// شنبه, ۱ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۰۴

آموزش اتصال به شبکه ایکس باکس لایو با DNS

اتصال به شبکه ایکس باکس لایو با وجود تحریم از سوی مایکروسافت، یکی از دغدغه‌های فعلی کاربران علاقه‌مند به پلتفرم ایکس باکس است و در این مطلب نحوه استفاده از DNS را توضیح داده‌ایم. 

چند سالی است که مایکروسافت کاربران ایرانی را برای استفاده از ایکس باکس لایو تحریم کرده است. ازاین‌رو کاربران برای استفاده از بازی‌های آنلاین خود روی پلتفرم ایکس باکس، باید از برنامه تغییر آی‌پی یا DNS استفاده کنند. برنامه تغییر آی‌پی روش دشواری نیست، اما نیاز به پیش نیازهایی دارد که شاید تمامی کاربران فاقد این موارد باشند. ازاین‌رو در این قسمت از راهنمای زومجی تصمیم گرفتیم به‌‌سراغ نحوه تنظیم کردن DNS در کنسول و همچنین آی‌پی‌های فعال و کاربردی برای استفاده از این روش برویم.

با روش گفته شده می‌توانید ارور Service Unavailable را روی ایکس باکس رفع کنید: (You appear to be in a region where this service is not available. (0x80a40401

انتخاب گزینه تنظیمات از منوی ایکس باکس

نحوه ست کردن DNS روی کنسول

ابتدا کنسول خود را روشن کرده و سپس دکمه هوم کنترلر خود را نگه دارید. سپس گزینه تنظیمات را انتخاب و وارد بخش تنظیمات کنسول خود شوید. بخش تنظیمات درواقع زیر مجموعه همان چرخ‌دنده‌ای است که با نگه داشتن دکمه هوم ایکس باکس، در Quick Menu آن را مشاهده می‌کنید. 

منوی تنظیمات پیشرفته شبکه در ایکس باکس

در ادامه وارد بخش شبکه (Network) شوید و گزینه Advanced Settings را انتخاب کنید. در این بخش، مطابق تصویر بالا قسمت تنظیمات DNS را مشاهده می‌کنید. وارد این قسمت شوید و گزینه Manual را انتخاب کنید. جدا از تنظیمات مربوط‌به DNS، تنظیمات دیگری هم در این منو قرار دارد. در تنظیمات IP، می‌توانید آی‌پی‌های مختلفی را انتخاب کنید و Alternate MAC address مربوط‌به تنظیمات و ریست کردن آدرس MAC کنسول و آخرین گزینه‌ هم تغییراتی را روی پورت‌های استفاده شده در شبکه کنسول شما اعمال می‌کند.

برای وارد کردن DNS، نیازی نیست که به سراغ سایر بخش‌ها بروید و تنها، با انتخاب DNS Settings، و سپس گزینه Manual می‌توانید وارد تنظیمات دستی این بخش شوید و دی‌ان‌اس‌های مربوطه را وارد کنید.

ورود DNS در ایکس باکس

در صفحه‌ای که باز می‌شود، ابتدا باید یک DNS اولیه (Primary DNS) و یک DNS ثانویه (Secondary DNS) را وارد کنید. DNSهای فعال و کاربری برای اعمال در این دو بخش ذکر شده، پس از این آموزش برای شما قرار گرفته است. پس از اینکه DNS اولیه و سپس، دی‌ان‌اس ثانویه را هم وارد کردید، دکمه B را فشار دهید تا به صفحه Advanced Settings باز کردید.

حال سیستم شبکه ایکس باکس به‌صورت خودکار شروع به چک کردن تنظیمات می‌کند. اگر آی‌پی‌های وارد شده هیچ‌ مشکلی نداشته باشند و در اتصال به شبکه اختلالی ایجاد نشود، به سرورهای ایکس باکس متصل و به‌راحتی می‌توانید به تجربه‌ی آنلاین بازی‌های خود بپردازید. یادتان باشد که پس از وارد کردن دی‌ان‌اس اولیه، صفحه به‌صورت خودکار فیلد وارد کردن دی‌ان‌اس ثانویه را نمایش می‌دهد و نیازی نیست که دکمه خاصی را فشار دهید.

بهترین DNS های رایگان برای استفاده روی شبکه ایکس باکس لایو

از زمان قطع دسترسی کاربران، DNS های مختلفی ارائه شده است، اما پیدا کردن اینکه کدام یک از آن‌ها بهترین عملکرد را دارد، کار سخت و دشواری است. ازاین‌رو در زیر DNSهایی که هم‌اکنون فعال هستند، برای شما قرار داده شده است. البته اینکه یک DNS برای شما کار کند یا نه، در وهله اول به شرکت سرویس دهنده اینترنت هم بستگی دارد.

بااین‌حال، اگر DNSهای زیر روی ایکس باکس شما کار نکرد، بهترین راه‌حل این است که آن‌ها را روی مودم خودت تنظیم کنید که نحوه تنظیم دی‌ان‌اس روی مودم، برای هر برند متفاوت است. یک راه دیگر هم این است که از DNSهای پولی و مخصوص برای رفع تحریم استفاده کنید.

  • Primary DNS: 178.22.122.100
  • Secondary: 185.51.200.2

  • Primary DNS: 178.22.122.100
  • Secondary DNS: 94.232.174.194

منوی ایکس باکس وان

پرسش‌های متداول

  • آیا برای آنلاین شدن باید هربار DNS را تنظیم کنیم؟

    خیر، نیازی نیست که با هر بار روشن کردن کنسول خود، تنظیمات DNS را وارد کنید، مگر اینکه شبکه اینترنت خود را تغییر دهید. برای مثال به‌جای ADSL از اینترنت سیم‌کارت استفاده کنید.

  • آیا DNS ها پینگ را برای تجربه‌ی بازی‌های آنلاین بالا می‌برند؟

    خیر، DNSهای ذکر شده مشکلات مختلفی را برای پینگ شما به‌وجود نیاورده و به‌راحتی می‌توانید مشغول تجربه‌ی بازی‌های خود به‌صورت آنلاین شوید. با زدن DNS ارور 0x80a40401 برای اتصال به شبکه ایکس باکس رفع می‌شود. 

  • فهرست بهترین DNS برای ایکس باکس لایو و PS4 کدام‌ها هستند؟

    برای DNS های بیشتر متن مقاله را می‌توانید مطالعه کنید اما چند DNS دیگر از جمله OpenDNS با آی‌پی: 208.67.222.222 و 208.67.220.220 و همچنین DNS کلادفلیر با آی پی 1.1.1.1 و 1.0.0.1 برای تجربه بازی‌ها و دانلود کاربردی هستند.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده