// پنجشنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۵۹

روش های خرید ارزان بازی از استیم

با بالاتر رفتن قیمت دلار و ارائه قوانین جدید برای تغییر ریجن در استیم، بهترین روش خرید در استیم به دغدغه کاربران استیم تبدیل شده و در این مطلب نگاهی به روش‌های موجود خواهیم انداخت.

سال‌ها است که کاربران کامپیوتر برای تجربه‌ی بازی‌ها به‌صورت رسمی، از برنامه استیم استفاده می‌کنند. به‌عبارتی استیم را همانند پلی استیشن پلاس یا ایکس باکس لایو می‌توان یک فروشگاه برای پلتفرم پی سی دانست که خدمات مختلفی را اختیار کاربران قرار می‌دهد. در سال‌های اخیر و بیشتر شدن کاربران ایرانی این پلتفرم، تصمیم گرفتیم به‌سراغ روش‌های خرید و به‌صرفه‌ترین راه برای تهیه بازی برویم.

  • متاسفانه به‌دلیل قوانین جدید استیم، دیگر مواردی مثل تغییر ریجن از استیم در حال حاضر حذف شده است و کارت‌های استیم والت هم با ریجن‌های متفاوت به فروش می‌رسند.

دراین‌میان و قبل از شروع هر توضیحی، اشاره کنم که حتما باید استیم گارد (Steam Guard) خود را برای انجام فعالیت‌هایی مثل خرید بازی و از همه مهم‌تر امنیت بالای حساب کاربری، فعال کنید. در ابتدا و ساخت حساب کاربری در استیم، استیم گارد شما به‌صورت خودکار فعال است. حال اگر به هر دلیلی این ویژگی غیرفعال بوده یا از فعال بودن آن اطمینان ندارید، تنها کافی است برنامه استیم را باز کرده و از قسمت بالا سمت چپ، گزینه Steam را انتخاب کنید. در ادامه وارد بخش تنظیمات شوید و از سربرگ Account، فعال بودن یا عدم فعال بودن استیم گارد خود را بررسی کنید. 

محل وارد کردن کد استیم والت

خرید از طریق شارژ حساب استیم

اولین و معمول‌ترین راه برای کاربران استیم، این است که ازطریق کارت‌های اعتباری بین‌المللی، اقدام به خرید از فروشگاه استیم کنند. این در حالی است که تقریبا تمامی کاربران ایرانی قادر به استفاده از این گزینه نیستند. همچنین استیم بخش Redeem Code را هم برای استفاده کنندگان درنظر گرفته است. در این بخش می‌توانید کدهای استیم والت را خریداری و در حساب خود فعال کنید. استیم والت، نام کیف پول شما در استیم است و با خرید کارت‌های مخصوص، می‌توانید حساب‌تان را با مبلغ مورد نیاز خود شارژ کنید.

شارژ حساب با استیم والت روش بسیار ساده، اما هزینه‌ آن زیادتر از حد معمول است

در ادامه بدون هیچ نگرانی وارد فروشگاه استیم شده و بازی دلخواه را خریداری و سپس دانلود کنید. نکته‌ای که در این سیستم وجود دارد، این است که کارت‌های استیم والت معمولان گران‌تر از قیمت اصلی خود هستند. برای مثال، امکان دارد یک کارت ۱۰ دلاری، با مبلغ ۱۱ دلار، کمی بیشتر یا کمتر، به خریدار فروخته شود. ازاین‌رو با اینکه روش ساده‌ای است، اما هزینه کاربر را افزایش می‌دهد.

جزئیات صفحه Account Details استیم

به‌دلیل تغییرات اخیر در ساختار قوانین استیم، اگر خواستید به‌سراغ خرید استیم والت بروید، حتما تاکید می‌کنم که قبل از خرید، ریجن کارت استیم والت مورد نظر را با فروشنده چک کنید. برای مثال اگر حساب کاربری آرژانتین دارید، حتما کارت شما هم باید مختص به ریجن آرژانتین باشد.

نحوه وارد کردن کد استیم والت هم بدین صورت است که از بالا سمت راست، روی اسم خود کلیک کرده و وارد Account Details شوید. سپس Add funds to your Steam Wallet را انتخاب کنید و در انتها، با انتخاب گزینه Redeem a Steam Gift Card or Wallet Code، کد اعتباری خریداری شده را وارد کنید. همچنین یادتان باشد که برای این مورد از برنامه تغییر آی‌پی استفاده کنید و آی‌پی شما هم باید دقیقا با ریجن حساب کاربری، یکی باشد.

لایبریری استیم

خرید سی دی کی یا گیفت بازی

روش دوم که راه ساده و ارزان‌قیمت‌تری نسبت به خرید یک بازی به‌صورت مستقیم از فروشگاه استیم با کارت‌های استیم والت به حساب می‌آید، خرید سی دی کی یا گیفت‌های بازی است. بعضی از سایت‌ها سی دی کی‌های بازی‌های مختلف را به‌فروش می‌رسانند و کاربر با وارد کردن آن‌ها در بخش Add Game و Activate a Product، می‌توانند بازی مورد نظر را روی حساب کاربری خود فعال کنند.

خرید سی دی کی روش خوبی است، اما متاسفانه در زمان‌های تخفیف‌های مختلف نمی‌توانید از آن استفاده کنید

البته اگر محصول خریداری شده گیفت باشد، باید روی لینکی که فروشنده ارسال می‌کند، کلیک کرده و آن را به فهرست بازی‌های خود اضافه کنید. دراین‌میان اشاره کنم که حتما سی دی کی و گیفت‌های خریداری شده، حتما باید ریجن آل یا ROW باشند. نکته دوم این است که اگر می‌خواهید یک سی دی کی روسیه خریداری کنید، حتما باید ریجن اکانت شما هم روسیه باشد. متاسفانه محدودیتی که در این نوع خرید وجود دارد، این است که در زمان تخفیف‌های فصلی یا رویدادهای مختلف نمی‌توانید سی دی کی بازی‌ها را با تخفیف خریداری کنید. صفحه فعال کردن کد استیم

همچنین سی دی کی یا گیفت تمامی بازی‌های استیم هم در دسترس نیست و فروشندگان بیشتر به‌سراغ محصولاتی می‌روند که تقاضای بیشتری داشته و شناخته شده باشد. بااین‌حال اگر می‌خواهید بازی خود را خارج از تخفیف خریداری کنید، این مورد می‌تواند یک گزینه‌ی مناسب برای شما باشد. برای فعال کردن سی دی کی یا گیفت هم باید از برنامه تغییر آی‌پی استفاده کنید، اما سرور شما مهم نیست که روی چه کشوری قرار گرفته باشد. 

صفحه کلید تیم فورترس ۲ در بازار استیم

خرید کلید و شارژ کیف پول استیم

سومین مورد که این روزها در میان کاربران حسابی مد شده، خرید کلید بازی‌های Team Fortress 2 و Counter-Strike: Global Offensive است. کاربران می‌توانند به ارزش مالی هر بازی، تعداد کلیدهای مختلفی را از فروشنده‌ها خریداری و با فروش آن‌ها در بازار استیم، حساب کاربری استیم والت خود را شارژ کنند. البته برای انجام این کار باید مراحل مختلفی را پشت سر بگذارید.

فروش کلید و شارژ حساب استیم والت، بهترین و ارزان‌ترین گزینه برای خرید بازی در استیم است

اولین و اصلی‌ترین مورد این است که سیستم امنیتی استیم خود را که با نام Steam Guard شناخته می‌شود، از حالت ایمیل به حالت SMS تغییر دهید. برای انجام این کار تنها کافی است. از منوی بالا سمت چپ، گزینه استیم را انتخاب و سپس وارد Setting شوید. در ادامه وارد شاخه Account شوید. دراین قسمت گزینه‌ای به نام Change Contact وجود دارد که باید آن را انتخاب کنید. البته اشاره کنم که برنامه موبایل استیم را هم باید نصب کرده و وارد حساب کاربری خود شده باشید.

قیمت کلید Team Fortress 2 در استیم

پس از انجام کارهای ذکر شده، باید کلید‌های خود را خریداری کنید. برای اینکه بدانید برای خرید یک بازی به چه تعداد کلید نیاز دارید، تنها کافی است قیمت بازی مورد نظر را مشاهده و آن را به یاد بسپارید. سپس وارد قسمت بازار استیم (Market) شوید. از آن‌جایی که کلیدهای تیم فورترس 2 آیتم نایابی نیست و می‌توان آن‌ را جزو محبوب‌ترین آیتم‌ها دانست، در همان گزینه‌های ابتدایی صفحه اول بازار استیم مشاهده می‌شود. بااین‌حال می‌توانید (Mann Co. Supply Crate Key) را جست و جو کنید.

در ادامه، آن را انتخاب کنید و در پایین صفحه به‌روزترین قیمت برای فروش را مشاهده کنید. یادتان باشد، هر قیمتی که برای فروش قرار داده شده است، کمی از آن را کم کنید، زیرا استیم مبلغی را به‌عنوان کارمزد معامله کم می‌کند. برای مثال، به شخصه حساب کاربری‌ام در ریجن روسیه قرار دارد. در حال حاضر کلیدهای تیم فورترس 2 در ریجن روسیه حول و هوش ۱۸۰ روبل به فروش می‌رسد، اما استیم تقریبا با فروش هر کلید مبلغی نزدیک به ۱۶۰ روبل را به حساب استیم من واریز می‌کند.

صفحه بازی Cyberpunk 2077 در استیم

ازطرفی، بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ در فروشگاه استیم روسیه، ۱۹۹۹ روبل قیمت گذاری شده است. به‌عبارتی من برای خرید این بازی تقریبا به ۱۳ کلید احتیاج دارم (۱۹۹۹ تقسیم به ۱۶۰). دقیقا این سیستم را می‌توانید باتوجه‌به ریجن حساب کاربری خود، برای تمامی بازی‌ها پیاده کنید. برای فروش سریع‌تر کلیدها هم می‌توانید قیمت را کمی پایین‌تر از چیزی که به فروش می‌رسد، قرار دهید. برای مثال، ۱۸۰ روبل را ۱۷۹ روبل یا ۱۷۹.۵ روبل قرار دهید.

شاید روش ذکر شده در ظاهر طولانی و کمی زمان‌بر باشد، اما پس از انجام آن متوجه می‌شوید که دردسر ساز نیست و به‌راحتی هرچه تمام‌تر می‌توانید مراحل انجام آن را پشت سر بگذارید. مزیت بزرگ خرید کلید و فروش آن، این است که در هزینه نهایی شما بسیار صرفه‌جویی می‌شود. ازاین‌رو بهتر است آن را اولین و اصلی‌ترین گزینه برای خرید بازی روی استیم درنظر بگیرید. پس از فروش رفتن کلیدها و شارژ شدن حساب کاربری استیم، به‌راحتی وارد فروشگاه شده و بازی مورد نظر خود را خریداری کنید.

لوگو استیم در میان بازی‌های این پلتفرم

پرسش‌های متداول

  • استیم چیست؟ 

    استیم را می‌توان معروف‌ترین برنامه برای خرید، دانلود و تجربه‌ی بازی‌های کامپیوتر به‌صورت دیجیتالی دانست. همانند شبکه پلی استیشن یا ایکس باکس لایو که شبکه‌های رسمی پلی استیشن و ایکس باکس برای خرید بازی‌های دیجیتالی به حساب می‌آید، استیم را هم می‌توان یک فروشگاه رسمی برای پلتفرم پی سی دانست که تا به امروز میلیون‌ها کاربر را به خود جذب کرده است.

  • برنامه استیم را چگونه دانلود کنیم؟

    اگر تا به امروز برنامه استیم را دانلود و نصب نکرده‌اید، می‌توانید از سایت استیم نسبت به دانلود برنامه استیم اقدام کنید.

  • آیا برای خرید بازی‌های استیم نیاز به برنامه تغییر آی‌پی داریم؟

    برای خرید و دانلود یا حتی تجربه‌ی بازی‌ها از فروشگاه استیم به برنامه تغییر آی‌پی نیازی ندارید، اما همانگونه که ذکر شد برای شارژ کردن حساب کاربری با استیم والت یا فعال کردن سی دی کی و گیفت خریداری شده در حساب خود، به برنامه تغییر آی‌پی نیاز دارید.

در انتها نظرات خود را با ما در میان بگذارید. شما کاربران زومجی از کدام یکی از این سه روش برای خرید بازی‌های خود استفاده می‌کنید؟ 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده