// جمعه, ۱۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۰۰

راهنمای تروفی و اچیومنت های Cyberpunk 2077

بازی Cyberpunk 2077، آن‌چنان تروفی و اچیومنت‌های دشواری ندارد، اما برای کسب آن‌ها باید مشغول انجام تمامی فعالیت‌های داخل بازی شوید.

پس از هشت سال، بازی Cyberpunk 2077 روانه بازار شد، اما مشکلات فنی بسیار، باعث ایجاد حاشیه‌های زیادی برای این بازی شده است. بااین‌حال شخصیت‌پردازی، داستان‌سرایی و چشم‌نواز بودن جلوه‌های بصری از اصلی‌ترین ویژگی‌های سایبرپانک 2077 به حساب می‌آید. همچنین مأموریت‌های فرعی و اصلی هم تنوع بالایی دارند. این در حالی است که هوش مصنوعی ضعیف درکنار محدود بودن تجربه‌ی جهان بازی که در اختیار مخاطب قرار می‌گیرد، از نقاط ضعف بازی به حساب می‌آیند.

در این قسمت از راهنمای تروفی و اچیومنت به‌سراغ بازی Cyberpunk 2077 رفته‌ایم تا کاربران و علاقه‌مندان بتوانند به‌راحتی تمامی آن‌ها را کسب کنند.

اطلاعات کلی

  • درجه سختی تروفی و اچیومنت‌های بازی: ۳ از ۱۰
  • مدت زمانی‌که طول می‌کشد تا تمامی تروفی و اچیومنت‌ها را کسب کنید: ۷۰ ساعت، اگر راه و روش فارم کردن پول را بلد باشید و ۱۰۰ ساعت در حالت عادی
  • تروفی‌های بازی: ۴۵ عدد و معادل ۱۲۹۰ امتیاز (۲۶ تروفی برنز، ۱۷ تروفی نقره، یک تروفی طلا و یک تروفی پلاتینیوم)
  • اچیومنت‌های بازی: ۴۴ عدد
  • تروفی و اچیومنت‌هایی که آن‌ها را از دست خواهید داد: ۱۳ عدد
  • آیا درجه سختی روی دریافت تروفی و اچیومنت‌ها تاثیر گذار است؟ خیر، می‌توانید روی درجه سختی Easy بازی را کامل کنید
  • حداقل دفعاتی که باید بازی را کامل کنید: یک دور و تجربه‌ی چندباره آخرین مأموریت برای کسب تمامی پایان‌های بازی
  • آیا پس از تمام کردن بخش داستانی، می‌توانید آزادانه در محیط بگردید؟ بله، پس از تمام کردن بازی و دیدن تیتراژ پایانی، گزینه Sure, Just One More Gig را انتخاب کنید تا به قبل از آخرین مرحله بازی برگردید

Never Fade Away

توضیح: تمامی تروفی‌های بازی را کسب کنید

تروفی The Fool

توضیح: به یک مزدور تبدیل شوید

تروفی و اچیومنت داستانی که آن را به‌صورت خودکار کسب خواهید کرد.

تروفی The Lovers

توضیح: Relic را بدزدید

تروفی و اچیومنت داستانی که آن را به‌صورت خودکار کسب خواهید کرد.

تروفی The Hermit

توضیح: شخصیت آلت کنینگهام را پیدا کنید

تروفی و اچیومنت داستانی که آن را به‌صورت خودکار کسب خواهید کرد.

تروفی The Wheel of Fortune

توضیح: از اندرس هلمن بازجویی کنید

تروفی و اچیومنت داستانی که آن را به‌صورت خودکار کسب خواهید کرد.

تروفی The High Priestess

توضیح: با هاناکو آراساکا صحبت کنید

تروفی و اچیومنت داستانی که آن را به‌صورت خودکار کسب خواهید کرد.

تروفی The World

توضیح: داستان بازی را کامل کنید

تروفی و اچیومنت داستانی که آن را به‌صورت خودکار کسب خواهید کرد. پس از کامل کردن مرحله Where is My Mind? و تماشای تیتراژ پایانی، گزینه Sure, Just One More Gig را انتخاب و وارد جهان بازی شوید. تا بتوانید سایر تروفی و اچیومنت‌های بازی را هم کسب کنید.

تروفی The Devil

توضیح: به تاکامورا کمک کنید تا انتقام خود را از سابورو آراساکا بگیرد 

در جریان مرحله Search and Destroy، بازیکنان باید شخصیت تاکامورا را نجات دهند. از دست دادن این تروفی و اچیومنت داستانی بسیار ساده‌ است، زیرا هیچ توضیح و مأموریتی برای آن درنظر گرفته نشده است. پس از اینکه وارد ساختمان شدید و چهار بار در زدید، تاکامورا در را برای شما باز می‌کند و پس از صحبت با او و هاناکو، دشمن به شما حمله خواهد کرد.

پس از اینکه هدایت V را برعهده گرفتید، دشمنان نزدیک خود را بکشید، اما راه اصلی خود را دامه ندهید و از ساختمان خارج نشوید. در این محیط خرابه‌هایی وجود دارد که می‌توانید از زیر آن به بخش دیگری از ساختمان بروید (این خرابه در سمت چپ محیط قرار دارد). سپس به طبقه بالا بروید و تاکامورا را نجات دهید. در ادامه هم باید از او محافظت کنید تا به سلامت از ساختمان خارج شود.

تروفی The Star

توضیح: نایت سیتی را با آلدکالدوس ترک کنید 

اگر مراحل فرعی کاراکتر پنم را انجام ندهید، این تروفی و اچیومنت را از دست خواهید داد و برای تماشای بخش پایانی پایان All Along the Watchtower، به این تروفی و اچیومنت نیاز دارید.

تروفی The Sun

توضیح: به افسانه پس از زندگی تبدیل شوید 

در طول دیالوگ‌های خود باید با جانی دوست باشید، مخصوصا در پایان اولین مرحله فرعی کاراکتر روگ که Chippin’ In نام دارد. این کار باعث می‌شود تا مراحل داستانی کاراکتر روگ مثل Blistering Love و Bushido and Chill را آزاد کنید.

تروفی Temperance

توضیح: به جانی سیلورهند اجازه دهید تا بدن شما را نگه دارد 

اگر مرحله فرعی پنم و روگ را از دست دهید، این تروفی و اچیومنت را هم از دست خواهید داد. برای تماشای بخش پایانی بازی مربوط‌به این تروفی و اچیومنت که New Dawn Fades نام دارد، باید مراحل فرعی مربوط‌به کاراکترهای ذکر شده را کامل کنید.

تروفی To Protect and Serve

توضیح: خط داستانی ریور واردز را کامل کنید 

اگر در جریان مرحله The Hunt کاراکتر رندی را نجات ندهید یا در طول صحبت خود با جاس، کمک به ریور واردز را قبول نکنید، این تروفی و اچیومنت را از دست خواهید داد.

تروفی To Bad Decisions!

توضیح: خط داستانی کری یورودین را کامل کنید

بازیکنان پس از کامل کردن خط داستانی روگ، باید به‌سراغ مراحل فرعی کری یورودین بروند که به‌صورت خودکار در دسترس شما قرار خواهد گرفت.

تروفی Judy vs Night City

توضیح: خط داستانی جودی آلوارز را کامل کنید 

در جریان خط داستانی جودی و مرحله فرعی Pisces، شما باید پیشنهاد مایکو و پولی را که تقاضا می‌کند، رد کنید. ازطرفی مایکرو را هم بکشید یا او را ناک‌اوت کنید. اگر پیشنهاد پول او را قبول کنید، خط داستانی جودی ادامه پیدا نخواهد کرد و تروفی و اچیومنت مربوطه را از دست می‌دهید.

تروفی Life of the Road

توضیح: خط داستانی پنم پالمر را کامل کنید

از دست دادن خط داستانی پنم بسیار سخت غیر ممکن است، اما دراین‌میان یک سناریو وجود دارد که باعث از بین رفتن خط داستانی پنم می‌شود. در انتهای اولین مأموریت، پنم از شما می‌خواهد که با او به پایگاه دشمن بروید یا اینکه آن را قبول نکنید و مأموریت اصلی خود را انجام دهید. مهم نیست کدام مورد را انتخاب می‌کنید، اما حواس‌تان باشد که به مسیر انتخاب شده بروید و کار فرعی‌ای را انجام ندهید.

تروفی Breathtaking

توضیح: درکنار روگ، باشیدو ایکس را تماشا کنید

برای رسیدن به پایان خط داستانی روگ و از دست ندادن این تروفی و اچیومنت، باید در جریان Chippin’ In با جانی سیلورهند دوست باشید و با او موافقت کنید. ازاین‌رو می‌توانید دو تروفی و اچیومنت دیگر را هم در جریان آزادسازی سایر مراحل فرعی روگ، به‌دست بیاورید. پیشنهاد می‌کنم قبل از انجام هر مرحله فرعی، بازی خود را به‌صورت دستی ذخیره کنید تا در صورت اشتباه، مجددا بتوانید آن را بارگذاری کنید.

همچنین نکته‌ی دیگری که وجود دارد، این است که بعضی وقت‌ها کاراکترها برای مدتی با شما در ارتباط نخواهند بود و باید چند مرحله فرعی یا فعالیت‌های جهان بازی را انجام دهید تا با شما تماس بگیرند.

تروفی Breathtaking

توضیح: تمامی آیتم‌هایی را که مطعلق به جانی سیلور هستند، جمع کنید 

با تماشای ویدیو زیر می‌توانید محل دقیق این آیتم‌ها را متوجه شوید. فقط یک نکته وجود دارد و آن هم این است که شلوار جانی را حتما باید در جریان Gig مربوط‌به آن که Psychofan نام دارد، پیدا کنید. Gigها درواقع بخضی از فعالیت‌های فرعی بازی هستند.

تماشا از یوتیوب

تروفی It’s Elementary

توضیح: تمامی Gigها و NCPD Scannerهای بازی را کامل کنید

هر منطقه بازی شامل مأموریت‌ها و فعالیت‌های جانبی متعددی است که روی نقشه بازی نمایان شده و می‌توانید اسم آن‌ها را هم مشاهده کنید.

تروفی I Am The Law

توضیح: تمامی Cyberpsycho Sightnigها را کامل کنید

تروفی Greetings from Pacifica!

توضیح: تمامی Gig و NCPD Scannerهای منطقه Pacifica را کامل کنید

تروفی The Wasteland

توضیح: تمامی Gig و NCPD Scannerهای منطقه Badlands را کامل کنید

تروفی Little Tokyo

توضیح: تمامی Gig و NCPD Scannerهای منطقه Westbrook را کامل کنید

تروفی Mean Streets

توضیح: تمامی Gig و NCPD Scannerهای منطقه Heywood را کامل کنید

تروفی The Jungle

توضیح: تمامی Gig و NCPD Scannerهای منطقه Santo Domingo را کامل کنید

تروفی City Lights

توضیح: تمامی Gig و NCPD Scannerهای منطقه City Center را کامل کنید

تروفی Full Body Conversation

توضیح: حداقل برای هریک از بخش‌های بدن خود یک ماد را نصب کنید

بازیکنان در طول بازی سایبرپانک 2077 می‌توانند از مادهای مختلفی برای بدن شخصیت V استفاده کنند. این قسمت همانند یک بخش تقویت کننده به حساب می‌آید و دارای بخش‌های متعددی است. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که مدام فعالیت‌های فرعی هر محیط را انجام دهید تا پول بسیاری را کسب کنید. همچنین بدین واسطه Street Cred شما هم افزایش پیدا می‌کند و فروشنده‌ها، مادهای بیشتری را برای ارتقا در دسترس قرار می‌دهند.

تروفی Gun Fu

توضیح: سه دشمن را در مدت زمان بسیار کوتاهی بکشید یا از کار بیاندازید

برای کسب این تروفی و اچیومنت باید سه نفر را در مدت زمان ۳.۵ ثانیه از بین ببرید. بهترین زمان برای کسب این تروفی و اچیومنت، مواقعی است که هدایت جانی سیلورهند را برعهده گرفته‌اید. اسلحه جانی قدرت آسیب‌رسانی بسیار بالایی دارد و می‌توانید با یک شلیک هر دشمن را از بین ببرید.

تروفی Christmas Tree Attack

توضیح: یک Breach Protocol را حداقل با سه Daemon کامل کنید

زمانی‌که در حال انجام Breach Protocol هستید، در سمت راست صفحه‌نمایش تعداد Daemonها نمایش داده می‌شود. قبل از این کار، باید دو پرک را خریداری کنید. از قسمت Attribute وارد شاخه Intelligence شوید و سپس Breach Protocol را انتخاب کنید. حال در این قسمت دو مهارت به نام‌های Big Sleep و Mass Vulnerability وجود دارد که باید آن‌ها را بخرید.

در ادامه به‌سراغ فعالیت‌هایی بروید که دوربین امنیتی در آن‌ها وجود دارد. برای مثال، Organized Crime فعالیت جانبی مناسبی برای کسب این تروفی و اچیومنت است. تنها نکته‌ای که باید آن را به یاد داشته باشید، این است که هر بار عمل Breach Protocol را انجام می‌دهید، حتما در سمت راست صفحه هک کردن، سه Daemon نمایش داده شود. در غیر اینصورت، از Breach Protocol خارج و مجددا تلاش کنید. زمانی‌که سه Daemon نمایش داده شد، باید هر سه را تنها با یک تلاش آپلود کنید.

نحوه نمایش پترن هک کردن و اعداد مورد نظر برای هر سه Daemon، موردی است که در هر تلاش شما متفاوت بوده و باید به درستی اعداد و ردیف‌ها و ستون‌ها را انتخاب کنید.

تروفی Ten out of Ten

توضیح: در یکی از مهارت‌ها، به آخرین سطح ممکن برسید 

هر Attribute در بازی سایبرپانک 2077 دارای مهارت‌هایی است که می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید. برای مثال مهارت‌های مربوط‌به Assault Rifle، باعث می‌شود تا توانایی شما در استفاده از این نوع سلاح افزایش پیدا کند. همچنین با استفاده متعدد، سطح آن مهارت هم بالا می‌رود.

دراین‌میان بعضی وقت‌ها نمی‌توانید در یک شاخه پیشرفت داشته باشید و باید امتیازهای خود را در شاخه‌های دیگر خرج کنید تا مهارت‌های جدیدتر آزاد شوند. دراین‌میان امکان دارد تروفی و اچیومنت ذکر شده را از دست دهید. البته این در حالتی است که امتیازهای خود را به‌درستی خرج نکنید، زیرا بازی تا آخرین سطح خود و همچنین امتیازهای شروع، تنها ۷۱ امتیاز Attribute را در اختیار شما قرار می‌دهد. این در حالی است که برای خریداری تمامی مهارت‌های هر Attribute، به ۱۰۰ امتیاز نیاز دارید.

بهترین راه‌حل این است که ۱۷ امتیاز جمع‌آوری کنید، بازی را به‌صورت دستی ذخیره و سپس امتیازها را در راستای رساندن یک مهارت به آخرین سطح خود به‌صورت مناسب خرج کنید. سپس فایل خود را بارگذاری کرده و آن‌‌ها را به هر روشی که دوست داشتید، خرج کنید.

تروفی Gunslinger

توضیح: با سلاح ریولور به نارنجک دشمن زمانی‌که در میان آسمان و زمین قرار دارد، شلیک کنید

برای مشاهده نحوه انجام ساده‌تر این تروفی و اچیومنت، ویدیو زیر را تماشا کنید.

دانلود ویدیو از آپارات

تروفی Two Heads, One Bullet

توضیح: دو نفر را تنها با یک شلیک سلاح تک تیرانداز از بین ببرید

برای کسب این تروفی و اچیومنت، به یک سلاح تک تیرانداز نیاز دارید. سپس به مکان‌هایی بروید که دو مأمور پلیس درکنار ماشین پلیس خود ایستاده‌اند. دراین حالت، به‌سادگی می‌توانید این تروفی و اچیومنت را کسب کنید. اگر محل دقیق این دسته از پلیس‌ها را نمی‌دانید، ویدیو زیر را تماشا کنید.

دانلود ویدیو از آپارات

تروفی Rough Landing

توضیح: زمانی‌که سایبرور برسرک فعال است، یک سوپرهیرو لندینگ انجام داده و دونفر را بکشید

برای مشاهده نحوه انجام این کار و خرید سایبرور برسرک، ویدیو زیر را تماشا کنید.

تماشا از یوتیوب

تروفی Stanislavski’s Method

توضیح: ۱۰ بار از دیالوگ‌هایی استفاده کنید که به شروع سبک زندگی شما مربوط است

زمانی‌که در ابتدای بازی مسیر زندگی خود را از میان یکی از گزینه‌های موجود انتخاب می‌کنید، با دیالوگ‌های مخصوصی در طول انجام مراحل اصلی و فرعی مواجه می‌شوید. تنها کافی است با هر بار مشاهده این دسته از دیالوگ‌ها، آن‌ها را انتخاب کنید. بعضی از دیالوگ ها جزو دیالوگ‌های اصلی و بعضی دیگر جزو دیالوگ‌های فرعی هر مکالمه هستند.

تروفی Autojock

توضیح: تمامی وسیله نقلیه‌های در دسترس را بخرید

برای خرید تمامی وسایل نقلیه، بازیکنان به ۱.۷۹۸.۰۰ یورودلار (پول داخل بازی) نیاز دارند. در طول انجام مراحل داستانی و گشت‌و‌گذار آزادانه خود در سطح شهر، تماس تلفنی‌های مختلفی را دریافت می‌کنید که خبر از فعال شدن یک وسیله نقلیه برای خریداری می‌دهد. همچنین درجریان بالاتر بردن Streets Cred خود، ماشین‌های جدیدتری هم در دسترس قرار می‌گیرند. به‌عبارتی برای خرید تمامی وسایل نقلیه سطح Street Cred شما باید ۵۰ باشد.

تروفی Master Crafter

توضیح: سه آیتم لجندری را بسازید 

تنها یک حالت برای از دست دادن این تروفی و اچیومنت وجود دارد و آن هم این است که امتیازهای Attribute خود را به درستی برای این بخش خرج نکنید. ساده‌ترین راه این است که ۱۸ عدد امتیاز Attribute را جمع‌آوری و قبل از کسب این تروفی و اچیومنت، بازی را ذخیره کنید. سپس از شاخه Technical Ability، مهارت‌های True Craftsman، Grease Monkey، Edgerunner Artisan و Tune-Up را خریداری کنید. سپس سه آیتم لجندری را بسازید.

تروفی Daemon In The Shell

توضیح: سه نفر را با هک Detonate Grenade از بین ببرید

برای کسب این تروفی و اچیومنت باید Detonate Grenade را دریافت کرده باشید که برای نحوه کسب آن تنها کافی است ویدیو زیر را تماشا کنید.

تماشا از یوتیوب

تروفی The Quick and the Dead

توضیح: ۵۰ نفر را در حالت صحنه آهسته بکشید

برای کسب این تروفی و اچیومنت باید سایبرور Nervous System را از فروشنده‌های مخصوص بازی خریداری کنید. درواقع بازیکنان می‌توانند تمامی مادها را از Ripper Docها خریداری کنند که در نقشه بازی علامت‌گذاری شده‌اند.

تروفی Must Be Rats

توضیح: بدون اینکه توجه دشمنان را به سمت خود جلب کنید، ۳۰ بار از هک Distract Enemies استفاده کنید

تنها کافی است در نقطه‌ای ایستاده باشید که پس از استفاده از Distract Enemies، دشمن متوجه شما نشود. می‌توانید این کار را در طول مراحل مدام انجام دهید تا تروفی و اچیومنت ذکر شده را کسب کنید یا اینکه برای یک دشمن ۳۰ بار این کار را انجام دهید.

تروفی V for Vendetta

توضیح: پس از اینکه به‌واسطه Second Heart زنده شدید، دشمنی که شما را کشته بود، در مدت زمان پنج ثانیه بکشید 

اگر امتیازهای Attribute خود را به درستی مصرف نکنید، امکان دارد این تروفی و اچیومنت را از دست دهید. برای این کار بازیکنان به ۱۶ عدد Attribute برای شاخه Body نیاز دارند و پس از آن باید سایبرور Second Heart را از فروشنده مورد نظر در منطقه Heywood خریداری کنید. همچنین اشاره کنم که سطح Street Cred شما هم باید ۴۹ باشد.

تروفی True Soldier

توضیح: به‌واسطه‌ی سلاح‌های دوربرد، ۳۰۰ عدد از دشمنان را بکشید

تنها کافی است با سلاح‌هایی مثل پیستول، ریوولور و سایر سلاح‌های مشابه دشمنان را بکشید.

تروفی True Warrior

توضیح: ۱۰۰ عدد از دشمنان را با سلاح‌های Melee بکشید

تنها کافی است از سلاح‌هایی مثل کاتانا یا چاقو برای کشتن دشمنان استفاده کنید.

تروفی Right Back At Ya

توضیح: یک دشمن را در حالتی بکشید که به سمت شما نارنجک پرتاب کرده است

یکی از ساده‌ترین تروفی و اچیومنت‌های بازی که بازیکنان احتمالا آن را به‌صورت خودکار کسب خواهند کرد.

تروفی The Wondering Fool

توضیح: تمامی گرافیتی‌های مربوط‌به Fool on the Hill را پیدا کنید

دانلود ویدیو از آپارات

تروفی Frequent Flyer

توضیح: تمامی نقاط Fast Travel بازی را پیدا کنید

دانلود ویدیو از آپارات

تروفی Legend of The Afterlife

توضیح: به آخرین سطح Street Cred برسید

بازیکنان در بالا و سمت چپ صفحه‌نمایش می‌توانند استریت کرد خود را مشاهده کنند و زمانی‌که به سطح ۵۰ رسید، تروفی و اچیومنت مورد نظر را به‌دست می‌آورید.


منبع Powerpyx
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده