کنید که دقیقا اگر چند چند ساعت از کنسول استفاده نکردید، پلی استیشن 4 شما باید خود به خود خاموش شود.

چگونه تایمر خاموش شدن پلی استیشن 4 سونی را غیرفعال کنیم؟

چگونه تایمر خاموش شدن PS4 را غیرفعال کنیم؟

در Settings وارد Power Save Settings شوید. سپس گزینه Set Time Until PS4 Turns Off را بزنید. حالا ۲ گزینه Media Playback و General را می‌بینید. با کلیک روی هرکدام از آن‌ها می‌توانید مشخص کنید که پلی استیشن 4 سونی به ترتیب در زمان پخش موسیقی یا ویدیو و در زمان انجام شدن کارهای دیگر (همچون گشت‌وگذار بازیکن در منوها یا بازی کردن) دقیقا پس از چند ساعت خاموش شود. این زمان هم دقیقا از آخرین مرتبه‌ای که شما با یکی از دکمه‌های دسته تعامل داشتید، محاسبه خواهد شد. مثلا اگر گزینه Media Playback را روی After 2 Hours بگذارید و موقع دیدن یک فیلم روی پلی استیشن 4 خود به مدت ۲ ساعت به دوال‌شاک 4 دست نزنید، کنسول خاموش می‌شود.

چگونه تایمر خاموش شدن PS4 را غیرفعال کنیم؟ کافی است که در بخش Set Time Until PS4 Turns Off هر دو گزینه Media Playback و (General (Applications را روی Do Not Turn Off تنظیم کنید؛ تا پلی استیشن 4 هرگز خود به خود خاموش نشود و فقط توسط خود شما یا با قطعی برق امکان خاموش شدن را داشته باشد.

گزینه های مختلف رست مود پلی استیشن 4 سونی در صفحه تنظیمات کنسول با رنگ خاکستری

شخصی‌سازی رست مد پلی استیشن 4 سونی

به یاد داشته باشید که هرچه‌قدر گزینه‌های کمتری Set Features Available in Rest Mode فعال باشند، کنسول پلی استیشن 4 سونی برق کمتری در رست مد مصرف می‌کند. اگر گزینه‌ی Keep Application Suspended را فعال نگه دارید، می‌توانید بازی را در همان لحظه‌ی مد نظر خود حفظ کنید. فرض کنیم که دقیقا در اواسط مرحله‌ای از یک بازی هستیم و حتی هنوز موفق به ذخیره‌سازی آن نشده‌ایم. اما بازی به ما امکان رفتن به منو Pause را می‌دهد. حالا اگر به منو Pause برویم، پلی استیشن 4 را به رست مد ببریم و فردا برگردیم، می‌توانید کنسول را روشن کنیم و مشغول ادامه دادن به تجربه‌ی بازی شویم. چون بازی اصلا بسته نشده است.

فعال بودن گزینه Stay Connected to the Internet یعنی متصل ماندن کنسول به اینترنت. در نتیجه اگر این گزینه فعال باشد، پلی استیشن 4 می‌تواند پس از رفتن به رست مد هم به دانلود بازی‌ها و آپدیت‌ها ادامه بدهد. گزینه Enable Turning On PS4 from Network نیز به درد افرادی می‌خورد که قصد استفاده از ریموت پلی (Remote Play) را دارند.

با Supply Power to USB Ports مشخص می‌کنید که تا چه مدت بعد از رفتن پلی استیشن 4 به رست مد، پورت‌های USB آن قابلیت انتقال برق را دارند. مثلا اگر تنها استفاده‌ی شما از آن‌ها مربوط‌به شارژ شدن دسته دوال‌شاک 4 است، نیازی نیست که پورت‌ها بیشتر از ۳ ساعت برق‌رسانی کنند. زیرا طی سه ساعت قطعا دسته‌ها شارژ می‌شوند.

بخش دانلودهای اتوماتیک کنسول پلی استیشن 4/پی اس فور سونی با پس زمینه آبی

آیا ممکن است بازی در حالت رست مد بسته شود؟

منهای قطع شدن برق که در کنترل شما نیست و فعال بودن تنظیمات Set Time Until PS4 Turns Off که بالاتر راجع به آن نوشتیم، یک اتفاق دیگر هم می‌تواند باعث بسته شدن بازی‌ها در رست مد شود. در بخش Settings اگر وارد منو System شوید و گزینه Automatic Downloads را بزنید، با چند گزینه روبه‌رو خواهید شد که توانایی خاموش و روشن کردن آن‌ها را دارید. گزینه Featured Content، گزینه System Software Update Files و گزینه Application Update Files بدون خطر هستند. این سه گزینه وقتی فعال باشند، پلی استیشن 4 خود به خود به دانلود انواع‌واقسام موارد مورد نیاز برای بازی‌ها و کنسول شما می‌پردازد.

اما اگر گزینه Allow Restart را فعال کنید، پلی استیشن 4 دیگر به تایید شما در هر دور برای خاموش و روشن کردن دستگاه به هدف نصف آپدیت نیاز ندارد. پس اگر گزینه Allow Restart فعال باشد و سونی مثلا یک آپدیت جدید برای پلی استیشن 4 عرضه کند، کنسول در رست مد خود به خود آن را دانلود می‌کند و برای نصب آن رستارت می‌شود. پس حتی اگر قبل از ورود دستگاه به رست مود یک بازی را باز گذاشته باشید، به خاطر رستارت و آپدیت شدن کنسول می‌بینید که بازی دیگر باز نیست. در نتیجه برای جلوگیری از این مشکل بهتر است گزینه Allow Restart را غیرفعال کنید تا پی اس فور سونی همیشه پیش از رستارت شدن و نصب آپدیت نیازمند دریافت تایید شما باشد.


پرسش‌های متداول

  • آیا رست مد ps4 عمر آن را کم می‌کند؟

    رست مد پلی استیشن 4 مشکلی برای کنسول ایجاد نمی‌کند و با قرار دادن کنسول در حالتی که مصرف کم‌تری نسبت به حالت روشن و بیش‌تری نسبت به حالت کاملا خاموش دارد، گزینه‌ای است که در مواردی مثل دانلود بازی‌ها مفید‌تر هم است.

  • آیا می‌توان در رست مد PS4 بازی دانلود کرد؟

    برای این منظور تنظیماتی وجود دارد که با فعال کردن آن، با ورود به حالت رست مد دانلود بازی‌های شما ادامه پیدا می‌کند و متوقف نمی‌شود.

  • چطور وارد رست مد شویم؟

    برای ورود به حالت رست مد در پلی استیشن 4، کافی است کلید پاور کنسول را تا شنیدن یک بیپ فشار دهید یا اینکه از قسمت منو،‌ گزینه ورود به حالت رست مد را انتخاب کنید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده