// دوشنبه, ۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۰۱

بازی Greedfall؛ مهم ترین نکاتی که در زمان تجربه آن باید بدانید

گریدفال، ساخته استودیوی اسپایدرز، بازی عظیمی است که با گشت‌و‌گذار در محیط آن می‌توانید به نکات ریز و درشت مختلفی پی ببرید. در ادامه در این مقاله چند ترفند را برای تجربه بهتر بازی با شما به اشتراک می‌گذاریم.

مقاله‌های مرتبط:

گریدفال، محصول جدید استودیوی اسپایدرز یک بازی اکشن نقش‌آفرینی با حال و هوای قرن هفدهم میلادی است که فارغ از مشکلاتی دارد، می‌تواند بازیکنان را تا ۶۰ ساعت سرگرم‌ خود کند. باتوجه‌به محتوای مختلفی که در این بازی دردسترس بازیکنان است در این مقاله می‌خواهیم تا اشاره‌ای به ویژگی‌های مختلف آن داشته باشیم و ترفند‌هایی را برای تجربه آسان‌تر بازی با شما به اشتراک بگذاریم.

داستان بازی گریدفال پیرامون شیوع یک بیماری کشنده در سرزمین «سرین»‌ روایت می‌شود؛ جایی که با مرد یا زنی جوان از خاندان دی‌سارد (De Sardet) همراه می‌شوید تا با ورود به جزیره‌ای خیالی به نام Teer Fradee پرده از راز این بیماری و راه درمان آن بردارید و در همین راستا به پسر عموی خود کمک کنید تا مدیریتی کارآمد و سیاست‌مدارانه را در این جزیره چند ملیتی داشته باشد. بازی گریدفال تمرکز ویژه‌ای روی دیالوگ‌ها دارد و انتخاب برخی از دیالوگ‌ها تاثیر مستقیم روی پایان بازی یا روابط حسنه با گروه‌های مختلف می‌گذارد. بازی گریدفال در مجموع داستانی ترکیبی از ۶ گروه مختلف را بازگو می‌کند:

  • گروه اول تِلِیمِ (Thélème) نام دارد که یک گروه مذهبی به شمار می‌رود و وظیفه خود را تبلیغ برای دین‌شان با سیاست می‌دانند.
  • گروه دوم بریج الاینس‌ها (Bridge Alliance) هستند که  اعتقاد دارند علم قادر به تفسیر هر موضوعی است، این گروه در جنگ مستقیمی با گروه سوم یعنی افراد بومی جزیره قرار دارند.
  • بومی‌ها یا Islander اما اصلی‌ترین ساکنین تیر فردی هستند، این نژاد هرچند بایکدیگر در اتحادی منسجم نیستند، اما همه آن‌ها در یک هارمونی با طبیعت زندگی می‌کنند. بومی‌ها در خط داستانی اهمیت بالایی دارند.
  • اما چهارمین گروه مربوط‌به Coin Guard ها می‌شود، این گروه در حقیقت نظامیان هستند که هرچند مستقیم از گروه Congregation of Merchants ها دستور می‌گیرند، اما هنوز هم قدرت زیادی در به انجام رساندن کارها دارند.
  • گروه پنجم‌ Naut ها یا همان دریادارها هستند که نقش مهمی در مبالات دریایی گروه‌های دیگر ایفا می‌کنند.
  • Congregation of Merchants ششمین گروه گریدفال هستند که شخصیت اصلی داستان نیز عضوی از این گروه تاجر و سیاست‌مدار محسوب می‌شود. کانگریگیشن‌ها سعی دارند تا باتوجه‌به منافع خود ارتباطی نزدیک را با تمام گروه‌های دیگر حفظ کنند.

در جریان بازی با تمام گروه‌های ذکر شده گفتگوهایی خواهید داشت و حداقل از هر یک از گروه‌ها به غیر از کانگریگیشن‌ها یک همراه را می‌توانید با خود داشته باشید. در ادامه می‌خواهیم تا به برخی از نکات مهم در زمان شروع بازی گریدفال اشاره کنیم که با دانستن آن‌ها می‌توانید نتایج بهتر را در ماجراجویی خود به دست بیاورید.

بازی Greedfall

خشونت تنها راهکار شما نیست

با ارتقاء مهارت‌‌های دی سارد (De Sardet) می‌توانید گفتگوها را آسان‌تر به نفع خود به پایان برسانید

مأموریت‌ها را در گریدفال می‌توانید به انواع و اقسام روش‌ها انجام دهید. در برخی از مأموریت‌ها، مخفی‌کاری بهترین روش محسوب می‌شود و در برخی دیگر سیاست و گفت‌وگو‌های پیچیده راهکار مناسب‌تری خواهد بود. از طرفی استفاده از استعدادها و ویژگی‌های شخصیتی دی سارد (باتوجه‌به آنچه ارتقاء داده‌اید) نیز گزینه‌ای است که گاهی به‌کارتان می‌آید. نکته مهم در هر مأموریت توجه به فرهنگ، دشمن‌ها و متحدهای هر یک از گروه‌ها است. به‌عنوان مثال اگر در مأموریت بریج الاینس‌ها، سیورا را از گروه بومی‌ها ببرید، به‌دلیل دشمنی این دو گروه امکان شکست در مأموریت به‌شدت افزایش پیدا می‌کند. بااین‌حال Naut ها روابط حسنه‌ای با بریج الاینس‌ها دارند و نا خودآگاه حضور همراهی از این فکشن می‌تواند باعث صلح شود. در نتیجه قبل از ورود به هر مأموریت حتما در Merchant Camp، همراهان مناسبی را انتخاب کنید.

فیوری

در بازی سیستمی به نام Fury از همان ابتدا در دسترس قرار می‌گیرد. با افزایش آدرنالین دی سارد و باتوجه‌به نوع سلاحی که استفاده می‌کنید می‌توانید از ویژگی Fury بهره‌ ببرید. در صورت ارتقاء شخصیت خود و دسترسی به اسکیل‌های قدرتمند، می‌توانید با پر شدن آدرنالین قدرت‌های منحصر به فردی مانند افزایش قدرت بدنی یا پرتاب یک بمب قدرتمند استفاده کنید.

طلسم‌ها

برخی از زره‌های دنیای بازی امکان تجهیز به طلسم‌ها را دارند و می‌توانید ازطریق میزکار یا با مراجعه به آهنگر در شهرها، طلسم‌ها مورد نظرتان را بسازید و روی تجهیزات خود قرار دهید. کیفیت طلسم‌ها مانند زره‌ها براساس رنگ مشخص می‌شوند و به‌عنوان مثال طلسم‌های طلایی کیفیت بهتری از طلسم‌های آبی و بنفش دارند. در دنیای بازی سعی کنید تا آیتم‌های جمع‌آوری شده را برای ارتقاء تجهیزات حفظ کنید.

بازی Greedfall

حمله مخفیانه

مکانیزم مخفی کاری گریدفال بسیار ساده طراحی شده است

سازوکار مخفی‌کاری بازی گریدفال اصلا کارآمد نیست و بسیار ساده طراحی شده است. بااین‌حال اگر به مخفی‌کاری علاقه دارید می‌توانید در پوشش‌های گیاهی مخفی شوید و آرام با حرکت به سمت دشمنان آن‌ها را از پا در بیارید. البته حمله مخفیانه تنها روی دشمنان معمولی کاربرد دارد و دشمنان قدرتمند با یک ضربه کشته نمی‌شوند.

روش بازی خودتان را انتخاب کنید

هرچند در ابتدای بازی باید یکی از سه کلاس مبارز، تکتیکال و جادو را انتخاب کنید در جریان بازی می‌توانید ویژگی‌هایی از هرکدام از کلاس‌ها را ارتقاء دهید و بازی محدودیتی برای‌تان ایجاد نمی‌کند. این موضوع در سلاح‌ها و زره‌های بازی نیز صدق می‌کند، در نتیجه در میانه بازی می‌توانید با استفاده از آیتم «Memory Crystals» پارامترهای شخصیت‌ اصلی از جمله Talent ،Skill و Attribute را تغییر دهید. ارتقاء آیتم‌ها به‌طور خاص تاثیر زیادی روی روند پیشرفت شما می‌گذارد. به‌عنوان مثال اگر کرفتینگ را کامل ارتقاء دهید اما به توانایی‌های اجتماعی شخصیت‌تان نپردازید هرچند آیتم‌هایی قدرتمندی خواهید ساخت ولی در بسیاری از گفتگوها برای راضی کردن ان‌پی‌سی‌ها به مشکل بر می‌خورید. از طرفی عدم توجه به قدرت بدنی دی سارد باعث می‌شود نتوانید از برخی موانع عبور کنید.

کشف دنیای بازی

گشت‌و‌گذار در دنیای گریدفال بخش بزرگی از گیم‌پلی را شامل می‌شود. به همین دلیل بازی سعی دارد تا با استفاده از مأموریت‌ها شما را مجبور به حضور در برخی مناطق کند. جزیره گریدفال عظیم است و در نتیجه با پیشروی در داستان می‌توانید به نقاط مختلف آن دسترسی پیدا کنید. بااین‌حال برای سفر در جزیره امکاناتی برای بازیکنان در نظر گرفته شده تا سریع‌تر بین نقاط مختلف سفر کنند:

  • کمپ‌ها همان‌طور که در ادامه خواهیم گفت به دو نوع تقسیم می‌شوند. با گشت‌و‌گذار در بازی با کمپ‌های متروک روبه‌رو می‌شوید که باید با روشن کردن آن‌ها امکان استراحت یا سفر سریع بین نقاط مختلف را به دست بیاورید.
  • Travel Interface‌ها ظاهری شبیه به کره‌زمین دارند که در حقیقت نقاط ورود و خروج به هر منطقه محسوب می‌شوند.
  • ارابه‌ یا کاروان‌ها، روش پولی سفر به نقاط مختلف نقشه محسوب می‌شوند. شما می‌توانید با استفاده از کاروان‌ها آسان‌تر به شهرها سفر کنید.

بازی Greedfall

کمپ‌ها

در زمان سفر بین شهرها می‌توانید ازطریق Merchant Camps با تاجر خرید و فروش کنید

در بازی دو نوع کمپ وجود دارد. نوع اول کمپ‌هایی هستند که با حضور درکنار آن‌ها می‌توانید، Fast Travel را فعال کنید و افراد گروهتان را گرد هم جمع‌ کنید. گروه دوم کمپ‌ها اما به Merchant Camps معروف هستند. در زمان سفر بین شهرهای جزیره وارد Merchant Camp ها می‌شوید. در این کمپ‌ها می‌توانید درکنار انتخاب همراهان‌ خود، با تاجر آیتم‌های‌تان را مبادله کنید. علاوه‌بر این در هر دو نوع کمپ به صندوق برای قرار دادن وسایل اضافه و میزکار برای ساخت آیتم‌های جدید دسترسی خواهید داشت.

تله‌ها

درکنار روش معمول مبارزه که شامل حمله، دفاع و دفع حملات می‌شود در گریدفال امکان ساخت تله فراهم شده است. در دنیای بازی برخی موجودات در محدوده‌ای مشخص گشت می‌زنند که می‌توانید با استفاده از تله‌ها آن‌ها را قافلگیر کنید. بااین‌حال عمدتا تله‌ها در جریان مبارزه و به‌لطف ویژگی تکنیکال استفاده می‌شوند و می‌توانید با قرار دادن آن‌ها در مسیر حمله دشمنان به سمت خود، آن‌ها را شکست دهید.

بمب‌ها

ساخت بمب‌ها دیگر ویژگی بازی است که به‌ویژه برای کلاس تکتیکال کاربرد دارد. با ارتقاء کلاس تکتیکال می‌توانید تله‌ها و بمب‌های قدرتمندتری را بسازید و دشمنان و حتی باس‌ها را سریع‌تر از بین ببرید. بمب‌ها قابلیت انفجاری، سمی و جادویی دارند و باتوجه‌به نیاز خود باید آن‌ها را بسازید. بااین‌حال برخلاف تله‌ها بهتر است از بمب‌ها با دقت بیشتری استفاده کنید.

بازی Greedfall

مأموریت‌ افراد گروه

درکنار مأموریت‌های اصلی و فرعی، افراد گروه شما نیز برخی مأموریت‌ها را برای تکمیل روایت داستانی بازی درخواست می‌کنند. با انجام مأموریت‌ها روابط شما با افراد گروه بهبود می‌یابد و به‌مرور می‌توانید بیشتر از گذشته به پیشینه شخصیت‌ها پی ببرید. در طول ماجراجویی خود حتما به افراد گروه خود سر بزنید و درخواست‌های آن‌ها را برآورده کنید تا به این ترتیب قبل از پایان بازی درکنار داشتن ارتباطی خوب با شخصیت‌های دیگر، هرچه بیشتر از گذشته همراهان‌تان مطلع شوید.

البته اینها تنها بخشی از نکات مهم در رابطه با گریدفال بودند، دنیای بازی گریدفال فارغ از ایرادات ریز و درشتی که دارد، محتوای مختلف را ارائه می‌دهد تا تجربه بازی برای بازیکنان تکراری نشود.


منبع IGN زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده