// یکشنبه, ۴ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۱۵

راهنمای خرید کوادکوپتر؛ نکاتی که قبل از خرید باید توجه کنیم

در راهنمای خرید کوادکوپتر ابتدا نگاهی به ویژگی پهپادها انداخته ایم سپس چند مورد از کوادکوپترهای موجود در ایران را معرفی کرده ایم.

سال ۲۰۱۳ با ظهور اولین پهپاد‌ها برای عموم، موجی از علاقه میان افراد برای خریداری این محصولات در بازار ایالات متحده دیده شد. به مرور با افزایش تقاضا برای خرید پهپادها در بازه قیمتی متفاوت شاهد رشد چشمگیر عرضه توسط شرکت‌های تولیدکننده بودیم. افزایش تولید به مرور باعث شد تا در سال ۲۰۱۴ طیف متنوعی از کوادکوپترها برای استفاده عموم مردم وارد بازار شود. در این مقاله می‌خواهیم نکاتی را در رابطه با خرید پهپاد یا کوادکوپترها معرفی کنیم و درنهایت نگاهی به مدل‌های مختلف کوادکوپتر در بازار ایران بیندازیم.

باتوجه‌به تمرکز راهنمای خرید برای افراد مبتدی در این مقاله به کوادکوپترهای آماده به پرواز (Ready-to-Fly) یا همان RTF می‌پردازیم. مدل‌های دیگر پهپاد‌ها از جمله DIY یا Do-It-Yourself، مدل‌های گران‌تر و پیچیده‌تری هستند که از حوصله مقاله‌ی پیشرو خارج‌اند. در این مقاله در مورد کواد کوپتر صحبت کرده‌ایم و سعی داریم تا درکنار معرفی کوادکوپتر دوربین دار به چند کوادکوپتر ارزان نیز اشاره کنیم. علاوه‌بر کوادکوپترهای آماده با گشت در اینترنت می‌توانید اقدام به ساخت کوادکوپتر نیز کنید که پیچیدگی‌های خودش را دارند.

2019 DJI Mavic Pro QuadCopter

پهپاد چیست؟

درحالی‌که «Drone» به‌صورت پیش‌فرض الهام گرفته از ابزاری نظامی است که در ارتش با نام هواپیمای بدون سرنشین‌ «UAV» شناخته می‌شود. اما هردوی این کلمات توصیف‌گر ماشین‌های برنامه‌ریزی شده برای کنترل از راه دور هستند. پهپادهای خانگی عمدتا برای مقاصد تفریحی یا تجاری از جمله عکسبرداری یا فیلم‌برداری هوایی، حمل بار، بازرسی از پل‌ها یا برج‌های دودکش صنعتی و ردیابی حیات‌وحش و نظارت بر حیوانات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

البته همچنان شاهد استفاده‌های جدید و خلاقانه از پهپادها در صنعت هستیم. همین موضوع باعث گسترش شغل مرتبط با پهپاد‌ها و به تناسب افزایش تقاضا برای رشد صنعت پهپاد در جهان شده است. پیشرفت فناوری پهپاد باعث شده است تا این وسایل نسبت به گذشته مقرون به‌صرفه‌تر و قابل دسترس‌تر باشند. در نتیجه جامعه پهپاد در چندسال اخیر رونق پیدا کرده است.

البته توجه داشته باشید که استفاده از پهپادها در محیط‌های شهری یا مناطق نظامی مشکلات حقوقی جبران‌ناپذیری را در برخی کشورها از جمله ایران ایجاد می‌کند در نتیجه باید با تحقیق در رابطه با محیط پیرامون محل زندگی خود و قوانین کشور از پهپاد‌ خود استفاده کنید. در کشورهای مانند ایالات متحده در حال حاضر گواهی‌ رسمی برای خلبانی پهپاد ارائه می‌شود.

انواع پهباد

فرق پهپاد با کوادکوپتر چیست؟

اصطلاح پهپاد‌ برای توصیف هر نوع هواپیمای بدون سرنشین استفاده می‌شود در حالی کوادکوپتر اصطلاحی است که تنها برای پهپاد‌هایی با چهار چرخانه مورد استفاده قرار می‌گیرند

اما چه چیزی Drone را از Quadcopter متمایز می‌کند. اصطلاح پهپاد برای توصیف هرنوع هواپیمای بدون سرنشین چه از نوع نظامی یا از نوع تفریحی استفاده می‌شود. پهپادها می‌توانند ظاهری مشابه هواپیما داشته باشند یا با یک روتور (چرخانه) مشابه یک هلیکوپتر به‌نظر برسند. به‌طور کلی پهپاد‌ها دو ویژگی دارند: اولا با یک ای‌سی‌یو (واحد کنترل موتور) کنترل می‌شوند و دوما برای مدت زمان طولانی قادر به پرواز هستند.

اما کوادکوپتر، به‌طور خاص اصطلاحی است که برای پهپادهایی با چهار روتور (چرخانه) به‌کار می‌رود. به‌همین دلیل گاهی نیز Quadrotor یا Quadrotor Helicopter نامیده می‌شوند. هریک از چرخانه‌ها دارای پروانه و یک موتور اختصاصی هستند. علاوه‌براین همواره کوادکوپترها با استفاده از یک ریموت کنترل به‌جای کامپیوترهای از پیش برنامه‌ریزی شده کنترل می‌شوند.

در مجموع کوادکوپترها به هلیکوپترها شباهت زیادی دارند؛ درحالی‌که هلیکوپترها با استفاده از چرخانه روی دم تعادل را حفظ می‌کنند، کوادکوپترها وظیفه حفظ تعادل را به حرکت پره‌ها سپرده‌اند.

باتوجه‌به تفاوت بیان شده پهپاد‌ها را به‌عنوان یک دسته گسترده و کوادکوپترها را به‌عنوان یک نوع خاص از پهپاد‌ها دسته‌بندی می‌کنیم. در حال حاضر درکنار کوادکوپترها، پهپادهای دیگری نظیر اوکتاکوپتر، هگزاکوپتر یا تریکوپتر در بازار موجود هستند. تفاوت مشهود این کوپترها در تعداد چرخانه‌های آن‌ها است.

Quadcopter H vs X

ویژگی‌های کوادکوپترها

کوادکوپترها اصولا با دو فریم مربعی X یا H شکل عرضه می‌شوند، هرچند مدل‌های ترکیبی دیگر از جمله Z ،HX یا V نیز در بازار موجود است. این کوادکوپترها براساس محل قرارگیری چرخانه‌ها نامگذاری شده‌اند. کوادکوپترها اصولا قادر به حمل بار ۴۵۰ گرم تا ۹۰۰ گرمی هستند و باتوجه‌به کیفیت آن‌ها حتی در هوایی با باد ۱۶ تا ۳۲ کیلومتر برساعت نیز قادر به پرواز هستند.

تمام کوادکوپترها از یک چهارچوب اصلی طراحی پیروی می‌کنند: چهار موتور و تیغه‌های پروانه‌ای، یک ژیروسکوپ یا شتاب‌سنج برای اندازه گیری سطح، قطعاتی برای حرکت یا چرخش روی یک محور در یک جهت خاص و اجزاء برای حرکت عمودی روی محور خاص.

به‌لطف این طراحی، کوادکوپتر می‌تواند به‌طور خودکار و به‌صورت جداگانه هر کدام از چهار موتور را برای حرکت تنظیم کند. هدایت‌گر با استفاده از یک کنترلر می‌تواند ارتفاع کوادکوپتر را کم یا زیاد کند و حتی در محور ۳۶۰ درجه پهپاد را بچرخاند.

نکات مهم قبل از خرید کوادکوپتر

قیمت کوادکوپترها از ۲۰۰ هزار تومان تا بالای ۷ میلیون تومان در بازار تعیین شده‌اند. بنابراین باتوجه‌به نیاز خود باید مدل مورد نظرتان را انتخاب کنید. برخی کوادکوپترها با مصارف تفریحی عمدتا بدون دوربین هستند و کنترلری ساده دارند که حتی اگر مراقب نباشید با افزایش ارتفاع از کنترل شما خارج می‌شوند و به پرواز ادامه می‌دهند. اما در مجموع برای کوادکوپترهایی با قیمت پایین‌تر از سه میلیون تومان به نکات زیر توجه داشته باشید:

۱. عمر باتری اصولا کمتر از ۱۰ دقیقه است، بنابراین سعی کنید تا همواره شارژر به همراه داشته باشید.

۲. مدل‌های زیر سه میلیون تومان اصولا دارای گیمبال یا استابلایزر (لرزشگیر) نیستند. در نتیجه زمانی‌که اقدام به فیلم‌برداری یا عکس‌برداری می‌کنید کیفیت تصویر افت شدیدی خواهد داشت.

۳. مدل‌های زیر دو میلیون تومان وزن سبکی دارند. در نتیجه هرچند از لحاظ تعمیرپذیری و اهداف آموزشی مفید‌‌ هستند اما به‌دلیل سبک بودن چندان دربرابر باد مقاومت نشان نمی‌دهند. با افزایش سرعت باد خطر از دست دادن کنترل پهپاد افزایش پیدا می‌کند.

۴. قبل از خرید حتما نام کوادکوپتر را جست‌وجو کنید و از موجود بودن قطعات آن در بازار اطمینان حاصل کنید.

۵. برخی از کوادکوپترها قابلیت نصب دوربین دارند که فقط می‌توانید دوربین مخصوص به آن‌ها را نصب کرد. بنابراین از موجود بودن دوربین اطلاع حاصل کنید.

اگر برای اولین‌بار می‌خواهید یک پهپاد خریداری کنید بهتر است تا با یک کوادکوپتر ارزان قیمت شروع کنید تا خدایی نکرده بعد از کوبیدن کوادکوپتر به دیوار یا پرت شدن آن در رودخانه و دریا ناامید نشوید. در هر صورت مطمئن باشید که در روزها ابتدایی با این اتفاق‌ها روبه‌رو می‌شوید و احتمالا اولین کوادکوپتر خودتان را از دست می‌دهید.

در ادامه با زومجی همراه باشید تا نگاهی به چند مدل از کوادکوپترها بیندازیم.

کوادکوپتر سایما

شرکت سایما (Syma) به‌ویژه به‌دلیل ساخت کوادکوپترهای مستحکم و باکیفیت شناخته می‌شود. یکی از موارد مهم در کوادکوپترها موضوع بودن قطعات است که خوشبختانه شاهد فراوانی قطعات محصولات این شرکت در ایران هستیم.

کوادکوپتر سایما مدل X13

کوادکوپتر سایما مدل X13

نام لاتین: Syma X13 Radio Control Quadcopter

کوادکووپتر سایما مدل X13 یکی از پهپادهای ارزان‌قیمت بازار است. برخلاف ظاهر به نظر بزرگ این کوادکوپتر تنها ۱۵ و نیم سانتی‌متر ابعاد دارد و یک محصول کوچک به‌حساب می‌‌آید. برای شارژ باتری X13 به ۹۰ دقیقه زمان نیاز دارید اما تنها با هر بار شارژ به مدت هفت دقیقه پرواز می‌کند. به‌لطف ریموت کنترلی با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز می‌توانید تا فاصله ۳۰ تا ۵۰ متری کوادکوپتر را کنترل کنید اما بهتر است تا فاصله را زیر ۳۰ متر نگه دارید تا از کنترل خارج نشود.

این محصول مناسب افراد بالای ۱۴ سال است و اگر فرزندی دارید که کارهای خطرناک می‌کند بهتر است کلا سمت کوادکوپتر نروید. کنترلر نیاز به ۴ عدد باتری قلمی دارد که باید جداگانه تهیه کنید. ژیروسکوپ ۶ محوره برای تعادل و ثبات پرواز، قابلیت چرخش ۲۶۰ درجه، مقاومت مناسب برابر وزش باد آرام و چهار پره‌ی یدکت از جمله خصوصیات دیگر کوادکوپتر سایما X13 محسوب می‌شوند.

کوادکوپتر سایما X16

کوادکوپتر سایما X16

نام لاتین: Syma X15 Radio Control Quadcopter

برخلاف مدل X13، کوادکوپتر سایما X16 ابعاد بزرگتری در حدود ۲۲ سانتی‌متر دارد. به‌لطف ریموت کنترلی با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز می‌توانید این کوادکوپتر را تا ۷۰ متر کنترل کنید. یادتان باشد به همراه خرید این کوادکوپتر چهار باتری قلمی نیز برای کنترلر خریداری کنید. کوادکوپتر در داخل خود باتری با ظرفیت ۳۰۰ میلی‌آمپرساعت دارد که ۹۰ دقیقه برای شارژ کامل به زمان نیاز دارد، اما تنها به مدت ۷ دقیقه ۳۰ ثانیه شارژ لازم برای پرواز را تأمین می‌کند.

امکان تیک آف و لندینگ خودکار،  قابلیت حفظ خودکار ارتفاع، امکان چرخش ۳۶۰ درجه، توانایی مقاومت دربرابر وزش ملائم باتوجه به وزن ۱۸۰ گرمی، ال‌ای در زیر پرنده و درنهایت چهار پره‌ی یدکی از جمله ویژگی‌های کوادکوپتر سایما X16 هستند. به‌دلیل محافظ‌ها در برخورد مستقیم با دیوار مقاومت بیشتری دارد.

کوادکوپتر سایما X11 Hornet

کوادکوپتر سایما X11 Hornet

نام لاتین: Syma X11 Hornet Radio Control Quadcopter

کوادکوپتر سایما X11 یکی از محصولات پرفروش بازار ایران برای افراد مبتدی است. ایکس ۱۱ ابعادی در معادل ۱۵.۲ در ۱۵.۲ سانتی‌متر دارد و به‌لطف باتری ۲۰۰ میل‌آمپر ساعت موجود در پهپاد به مدت ۵ تا ۷ دقیقه با هربار شارژکامل پرواز می‌کند. بااین‌حال برای تکمیل شارژ به ۴۰ دقیقه زمان نیاز دارد.

قابلیت چرخش به اطراف و ۳۶۰ درجه در ارتفاع سه متری، امکان پرواز تا فاصله ۴۰ متری، قابلیت نصب دوربین با لحیم کردن (به‌صورت پیشفرض ندارد و باید مخصوص این مدل خریداری شود) و درنهایت تولید در رنگ‌های سفید، مشکی و قرمز، از جمله ویژگی‌های این محصول هستند.

به‌لطف گارد پلاستیک اطراف کوادکوپتر سامیا X11، این پهپاد در برخورد با دیوار مقاوم است. درکنار کابل شارژ USB در جعبه پهپاد چهار ملخ یدک نیز موجود است.

کوادکوپتر سایما X8 پرو

کوادکوپتر سایما X8 Pro

نام لاتین: Syma X8 Pro Radio Control Quadcopter

برخلاف X13 و X16 که صرفا جنبه تفریحی دارند و بدون دوربین هستند. کوادکوپتر سامیا X8 Pro به‌لطف داشتن GPS و دوربین عمدتا برای مصارف حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. به همین دلیل به یک کوادکوپتر بسیار گران‌قیمت در حدود ۴ میلیون تومان است. این کوادموپتر هیچ محافظی ندارد و به هیچ عنوان نباید از آن در منزل و محیط بسته استفاده کرد.

فرکانس کنترلر مانند مدل‌های دیگر ۲.۴ گیگاهرتز است و برد رادیو آن تا ۳۰۰ متر خواهد بود. باتوجه‌به قدرت و توان بالای کوادکوپتر سایما ایکس ۸ پرو این کوادکوپتر به یک باتری ۲۰۰۰ میلی آمپرساعت مجهز شده که برای شارژ کامل به ۱۲۰ دقیقه زمان نیاز دارد. از طرفی به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه پرواز می‌کند. این مدل دارای یک دوربین پنج مگاپیکسلی HD برای فیلم‌برداری است و می‌توانید با نصب گوشی رو کنترلر از موبایل برای کنترل کوادکوپتر تا فاصله ۸۰ متر استفاده کنید.

امکان تثبیت ارتفاع، چرخش دوربین تا ۹۰ درجه، تیکاف و لندینگ خودکار و GPS از جمله دیگر خصوصیات کوادکوپتر سایما X8 پرو هستند. این کوادکوپتر ابعاد بزرگی معادل ۵۰ در ۵۰ سانتی‌متر دارد.

از جمله کوادکوپترهای سایما می‌توانیم مدل‌های سایما X5SW با قیمت ۳۵ دلار، سایما X8HG با قیمت ۱۸۸ دلار و کوادکوپتر دوربین دار سایما W1 پرو با قیمت ۳۵۰ دلار نیز اشاره کرد.

کوادکوپتر DJI

اگر بخواهیم مدل‌های اینسپایر ۲، کوادکوپتر DJI‌ را فاکتور بگیریم که قیمت‌های چند ده میلیون تومانی دارند و صرفا برای مصارف صنعتی یا فیلم‌برداری فوق‌ حرفه‌ای هستند برند کواکوپتر DJI‌ را می‌توانیم درکنار سایما یکی از شناخته شده‌ترین‌ها در بازار بدانیم. محصولات DJI همواره کیفیت بسیار بالا دارند که به همین دلیل نیز قیمت‌های آن‌ها اصولا نجومی می‌شود.

به‌دلیل اهمیت این برند در بازار کوادکوپترها یک مدل از کوادکوپتر DJI‌ را نیز در ادامه برای علاقمندان به کوادکوپتر معرفی می‌کنیم:‌

کوادکوپتر DJI Tello

کوادکوپتر تلو DJI

نام لاتین: DJI Tello

این کوادکوپتر دوربین دار با وجود قیمت بسیار بالا، برای مصارف خانگی کاربرد دارد. به‌لطف دوربین ۵ مگاپیکسلی چسبیده به کوادکوپتر می‌توانید ویدیوهایی با رزولوشن 720p‌ را ضبط کنید. علاوه برا این به همراه دستگاه چهار ملخ پره و چهار گارد محافظ پره نیز قرار گرفته است که خطر استفاده از کوادکوپتر را در منزل به‌شدت کاهش می‌دهد.

با وجود قیمت حدودا دو میلیون تومانی (۹۹ دلار) کوادکوپتر DJI Tello این کوادکوپتر ابعاد ۱۰x۹x۴ سانتی‌متری دارد که بسیار کوچک محسوب می‌شود. به‌لطف باتری ۱۱۰۰ میلی‌آمپر ساعت شما می‌توانید پهپاد را تا ۱۳ دقیقه در زمان شارژ کامل پرواز دهید. متاسفانه به همراه کوادکوپتر DJI هیچ کنترلری فروخته نمی‌شود در نتیجه باید حتما یک تلفن هوشمند به همراه اپلیکیشن Tello برای کنترل پهپاد داشته باشید. البته طبق اعلام دی جی آی علاقمندان می‌توانند با خریداری کنترلرهای Gamesir و اتصال آن به تلفن هوشمند مانند یک بازی، کوادکوپتر را هدایت کنند.

باتوجه‌به Open Source بودن کوادکوپتر DJI تلو، می‌توانید این پهپاد را برای مصارف خود برنامه‌نویسی کنید. از جمله مدل‌های معروف کوادکوپتر DJI با قابلیت نصب دوربین GoPro می‌توانیم به سری فانتوم (Phantom) اشاره کنیم که اتفاقا کارنامه موفقی نیز برای استفاده آماتور دارند.

سایر کوادکوپترها با قیمت‌های متفاوت

کوادکوپتر مجیک واند LH-X20

کوادکوپتر مجیک واند LH-X20

نام لاتین: Magicwand 6 Channel LH-X20

شرکت مجیک واند (Magicwand) برخلاف سایما و دی جی آی عمدتا روی ساخت اسباب بازی تمرکز دارد. کوادکوپتر مجیک واند نیز مصارف تفریحی دارد و مناسب افراد بالای ۱۴ سال است. کوادکوپتر LH-X20 در دو رنگ سفید با گاردهای محافظ آبی و مشکی با گارد محافظ نارنجی به ‌فروش می‌رسد.

این کوادکوپتر ابعاد ۳۳x۳۰x۱۰ دارد و به‌لطف کنترلر ۲.۴ گیگاهرتزی می‌توانید آن را تا فاصله ۱۵۰ متری کنترل کنید. باتری ۳۵۰ میلی آمپرساعت داخلی پهپاد به ۴۰ دقیقه زمان برای شارژ کامل نیاز دارد، اما بعد از شارژ کامل تنها به مدت ۷ تا ۸ دقیقه پرواز خواهد کرد. امکان چرخش ۳۶۰ درجه و قابلیت نصب دوربین از جمله خصوصیات دیگر کوادکوپتر مجیک واند است. البته پیدا کردن دوربین در بازار مشکل خواهد بود.

قابلیت لندینگ و تکاف بایک دکمه، کنترلر همراه و مقاومت دربرابر برخود با دیوار از جمله دیگر خصوصیات این کوادکوپتر هستند.

کوادکوپتر مجیک واند LH-X19

کوادکوپتر مجیک واند LH-X19

نام لاتین: Magicwand LH-X19

کوادکوپتر LH-X19 ابعاد ۵۵x۵۵x۱۵ و وزنی ۵۰۰ گرمی دارد. به‌طور خاص می‌توانید روی LH-X19 دوربین لحیم کنید اما به‌صورت پیش‌فرض دوربینی در جعبه قرار ندارد. برای استفاده از کنترلر نیاز به ۶ باتری قلمی دارید. باتری ۶۰۰ میلی آمپر ساعت این کوادکوپتر به ۶۰ دقیقه زمان برای شارژ شدن کامل نیاز دارد اما بعد از شارژ به مدت ۸ تا ۹ دقیقه می‌توانید آن را پرواز دهید.

کوادکوپتر LH-X19 قابلیت فاصله گرفتن تا ۱۰۰ متر را دارد. به همراه این وسیله ۴ عدد پایه و ۴ عدد پروانه یدک به‌همراه یک شارژر قرار دارد.

هگزاکوپتر میک بلاک مدل ایربلاک

هگزاکوپتر میک بلاک مدل ایربلاک

نام لاتین: Makeblock Airblock hexacopter

هرچند در مقاله در رابطه با انواع کوادکوپترها از جمله کوادکوپتر دوربین دار یا حتی کوادکوپتر ارزان و گران قیمت صحبت کردیم. اما می‌خواهیم مقاله را با یک هگزاکوپتر از شرکت نامدار میک بلاک به‌پایان برسانیم. هگزاکوپتر میک بلاک مدل ایربلاک نه تنها یک هگزاکوپتر بلکه قابلیت تبدیل به تری انگل کوپتر یا حتی هاوربورد برای حرکت روی آب را دارد.

به لطف ماژولار بودن ایربلاک شما می‌توانید آن را به اشکال مختلفی تبدیل کنید. بدنه هاورکرفت به‌طور خاص زد آب است. از طرفی در حالت Vehic می‌توانید روی زمین یا سرامیک نیز حرکت کند. سرعت پرواز این هگزاکوپتر حدودا ۱.۵ متر برثانیه است، در حالت هاورکرفت قادر به حرکت با سرعت ۲.۵ متر برثانیه است. به همراه هگزاکوپتر کنترل عرضه نشده است درنتیجه باید با استفاده از اپلکیشن مخصوص آن را کنترل کنید.

باتری داخلی هگزاکوپتر ۹۵۰ میلی آمپر ساعت است که در حالت ایرکرفت ۶ تا ۸ دقیقه و در حالت هاورکرفت ۲۰ دقیقه شارژدهی دارد. وزن دستگاه نیز در حالت ایرکرفت ۱۴۱ گرم و در حالت هاورکرفت ۲۰۰ گرم است. با توجه به اتصال بلوتوث تنها تا فاصله ۱۰ متری قادر به کنترل آن هستید. با توجه به ویژگی‌ها این محصول قیمت بالایی دارد.


برای خرید کوادکوپتر تحقیق کنید

در انتها همیشه برای خرید تحقیق کنید. کوادکوپترهای معرفی شده در مقاله تنها بخش کوچکی از کوادکوپترهای موجود در بازار ایران هستند. تنوع برندهای موجود و تفاوت فناوری به‌کار‌ گرفته شده در آن‌ها باعث شده است تا انتخاب میان گزینه‌های موجود سخت شود. به همین دلیل ابتدا نیازهای خود را بسنجید؛ اینکه برای فعالیت حرفه‌ای قصد خرید یک کوادکوپتر را دارید یا نه می‌خواهید صرفا به‌خاطر علاقه خود به دستگاه‌های کنترلی قصد خرید کوادکوپتر را دارید، اهمیت زیادی دارد. فراموش نکنید کوادکوپترها وسایل ارزان قیمتی نیستند و به‌راحتی نیز امکان خراب شدن را دارند در نتیجه خریداری یک کوادکوپتر که قطعات آن در بازار موجود باشد، اهمیت زیادی دارد.

دیدگاه شما در رابطه با کوادکوپترها چیست؟‌

سوالات متداول در رابطه با خرید کوادکوپتر

  • قیمت کوادکوپتر چقدر است؟

    باتوجه به حضور شرکت های مختلفی نظیر سایما و DJI، تنوعی قیمتی کوادکوپتر بسیار زیاد است. شما می‌توانید در بازار از قیمت ۲۰۰ هزار تومان تا ۵ میلیون تومان را برای مدل‌های مبتدی و قیمت ۵ تا بالای ۲۵ میلیون تومان برای مدل‌های حرفه‌ای یافت می‌شود.

  • کوادکوپتر ارزان چه مدل‌هایی خوب است؟

    از میان شرکت‌های بزرگ کوادکوپتر سایما و کوادکوپتر مجیک از جمله شرکت‌های شناخته شده برای تولید و عرضه کوادکوپتر ارزان هستند. از جمله کوادکوپتر سایما X16 یا مجیک واند LH-X19 را می‌توانیم از مدل های ارزان قیمت بازار معرفی کنیم. ارزان ترین کوادکوپتر DJI قیمتی معادل دو میلیون و پانصد هزار تومان دارد.

  • کوادکوپتر حرفه ای در بازار چه مدل‌هایی است؟

    کوادکوپترها مدل‌های مختلفی دارند در نتیجه کمی مشکل است که بخواهیم مدل‌های حرفه‌ای را به راحتی معرفی کنیم. کوادکوپتر DJI و کوادکوپتر سایما را می‌توانیم دو شرکت از تولیدکنندگان کوادکوپتر معرفی کنیم. کوادکوپتر سایما X8 Pro یکی از مدل‌های خوب بازار است که می‌توانید معرفی آن را بخوانید.

  • ساخت کوادکوپتر به چه شکلی است؟

    کوادکوپترها به سه دسته آماده پرواز (Ready-to-Fly) یا RTF، تاحدودی آماده پرواز و DIY یا Do-It-Yourself دسته‌بندی می‌شوند. برای داشتن قطعات کوادکوپترهای DIY می‌توانید از فروشگاه‌های معتبر اقدام کنید و در نهایت اقدام به ساخت کوادکوپتر خود کنید. البته انجام این کار نیاز به یک سری مطالعات دارد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده