نویسنده: آرش عیاری
// پنجشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۳۰

همه چیز درباره Clash of Clans: سوالات متداول جنگ بین کلن‌ها

ویکی‌زوم در چند روز اخیر به بررسی کامل قلعه کلن و نحوه استفاده از نیروهای آن، بررسی کامل ویژگی‌ها و خصوصیات کلن‌ها و همچنین جنگ بین کلن‌ها پرداخت. امروز قصد داریم به سوالات متداول پیرامون جنگ بین کلن‌ها پاسخ دهیم. در ادامه با زومجی همراه باشید.
پیش از هر چیزی لازم است تا شما را با مفهوم آرایش جنگی روستا (War Base) آشنا کنیم. آرایش جنگی، همان پایگاه شما در زمان جنگ است و با چینش روستای معمولی شما در جریان بازی فرق دارد. این آرایش، پایگاه شما در طول جنگ بین کلن‌ها است و چینش روستای شما همان چینشی است که در طول روند معمولی بازی از آن استفاده می‌شود. برای مثال شما همچنان می‌توانید در طول جنگ، آرایش روستای خود را تغییر دهید اما نمی‌توانید آرایش جنگی خود را در طول جنگ ویرایش کنید.

اطلاعات ضروری

جنگ بین کلن‌ها چیست و چگونه کار می‌کند؟

جنگ بین کلن‌ها یک نبرد استراتژیک بین دو کلن است. این جنگ دارای دو برهه زمانی است که روز آماده‌سازی و روز نبرد نام‌گذاری نامیده می‌شوند. هر شرکت کننده می‌تواند در طول روز نبرد، دو حمله داشته باشد.در پایان جنگ، هر کلنی که بیشترین تعداد ستاره از حمله‌های خود کسب کرده باشد، پیروز جنگ خواهد بود. هر عضو کلن که بتواند حمله موفقی داشته باشد (حداقل یک ستاره کسب کند) می‌تواند امتیاز غنیمت جنگ به دست بیاورد، اما این امتیاز برای اعضای کلن برنده بسیار بیشتر خواهد بود. بر عکس جنگ‌های معمولی در بخش چندنفره بازی، شرکت کردن در جنگ کلن‌ها رایگان است. همچنین این شما هستید که انتخاب می‌کنید که آیا به جنگ بین کلن‌ها علاقه دارید یا خیر و اگر علاقه‌ای نداشته باشید،‌ کلنی به شما حمله نخواهد کرد.

در طول جنگ بین کلن‌ها چه اتفاقی برای روستای من می‌افتد؟ آیا روستای من در طول جنگ امنیت دارد؟

روستای شما در طول جنگ‌ بین کلن‌ها کاملا امنیت خواهد داشت و جنگ بین کلن‌ها جدا از روند عادی بازی و در منطقه جنگی (War Zone) پیگیری می‌شود. در منطقه جنگی، بازیکنان خود را آماده حمله به آرایش جنگی مشخص می‌کنند. منابع روستای شما، تروفی ها و محافظ روستایتان (Shield) در طول جنگ بین کلن‌ها در خطر نیست.

کجا می‌توانم جنگ بین کلن‌ها را پیدا کنم؟

اگر شما در یک کلن عضویت دارید، می توانید با زدن دکمه جنگ بین کلن‌ها که در گوشه پایین سمت چپ قرار دارد، به جنگ بین کلن‌ها دسترسی داشته باشید. از اینجا است که فرمانده یا دستیار/دستیاران فرمانده می‌توانند جنگ جدیدی در برابر یک کلن آغاز کنند و شما می‌توانید در این جنگ‌ شرکت کنید. اگر کلن شما در خلال یک جنگ باشد، با زدن این دکمه به بخش منطقه جنگی منتقل می‌شوید.

رفتن به جنگ

چگونه یک نفر جنگ را آغاز می‌کند؟

فرمانده‌هان یا دستیاران فرمانده می‌توانند با رفتن به بخش منطقه جنگی و زدن روی دکمه جستجو، عملیات پیدا کردن کلن حریف را آغاز کنند. در اینجا سیستم به دنبال یک کلن مطابق با مشخصات کلن شما می‌گردد و می‌توانید اندازه جنگ (به طور مثال ۱۵ در برابر ۱۵) را مشاهده کنید. بلافاصله بعد از این‌که حریف مورد نظر پیدا شد، جنگ آغاز می‌شود. پیدا کردن یک حریف ممکن است چندین دقیقه طول بکشد اما شما مجبور نیستید تا در صفحه پیدا کردن حریف صبر کنید. می‌توانید با زدن دکمه ضربدر قرمز، صفحه را ببندید. اگر حریفی پیدا شد در صفحه گفتگو کلن اعلام می‌شود.

چگونه می‌توانم در جنگ بین کلن‌ها شرکت کنم؟

برای شرکت در جنگ بین کلن، باید هنگامی که فرمانده یا دستیاران فرمانده جنگ را آغاز می‌کنند، عضو کلن باشید. اگر پس از این لحظه وارد کلن شوید، نمی‌توانید در جنگ شرکت کنید و فقط می‌توانید به نظاره آن بپردازید.

اگر من در خلال جنگ، کلن را ترک کتم، چه اتفاقی می‌افتد؟

بعد از این‌که فرمانده یا دستیاران فرمانده دکمه شروع جنگ را فشار دادند، شما آزاد هستید تا از کلن خارج شوید، به کلن‌های دیگر بروید و دوباره به کلن اول خود برگردید تا در جنگ شرکت کنید. آرایش جنگی شما در صورت ترک کردن کلن باز هم در نقشه جنگ قرار دارد؛ به همین دلیل اگر شما کلن را ترک کنید، تاثیری روی روند جنگ ایجاد نمی‌شود. اگرچه، شما نمی‌توانید در آنِ‌ واحد در بیشتر از یک جنگ شرکت داشته باشید. اگر کلنی که در حال جنگیدن است را ترک کنید، تا زمانی که جنگ کلن قبلی‌تان تمام نشود، نمی‌توانید در کلنی دیگر در جنگ بین کلن‌ها شرکت کنید. بازیکنان دیگر کلن نیز می‌توانند با رفتن به پروفایل شما از این وضعیتی که دارید مطلعع شوند. در این صورت در پروفایل شما درج می‌شود که تا وقتی جنگ قبلی که در آن شرکت داشته‌اید تمام نشود، شایسته حضور در جنگ نیستید.

حداقل‌های مورد نیاز یک کلن برای ورود به جنگ چیست؟

تنها چیزی که برای جنگیدن با کلن‌های دیگر مورد نیاز است این موضوع است که کلن باید حداقل ۱۰ عضو داشته باشد.

افراد کلنی که شایسته جنگیدن نیستند چه معنایی دارند؟

افرادی که جدیدا وارد کلن شده‌اند، اگر کلن قبلی خود را وقتی در حال جنگیدن بوده ترک کرده باشند، نمی‌توانند در جنگ شرکت کنند تا وقتی که جنگ کلن قبلی آن‌ها پایان یابد. در این صورت آن‌ها می‌توانند در جنگ شرکت کنند. شما می‌توانید با دیدن لیست افراد کلن، از آن‌هایی که شایسته جنگیدن نیستند مطلع شده و بفهمید تا چند وقت دیگر می‌توانند در جنگ‌ها حضور پیدا کنند. اگر شما جنگی را شروع کنید و باز هم افرادی در کلن باشند که قابلیت حضور در جنگ را ندارند، این افراد نمی‌توانند در جنگ شرکت کنند.

اگر یکی از افراد من در طول جنگ فعال نباشد، چه اتفاقی می‌افتد؟

افراد غیر فعال نیز به اندازه افراد فعال کلن در طول جنگ، آسیب‌پذیر هستند. آن‌ها همجنان می‌توانند توسط دشمن مورد هدف قرار بگیرند یا می‌توان به آن‌ها نیرو اهدا کرد. افراد غیر فعال جز آمار جنگ به حساب می‌آیند و روی نقشه جنگ نیز دیده می‌شوند. اگرچه افراد غیرفعال از حمله‌های خود استفاده نمی‌کنند و غنیمت جنگی نیز به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد.

آیا می‌توانم جنگ بین کلن را لغو کنم؟

پیش از این‌که حریفی برای شما پیدا شود، می‌توانید روند جستجو را با زدن دکمه کنسل متوقف کنید. اگرچه بعد از این‌که سیستم حریف‌یابی، کلن مورد نظر را پیدا کرد، دیگر نمی‌توانید جنگ را لغو کنید و جنگیدن اجتناب‌ناپذیر می‌شود و بلافاصله وارد روز آماده‌سازی می شوید.

سیستم پیدا کردن حریف در جنگ بین کلن‌ها

کلن‌ها برای جنگیدن چگونه با یکدیگر مقایسه می‌شوند؟

سیستم پیدا کردن کلن در جنگ بین کلن‌ها بر اساس قدرت اعضای هر کلن است و بر عکس جنگ های معمولی در بخش چند نفره بازی، تروفی‌ها تاثیری در روند پیدا کردن حریف ندارند. بعد از این‌که این سیستم کلن مورد نظر را پیدا کرد، جنگ بلافاصله آغاز می‌شود و مانند بخش معمولی بازی، نمی‌توان حریفان را رد کرد.

قدرت چگونه در جنگ بین کلن‌ها محاسبه می‌شود؟

قدرت بازیکنان بر اساس توان تهاجمی آن‌ها (نیروها، ظرفیت کمپ ارتش، جادوها و هیورها) و توان تدافعی (سازه‌های دفاعی، دیوارها، تله‌ها و هیروها) محاسبه می‌شود. نحوه چینش روستای جنگی تاثیری روی قدرت محاسبه شده ندارد. قدرت یک بازیکن در صورتی تغییر می‌کند که او به ارتقا سطح نیروها، سازه‌های دفاعی یا سایر پارامترهای نامبرده بپردازد.

آیا کلن‌ها با سایزهای مختلف می‌توانند با هم بجنگند؟

این مورد بدن شک غیرمنصفانه خواهد بود. هر دو کلن باید از نظر تعداد روستاهای جنگی برابر باشند. سیستم پیدا کردن کلن فقط کلن‌هایی با سایز یکسان را برای جنگیدن انتخاب می‌کند و تعداد محدودی بازیکن (بین ۱ تا ۴) به عنوان بیننده جنگ انتخاب شوند،‌حتی اگر تعداد بازیکن‌هایی که قرار است با یکدیگر بجنگند، یکسان باشد. افرادی که به عنوان بیننده انتخاب می‌شوند همان اعضایی هستند که از نظر تعداد تروفی در قعر جدول کلن قرار دارند. نبرد ۱۰ به ۱۰ کوچک‌ترین نبرد بین کلن‌ها است. سایر نبردهای ممکن عبارت است از: ۱۵ به ۱۵، ۲۰ به ۲۰، ۲۵ به ۲۵، ۳۰ به ۳۰، ۳۵ به ۳۵، ۴۰ به ۴۰، ۴۵ به ۴۵ و ۵۰ به ۵۰.

جنگ: نقشه جنگی

نقشه جنگی، نحوه قراگیری اعضا شرکت کننده در جنگ را نشان می‌دهد. شما می‌توانید در سمت چپ به دیدن هم‌تیمی‌های خود و در سمت راست به مشاهده دشمن بپردازید. برای تغییر دید به منطقه دشمن یا خودی می‌توانید روی دکمه جهت کلیک کنید. هر تاون‌هال نشان دهنده یک آرایش جنگی است. با کلیک کردن روی هر تاون‌هال می‌توانید اطلاعات راجع به آن بازیکن مانند حمله‌های او را ببینید. همچنین از این نقطه می‌توانید نیروهای اهدا شده را بینیید تا از این طریق به دشمن خود حمله کنید.

روستاهای جنگی به چه ترتیبی در منطقه جنگی قرار می‌گیرند

روستاها به ترتیب قدرت از بالا به پایین مرتب می‌شوند. قدرتمندترین شرکت کننده در بالاترین نقطه نقشه جنگی قرار می‌گیرد. این نکته را هم به یاد داشته باشید که تعداد تروفی‌ها تاثیری روی این چینش ندارد.

تفاوت آرایش جنگی با چینش معمولی روستای من چیست؟

آرایش جنگی شما شباهت زیادی به روستایتان دارد ولی تفاوت‌‌هایی هم بین این دو چینش وجود دارد. آرایش جنگی شما منابع تولید نمی‌کند. قلعه کلن شما در آرایش جنگی به صورت جداگانه از قلعه کلن در روستا پر می‌شود. تله‌ها، سازه‌های دفاعی یا هیروها احتیاجی به سالم شدن ندارند و در آرایش جنگی همیشه آماده به کار هستند. سازه‌های دفاعی یا سایر پارامترهای بازی به صورت مستقیم قابل دستکاری نیستند و سازه‌ها در بالاترین سطحی که به ارتقا آن‌ها پرداختید در آرایش جنگی قرار دارند و در طول روز آماده سازی، روی سازه‌ها یا تله‌هایی که در روستای معمولی در حال ارتقا هستند،‌ علامت در حال ارتقا نمایش داده نمی‌شود.

آیا می‌توانم نیروها یا جادوهایم را در آرایش جنگی آموزش دهم؟

خیر. آرایش جنگی فقط برای دفاع در جنگ بین کلن‌ها کاربرد دارد و تمام نیروهای مهاجم باید از طریق روستای معمولی آموزش ببینند.

جنگ: روز آماده‌سازی (۲۴ ساعت)

چه اتفاقاتی در طول روز آماده‌سازی می‌افتد؟

این روزی است که کلن‌ها خود را آماده جنگ می‌کنند و به آماده‌سازی دفاع، جمع‌آوری اطلاعات و چیدن استراتژی حمله می‌کنند. هیچ حمله‌ای در روز آماده‌سازی اتفاق نمی‌افتد اما بهترین زمان برای چیدن نقشه حمله به حساب می‌آید. سه فعالیت کلی در طول روز آماده‌سازی وجود دارد: چینش دوباره آرایش جنگی، اهدا نیرو به هم‌تیمی‌ها و دیدن آرایش جنگی دشمن.

چگونه باید آرایش جنگی خود را بچینم؟

در طول روز آماده‌سازی، آرایش جنگی به صورت خودکار شبیه به روستای معمولی شما می‌شود. اگر می‌خواهید تا آرایش جنگی خود را دوباره بچینید، می‌توانید در طول روز آماده‌سازی اینکار را امجام دهید. این نکته را نیز به یاد داشته باشید که به محض این‌که روز آماده‌سازی به اتمام برسد، دیگر نمی‌توانید آرایش جنگی خود را تغییر دهید.

نیروهای اهدایی به قلعه کلن چگونه در جنگ بین کلن‌ها کار می‌کنند؟

قلعه کلن شما در آرایش جنگی با قلعه کلن در روستای معمولی متفاوت است و باید به صورت جداگانه پر شود. نیروهای اهدا شده به قلعه کلن آرایش جنگی برای دفاع در برابر همه حمله‌های انجام شده به شما در طول جنگ بین کلن‌ها کاربرد دارد. بر عکس روستای معمولی، هیچ نیازی به درخواست نیرو برای آرایش جنگی نیست. در عوض، همه آرایش‌های جنگی حاضر در جنگ در طول روز آماده‌سازی، به صورت خودکار برای دریافت نیرو باز هستند. برای اهدا نیرو باید روی آرایش جنگی هم تیمی خود کلیک کنید و نیروهای مورد نظر را روانه قلعه کلن او کنید.

آیا می‌توانیم برای دفاع از آرایش جنگی در طول جنگ درخواست نیروی خاصی داشته باشم؟

بله. شما می‌توانید روی صفحه اطلاعات آرایش جنگی‌تان اسم نیرویی که خواهان آن هستید را بنویسید یا در سیستم گفتگوی کلن اعلام کنید.

وقتی آرایش جنگی دیگران را می‌بینم چه اتفاقی می‌افتد؟

شما می‌توانید آزادانه در آرایش جنگی دشمنان و دوستانتان گردش کنید و حتی بعد از اتمام جنگ نیز به دیدن آن‌ها بپرداید. دیدن آرایش جنگی دشمنان یکی از ضروری‌ترین نکات برای چیدن یک استراتژی مناسب است. با دیدن آرایش جنگی دشمن و آشنایی به نحوه چینش سازه‌های دفاعی می‌توانید حمله موفق‌تری داشته باشید.

جنگ: روز نبرد (۲۴ ساعت)

در روز نبرد چه اتفاقاتی می‌افتد؟

این روزی است که حملات و کسب ستاره‌ها برای بردن جنگ آغاز می‌شود. آرایش‌های جنگی در طول این روز غیر قابل تغییر می‌شوند بنابراین پیروز شدن به مهارت در ریختن نیروها و استراتژی چیده شد در روز آماده‌سازی بستگی دارد. به اتفاقات افتاده در طول جنگ دقت کنید تا به مناسب‌ترین هدف حمله کنید و به عضوی تاثیرگذار در جنگ تبدیل شوید. دو فعالیت مهم در طول روز نبرد وجود دارد: دیدن آرایش جنگی دشمن و حمله کردن به آن.

چند بار می‌توانم در طول یک جنگ حمله کنم؟

شما می‌توانید در طول هر جنگ دو حمله به دشمن داشته باشید پس بهتر است از این دو حمله به نحو احسنت استفاده کنید. از سیستم گفتگو گروهی و دیدن آرایش جنگی دشمن برای چیدن استراتژی حمله استفاده کنید. شما در انتخاب دشمن آزاد هستید اما این نکته را نیز فراموش نکنید که نمی‌توانید یک نفر را دو بار مورد حمله قرار دهید.

به چه کسی باید حمله کنم؟ هدف پیشنهادی چیست؟

اصلی‌ترین هدف حمله در جنگ بین کلن‌ها، کسب بیشترین ستاره ممکن است. به همین دلیل این نکته حائز اهمیت است که به حریفی حمله کنید که از شکست دادن او مطمئن هستید. اگر در حمله‌های خود موفق نباشید، نه تنها ستاره‌ای برای کلن خود به دست نمی‌آورید بلکه هیچ‌گونه غنیمت جنگی نیز نصیب شما نمی‌شود. در طول روز جنگ، همیشه یک هدف به صورت پیشنهادی به شما ارائه می‌شود که روی نقشه جنگ مشخص است. هدف پیشنهادی نزدیک ترین دشمن از نظر قدرت دفاعی و هجومی را به شما نشان می‌دهد. نحوه چینش روستا در انتخاب هدف پیشنهادی تاثیری ندارد. پیشنهاد ما این است که همیشع چند حریف بالاتر و چند حریف پایین‌تز از هدف پیشنهادی را بررسی کنید تا به مناسب‌ترین دشمن نسبت به استراتژی حمله‌ای که دارید، حمله کنید. یکی دیگر از راه‌های مناسب در طول روز جنگ این است که پیش از این‌که به هدف خود حمله کنید، بازپخش حمله هم‌تیمی‌های خود به این دشمن را ببینید. (البته اگر وجود داشته باشد) این بازپخش می‌تواند اطلاعات باارزشی مانند تله‌ها، نیروهای موجود در قلعه کلن و میزان تاثیر سازه‌های دفاعی را در اختیار شما قرار دهد.

چه چیزی بهترین حمله به یک آرایش جنگی را مشخص می‌کند؟

بهترین حمله به آرایش جنگی حمله‌ای است که بیشترین ستاره را در پی داشته باشید و تنها ستاره‌های حاصل از بهترین حمله در نتیجه جنگ تاثیرگذار است.

آیا برای حمله در جنگ بین کلن‌ها باید به درست کردن نیرو بپردازم؟

بله. برای حمله کردن به دشمن در جنگ بین کلن‌ها باید به آموزش نیروها بپردازید، درست مانند زمانی که قصد حمله در جنگ‌های معمولی را دارید. آموزش نوع نیروها بر عهده شماست که با چه استراتژی قصد حمله به دشمن را دارید. این نکته را فراموش نکنید که برای زدن یک دشمن فقط یک شانس دارید. به یاد داشته باشید تا هیروها و جادوهایتان آماده جنگیدن باشند و نیروهای داخل قلعه کلن را نیز فراموش نکنید.

چگونه می‌توانم بازپخش حمله‌ها را تماشا کنم؟

با کلیک کردن روی تاون‌هال هم‌تیمی‌ها یا دشمنان می‌توانید بازپخش بهترین حمله صورت گرفته را تماشا کنید. اگر حمله‌ای به فرد مورد نظر صورت نگرفته باشد، این دکمه نمایش داده نمی‌شود. به علاوه، با رفتن به نوار رویدادهای جنگ با زدن علامت تعجب آبی، می‌توانید بازپخش تمام حمله‌ها و دفاع‌های صورت گرفته را تماشا کنید.

اگر در جنگ بین کلن‌ها حمله کنم، شیلد از بین خواهد رفت؟

خیر، شیلد خود را از دست نخواهید داد، مانند این‌که در بخش تک نفره بازی به حمله کردن بپردازید.

آیا شیلد می‌تواند مانع حمله به من در جنگ بین کلن‌ها شود؟

خیر، حتی اگر شیلد هم داشته باشید باز هم نمی‌توانید در جنگ بین کلن‌ها از آرایش جنگی خود محافظت کنید و هر لحظه ممکن است کسی به شما حمله کند.

چه اتفاقی برای نیروهای دفاعی داخل قلعه کلن در طول یک دفاع می‌افتد؟

بعد از این‌که حمله به اتمام برسد، نیروهای دفاعی اهدا شده در قلعه کلن جنگ بین کلن‌ها به صورت خودکار دوباره ظاهر می‌شوند. این بدین معنا است که همان نیروهای دفاعی در هر حمله از آرایش جنگی شما دفاع خواهند کرد.

آیا لازم است تا بعد از هر حمله‌ای که در جنگ بین کلن‌ها به من می‌شود به مسلح‌سازی دوباره تله‌ها، سلامت کردن هیروها یا پر کردن اینفرنو تاور یا ایکس‌باو بپردازم؟

خیر، همه چیز به صورت خودکار انجام خواهد شد. مهم نیست دشمن چند بار به شما در طول جنگ بین کلن‌ها حمله کند. با هر بار دفاع در برابر این حمله‌ها، پارامترهای نامبرده شده به صورت خودکار درست خواهند شد.

پیروز شدن در جنگ بین کلن‌ها

برنده جنگ چطور مشخص می‌شود؟

برنده با تعداد ستاره‌های به دست آمده از جنگ مشخص می‌شود که در بالای نقشه جنگ مشخص است. برای بردن جنگ باید بیشترین تعداد ستاره را در طول روز جنگ به دست آورید.

چگونه می‌توانم برای کلن خود ستاره کسب کنم؟

ستاره‌هایی که برای خود کسب می‌کنید، برای کلن شما نیز به حساب می‌آیند. ستاره‌ها در جنگ بین کلن‌ها درست مانند جنگ‌های معمولی بازی به دست می‌آیند: اگر تاون‌هال را نابود کنید، یک ستاره کسب خواهید کرد، اگر حداقل ۵۰ درصد روستای دشمن را نابود کنید یک ستاره به دست خواهید آورد و در صورت نابود کردن کامل دشمن ستاره دیگری به دست می‌آورید که جمع این ستاره‌ها برابر با سه ستاره می‌شود. اگرچه، به یاد داشته این مسئله مهم است که تنها بهترین حمله‌ای که به هر دشمن انجام می‌شود، در لیست تعداد ستاره‌های کلن لحاظ می‌شود. اگر هم تیمی‌ شما قبلا یکی از آرایش‌های جنگی دشمن را ۲ ستاره کرده باشد، شما باید ۳ ستاره از این دشمن کسب کنید تا یک ستاره به تعداد ستاره‌های کلن اضافه شود. به این ترتیب اگر می‌خواهید حداکثر ستاره ممکن را در جنگ بین کلن‌ها به دست آورید، باید تمام آرایش‌های جنگی دشمن را ۳ ستاره کنید. گاهی اوقات،‌ یکی از تاکتیک‌های خوب این است که به جای این که به بهبود حمله دشمنانی که قبلا مورد حملهق رار گرفته‌اند بپردازید، به کسانی حمله کنید که تا به حال مورد حمله قرار نگرفته‌اند.

بیشترین تعداد ستاره‌ای که یک کلن می‌تواند در طی یک جنگ بین کلن‌ها کسب کند چقدر است؟

از هر آرایش جنگی دشمن می‌توان ۳ ستاره به دست آورد پس حداکثر تعداد ستاره‌هایی که می‌توان در یک جنگ بین کلن به دست آورد حاصلضرب تعداد آرایش‌های جنگی دشمن در عدد ۳ است.

اگر کلن ما برنده جنگ باشد چه اتفاقی می‌افتد؟

جدا از افتخار پیروزی که به دست می‌آوردید، به همه اعضا کلن برنده که حداقل یک حمله موفق داشته‌‌اند، همه غنیمت جنگ تعلق می‌گیرد. همچنین یک عدد به تعداد بردهای کلن در قسمت توضیحات کلن اضافه می‌شود. از زمان بروزرسانی فوریه ۲۰۱۵ نیز که سیستم تجربه به کلن اضافه شد، به کلن پیروز در صورت پیروزی در جنگ ۵۰ امتیاز تجربه کلن تعلق می‌گیرد. برای آشنایی بیشتر با کلن و نحوه احتساب امتیاز تجربه کلن به مقاله همه‌ چیز درباره Clash of Clans: کِلَن‌ها مراجعه کنید.

اگر کلن ما بازنده جنگ باشد چه اتفاقی می‌افتد؟

جدا از سرافکندگی که در صورت باختد با آن مواجه می‌شوید! غنیمت اعضای کلن بازنده دارای کاهش قابل توجهی می‌شودو فقط ۳۰ درصد غنیمت جنگی به اعضای بازنده تعلق می‌گیرد.

آیا ممکن است نتیجه جنگ بین کلن‌ها مساوی شود؟

بله، ممکن است کلن‌ها در صورت کسب تعداد یکسانی ستاره، با یکدیگر مساوی شوند. در این صورت اعضای هر دو کلن به یک اندازه از غنیمت جنگ بهره‌مند می‌شوند که رقم آن ۴۰ درصد غنیمت اصلی است.

غنیمت حاصل از جنگ بین کلن‌ها

غنیمت جنگ بین کلن‌ها چیست؟

غنیمت جنگ،‌ منابعی است که درصورت پیروز شدن در حمله به آرایش جنگی دشمن به شما تعلق می‌گیرد. اگر کلن شما برنده جنگ باشد، ۱۰۰ درصد این مبلغ به شما تعلق می‌گیرد. اگر بازنده باشید ۳۰ درصد و اگر جنگ با نتیجه مساوی به اتمام برسد به هر دو طرف ۴۰ درصد این مبلغ داده می‌شود. با افزایش حمله‌های موفق خود (تعداد ستاره کسب شده مهم نیست) می‌توانید این غنیمت را افزایش دهید. میزان غنیمتی که از جنگ به دست آورده‌اید را می‌توانید در گوشه بالا سمت راست نقشه جنگ مشاهده کنید.

آیا هم تیمی‌های من از غنیمیتی که به دست آورده‌ام سود می‌برند؟

خیر، غنیمت حاصل از جنگ بین کلن‌ها فقط مختص شما است و عملکرد شما در جنگ را نشان می‌دهد.

غنیمت حاصل از جنگ بین کلن‌ها چگونه محاسبه می‌شود؟

هر آرایش جنگی،‌ غنیمت جنگی متفاوتی نسبت به سایرین دارد. هر چه سطح آرایش جنگی بیشتر باشد، غنیمت جنگی آن نیز بیشتر است. تاون‌هال‌های سطح پایین غنیمت کمتری دارند و تاون‌های سطح بالا غنیمت بیشتری را نصیب شما می‌کنند. میزان غنیمت هر آرایش جنگی را می‌توانید با کلیک کردن روی آن مشاهده کنید.

اگر کسی در جنگ بین کلن‌ها به من حمله کند،‌منابع من به خطر می‌افتند؟

خیر، در این حالت خطری منابع شما را تهدید نمی‌کند و غنیمت درون جنگ بین کلن‌ها از منابع درون روستای معمولی تامین نمی‌شود.

وقتی جنگ به اتمام برسد، غنیمت جنگی به کجا واریز می‌شود؟

غنیمت حاصل از جنگ بین کلن‌ها به قلعه کلن واریز می‌شود. نگه‌داری این غنیمت در قلاعه کلن امن‌تر از نگه‌داری آن در ذخایر است اما باید این نکته را هم به یاد داشته باشید که به هر حال این منابع را به ذخایر خود منتقل کنید زیرا میزان ظرفیت قلعه کلن محدود است.

جنگ‌های پایان یافته

آیا می‌توانم بعد از این‌که جنگ پایان یافت، دوباره آن را مرور کنم و ببینم؟

بله! کل نقشه جنگی و بازپخش تمام جنگ‌های صورت گرفته برای مدتی بعد از پایان یافتن جنگ قابل مشاهده است. همچنین می‌توانید با زدن دکمه War Log جنگ‌های قبلی و نتیجه آن را مشاهده کنید.

اگر جنگ با اشکال در سرورهای بازی پایان یابد، چه اتفاقی می‌افتد؟

جنگ متوقف خواهد شد تا ایراد سرور برطرف شود. روز آماده‌سازی و جنگ نیز به همان اندازه که سرور در دسترس نبوده است تمدید می‌شود .

چگونه می‌توانم یک جنگ جدید را بعد از پایان جنگ آغاز کنم؟

فرمانده یا دستیار فرمانده می‌توانند بلافاصله بعد از این که جنگ به اتمام رسید، یک جنگ دیگر را آغاز کنند. منبع: clashofclans.wikia.com


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده