بازی Call of Duty: Black Ops 4 جزو آن دسته از بازی‌هایی است که مدت زمان و درجه سختی تروفی و اچیومنت‌هایش بستگی به سطح مهارت بازیکنان دارد. با راهنمای تروفی و اچیومنت‌های این بازی همراه زومجی باشید.

تا قبل از عرضه‌ی بازی Call of Duty: Black Ops 4 دغدغه‌ای در وجود مخاطبان این مجموعه وجود داشت؛ دغدغه‌ای که باعث می‌شد نسبت به موفقیت بازی شک داشته باشیم. بازی Call of Duty: Black Ops 4 با تمام تغییراتش و حذف بخش تک‌نفره، توانسته است تجربه‌ای لذت بخش را ارائه دهد. کالاف دیوتی به‌لطف گان‌پلی و گیم‌پلی خود، همیشه مورد حمایت هواداران قرار گرفته است و نسخه Black Ops 4، جزو آن دسته از بازی‌هایی است که می‌توانید به‌تنهایی یا همراه با دوستان‌تان، آن را تجربه کنید و خسته نشوید. در این قسمت از راهنمای تروفی و اچیومنت، به‌سراغ بازی Call of Duty: Black Ops 4 رفته‌ایم که همیشه تروفی‌ و اچیومنت‌های چالش‌‌برانگیزی را در بخش زامبی به خود اختصاص داده است.

اطلاعات کلی

  • مدت زمانی که طول می‌کشد تا بازی را پلاتینیوم کنید: نامشخص (با توجه به عملکرد بازیکن در بازی و مهارت‌اش، متفاوت است)
  • درجه سختی تروفی و اچیومنت‌های بازی: نامشخص (با توجه به عملکرد بازیکن در بازی و مهارت‌اش، متفاوت است)
  • تعداد تروفی‌های بازی: ۵۳ عدد (۴۴ تروفی برنز، هفت تروفی نقره، یک تروفی طلا و یک تروفی پلاتینیوم)
  • تعداد اچیومنت‌های بازی: ۵۲ عدد و معادل ۱۱۶۵ امتیاز
  • تروفی و اچیومنت‌هایی که آن‌ها را از دست خواهید داد: ندارد
  • تروفی و اچیومنت‌هایی که گلیچ دارند: تعدادی از تروفی‌ و اچیومنت‌های بخش زامبی که بعضی از آن‌ها گلیچ دارند و می‌توانید با عوض کردن درجه سختی در حالت کلاسیک، مجددا برای دریافت‌شان تلاش کنید. همچنین تروفی و اچیومنت‌های The Specialist HQ هم گلیچ دارند.
  • آیا درجه سختی روی دریافت تروفی و اچیومنت‌های بازی تاثیر گذار است؟ خیر
  • حداقل دفاعی که باید بازی کنید: ۱۰ بخش تمرینی اسپشالیست‌های بازی، ۳۰ اسکیرمیش (Skirimish) مربوط به اسپشالیست‌ها، تجربه‌ی متعدد بخش زامبی و بالا بردن سطح سلاح‌ها، تجربه‌ی متعدد حالت چندنفره و بلک اوت بازی.

راهنمای تروفی کالاف دیوتی بلک اوپس ۴

توضیح: تمامی تروفی‌های بازی را کسب کنید

راهنمای تروفی کالاف دیوتی بلک اوپس ۴

توضیح: در نقشه IX، تا دور بیستم و بدون باز کردن حتی یک در، زنده بمانید

در IX و تروفی و اچیومنت مربوطه (IX نام اولین نقشه حالت زامبی بازی COD: Black Ops 4 است)، اجازه ندارید در‌های محیط را باز کنید و باید در نقطه‌ی شروع باقی‌ بمانید. در این میان اشاره کنم که دو سلاح ضعیف به شما داده می‌شود و قسمت خوب داستان این است که محیط این بخش، بسیار بزرگ است و می‌توانید دایره-شکل، در آن بچرخید و زامبی‌ها را از بین ببرید. مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، این است که این حالت را به‌صورت تک‌نفره یا همراه با جمعی از دوستان‌تان انجامش بدهید؛ زیرا هوش مصنوعی مدام در‌ها را باز می‌کنند و مانع از دریافت تروفی و اچیومنت می‌شوند. زنده ماندن تا دور بیستم،‌ واقعا سخت است اما می‌توانید درجه سختی بازی را روی حالت کژوال قرار بدهید (باید این کار را در حالت کلاسیک انجام بدهید و در بخش بازی شخصی سازی شده، قادر به انجامش نخواهید بود).

راهنمای تروفی کالاف دیوتی بلک اوپس ۴

توضیح: در نقشه IX، مورد احترام‌ترین دشمن خود را شکست دهید

راهنمای تروفی کالاف دیوتی بلک اوپس ۴

توضیح: در نقشه IX، یک بنر چالش با ۹ مدال روی آن را به‌دست آورید

زمانی که بازی را آغاز می‌کنید، تعدادی بنر را در اطراف محیط Arena مشاهده می‌کنید. این بنرها، چالش‌هایی را در دسترس بازیکنان قرار می‌دهند که می‌توانید آن‌ها را انجام بدهید؛ به‌عنوان مثال با پاره کردن طناب مربوط به یکی از بنرها از طریق دکمه R3 (دکمه R در ایکس باکس) چالش کشتن ۱۳ زامبی از طریق ضربات Melee در دسترس قرار می‌گیرد. در این بین اشاره کنم که چالش‌های هر دور بازی کردن شما به‌صورت تصادفی انتخاب می‌شوند و برای دریافت این تروفی و اچیومنت، باید چالش‌های ۹ بنر مختلف را کامل کنید.

راهنمای تروفی کالاف دیوتی بلک اوپس ۴

توضیح: در نقشه IX، سیزده زامبی را در منطقه‌ی The Pit بکشید

ویدیوی زیر را تماشا کنید تا نحوه‌ی رسیدن به محیط The Pit و نقطه‌ی مورد نظر را متوجه شوید.

دانلود ویدیو از آپارات

راهنمای تروفی کالاف دیوتی بلک اوپس ۴

توضیح: در نقشه IX حالت زامبی، در کمتر از پنج دقیقه تمامی باس‌هایی را که توسط ناقوس‌ها احضار می‌شوند، بکشید

برای مشاهده‌ی محل ناقوس‌ها و نحوه کشتن باس‌ها، ویدیو زیر را مشاهده کنید

دانلود ویدیو از آپارات

راهنمای تروفی کالاف دیوتی بلک اوپس ۴

توضیح: در نقشه IX، یک اسلحه را از سرکت تحویل بگیرید

ویدیو تروفی و اچیومنت Here Kitty, Kitty را مشاهده کنید

راهنمای تروفی کالاف دیوتی بلک اوپس ۴

توضیح: درنقشه IX حالت زامبی، از طریق مغز فاسد ببر یک ببر زامبی را بکشید

در ابتدا باید Pack-a-Punch Machine را آزاد کنید. در واقع این دستگاه به شما اجازه می‌دهد تا میزان آسیب رسانی سلاح خود را افزایش دهید. برای فعال سازی Pack-a-Punch Machine ویدیوی زیر را تماشا کنید. برای این کار باید هر چهار قهرمان بازی را بکشید و سر آن‌ها را در اتاق معبد قرار بدهید. حال پس از باز کردن دستگاه مربوطه، باید اسلحه خود را مدام ارتقا دهید تا به ویژگی BrainRot برسید (آیکون آن سبز رنگ است). ویژگی ‌BrainRot به شما اجازه می‌دهد تا پس از شلیک به زامبی‌ها، آن‌ها را به جان سایر زامبی‌های بازی بیاندازید. برای دریافت این تروفی و اچیومنت، به‌تعدادی ببر زامبی نیاز دارید که از دور نهم به بالا اسپاون می‌شوند. تنها کافی است به یکی از آن‌ها شلیک کنید تا به‌نبرد علیه ببر دیگر مشغول شود و ببر مورد نظر را بکشد.

دانلود ویدیو از آپارات

راهنمای تروفی کالاف دیوتی بلک اوپس ۴

توضیح: در نقشه IX حالت زامبی، در هر یک از محیط‌هایی که می‌توان تله‌ی اسیدی را ساخت، زامبی‌ها را از طریق این تله بکشید.

راهنمای تروفی کالاف دیوتی بلک اوپس ۴

توضیح: درنقشه IX حالت زامبی، ۹ زامبی را از طریق Death of Orion، با یک شلیک شارژ نشده بکشید

راهنمای تروفی کالاف دیوتی بلک اوپس ۴

توضیح: تریال مربوط به نقشه Voyage of Despair را کامل کنید

راهنمای تروفی کالاف دیوتی بلک اوپس ۴

توضیح: در داخل نقشه Voyage of Despair، بدون خالی کردن آب تا راند بیستم زنده بمانید

در ابتدا درجه سختی بازی را روی حالت کژوال قرار بدهید و سپس وارد بخش زامبی شوید. برای دریافت این تروفی و اچیومنت باید در حالتی تا راند بیستم زنده بمانید که از چرخ‌های آب داخل محیط‌های Turbine Room و Cargo Room استفاده نکنید. نقشه‌ی بخش زامبی بازی بسیار بزرگ است و سلاح‌های متعددی در آن قرار داده شده است که می‌توانید مدام به محیط‌های مختلف بروید و تا راند بیستم زنده بمانید. همچنین می‌توانید از دستگاه مربوط به Pack-a-Punch کردن اسلحه‌تان هم استفاده کنید و پرک‌های مختلفی را آزاد کنید.

راهنمای تروفی کالاف دیوتی بلک اوپس ۴

توضیح: در نقشه‌ی Voyage of Despair، در تمامی محیط‌هایی که دستگاه Pack-a-Punch قرار دارد، از این ویژگی استفاده کنید

برای مشاهده‌ی محیط‌های مورد نظر، ویدیوی زیر را مشاهده کنید. البته یادتان باشد که اول باید این دستگاه را فعال کنید.

دانلود ویدیو از آپارات

راهنمای تروفی کالاف دیوتی بلک اوپس ۴

توضیح: در نقشه‌ی Voyage of Despair حالت زامبی، در یک بازی ۹ زامبی را از طریق Catalytic Detonations از بین ببرید

زمانی که به دور بیستم به بعد حالت زامبی می‌رسید، با زامبی‌های لاوا قرمز رنگ روبه‌رو می‌شوید. آن‌ها زامبی‌هایی هستند که یک عنصر در آن‌ّ‌ها قرار داده شده است و با کشتن‌شان، Catalytic Detonation فعال می‌شود و در نتیجه شاهد یک انفجار بزرگ خواهیم بود. حال باید ۹ عدد از این زامبی‌ها را بکشید تا تروفی و اچیومنت مربوطه را کسب کنید.

راهنمای تروفی کالاف دیوتی بلک اوپس ۴

توضیح: در نقشه‌ی Voyage of Despair در یک بازی از تمامی راه‌های Fast Travel استفاده کنید

در ابتدا باید Sentinel Artifact را در نقشه‌ی Voyage of Despair بازیابی کنید. پس از انجام این کار، می‌توانید از پورتال‌های Fast Travel داخل بازی استفاده کنید که به رنگ قرمز هستند و برای هر بار استفاده، به ۵۰۰ امتیاز نیاز دارید. نحوه‌ی انتقال این پورتال‌ها در محیط‌های مختلف به شرح زیر است:

  •  از Forcastle به Poop Deck
  • از Poop Deck به Forcastle
  • از Millionaire’s Suite به Provisions
  • از Turbine به Cargo
  • از Boiler Room به Grand Staircase
  • از Boiler Room به Boat Deck
  • از Ship Deck به Engine Room

راهنمای تروفی کالاف دیوتی بلک اوپس ۴

توضیح: در نقشه‌ی Voyage of Despair حالت زامبی، سه استوکرز را از طریق شلیک به نقطه‌ ضعف‌شان، از بین ببرید

راهنمای تروفی کالاف دیوتی بلک اوپس ۴

توضیح: در نقشه‌ی Voyage of Despair، پنج دور متوالی را در محیط Cargo سپری کنید

برای رسیدن به محیط Cargo که زیر محیط اولیه بازی قرار دارد، باید Sentinel Artifact را بازیابی کرده باشید تا مهر و موم‌های قرمز رنگ روی در‌ها از بین بروند. پیشنهاد می‌کنم در سریع‌ترین زمان ممکن Sentinel Artifact را بازیابی کنید؛ زیرا در همان دورهای ابتدایی بازیکنان قادر به انجام این کار هستند. سپس وارد محیط Cargo شوید تا به‌سادگی تروفی و اچیومنت مربوطه را کسب کنید. در این میان اشاره کنم که باید پنج دور کامل را در این محیط سپری کنید و به هیچ وجه از آن خارج نشوید. از طرفی اصلا آب‌های داخل این محیط را از طریق چرخ دنده‌های مورد نظر خالی نکنید، زیرا آب‌ها باعث آهسته‌تر شدن حرکت زامبی‌ها می‌شوند.

راهنمای تروفی کالاف دیوتی بلک اوپس ۴

توضیح: ۲۰ عدد زامبی را در نقشه‌ی Voyage of Despair در حالتی بکشید که زیر آب هستند.

بازیکنان می‌توانند این تروفی و اچیومنت را با تروفی و اچیومنت Stowway ترکیب کنند، زیرا برای کشتن زامبی‌ها در زیر آب باید به محیط Cargo یا Turbine Room رسیده باشید.

راهنمای تروفی کالاف دیوتی بلک اوپس ۴

توضیح: در نقشه‌ی Blood of the Dead بدون خارج شدن از سمت غرب جزیره، تا دور بیستم زنده بمانید

زنده‌ماندن در نقشه Blood of the Dead حالت زامبی، سخت‌تر از نقشه‌ی Voyage of Despair و نقشه‌ی IX است. از این رو بهتر است با دوستان خود به‌سراغ این تروفی و اچیومنت بروید. در طول زنده‌ماندن خود می‌توانید سایر در‌های محیط اولیه را باز کنید اما نباید از آن‌ها عبور کنید.

راهنمای تروفی کالاف دیوتی بلک اوپس ۴

توضیح: ۹ زامبی را در نقشه Voyage of Despair از طریق یک شلیک Kraken از بین ببرید.

کراکن یک سلاح شگفت‌انگیز در نقشه‌ی Voyage of Despair است که تنها از طریق Mystery Boxها در دسترس بازیکنان قرار می‌گیرد. برای شناسایی مکان این جعبه‌ها به نور آبی رنگی که در آسمان مشاهده می‌کنید، توجه کنید که محل جعبه‌ها را مشخص می‌کند. همچنین با باز کردن نقشه‌ی بازی، یک نقطه‌ی قرمز رنگ را می‌بینید که محل Mystery Box را نشان می‌دهد. حال پس از تلاش‌های متعدد و دریافت سلاح Kraken، باید منتظر جمع شدن زامبی‌ها و قرار گرفتن‌شان به‌صورت خطی پشت یکدیگر باشید. در انتها از طریق یک شلیک، آن‌ها را از بین ببرید. در این میان اشاره کنم که در دورهای بالاتر، برای اینکه بتوانید زامبی‌ها را با یک شلیک از بین ببرید، نیاز به پاورآپ Insta-Kill دارید.

راهنمای تروفی کالاف دیوتی بلک اوپس ۴

توضیح: در حالت زامبی راش امتیاز افزاینده خود را به ۱۰۰ برسانید

زامبی راش حالت آرکید جدیدی در بازی Call of Duty: Black Ops 4 و بخش زامبی است که در جریان آن، هدف بازیکنان کشتن زامبی‌ها و کسب امتیاز در حالی است که اصلا ضربه‌ای را از سمت آن‌ها دریافت نکنند. برای وارد شدن به حالت زامبی راش، وارد بخش زامبی شوید و آیکون رنگی نقشه در گوشه‌ی پایین سمت راست تصویر را انتخاب کنید و وارد حالت راش شوید. حال مشغول کشتن زامبی‌ها شوید تا امتیاز افزاینده شما به‌رقم ۱۰۰ برسد و یادتان باشد که اصلا نباید آسیبی به‌شما وارد شود.

راهنمای تروفی کالاف دیوتی بلک اوپس ۴

توضیح: در حالت زامبی راش به امتیاز شخصی ۲۵۰ هزار برسید

زمانی که می‌خواهید حالت زامبی راش را انتخاب کنید، وارد گزینه‌ی راش (تک‌نفره) شوید. در این تروفی و اچیومنت مهم نیست که از سمت زامبی‌ها آسیب ببینید یا خیر، مهم‌ترین نکته این است که امتیاز خود را به رقم ۲۵۰ هزار برسانید. در طول بازی کردن‌تان می‌توانید خود را زنده کنید، اما به یاد داشته باشید که زامبی‌ها حالت تهاجمی‌تری نسبت به حالت زامبی بازی دارند و باید به‌درستی این کار را انجام بدهید.

راهنمای تروفی کالاف دیوتی بلک اوپس ۴

توضیح: در حالت زامبی راش، امتیاز تیمی خود را به ۵۰۰ هزار برسانید

پس از وارد شدن به بخش زامبی و انتخاب آیکون رنگی نقشه، وارد Public و در ادامه راش شوید. در اینجا به سایر بازیکنان متصل می‌شوید و یک تیم را تشکیل می‌دهید. در حالت تیمی هر بازیکن باید ۱۲۵ هزار امتیاز را کسب کند تا مجموع امتیازها به ۵۰۰ هزار برسد و تمامی افراد تروفی و اچیومنت مربوطه را کسب کنند.

راهنمای تروفی کالاف دیوتی بلک اوپس ۴

توضیح: Sentinel Artifact را در نقشه‌ی Voyage of Despair به‌دست آورید

برای به‌دست آوردن Sentinel Artifact در نقشه‌ی Voyage of Despair ویدیوی زیر را مشاهده کنید.

دانلود ویدیو از آپارات

راهنمای تروفی کالاف دیوتی بلک اوپس ۴

توضیح: در نقشه‌ی Blood of the Dead در یک بازی واردن را از طریق Blundergat، Acidgat و Magmagat بکشید

راهنمای تروفی کالاف دیوتی بلک اوپس ۴

توضیح: در نقشه‌ی Blood of the Dead در یک زمان خود را به Hell’s Retriever، Spoon، Blundergat و تامی گان مجهز کنید

راهنمای تروفی کالاف دیوتی بلک اوپس ۴

توضیح: در نقشه‌ی Blood of the Dead یک Magmagat را بسازید

راهنمای تروفی کالاف دیوتی بلک اوپس ۴

توضیح: در نقشه‌ی Blood of the Dead حالت زامبی، از طریق واردن یک Gandola Ride را کامل کنید

برای دریافت این تروفی و اچیومنت، ویدیوی زیر را مشاهده کنید.

دانلود ویدیو از آپارات

راهنمای تروفی کالاف دیوتی بلک اوپس ۴

توضیح: در نقشه Blood of the Dead، فرار کنید

راهنمای تروفی کالاف دیوتی بلک اوپس ۴

توضیح: در نقشه Blood of the Dead، از طریق شیلد یک بازیکن دیگر را زنده کنید.

در ابتدا باید یک شیلد بسازید و در ادامه،‌کلید واردن را دریافت کرده باشید. واردن مینی باس نقشه Blood of the Dead است که بین راند چهام تا هشتم ظاهر می‌شود. همچنین پس از فعال کردن دومین سوییچ برق، واردن ظاهر می‌شود. حال از طریق دکمه‌ی L1 (دکمه LB در ایکس باکس) می‌توانید از شیلد استفاده کنید و از طریق دکمه R2 (دکمه RT در ایکس باکس) می‌توانید از کلید واردن روی زامبی‌ها استفاده کنید. حال از این طریق انرژی سه زامبی را به داخل شیلد منتقل کنید و بگذارید یکی از هم‌تیمی‌های شما روی زمین بی‌افتد. در انتها دکمه‌های L2 + R2 (دکمه LT + RT در ایکس باکس) را به‌صورت همزمان فشار دهید تا یک نور افنجاری آبی رنگ به سمت هم‌تیمی‌تان پرتاب شود. پس از اینکار شخص مورد نظر زنده می‌شود. در این میان اشاره کنم اگر شلیکی رخ نداد، بدانید که باید شیلد را بیشتر شارژ کنید.

راهنمای تروفی کالاف دیوتی بلک اوپس ۴

توضیح: در نقشه Blood of the Dead، از طریق Hell’s Redeemer، پنج زامبی را در حالتی بکشید که Hell’s Redeemer شروع به بازگشت نکرده است.

راهنمای تروفی کالاف دیوتی بلک اوپس ۴

توضیح: در محیط‌های Gandola، Citadel و Model Industries نقشه‌ی Blood of the Dead، به Wolf Head غذا بدهید

در نقشه‌ی Blood of the Dead می‌توانید آیکون‌های نارنجی رنگی را پیدا کنید که به‌شکل سر یک گرگ هستند. زمانی که یک زامبی را در نزدیکی آن‌ها بکشید، سر گرگ ظاهر می‌شود و زامبی مرده را می‌خورد. برای هر آیکون باید ۶ زامبی را بکشید تا آیکون گرگ در محیط جدیدی ظاهر شود. حال در محیط‌های مختلفی باید این کار را انجام بدهید. در این میان اشاره کنم که تروفی و اچیومنت Throw a Dog a Bone، یک نکته بسیار مهم دارد و آن هم این است که باید زامبی‌ها را در حالی بکشید که خودتان در مکان دیگری قرار دارید. از این رو حتما باید در حالت مشارکتی و با همراهی یکی از دوستان‌تان تروفی و اچیومنت ذکر شده را بگیرید. به‌عبارتی پنج زامبی را در نزدیکی آیکون و در محیطی که هستید بکشید و آخرین زامبی را در حالتی بکشید که در یک مکان دیگر قرار دارید. بازیکن دوم می‌تواند زامبی‌ها را در نزدیکی آیکون گرگ سرگرم کند تا شما به‌راحتی آن‌ها را از یک مکان دیگر از بین ببرید. در ادامه مکان‌های دقیق آیکون‌ها و مکانی که شما باید شلیک کنید، نوشته شده است.

  • آیکون گرگ: منطقه New Industries/منطقه شلیک: Model Industries
  • آیکون گرگ: منطقه Cell Block 2nd Floor/ منطقه شلیک: Citadel
  • آیکون گرگ: منطقه Eagle Plaza/منطقه شلیک: Gondola (ترن هوایی باید در حال حرکت باشد)

راهنمای تروفی کالاف دیوتی بلک اوپس ۴

توضیح: بخش تمرینی زامبی را کامل کنید

تنها کافی است در حالت زامبی آیکون نقشه رنگی را انتخاب کنید و وارد بخش تمرین و سپس Beginner Tutorial را انتخاب کنید.

راهنمای تروفی کالاف دیوتی بلک اوپس ۴

توضیح: در استیج سوم هشت سلاح اسپشال بازی را ارتقا دهید

راهنمای تروفی کالاف دیوتی بلک اوپس ۴

توضیح: از PhD Slider استفاده کنید تا ۱۰ فیت (تقریبا سه متر) سقوط کنید و ۱۰ زامبی را بکشید

در واقع PhD Slider یکی از پرک‌هایی است که بازیکنان می‌توانند در حالت زامبی استفاده کنند و در سطح ۴۲ در دسترس بازیکنان قرار داده می‌شود. حال باید وارد منطقه‌ای شوید که حداقل سه متر ارتفاع دارد و از پرک ذکر شده استفاده کنید. به‌عبارتی در ابتدا باید پرک‌های خود را فعال کنید. سپس به مکانی بروید که سه‌ متر ارتفاع داشته باشد (بتوانیید به پایین این منطقه بپرید و سُر (Slide) بخورید). این تروفی و اچیومنت را باید با همکاری یکی از دوستان‌تان دریافت کنید تا بتواند زامبی‌ها را برای شما در منطقه‌ی مناسبی قرار بدهد. زمانی که بازیکن دوم زامبی‌ها را در پایین منطقه جمع کرد، به‌پایین بپرید و میان آن‌ها سُر بخورید تا زامبی‌ها از طریق پرک PhD Slider از بین بروند. اگر در یک Slide بتوانید ۱۰ زامبی را از بین ببرید، تروفی و اچیومنت ذکر شده را دریافت می‌کنید.

راهنمای تروفی کالاف دیوتی بلک اوپس ۴

توضیح: تمامی پرک‌ها را در یک بازی فعال کنید

در حالت زامبی با کسب امتیاز از کشتن زامبی‌ها می‌توانید پرک‌های انتخاب شده در بخش Create Class بازی را فعال کنید. حال باید به‌سراغ دستگاه‌های داخل بازی بروید و هر چهار پرک خود را فعال کنید. برای دست‌یابی بهتر و سریع‌تر به این تروفی و اچیومنت، پرک Secret Sauce را در میان پرک‌های‌تان قرار بدهید.

راهنمای تروفی کالاف دیوتی بلک اوپس ۴

توضیح: یک اسلحه شگفت‌انگیز را از داخل Mystery Box بیرون بیاورید و آن را به هم‌تیمی خود هدیه بدهید

برای دریافت این تروفی و اچیومنت وارد نقشه‌ی Voyage of Despair شوید، زیرا Mystery Boxها در این منطقه به خوبی علامت‌گذاری شده‌اند. همچنین باید به‌صورت مشارکتی این تروفی و اچیومنت را کسب کنید. پس از رسیدن به هر Mystery Box، اگر سلاح کراکن را مشاهده کردید، آن‌ را به هم‌تیمی خود هدیه بدهید، زیرا کراکن یک سلاح شگفت‌انگیز (Wonder Weapon) در حالت زامبی به‌حساب می‌آید. نحوه هدیه دادن هم بدین شکل است که پس از مشاهده‌ی کراکن، دکمه R3 (دکمه R در ایکس باکس) را فشار بدهید تا رنگ آن از آبی به سبز تغییر پیدا کند. این کار به بازیکن دوم اجازه می‌دهد تا سلاح Kraken را بردارد.

راهنمای تروفی کالاف دیوتی بلک اوپس ۴

توضیح: در حالت بلک‌اوت برنده شوید

بلک‌اوت نام حالت بتل رویال بازی Call of Duty: Black Ops 4 است. حال در این حالت آخرین بازمانده باشید و اول شوید.

راهنمای تروفی کالاف دیوتی بلک اوپس ۴

توضیح: ۱۰ بازی بلک‌اوت را برنده شوید

راهنمای تروفی کالاف دیوتی بلک اوپس ۴

توضیح: در حالت بلک‌اوت، شخصیت‌های بخش اسپشالیست را آزاد کنید

راهنمای تروفی کالاف دیوتی بلک اوپس ۴

توضیح: در حالت بلک‌اوت، شخصیت‌های بخش زامبی را آزاد کنید

راهنمای تروفی کالاف دیوتی بلک اوپس ۴

توضیح: در حالت بلک‌اوت، شخصیت‌های مجموعه بلک اوپس را آزاد کنید

راهنمای تروفی کالاف دیوتی بلک اوپس ۴

توضیح: در حالت چندنفره آنلاین، به سطح ۵۵ (فرمانده) برسید

با بازی کردن در بخش چندنفره بازی Call of Duty: Black Ops 4 می‌توانید XP به‌دست بیاورید و سطح خود را افزایش دهید. حال زمانی که به سطح ۵۵ برسید، این تروفی و اچیومنت را کسب خواهید کرد.

راهنمای تروفی کالاف دیوتی بلک اوپس ۴

توضیح: ۱۰ مدال مربوط به قابلیت‌های بخش Special Issue Equipment را کسب کنید

اسپشالیست‌های بازی Black Ops 4، دارای یک قابلیت در بخش Special Issue Equipment و یک قابلیت در بخش Special Issue Weaponry هستند. حال باید ۱۰ مدال مربوط به قابلیت‌های Special Issue Equipment را در حالت چندنفره کسب کنید.

راهنمای تروفی کالاف دیوتی بلک اوپس ۴

توضیح: ۱۰ مدال مربوط به قابلیت‌های بخش Special Issue Weaponry را کسب کنید

راهنمای تروفی کالاف دیوتی بلک اوپس ۴

توضیح: ۵۰ بازی در حالت چندنفره را برنده شوید

برای کسب این تروفی و اچیومنت، مهم نیست کدام حالت بخش چندنفره را تجربه می‌کنید و فقط باید در ۵۰ بازی برنده شوید.

راهنمای تروفی کالاف دیوتی بلک اوپس ۴

توضیح: در حالت چندنفره به سطح ۱۰ (سرباز) برسید

راهنمای تروفی کالاف دیوتی بلک اوپس ۴

توضیح: در حالت زامبی ۲۵ سلاح مختلف را به سطح ۲۵ برسانید یا پرستیج کنید

در مجموع ۳۳ اسلحه در حالت زامبی بازی COD: Black Ops 4 در دسترس کاربران قرار داده شده است. حال بازیکنان باید ۲۵ سلاح را به آخرین سطح ممکن برسانند (بعد از این کار اگر مایل بودید، می‌توانید عمل پرستیج کردن را روی سلاح خود انجام دهید). به‌عبارتی با کشتن زامبی‌ها از طریق یک سلاح، می‌توانید سطح آن را افزایش دهید.

راهنمای تروفی کالاف دیوتی بلک اوپس ۴

توضیح: تمامی ستاره‌ها را کسب کنید

با وارد شدن به بازی،  در سمت چپ صفحه نمایش Specialist HQ را انتخاب کنید و وارد بخش Specialists شوید. در ادامه یکی از اسپشالیست‌های بازی را انتخاب کنید و دکمه‌ی ادامه را فشار دهید. حال سه مرحله‌ی اسکیرمیش برای اسپشالیست انتخاب شده در نظر گرفته شده است (پس از کامل کردن بخش تمرینی) که باید آن‌ها را کامل کنید. یادتان باشد که اسکریمیش‌ها در سه کلاس (Recruit، Regular و Veteran) قرار دارند که باید تمامی آن‌ها را برای تمامی اسپشالیست‌های بازی کامل کنید. در این میان اشاره کنم که تروفی و اچیومنت ذکر شده برای بعضی از بازیکنان گلیچ دارد. همچنین می‌توانید Centennial را با تروفی و اچیومنت Sleuth ترکیب کنید تا وقت کمتری را صرف پلاتینیوم کردن بازی کنید.

راهنمای تروفی کالاف دیوتی بلک اوپس ۴

توضیح: بخش‌های تمرینی مربوط به ۱۰ اسپشالیست بازی را انجام دهید.

با وارد شدن به بازی،  در سمت چپ صفحه نمایش Specialist HQ را انتخاب کنید و وارد بخش Specialists شوید. در ادامه یکی از اسپشالیست‌های بازی را انتخاب کنید و دکمه‌ی ادامه را فشار دهید. در اینجا یک مرحله برای معرفی اسپشالیست انتخاب شده و تمرین با وی برای بازیکنان در نظر گرفته شده است که باید این مرحله را برای ۱۰ اسپشالیست بازی کامل کنید. این تروفی و اچیومنت برای بعضی از بازیکن‌ها گلیچ دارد.

راهنمای تروفی کالاف دیوتی بلک اوپس ۴

توضیح: یک اسکیرمیش را با هر اسپشالیست بازی، برنده شوید

اسپشالیست‌های بازی را انتخاب کنید و دکمه‌ی ادامه را فشار دهید. حال سه مرحله‌ی اسکیرمیش برای اسپشالیست انتخاب شده در نظر گرفته شده است (پس از کامل کردن بخش تمرینی) که باید یکی از آن‌ها را کامل کنید تا این تروفی و اچیومنت را کسب کنید.

راهنمای تروفی کالاف دیوتی بلک اوپس ۴

توضیح: تمامی اینتل‌های بازی را جمع‌آوری کنید

برای آزاد کردن اینتل‌ها (فایل‌های ویدیویی و صوتی) باید ماموریت‌های مختلفی را انجام دهید که این ماموریت‌ها مربوط به بخش اسکیرمیش اسپشالیست‌ها می‌شود. در ادامه هر ماموریت و نحوه انجام‌شان توضیح داده شده است. در بخش تمرینی، اشخاصی که جلوی شما قرار می‌گیرند، هوش مصنوعی هستند.

ماموریتنحوه انجام
The Black Hole۱۰ ستاره برنز را کسب کنید
The Immortal Candidateدر یک دور بدون مردن ۱۵ نفر را به‌صورت متوالی بکشید
West of Edenاز طریق هریک از سلاح‌های اصلی کلاس‌ها، ۱۰ نفر را بکشید
Rauls Way۲۵ نفر را به‌صورت Melee بکشید
The Running Womanاز طریق سلاح‌های ثانویه، ۵۰ نفر را بکشید
The Panama Suspect۱۰ ستاره نقره‌ای کسب کنید
Kiss of Death۱۰۰ نفر را هدشات کنید
Dead Againاز طریق Scorestreakهای بازی ۵۰ نفر را بکشید
Eternal Sunshine۲۵ بار نفر اول لیست امتیازها باشید
Lost Highway۱۰۰ نفر را از طریق سلاح‌ها و تجهیزات مخصص اسپشالیست‌ها، بکشید
Mason’s Ladder۱۵۰ نفر را در حالت Veteran بکشید
From Vorkuta with WTF۱۰ ستاره طلایی را کسب کنید
Angel Heartتمامی چالش‌های Combat Immersion را کامل کنید (انجام و کامل کردن بخش تمرینی تمامی اسپشالیست‌ها)

راهنمای تروفی کالاف دیوتی بلک اوپس ۴

توضیح: از طریق هر اسپشالیست حداقل یک ستاره کسب کنید

توضیحات تروفی و اچیومنت Centennial را مطالعه کنید. این تروفی و اچیومنت برای بعضی از بازیکنان گلیچ دارد.


منبع Powerpyx
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده