نویسنده: آرش عیاری
// سه شنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۰۰

همه چیز درباره Clash of Clans: جادو صاعقه (Lightning Spell)

ویکی‌زوم امروز به معرفی یکی دیگر از بخش‌های بازی Clash of Clans یعنی جادوهای آن خواهد پرداخت. امروز در این بخش شما را با اولین جادو بازی یعنی جادو صاعقه آشنا خواهیم کرد و تمام جوانب و تاکتیک‌های آن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. با زومجی همراه باشید.
با استفاده از جادوی صاعقه، دشمنان خود را با نیروی برق از بین ببرید. از این جادو برای ضربه زدن به ساختمان‌ها و نیروهای دشمن در محدوده‌ای کوچک استفاده کنید

خلاصه

  • جادو صاعقه اول جادویی است که در کارخانه طلسم سازی (Spell Factory) آزاد می‌شود. وقتی کار  ساخت این سازه تمام می‌شود، جادو صاعقه به صورت خودکار آزاد و قابل استفاده می‌شود.
  • وقتی از این جادو استفاده می‌کنید، تعدادی از ضربه‌های صاعقه از آسمان به سازه‌ها و نیروهای دشمن در محدوده‌ای به وسعت ۷ کاشی ضربه می‌زند. تنها جایی که جادو صاعقه به آن خسارت کامل وارد می‌کند، همان کاشی است که برای استفاده از جادو صاعقه آن را لمس می‌کنید.

استراتژی تهاجمی

  • یکی از استراتژی‌های مفید و کاربردی، زدن جادو صاعقه روی منبع ذخیره اکسیر سیاه دشمن و دزدیدن اکسیرهای سیاه او است. این تاکتیک هزینه زیادی در پی دارد و تنها زمانی قابل توجیه است که روی منبع ذخیره‌های سطح متوسط و بالا استفاده شود که حداقل نیمی از آن پر از اکسیر سیاه باشد.
  • از جادو صاعقه برای از بین بردن سازه‌های دفاعی قوی مانند مورتار، ویزاردتاور و ضدهوایی نیز استفاده می‌شود. معمولا دو جادو صاعقه برای از بین بردن ویزاردتاور و مورتار کافی است مگر این‌که سطح جادو از سطح سازه دفاعی کمتر باشد. ضدهوایی‌ها نیز معمولا نیاز به استفاده از سه جادو صاعقه دارند.
  • یکی دیگر از استفاده‌هایی که از جادو صاعقه می‌شود، از بین بردن نیروهای قلعه کلن است. برای از بین بردن گروهی از نیروهای ردیف اول (بربر، آرچر و گابلین) استفاده از یک جادو صاعقه نیز کافی است.
  • اگر برای رسیدن به ستاره و نابودی ۵۰ درصدی روستای دشمن خود، به از بین بردن یک ساختمان احتیاج دارید می‌توانید از جادو صاعقه برای از بین بردن کلبه کارگر، جایگاه‌های کینگ و کویین یا سربازخانه (به شرطی که سطح آن بالاتر از سطح جادو صاعقه نباشد) استفاده کنید.
  • یکی از استراتژی‌های دیگری که پرکاربرد است، استفاده از جادو صاعقه برای از بین بردن ضدهوایی و فرستادن دراگون‌ها به زمین دشمن است. این تاکتیک هم در جنگ بین کلن‌ها کاربرد دارد و هم می‌توانید از آن برای به دست آوردن تروفی استفاده کنید.
  • از جادو و صاعقه می‌توان به عنوان مکمل وال‌بریکرها نیز استفاده کرد. اگر طی حمله شما نیروهایتان نتوانند دیوار را تخریب کنند، می‌توانید با زدن یک جادو صاعقه به دیوار آسیب دیده آن را نابود کرده و راه را برای سایر نیروها باز کنید. البته این موضوع را نیز مدنظر داشته باشید که دیوارهای سطح بالا میزان سلامتی بالایی دارند و اگر میزان آسیب دیدگی آن‌ها کم باشد، یک جادو صاعقه برای خراب کردن آن‌ها کافی نیست.
  • استفاده از دو جادو صاعقه با سطح بالا در بین دو سازه دفاعی مجاور با هم (به طور مثال ویزاردتاور و مورتار) می‌تواند باعث نابود شدن هر دو این سازه‌ها می‌شود.
  • بسته به سطح جادو صاعقه،‌ معمولا دو جادو می‌تواند یک مورتار یا یک ویزاردتاور را نابود کند. این تاکتیک زمانی مفید است که قصد حمله با تعداد زیادی نیرو با میزان سلامتی پایین دارید و از بین بردن سازه‌های دفاعی مانند مورتار یا ویزاردتاور می‌تواند مانع از بین رفتن یکجا نیروهای شما شود.
  • یکی از اشتباهاتی که معمولا بازیکنان آن را انجام می‌دهند، استفاده از جادو صاعقه برای از بین بردن تاول هال است در حالی که این جادو برای از بین بردن تاون‌هال تاثیر آن‌چنانی ندارد و باید بیشتر برای از بین بردن نیروهای قلعه کلن و در سطح‌های بالاتر، برای از بین بردن سازه‌های دفاعی کاربرد دارد.

موارد دیگر

  • برای ساختن هر جادو صاعقه در اوایل زمان عرضه باید دو ساعت صبر می‌کردید که این زمان طی یک بروزرسانی به یک ساعت کاهش یافت. در بروزرسانی ۲۸ فروردین ۱۳۹۲،‌ مدت زمان ساخت جادو صاعقه به ۳۰ دقیقه تقلیل پیدا کرد.
  • با هر افزایش سطح، ۳۰ واحد به میزان آسیبی که جادو صاعقه وارد می‌کند اضافه می‌شود.
  • در حال حاضر، جادو صاعقه تنها جادو بازی است که می‌تواند به صورت مستقیم آسیب وارد کند. سایر جادوهای موجود در بازی به وسیله افزایش توانایی نیروها در بازی تاثیر دارند.
  • اگرچه با آزمایشگاه سطح یک می‌توان جادو صاعقه را تا سطح دو ارتقا داد اما فقط نیروها و جادوهایی که آزاد شده‌اند در آزمایشگاه نشان داده می‌شوند. جادو صاعقه تا زمانی که کارخانه جادو‌سازی ساخته نشود در آزمایشگاه نشان داده نمی شود.
  • جادو صاعقه نیز مانند بمب‌ و جاینت‌بمب‌ بعد از اصابت با زمین رد سیاهی باقی می‌گذارد که پس از چند لحظه ناپدید می‌شود. بسیاری از بازیکنان دارای آزماشگاه سطح سه هستند که به محض این‌که کارخانه جادوسازی را احداث کنند می‌توانند جادو صاعقه را تا سطح سه ارتقا دهند.
  • پنج جادو صاعقه سطح ۶ می‌توانند یک تاون‌هال سطح چهار یا پایین‌تر را نابود کنند. اگرچه این تاکتیک هرگز پیشنهاد نمی‌شود!

اطلاعات کلی جادو صاعقه

 
شعاع حملهشعاع حمله تصادفیتعداد صاعقه‌هامدت زمان بین صاعقه‌هامدت زمان ساختسطح کارخانه جادوسازی مورد نیاز
۲ کاشی۳.۵ کاشی۶۰.۴ ثانیه۳۰ دقیقه۱

اطلاعات سطح‌های مختلف

 
سطحقدرت تخریب در ثانیهقدرت تخریب هر صاعقههزینه ساختهزینه ارتقاسطح آزمایشگاه برای ارتقامدت زمان ارتقا
۱۳۰۰۵۰۱۵۰۰۰---------
۲۳۳۰۵۵۱۶۰۰۰۲۰۰۰۰۰۱۱ روز
۳۳۶۰۶۰۱۸۰۰۰۵۰۰۰۰۰۲۲ روز
۴۳۹۰۶۵۲۰۰۰۰۱۰۰۰۰۰۰۳۳ روز
۵۴۲۰۷۰۲۲۰۰۰۲۰۰۰۰۰۰۶۴ روز
۶۴۵۰۷۵۲۴۰۰۰۸۰۰۰۰۰۰۸۱۴ روز
  منبع: clashofclans.wikia


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده