// سه شنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۵۹

سرویس EA Play چیست؟ چه فرقی بین EA Play با Ea Play Pro است؟

در این مقاله می‌خواهیم با سرویس اشتراکی EA Play بیشتر آشنا شویم و ببینیم در ازای عضویت در این سرویس چه محتوایی را می‌توانیم در اختیار بگیریم. با ما همراه باشید.

در سال‌های اخیر شاهد افزایش محبوبیت پدیده سرویس‌های اشتراکی بین مخاطبان بوده‌ایم که در ازای دریافت مبلغی به‌صورت ماهانه، محتوای دیجیتال همانند موسیقی، فیلم یا حتی بازی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. شاید معروف‌ترین این سرویس‌ها که هر روز به محبوبیت آن اضافه می‌شود، نتفلکیس باشد که در زمینه فیلم و سریال با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد. در نسل هشتم بازی‌های ویدیویی، مفهوم این سرویس‌های اشتراکی به صنعت ویدیو گیمینگ با جدیت بیش‌تری وارد شد و شرکت الکترونیک آرتز را می‌توان در این زمینه جزو پیش‌گامان درنظر گرفت. آن‌ها در هفتم مردادماه سال ۱۳۹۳ (۲۹ ژوئیه ۲۰۱۴) سرویس اشتراکی EA Access را به‌صورت انحصاری و آزمایشی در اختیار کاربران ایکس باکس وان قرار دادند و کمی بعد بعد در تاریخ ۲۰ مرداد (یازدهم اوت) نسخه کامل و نهایی آن را منتشر کردند. این سرویس ابتدا کار خود را با تعداد کمی از بازی‌های شرکت الکترونیک آرتز همانند FIFA 14 آغاز کرد و هر ساله بازی‌های بیشتری به کتاب‌خانه آن اضافه شد. البته الکترونیک آرتز قصد داشت تا علاوه‌بر ایکس باکس وان، این سرویس را برای از همان ابتدا برای کاربران پلی استیشن 4 هم عرضه کند که با مخالفت سونی روبه‌رو شد.

EA Play در واقع نام جدید و یکپارچه سرویس‌های EA Access و Origin Access شرکت الکترونیک آرتز است

دو سال پس از عرضه این سرویس روی پلتفرم ایکس باکس وان و استقبال خوب مخاطبان، الکترونیک آرتز این سرویس را در تاریخ ۲۲ام دی‌ماه ۱۳۹۴ (۱۲ ژانویه ۲۰۱۶) تحت عنوان Origin Access به پلتفرم پی سی و لانچر اوریجین خود آورد. حالا کاربران پلتفرم پی سی می‌توانستند با عضویت در این سرویس بازی‌های منتخب شرکت الکترونیک آرتز را از فروشگاه اوریجین دریافت و به‌صورت رایگان تجربه کنند.

با افزایش محبوبیت سرویس‌های اشتراکی بازی و مخصوصا EA Access، بالاخره الکترونیک آرتز موفق شد سونی را مجاب کند که سرویس خود را برای کنسول پلی استیشن 4 هم منتشر کند و در دوم مردادماه ۱۳۹۸ (۲۴ ژوئیه ۲۰۱۹) شاهد عرضه این سرویس روی این پلتفرم بودیم. درنهایت هم در تاریخ دهم شهریورماه امسال (۳۱ اوت ۲۰۲۰) این سرویس به فروشگاه استیم راه پیدا کرد و کاربران این فروشگاه حالا می‌توانستند بازی‌های آن را ازطریق فروشگاه استیم دانلود و نصب کنند.

البته پیش از انتشار این سرویس روی استیم، الکترونیک آرتز اعلام کرد که از تاریخ ۲۸ مرداد امسال (۱۸ اوت ۲۰۲۰) نام EA Access روی کنسول‌های و Origin Access روی پلتفرم پی‌سی به EA Play تغییر پیدا می‌کند. این موضوع برای سرویس Origin Access Premier پلتفرم پی سی هم صدق کرد و نام آن به EA Play Pro تغییر پیدا کرد. این تغییر نام تنها برای یکپاچه شده سرویس روی پلتفرم‌های مختلف بود و تغییر دیگری را شامل نمی‌شد.

حالا سرویش اشتراکی گیمینگ الکترونیک آرتز با نام EA Play به فعالیت خود ادامه می‌دهد و کاربران پلتفرم‌های مختلف می‌توانند به مجموعه بازی‌های مختلف آن دسترسی داشته باشند. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا با این سرویس، هزینه اشتراک آن و خدماتی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد، بیشتر آشنا شوید.

ویژگی‌ های EA Play

EA Play دقیقا چیست؟

EA Play یک سرویس اشتراکی گیمینگ است که به کاربران اجازه می‌دهد روی پلتفرم‌های مختلف در ازای پرداخت مبلغی ماهانه به مجموعه‌ای از بازی‌های شرکت الکترونیک آرتز دسترسی داشته باشند. از مزایای عضویت در این سرویس می‌توان به دسترسی زودهنگام به برخی از بازی‌ها و تجربه کامل با محدودیت زمانی و تخفیف ده درصدی روی تمامی خریدهای دیجیتالی محصولات الکترونیک آرتز اشاره کرد.

البته کاربران پلتفرم پی سی می‌توانند با پرداخت مبلغی اضافه‌تر به بهترین بازی‌های الکترونیک آرتز آن هم از همان روز اول عرضه دسترسی کامل داشته باشند. EA Play را می‌توان به‌صورت ماهانه روی پلتفرم‌های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و پی سی خریداری کرد و این سرویس از زمان عرضه کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس | اس در اختیار کاربران آن‌ها قرار می‌گیرد. همچنین این سرویس روی کنسول‌های مایکروسافت هم به‌صورت جداگانه و هم به‌صورت بخشی از سرویس ایکس باکس گیم پس آلتیمیت بدون پرداخت اضافی در دسترس قرار می‌گیرد.

EA Play روی چه پلتفرم‌هایی در دسترس است؟

همان‌طور که بالاتر گفته شد، EA Play در حال حاضر برای پلتفرم‌های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و پی سی در دسترس است و کاربران کنسول جدید مایکروسافت یعنی ایکس باکس سری ایکس | اس هم می‌توانند از زمان عرضه این کنسول‌ها از امکانات این سرویس استفاده کنند. انتظار می‌رود این سرویس در آینده‌ای نه‌چندان دور در اختیار خریداران کنسول پلی استیشن 5 هم قرار گیرد،‌ اما هنوز هیچ خبر رسمی در این مورد منتشر نشده است.

روی کنسول‌های بازی شما باید برنامه مخصوص EA Play را دانلود کرده و بازی‌های خود را ازطریق این درگاه دانلود و تجربه کنید. برای پلتفرم پی سی هم نرم‌افزار رسمی و جدید EA Play هم در حال حاضر در حالت آزمایشی به‌سر می‌برد و قرار است از تاریخ دسامبر ۲۰۲۰ در اختیار کاربران قرار گیرد.

برای عضویت در سرویس EA Play چقدر باید پرداخت کنیم؟

هزینه اشتراک ماهانه EA Play پنج دلار و هزینه اشتراک سالانه آن ۳۰ دلار است

شما می‌توانید برای عضویت سرویس EA Play هزینه اشتراک را به‌صورت ماهانه یا سالانه پرداخت کنید که البته عضویت در سرویس یک ساله آن برای شما ارزان‌تر تمام می‌شود. هزینه عضویت در این سرویس روی پلتفرم‌های ایکس باکس وان، سری ایکس | اس، پلی استیشن 4 و پی سی به‌صورت ماهانه ۴.۹۹ دلار/۳.۹۹ یورو/۳.۹۹ پوند و به‌صورت سالانه معادل ۲۹.۹۹ دلار/۲۴.۹۹ یورو/۱۹.۹۹ است.

البته همان‌طور که گفتیم این سرویس از زمان عرضه کنسول‌های نسل نهمی به سرویس ایکس باکس گیم پس آلتیمیت اضافه می‌شود و شما می‌توانید با پرداخت ماهانه ۱۴.۹۹ دلار/۱۴.۹۹ یورو/۱۰.۹۹ پوند، درکنار بیش از ۲۰۰ بازی مختلف کنسول‌های ایکس باکس وان، ایکس باکس ۳۶۰، ایکس باکس اوریجینال و برخی از بازی‌های ایکس باکس سری ایکس | اس را که به‌تازگی منتشر می‌شوند، بازی‌های سرویس EA Play را هم تجربه کنید. البته این همه ماجرا نیست و عضویت در سرویس ایکس باکس گیم پس آلتیمیت، سرویس‌ ایکس باکس لایو گلد و سرویس ایکس کلاد را هم برای شما به ارمغان می‌آورد.

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، الکترونیک آرتز نسخه حرفه‌ای و ارتقایافته این سرویس را تحت عنوان EA Play Pro در اختیار کاربران پی سی قرار داده است و آن‌ها می‌توانند با پرداخت هزینه‌ای معادل ۱۴.۹۹ دلار/۱۴.۹۹ یورو/۱۴.۹۹ پوند به‌صورت ماهانه و در حالت سالانه معادل ۹۹.۹۹ دلار/۹۹.۹۹ یورو/۸۹.۹۹ پوند از مزایای مختلف آن بهره ببرند.

تایتان و خلبان در تایتان فال 2

ویژگی های سرویس EA Play چیست؟

EA Play یک دسترسی نامحدود به مجموعه‌ای از بازی‌های شرکت EA را دراختیار شما قرار می‌دهد که این فهرست The Play List خطاب می‌شود. تا زمانی‌که شما عضو این سرویس باشید، هرکدام از این بازی‌ها را که بخواهید می‌توانید روی کنسول یا پی سی خود دانلود و تجربه کنید. آثاری همانند بتلفیلد 5، A Way Out، فیفا 20، مجموعه دد اسپیس و تایتان فال 2 تنها برخی از بازی‌های موجود در این سرویس هستند که کاربران می‌توانند تنها با پرداخت هزینه اشتراک از تجربه آن‌ها لذت ببرند. لازم به‌ذکر است ذخیره میزان پیشرفت بازی‌ها روی حافظه محلی دستگاه و فضای ابری نگه‌داری می‌شود. شما به‌واسطه این سرویس در حال تجربه نسخه کامل بازی‌ها هستید و اگر پس از اتمام دوره سرویس خود، بازی مورد نظرتان را جداگانه خریداری کنید، دقیقا از جایی که آن بازی را روی سرویس EA Play رها کرده بودید، می‌توانید به تجربه آن ادامه دهید.

EA Play به‌شما اجازه می‌دهد تا به نسخه پیش از موعد بازی‌ها به مدت زمان ۱۰ ساعت دسترسی کامل داشته باشید

علاوه‌بر آن شما می‌توانید به‌واسطه این سرویس به نسخه پیش از موعد بازی‌هایی که هنوز منتشر نشده‌اند، دسترسی داشته باشید و به میزان ۱۰ ساعت نسخه کامل آن‌ها را تجربه کنید. پس از اتمام مدت زمان ۱۰ ساعت، شما باید نسخه کامل آن بازی را خریداری کنید یا برای انتشار آن بازی به فهرست The Play List چندماهی را انتظار بکشید. الکترونیک آرتز نشان داده است که مدت زمان اضافه شدن بسیاری از بازی‌ها به این سرویس تا ۶ ماه طول می‌کشد و این دوره برای بازی‌های بزرگ بعضا به یک سال‌ هم ممکن است برسد. همان‌طور که پیش‌تر توضیح داده شد، کابران پلتفرم پی‌سی می‌توانند نسخه گران‌تر این سرویس یعنی EA Play Pro را هم خریداری کنند و مزایای بیشتر آن بهره ببرند که در ادامه بدان خواهیم پرداخت. درنهایت تمامی کابران این سرویس روی پلتفرم‌های مختلف برای تمامی خریدهای دیجیتالی که از محصولات الکترونیک آرتز (شامل بازی‌ها، سیزن پس، بسته‌های امتیازی و بسته‌های الحاقی) انجام می‌دهند، به میزان ده درصد تخفیف می‌گیرند.

شخصیت های استار وارز جدای: فالن اوردر

فرق بین سرویس EA Play با EA Play Pro چیست؟

همان‌طور که گفته شد، الکترونیک آرتز به کاربران پلتفرم پی سی اجازه داده است تا با پرداخت مبلغی بیشتر به عضویت سرویس EA Play Pro دربیایند و از مزایای به‌مراتب بیشتر آن در مقایسه با نسخه معمولی این سرویس بهره ببرند. در نسخه پرو برخلاف نسخه معمولی این سرویس شما دیگر برای تجربه بازی‌های شرکت الکترونیک آرتز محدودیت زمانی ندارید و تمامی آثار این شرکت را می‌توانید به‌شکل کامل از همان روز عرضه بازی کنید و تا زمان انتهای اشتراک خود به تجربه آن‌ها بپردازید.

همچنین شما با استفاده از این سرویس می‌توانید به آیتم‌های مختلفی همانند سیزن‌پس‌ها، محتوای اختصاصی و اضافی و نسخه‌ دیلاکس بازی‌ها دسترسی پیدا کنید. به‌عنوان مثال نسخه آلتیمیت ادیشن بازی فیفا 21 به‌تنهایی به اندازه ۹۹.۹۹ دلار قیمت دارد و شما تنها با عضویت در سرویس EA Play Pro می‌توانید آن را به‌صورت رایگان تجربه کنید.

ادغام سرویس EA Play با ایکس باکس گیم پس آلتیمیت چگونه است؟

به‌گفته شرکت الکترونیک آرتز شما با عضویت در سرویس ایکس باکس گیم پس آلتیمیت کنسول‌های ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | اس می‌توانید همزمان از سرویس EA Play و بازی‌های موجود در فهرست آن هم بهره‌مند شوید. البته اوضاع برای کاربران پلتفرم پی سی متفاوت است و آن‌ها فقط کافی است اشتراک نسخه پی سی گیم پس را خریداری کنند و از میانه‌های ماه دسامبر به تمامی بازی‌های سرویس EA Play دسترسی پیدا کنند. البته که موارد گفته شده شامل سرویس EA Play Pro نمی‌شود و علاقه‌مندان برای استفاده از این سرویس در هر صورت باید آن را جداگانه خریداری کنند.

بازی های EA Play

بازی‌های سرویس EA Play کدام‌ها هستند؟

نمی‌توان منکر این موضوع شد که الکترونیک آرتز یکی از بزرگ‌ترین ناشران دنیای بازی‌های ویدیویی است و آثار مختلف و بزرگی تحت نام این شرکت تاکنون در اختیار کاربران پلتفرم‌های مختلف قرار گرفته است. از همین‌رو ما شاهد بازی‌های بسیاری در فهرست The Play List سرویس EA Play هستیم که هر کدام می‌توانند به‌تنهایی برای مخاطب خود بسیار سرگرم‌کننده باشند. البته لازم به‌ذکر است به‌علت قابلیت Backward Compatibility کنسول‌های ایکس باکس وان، سری ایکس | اس مایکروسافت، شاهد حضور بازی‌های قدیمی‌تر و به‌مراتب بیش‌تری روی سرویس EA Play این دستگاه‌ها هستیم. در ادامه می‌توانید فهرست برخی از بازی‌های این سرویس را مطالعه کنید.

  • Anthem
  • A Way Out
  • بتلفیلد 1
  • بتلفیلد V
  • Bejeweled 3 (ایکس باکس وان، سری ایکس | سری اس)
  • Burnout Paradise Remastered
  • مجموعه کرایسیس (ایکس باکس وان، سری ایکس | سری اس)
  • مجموعه دد اسپیس (ایکس باکس وان، سری ایکس | سری اس)
  • Dragon Age: Inquisition
  • فیفا 20
  • Madden NFL 20
  • سه‌گانه اصلی مس افکت (ایکس باکس وان، سری ایکس | سری اس)
  • مس افکت اندرومدا
  • Mirror's Edge Catalyst
  • Need for Speed Heat
  • Plants vs. Zombies: Garden Warfare 2
  • Star Wars Jedi: Fallen Order
  • تایتان فال 2
  • Unravel Two

EA Play

پرسش‌های متداول

  • EA Play چیست و چه تفاوتی با EA Play Pro دارد؟

    EA Play سرویس اشتراکی گیمینگ شرکت الکترونیک آرتز است که در ازای پرداخت مبلغی ماهانه معادل ۴.۹۹ دلار و سالانه ۲۹.۹۹ دلار امکان تجربه بازی‌های این شرکت را در کنار برخی مزایای دیگر در اختیار کابران قرار می‌دهد. از طرفی نسخه Pro این سرویس به اعضای خود اجازه می‌دهد تمامی بازی‌های شرکت الکترونیک آرتز را از همان زمان عرضه تجربه کنند.

  • مزایای سرویس EA Play چیست؟

    شما به عضویت در این سرویس می‌توانید به مجموعه‌ای از بازی‌های شرکت الکترونیک آرتز دسترسی رایگان و نامحدود داشته باشید. تجربه ۱۰ ساعته بازی‌ها قبل از عرضه رسمی و تخفیف ده درصدی خرید تمامی محتویات دیجیتال بازی‌های این شرکت از دیگر مزایای سرویس EA Play به‌شمار می‌روند.

  •   آیا برای عضویت در سرویس EA Play اشتراک ایکس باکس لایو گلد یا پلی استیشن پلاس لازم است؟

    خیر. شما تنها برای تجربه آنلاین بازی‌های سرویس EA Play به سرویس‌های ایکس باکس لایو گلد پلی استیشن پلاس لازم دارید و قسمت‌های آفلاین بازی‌ها هیچ نیازی به عضویت در این سرویس‌ها ندارند.

  •   آیا بازی‌های سرویس EA Play را می‌توان با عضویت در سرویس ایکس باکس گیم پس تجربه کرد؟

    در کنسول ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس | اس شما با عضویت در نسخه آلتیمیت ایکس باکس گیم پس می‌تواند به‌صورت رایگان از سرویس EA Play بهره ببرید. درصورتی‌که در پلتفرم پی سی شما تنها کافی است عضو نسخه پی سی سرویس گیم پس شوید تا بازی‌های EA Play هم در اختیارتان قرار گیرد.

در انتها نوبت شما کاربران زومجی است که نظرات خود را در رابطه با این سرویس اشتراکی با ما در میان بگذارید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده