راهنمای بازی Nioh: مرحله اول و دوم

راهنمای بازی Nioh: مرحله اول و دوم

چهار شنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۱

در این مطلب راهنمای مراحل اول و دوم بازی Nioh و نحوه کشتن باس‌های بازی را به اشتراک خواهیم گذاشت.

مقاله مرتبط

بازی Nioh جدیدترین ساخته استودیو تیم نینجا، مدتی پیش به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 4 روانه بازار شد. بواسطه سبکی که بازی Nioh به خود اختصاص داده است، نحوه کشتن باس فایت‌ها و نقاط ضعفشان و همچنین آیتم‌ها و نحوه رسیدن به باس فایت، یکی از بخش‌هایی است که شاید کاربران در انجام آن‌ها مشکل داشته باشند. حال در این مطلب سعی بر این داریم تا راهنمایی از مراحل بازی را در اختیار شما قرار بدهیم. همچنین عکس‌های استفاده شده فقط مربوط به مرحله‌ی مورد نظر است و با توضیحات آن مرحله تطبیق ندارد.

مرحله اول Escape the Tower of London

با شروع مرحله اول بازی، شما در نقش ویلیام خود را در یک سلول پیدا خواهید کرد که روح نگهبان شما ظاهر شده و با شما صحبت می‌کند. سپس نحوه ضربه زدن در بازی به شما یاد داده می‌شود و بعد از آن شاهد معرفی نوار Ki یا همان نوار استامینا بازی هستیم. در ابتدا بگویم که نوار Ki از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا اگر این نوار خالی شود و ضربه بخورید، برای چند ثانیه بر سرجای خود ثابت خواهید ماند و در محیط‌های شلوغ این اتفاق با مرگ شما برابری می‌کند. پس از آموزش حرکات ابتدایی، روح نگهبان مسیر خروج از سلولتان را به شما نشان می‌دهد.  پس از خراب کردن دیوار سلول و خارج شدن، در بیرون از محیط نگهبانی را می‌بینید که در حال قدم زدن است، حال  دو راه پیش روی دارید. اول اینکه بگذارید وی از سلول شما رد شده و سریع به سمت راست دویده و وارد اتاق او شده و شمشیر Bastard Sword و چکمه داخل صندوق را بردارید و به سراغ نگهبان آمده و او را براحتی بکشید. روش دوم این است که همان ابتدای کار با دستان خالی با وی به مبارزه کردن پرداخته و نگهبان را بکشید و یک نکته مهم دیگر در طول مبارزات بازی، این است که همیشه صبور باشید. صبور بودن کلید اصلی موفقیت شما در طول مبارزات است. هنگامی که نگهبان مورد نظر را کشتید، می‌توانید شمشیر و کلید سلول‌ها و درب انتهای راهرو را بردارید. قبل از باز کردن درب مورد نظر و خروج، مطمئن شوید که به اتاق نگهبان رفته و جعبه آیتم‌ها را باز کرده باشید. پس از باز کردن درب انتهای راهرو، از پله‌ها بالا بروید، یک جعبه می‌بینید آن را باز کرده و Medicineها را دریافت کنید. این آیتم می‌تواند نوار سلامت شما را پر کند. یادتان باشد از منوی انتخاب آیتم‌ها می‌بایست آیتم‌های مورد نظر خود را در Shortcutهای مورد نظر قرار بدهید تا بتوانید براحتی از آن‌ها استفاده کنید.

Nioh

در این محیط از درب بزرگی که در مقابل شما قرار دارد نمی‌توانید خارج شوید از این‌رو راه پله را پایین آمده و مطمئن شوید و در زیر پله‌ها صندوقی دیگری را مشاهده می‌کنید، آن را باز کرده و لباس مورد نظر را استفاده کنید. در بالای پل، دو نگهبان دیگر را مشاهده می‌کنید که یکی از آن‌ها از طریق یک Crossbow از شما پذیرایی می‌کند. در این هنگم قبل از شروع کردن مبارزه، بهترین کار این است که بگذارید نگهبانی که در حال راه رفتن است به شما نزدیک شود و سپس با وی به مبارزه کردن بپردازید. در ابتدا گفتم که اگر نوار Ki شما خالی شود، برای مدتی بی‌حرکت خواهید ماند و همین قاعده برای دشمنان شما نیز صدق می‌کند. با ضربات متوالی در صورتی که بی حرکت بمانند، می‌توانید با ضربه‌ای سهمگین آن‌ها را از پای در بیاورید. سپس با کشتن نگهبان روی پل، می‌توانید به سراغ نگهبان کنار درب رفته و وی را نیز از پای درآورید. سپس وارد درب شوید و در سمت راست شما یک نگهبان با سلاح سنگین قرار دارد. سلاح‌های سنگین می‌توانند آسیب جدی‌تری به شما وارد کنند ولی از آن طرف سرعت عمل پایینی در اختیار داشته و نوار Ki را زودتر خالی می‌کنند از این رو با انجام چند Dodge به موقع می‌توانید وی را از پای در آورید. سپس می‌توانید به اتاق کوچک داخل محیط رفته و با باز کردن صندوق مورد نظر Medicine و ایتم دریافت کنید.

 مرحله Tower of London به شما یاد می‌دهد که برای تبدیل شدن به یک مبارز خوب باید چه کارهایی انجام دهید

در قسمت بالایی اتاق کوچک یک دیوار خراب شده قرار دارد که به راه پله‌ای دیگر منتهی می‌شود. در این جا دو طبقه قرار دارد که در طبقه اول روح نگهبان شما را به یک Shrine هدایت کرده و می‌توانید عمل عبادت کردن را انجام دهید. Shrineها در طول بازی حکم چک‌پوینت داشته و بازی شما را ذخیره می‌کنند. همچنین با انجام عمل عبادت تمامی دشمنانی که کشته‌اید باز زنده خواهند شد پس قبل از عبادت کردن حواس‌تان به این نکته جمع باشد. پس از استفاده از Shrine، در همان محیط یک نگهبان در کنار یک درب بسته قرار دارد و پس از کشتن آن می‌توانید جعبه مورد نظر را باز کرده و اسلحه‌ای را که در آن قرار داده شده است در دست بگیرید. سپس به اتاق کناری رفته و پس از کشتن نگهبان آن‌جا تمامی صندوق‌ها را باز کرده و آیتم‌های قرار داده شده را بردارید. به راه پله‌ها برگردید مسیر را به بالا ادامه داده و نگهبان‌ها را بکشید. قبل از کشتن یکی از نگهبان‌ها دربی را مشاهده می‌کنید که بسته است و بنظر می‌رسد دونفر با یکدیگر در حال مکالمه کردن هستند، آن‌ها را از طریق روزنه موجود مشاهده کنید و اینجا اولین جایی است که ادوارد،شخصیت منفی داستان، را مشاهده می‌کنید. پس از اتمام صحبت‌هایشان، مطمئن شوید از طریق بالکن مورد نظر در محیط گشت و گذار و درب مابقی بخش‌ها تمامی صندوق‌ها را باز کرده باشید و سپس از راهرویی که پیش‌روی شماست عبور کنید. به یک راه پله دیگر می‌رسید. اولین طبقه از این راه پله شما را به درب بسته‌ای می‌رساند که آن طرفش Shrine بازی قرار داشت و شما نمی‌توانستید درب را باز کنید و حال با باز کردن درب مورد نظر یک راه میان‌بر برای خود درست کرده‌اید. حال به طبقه پایینی رفته و سعی کنید تمامی نگهبانان را از پای درآورده و صندوق‌هایی را که در آنجا قرار داده شده‌اند باز کنید. سپس از محیط خارج شوید و در زیر پله‌ها یک صندوق دیگر پیدا می‌کنید. در سمت چپ شما دو نگهبان قرار دارند که با کشتن آن‌ها باز به سمت چپ و حرک کردن خود ادامه دهید تا به دو مسیر مجزا برسید. یکی در سمت چپ شما و یکی مستقیم. در راه سمت چپ دو شوالیه قرار دارند که کشتن آن‌ها در ابتدای بازی شدیدا چالش برانگیز است و اگر اهل چالش هستید، بسراغ‌شان بروید و در غیر این‌صورت، از مسیر روبروی خود به راه‌تان ادامه دهید. با ادامه دادن راه خود و کشتن شوالیه‌ها و نگهبانان پیش‌روی خود، به Shrine رسیده و با عبادت کردن می‌توانید بازی را ذخیره سازی کنید. قبل از اینکه به طبقه بالا بروید، به پایین رفته و ایتم‌های مورد نظر را بدست آورید. سپس به طبقه بالا بروید و در آن‌جا یک شوالیه و یک نگهبان Crossbow بدست مشاهده می‌کنید. از پله‌های اصلی بالا بروید تا به محیط روی سقف برسید. در آخر از پله‌های کوچکی که پیش روی شما است بالا بروید و در اینجا باس‌فایت اول بازی را مشاهده خواهید کرد.

Nioh

  • اسم باس فایت: Derrick the Executioner
  • نحوه کشتن: دریک جلاد را نمی‌توان اولین باس اصلی بازی دانست. وی قرار داده شده تا با نحوه مبارزه با باس‌ها و حال و هوای بازی آشنا شوید. با این‌حال این گفته بدین معنا نیست که می‌توان دریک جلاد را دست کم گرفت. نکته قابل توجه برای مبارزه با وی این است که حالت مبارزه‌ای خود را در حالت Mid Stance قرار داده و زمان‌هایی که وی به سرعت به سمت‌تان می‌آید جا خالی داده و چند ضربه به وی بزنید. حواستان باشد دریک جلاد بواسطه ضربات سنگینش می‌تواند نوار Ki شما را خالی کند حتی اگر ضربات را دفاع کنید. پس بهترین راه Dodge کردن و دور شدن از ضرباتش است. هنگامی که به اواسط مبارزه با دریک جلاد، در حالت شیطانی خود، می‌رسید، نوار مربوط به استفاده از روح نگهبان شما پر شده و می‌توانید از آن استفاده کنید. با فشردن دکمه دایره + مثلث صحنه سینمایی مربوط به کشتن دریک جلاد را مشاهده می‌کنید.

مرحله دوم Isle of Demons

با شروع این مرحله، خود را در جزیره‌ای ناشناخته پیدا می‌کنید، اگر به اطراف نگاه کنید، جسد‌هایی را می‌بینید که بر روی آن‌ها یک نور زرد رنگ قرار دارد که با در اختیار گرفتن آن، آیتم و روح سربازان مرده را بدست آورده و از اتفاقی که برایشان افتاده است، با خبر می‌شوید. با شروع بازی به سمت چپ بروید تا Shrine اول بازی را پیدا کنید. نکته‌ای که از این بعد در طول بازی با آن مواجه می‌شوید، این است که Shrineهایی که پیدا می‌کنید، با مرحله قبل متفاوت بوده و لیستی از کارهایی نظیر بروزرسانی شخصیت یا انتخاب روح نگهبان و موارد دیگر را در اختیارتان قرار می‌دهند و هر بار، با کشتن دشمنان و در اختیار گرفتن آمریتا، می‌توانید در این محل پس از عبادت کردن، خود را لول‌آپ کنید. سپس  راه خود را به سمت سرباز مقابل‌تان پیش گرفته و وی‌ را بکشید. پس از حوادث Tower of London، لباس‌های‌تان را در اختیار ندارید و می‌بایست به جمع آوری لباس‌های جدید مشغول شوید. همچنین Medicine که در گذشته جمع آوری می‌کردید، اینجا جای خود را به Elixir داده است و فقط هشت الکسیر می‌توانید در اختیار داشته باشید و مابقی الکسیرهای جمع آوری شده، به Inventory شما و بخش ذخیره سازی آیتم‌ها منتقل می‌شوند. زمانی که در حال گشت و گذار در محیط دهکده هستید، به هنگام مبارزات اگر به نوار Ki خود دقت کنید، می‌بینید که پس از خالی شدن مقداری از آن توسط یک نوار کمرنگ‌تر پر مانده و خالی نمی‌شود. در این حالت با فشردن دکمه R1 می‌توانید عمل Ki Pulse را انجام داده و Ki مصرف شده خود را برگردانید. این روش در مبارزات شدیدا کارآمد بوده و می‌توانید دشمن پیش‌روی خود را به سرعت از پای درآورده یا در مواقع ضروری با جا خالی دادن خود را از مردن نجات دهید.

Nioh

همچنین بر روی زمین قبرهایی را می‌بینید که هاله‌ای قرمز رنگ آن‌ها را پوشانده است. این‌ قبرها در اصل نقاطی هستند که سایر بازیکنان در آن‌جا کشته شده‌اند و با ظاهر کردن فانتوم آن‌ها، می‌توانید یک دوئل دو نفره ترتیب داده و پس از کشتن‌شان از لباس و سلاحی که در دست داشتند، استفاده کنید. یادتان باشد قبل از احضار فانتوم این بازیکنان، به لول‌شان توجه کرده و مطمئن شوید که دشمنان آن قسمت را کاملا کشته‌اید. پس از گشتن در محیط و برداشتن آیتم‌های اجساد، به سمت خانه بعدی بروید. در اینجا دو دشمن در مقابلتان قرار دارند که می‌توانید ابتدا حواس یکی از آن‌ها را پرت کرده و وی را از پای درآورده و سپس به سراغ نفر دوم بروید. اطراف خانه را بگردید و اولین Kodama را پیدا کرده و به Shrine هدایت کنید. Kodamaها در اصل موجودات کوچکی بوده که با ظاهری متفاوت در طول بازی با آن‌ها مواجه می‌شوید. در Shrine بخشی تعبیه شده است که با انتخاب آن می‌توانید نوع‌های مختلف Kodamaها را مشاهده کنید. برای مثال یکی از بخش‌ها شانس دریافت Elixir از کشتن دشمنان را برای شما افزایش می‌دهد. از این‌رو اگر Kodama این بخش را پیدا کرده باشید، می‌توانید آن را انتخاب کنید. حال با پیدا کردن کوداماهای بیشتر برای هر بخش، مزیت مد نظر با درصد بهتری در اختیارتان قرار داده می‌شود. پس از گشتن خانه دوم، راه باریکی را می‌بینید که شما را به سمت دیگر دهکده هدایت می‌کند. در راه دشمن مورد نظر را که دارای نیزه است از پیش روی بردارید و در انتها نیز یک جنگ جوی دیگر در انتظار شماست.

گشت و گذار در محیط و پیدا کردن آیتم‌ها راز موفقیت شما در بازی Nioh

دهکده‌ای که در آن قرار دارید، سرشار از راه‌های مختلف و آیتم‌های بسیار است. در ابتدا در سمت چپ یک زمین کشاورزی مشاهده می‌کنید. با کشتن جنگ‌جوی آن منطقه آیتم‌های قرار داده شده را بردارید. سپس به محل اولیه خود برگشته و راه را ادامه دهید. حال دهکده به دو قسمت تقسیم می‌شود. یک قسمت که شما خانه‌های بیشتری را مشاهده می‌کنید و سمت دیگر، شما را در به داخل یک محیط جنگل مانند می‌برد. راه اصلی سمت جنگل بازی است ولی ابتدا می‌توانید با رفتن به سمت خانه‌ها آن محیط را پاکسازی کرده و آیتم‌های بازی را بردارید. تعدادی لباس و همچنین Spirit Stone در انتظار شماست. البته این مسیر نیز به سمت خانه‌ی مورد نظر هدایت می‌شود ولی استفاده از جنگل و رفتن از آن مسیر هم یک راه میان‌بر به Shrine اول را در اختیار شما قرار می‌دهد و هم اینکه به Shrine  دوم بازی دسترسی خواهید داشت. البته اگربه Mini Map بازی دقت کنید، مسیری را که در انتها باید بروید به صورت یک مثلث مشاهده خواهید کرد و می‌توانید راه خود را پیدا کنید. با ورود به جنگل یک راه در سمت چپ شماست که دو الی سه جنگ‌جو و یک کماندار در آن حضور دارند. با کشتن آن‌ها و پیش‌روی مسیری که کماندار بازی در آن‌جا قرار داشت، با اولین موجودات شیطانی بازی روبرو می‌شوید. آن‌ها را از پیش روی بردارید و نردبان مورد نظر را پایین آمده و آخرین نردبان را به پایین هدایت کنید تا راه میان‌بر شما به Shrine اول بازی در دسترس قرار بگیرد. الان بهترین فرصت برای استفاده از آمریتا و لول‌آپ شدن است.

Nioh

پس از لول آپ کردن از نردبان‌ها بالا رفته باز دشمنان مسیر روبروی خود را از پای در آورید. ایندفعه در کنار خانه‌ای که دوتا جنگ جو در آن حضور داشتند، یک مسیر دیگری قرار دارد که با پیش‌روی آن، Shrine دوم بازی را پیدا می‌کنید. پس از عبادت کردن و ذخیره بازی، راه کنار Shrine را ادامه دهید که در آن‌جا آن خانه‌ی قسمت قبل را که از ورودی‌اش توسط جنگ‌جویان محافظت می‌شد، ملاحظه می‌کنید. حواستان باشد که قبل از پایین پریدن، ناگهان شخصی از سمت راست به شما حمله‌ور می‌شود. پس از کشتن وی وارد خانه بزرگ شوید و در ابتدا دشمنی را می‌بینید که مشعل به دست در حیاط این خانه رفت و آمد می‌کند. وی را بکشید و آرام پشت خانه را چک کنید. با استفاده از تیر و کمان خود تک به تک آن‌ها را به سمت خود کشانده و بکشید و سپس در داخل یکی از خانه‌ها هاله‌ای سفید را مشاهده می‌کنید. قبل از ورود به این هاله مطمئن شوید که از تعداد الکسیرهای مناسبی برخوردار هستید زیرا احتمال دارد مبارزه پیش‌روی در ابتدا کمی برای شما سخت باشد. با وارد شدن به این هاله یک Yokai (نوعی خاص از شیاطین بازی) ظاهر شده و به شما حمله می‌کند. برای کشتن‌اش بهترین کار این است که آن را به محوطه حیاط هدایت کنید تا فضای کافی برای جا خالی دادن در اختیار شما قرار داده شود. نکته‌ای که در مبارزه با Yokaiها وجود دارد، این است که آن‌ها همیشه دو الی سه ضربه زده و سپس برای مدتی کوتاه کاری انجام نمی‌دهند. این بازه بهترین زمان ممکن برای شماست تا به آن‌ها ضربه وارد کنید. البته فراموش نکنید که بیشتر از سه ضربه وارد نکنید و سریعا به عقب Dodge کنید. پس از چند بار انجام این عمل، به راحتی Yokai پیش‌روی را خواهید کشت. پس از کشتن وی خانه را گشته و کلید درب بسته را پیدا و راه خود را به آن‌ سوی محیط باز کنید. به سمت Shrine رفته و بازی را ذخیره کنید و در صورت لزوم شخصیت خود را ارتقا دهید.

اگر آلفا دمو Nioh را بازی کرده باشید، این محیط‌ها را خوب می‌شناسید

محیط پیش‌روی شما به عنوان اولین مرحله رسمی بازی، تا حدی اعصاب خورد کن بوده و پر از سوپرایز‌های مختلف است. بر خلاف قسمت قبلی این دهکده که شامل راه‌ها و آیتم‌های متعددی می‌شد، در اینجا راه شما مشخص است. باید از لا به لای آتش‌ها عبور کرده و به کشتی برسید که نمای آن از دور قابل مشاهده است. نکته اینجاست که هر قدم شما در این محیط می‌تواند مرگبار باشد زیرا دشمنان شما از گوشه و کنار بازی به سراغ‌تان می‌آیند و قرار است با Yokaiهای بیشتری نیز مبارزه کنید. در ابتدای کار بر روی پشت بام خانه روبروی خود رفته و آیتم‌های مورد نظر را بردارید و سپس با ورود به محیط اصلی، هاله‌ای را مشاهده می‌کنید که شامل یک Yokai می‌شود. قبل از آن اطراف را گشته و سایر شیاطین را از پای درآورید. سپس از اولین نردبان بالا بروید و قبل از جلو رفتن، سعی کنید با اسلحه یا کمان خود، دو دشمن روی پشت بام را بکشید. برای این کار هم کافیست آن‌ها را هدشات کنید! زیرا اصلی‌ترین بخشی که شما را اذیت خواهد کرد، همین پشت بام‌ها هستند. اگر به سقف خانه‌ها نگاه کنید، بخشی از آن‌ها ظاهری متفاوت‌تر نسبت به نقاط دیگر دارد که اگر به آن نقاط بروید، سقف ریزش کرده و به داخل خانه می‌افتید و ناگهان دو الی سه سرباز به شما حمله‌ور می‌شود. اول و آخر شما باید این مناطق را بروید ولی اینکه با این اتفاقات روبرو شوید، امکان دارد باعث هول شدن شما شود و بمیرید یا اینکه ندانید از کجا به این قسمت آمده‌اید. از این‌رو ابتدا از طریق پشت بام‌های محیط، راه خود را انتخاب کنید و میان‌برهای ممکن را برای خود بوجود آورید و سپس به داخل محیط روستایی رفته و تمامی خانه‌ها را گشته و آیتم‌ها را بدست آورید. سپس از آخرین پشت‌بام می‌بایست وارد آن سوی‌ دیگر دهکده شوید که در اینجا نیز باید بر روی پشت بام با Yokai مبارزه کنید. این نکته را یادتان باشد، آمریتایی که با کشتن دشمنان دریافت می‌کنید، نوار استفاده از روح نگهبان شما را نیز پر می‌کند.

با پر شدن این نوار که آن را در بالا سمت چپ مشاهده می‌کنید، می‌توانید برای چند ثانیه از ضربات و قدرت بیشتری برخوردار شوید. از این‌رو اگر در طول بازی به نقاطی می‌رسید که جنگیدن برای شما طاقت‌فرسا می‌شود، سعی کنید از روح نگهبان استفاده کرده و زنده بمانید. پس از پیش‌روی در گشت و گذار در محیط جدید و گشتن خانه‌ها (اینجا هم باید مثل قسمت قبل عمل کنید، حواستان به پشت بام‌ها باشد) در پیش‌روی خود یک اسکله مشاهده کرده که کشتی در آن‌جا قرار دارد. هدف شما وارد شدن به کشتی و باس فایت بازی است ولی ابتدا محیط سمت راست را گشته و سپس از راهی که در سمت راست قرار دارد، درب مربوطه را باز کرده تا به Shrine اول محیط برسید. خود را لول آپ کنید و آماده شوید برای اولین باس فایت جدی بازی.

Nioh

  • اسم باس فایت: Onryoki
  • نحوه کشتن: باس فایت Onryoki یکی از راحت‌ترین و در عین حال اعصاب خوردکن‌ترین باس‌های بازی است. برای کشتن وی فقط چند نکته کوچک کافی است تا بتوانید آن را از پای درآورید. در اولین قدم استایل مبارزه‌ای خود را بر روی Low Stance قرار بدهید. در اینجا دفاع کردن آن‌چنان فایده‌ای برای شما ندارد و مهم‌ترین قسمت سریع جا خالی دادن شماست. نحوه مبارزه کردن Onryoki به این شکل است که بواسطه گوی‌های فلزی که به دستانش زنجیر شده است، به شما ضربه وارد می‌کند. اولین ضربه اینگونه است که دست خود و گوی متصل شده را محکم به زمین می‌کوبد. در این فاصله باید سریع به جلو و پشت وی جا خالی دهید و به وی ضربه وارد کنید. حواستان باشد در ضربه بعدی وی با چرخاندن دستش گوی‌ها را چرخانده و به شما ضربه وارد می‌کند. قبل از این اتفاق سریع فاصله بگیرید. مدام این کار را انجام دهید تا زنجیر‌های دست Onryoki شکسته شوند و حال مبارزه کردن با وی ساده‌تر شده و لازمه‌ی پیروزی شما، زمان‌بندی درست در جا خالی دادن ضربات است. یادتان باشد وی گوی‌های را به سمت شما پرتاپ می‌کند پس غافل‌گیر نشوید.

 

 

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده