نویسنده: محسن وزیری
// شنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۲

هر آنچه که باید در مورد پلی استیشن VR بدانید

آیا درباره‌ی هدست واقعیت مجازی پلی استیشن VR سؤالی دارید؟ در این مطلب پاسخ تمام پرسش‌هایتان را پیدا می‌کنید.

یکی از هیجان‌انگیزترین هدست‌های واقعیت مجازی بالاخره عرضه شد. پلی‌استیشن VR از همان زمانی که با نام پروژه‌ی مورفیوس شناخته می‌شد، نظر خیلی‌ها را به خود جلب کرده بود چرا که تنها هدستی است که برای اجرای بازی‌ها به رایانه‌های شخصی چندهزار دلاری نیاز ندارد. اگر پلی‌استیشن 4 دارید و به دنبال تجربه واقعیت مجازی خارج از حیطه‌ی گوشی‌های هوشمند هستید، پلی‌استیشن VR مخصوص شماست. با توجه به بازخوردهایی که این هدست دریافت کرده، ظاهراً با محصولی طرف هستیم که قرار نیست ناامیدمان کند.

اگر هنوز مطمئن نیستید که پلی‌استیشن VR را در لیست خرید خود قرار دهید یا نه، با این پرسش و پاسخ رسمی همراه باشید تا هرآنچه که باید در مورد این هدست بدانید اطلاع پیدا کنید. پرسش‌های احتمالی را که در این لیست نیامده حتماً در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید.

اطلاعات اولیه

پلی‌استیشن VR چیست و قیمت ‌آن چقدر است؟

پلی‌استیشن VR پلتفرم واقعیت مجازی سونی برای کنسول پلی‌استیشن 4 است که در دو بسته‌بندی عرضه می‌شود. نسخه‌ی پایه شامل یک هدست، هدفون و کابل‌های مورد نیاز است که با قیمت ۴۰۰ دلار به فروش می‌رود. باندل زمان عرضه‌ی پلی‌استیشن VR که ۵۰۰ دلار قیمت دارد، شامل یک دوربین پلی‌استیشن و دو کنترلر موو به علاوه یک نسخه از بازی PlayStation VR Worlds می‌شود. دیسک بازی‌های دمو در هر دو نسخه وجود دارد و برنامه‌ی The Playroom VR نیز به صورت رایگان از فروشگاه پلی‌استیشن قابل دانلود است.

برای استفاده از پلی‌استیشن VR چه چیزهایی لازم است؟

برای تجربه‌ی واقعیت مجازی روی پلی‌استیشن 4، به چیزی بیشتر از یک هدست پلی‌استیشن VR و دوربین پلی‌استیشن نیاز ندارید و بسیاری از بازی‌ها با همان کنترلر استاندارد کنسول کار می‌کنند. اما بخش بزرگی از بازی‌ها برای ارائه‌ی تجربه‌ای فراگیرتر، نیاز به کنترلر موو دارند و برای تجربه‌ی چند بازی هم باید دو عدد از این کنترلرها در اختیار داشته باشید. بازی شوتر اول شخص Farpoint که در انحصار پلی‌استیشن VR است، از کنترلر مخصوص خود به نام PS VR Aim Controller استفاده می‌کند که تجربه‌ای واقع‌گرایانه و دقیق ارائه می‌دهد.

آیا می‌توان بازی‌های غیر واقعیت مجازی با هدست انجام داد یا با آن فیلم دید؟

پلی‌استیشن VR قابلیت به نام «حالت سینمایی» دارد که در آن می‌توانید از محتوای دو بعدی هنگام استفاده از هدست لذت ببرید. با استفاده از این قابلیت می‌توانید بازی‌ها و فیلم‌ها را روی یک صفحه‌ی مجازی عظیم تجربه کنید. دوربین پلی‌استیشن برای راه‌اندازی اولیه نیاز است اما استفاده از حالت سینمایی از دوربین بهره نمی‌برد.

هنگام استفاده از پلی‌استیشن VR، آیا دیگران می‌توانند بازی من را ببینند؟

بله، پلی‌استیشن VR چیزی را که شما در هدست می‌بینید به صورت دو بعدی روی نمایشگر نشان می‌دهد که قابلیت Social Screen نام دارد. به این صورت دیگران می‌توانند بازی شما را تماشا کنند یا در موارد خاص، با شما بازی کنند. به عنوان مثال در بازی رایگان The Playroom VR چندین حالت مختلف وجود دارد که در آن‌ها کاربران می‌توانند با کسی که از هدست استفاده می‌کند بازی کنند.

سخت‌افزار و مشخصات

پلی‌استیشن VR چطور کار می‌کند؟

پلی‌استیشن VR تصاویری استریوسکوپیک (تصویری متفاوت برای هر چشم) از واقعیت مجازی نمایش می‌دهد که پلی‌استیشن 4 وظیفه‌ی پردازش آن را برعهده دارد. هدست ال‌ای‌دی‌های آبی رنگ و سنسورهای حرکتی دارد که به کمک آن‌ها و دوربین پلی‌استیشن، حرکت سر را لحظه به لحظه پردازش می‌کند. برنامه‌ها و بازی‌هایی واقعیت مجازی با کمک این اطلاعات شما را در دنیایی مجازی با صدا و تصویر سه بعدی قرار می‌دهند. کنسول و دوربین همچنین حرکات کنترلر دوال‌شاک، موو و Aim را نیز بررسی می‌کنند تا روشی واقع‌گرایانه و دقیق برای کنترل بازی‌ها و حسی باورنکردنی از حضور در دنیای مجازی ارائه کنند.

مشخصات نمایشگر پلی‌استیشن VR چیست؟

پلی‌استیشن VR از یک نمایشگر ۵.۷ اینچی فول اچ‌دی اولد استفاده می‌کند. بر خلاف دیگر نمایشگرهای واقعیت مجازی، نمایشگر پلی‌استیشن VR از ساب‌پیکسل‌های کامل قرمز، سبز و آبی استفاده می‌کند تا رنگ‌ها را به شکل کامل نمایش دهد. به عبارت دیگر برای هر ۱۰۸۰ ردیف پیکسل در عرض تصویر، ۱۹۲۰ ساب‌پیکسل قرمز، سبز و آبی قرار دارد به همین دلیل به این نمایشگرها، ۱۹۲۰ در RGB در ۱۰۸۰ هم گفته می‌شود. پلی‌استیشن VR با این قابلیت می‌تواند حس حضور کاربر در فضای مجازی را بسیار بهبود ببخشد.

تأخیر و نرخ تازه‌سازی نمایشگر پلی‌استیشن VR چقدر است؟

تأخیر پایین عنصری حیاتی برای ارائه‌ی تجربه‌ی درگیرکننده و مناسب واقعیت مجازی است. پلی‌استیشن VR تأخیری کمتر از ۱۸ میلی‌ثانیه دارد که با توجه به تحقیقات اخیر در صنعت واقعیت مجازی، پایین‌تر از ۲۰ میلی‌ثانیه یعنی حداکثر تأخیر قابل قبول است.

نرخ تازه‌سازی (Refresh Rate) نمایشگر پلی‌استیشن VR مقدار ۹۰ هرتز (۹۰ بار تازه‌سازی در هر ثانیه) یا ۱۲۰ هرتز است که به برنامه یا بازی اجرا شده بستگی دارد.

چطور یک بازی در نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود اما ما آن را با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز در پلی‌استیشن VR می‌بینیم؟

بازی‌ها و برنامه‌های پلی‌استیشن VR از قابلیتی به نام Reprojection استفاده می‌کند که به کمک آن، تصاویر خروجی با نرخ ۶۰ هرتز با توجه به حرکات سر کاربر، تبدیل به تصاویری جدید با نرخ ۱۲۰ هرتز می‌شوند. این تکنیک ارتباطی با نرخ فریم ندارد و باعث هیچگونه تأخیری در نمایش تصاویر در هدست نمی‌شود.

آیا بازی‌های پلی‌استیشن VR با نرخ فریم ۹۰ یا ۱۲۰ اجرا می‌شوند؟

بله. در حال حاضر بازی‌هایی در دست ساخت هستند که به صورت پیش‌فرض در نرخ ۹۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شوند. در آینده این احتمال وجود دارد که با آشنا شدن توسعه‌دهندگان با معماری پلی‌استیشن VR، شاهد بازی‌هایی باشیم که در نرخ ۱۲۰ هم اجرا شوند.

واحد پردازشگر چیست و چه کاربردی دارد؟

واحد پردازشگر دستگاه کوچکی است که همراه پلی‌استیشن VR عرضه می‌شود و هدست را به کنسول و تلویزیون متصل می‌کند. این دستگاه قابلیت Social Screen را فراهم می‌آورد، پردازش صدای سه‌بعدی را انجام می‌دهد و ویژگی «حالت سینمایی» را اجرا می‌کند.

پلی استیشن VR

پشت

  • A) درگاه HDMI‌ تلویزیون
  • B) درگاه HDMI‌ کنسول
  • C) درگاه USB
  • D) درگاه برق ۱۲ ولتی
  • E) خنک‌کننده

جلو

  • A)‌ نمایشگر وضعیت
    • سفید: روشن
    • قرمز: حالت استراحت
  • B) درگاه AUX
  • C) درگاه خروجی HDMI

آیا واحد پردازشگر به قدرت پردازشی پلی‌استیشن 4 می‌افزاید؟

خیر. واحد پردازشگر تنها به پلی‌استیشن 4 برای پردازش صدای سه بعدی، اجرای حالت سینمایی و خروجی تصویر واقعیت مجازی روی تلویزیون کمک می‌کند.

آیا واحد پردازشگر از رزولوشن 4K و HDR پشتیبانی می‌کند؟

واحد پردازشگر خروجی کنسول را به تلویزیون انتقال می‌دهد و می‌توانید هنگامی که هدست به آن وصل است، از محتوای عادی روی تلویزیون خود لذت ببرید بدون اینکه نیاز باشد هدست را از دستگاه جدا کنید. واحد پردازشگر خروجی 1080p و 2160p (4K یا UHD) را با نرخ ۶۰ که توسط پلی‌استیشن پرو تولید می‌شوند نیز پشتیبانی می‌کند.

با این حال واحد پردازشگر سیگنال‌های HDR را پشتیبانی نمی‌کند. اگر نمایشگر HDR در اختیار دارید، باید کنسول را به صورت مستقیم به آن متصل کنید.

بازی‌های پلی‌استیشن VR

چه تعداد بازی در حال حاضر برای پلی‌استیشن VR در دست ساخت است؟

صدها توسعه‌دهنده و بازیساز هم‌اکنون مشغول کار بر روی بازی‌ها و تجربه‌های پلی‌استیشن VR هستند. تا انتهای سال ۲۰۱۶، در حدود ۵۰ بازی واقعیت مجازی منتشر خواهد شد.

چه سبک بازی‌هایی برای پلی‌استیشن VR در دسترس است؟

پلی‌استیشن VR پلتفرم کاملاً جدیدی برای تجربه‌ی بازی‌ها و محتوای ویدیویی است و بازی‌های آن شامل سبک‌های شوتر (RIGS Mechanized Combat League و Until Dawn: Rush of Blood)، معمایی (SuperHyperCube)، اتومبیل‌رانی (DriveClub VR)، ترسناک (Residnet Evil 7) و غیره می‌شود. با این حال با توجه به تغییر گسترده‌ی سبک بازی و تعاملی بسیار بیشتر در تجربه‌های پلی‌استیشن VR، ما مشتاقانه منتظر دیدن بازی‌ها و سبک‌های کاملاً جدید بر روی این هدست واقعیت مجازی هستیم.

RIGS

آیا می‌توان بازی‌های پلی‌استیشن VR را بدون هدست انجام داد؟

برای تجربه‌ی واقعیت مجازی به هدست نیاز خواهید داشت اما بازی‌هایی مانند The Playroom VR از حالت چندنفره‌ی آفلاین نیز پشتیبانی می‌کنند که به واسطه‌ی آن می‌توانید با کاربران دیگر همزمان بازی کنید. علاوه بر این بازی‌هایی مانند Bound و Resident Evil 7 که با پلی‌استیشن VR سازگار هستند، این امکان را به شما می‌دهند که به صورت عادی و بدون هدست نیز آن‌ها را بازی کنید.

چه بازی‌هایی روی دیسک دموی پلی‌استیشن VR قرار دارند؟

دیسک دموی پلی‌استیشن VR که در هر دو باندل این هدست قرار دارد شامل دموی چندین بازی می‌شود که لیست آن را در زیر مشاهده می‌کنید:

  • Allumette (Penrose)
  • Battlezone (Rebellion)
  • DriveClub VR (SIE WWS)
  • Eve: Valkyrie (CCP Games)
  • Gnog (KO_OP)
  • Harmonix Music VR (Harmonix Music Systems)
  • Headmaster (Frame Interactive)
  • Here They Lie (SIE WWS)
  • Job Simulator (Owlchemy Labs)
  • PlayStation VR Worlds (SIE WWS)
  • Resident Evil 7 biohazard — Kitchen Teaser (Capcom CO., LTD.)
  • Rez Infinite (Enhance Games)
  • Rigs Mechanized Combat League (SIE WWS)
  • Thumper (Drool)
  • Tumble VR (SIE WWS)
  • Until Dawn: Rush of Blood (SIE WWS)
  • Wayward Sky (Uber Entertainment)
  • Within (Within)

بازی‌های پلی‌استیشن VR چه قیمتی دارند؟

این مورد بستگی به سازنده و ناشر بازی دارد اما انتظار می‌رود شاهد قیمت‌های مختلفی برای بازی‌های پلی‌استیشن VR باشیم. برخی بازی‌های کوچک و دیجیتالی رایگان هستند یا قیمت نسبتاً پایینی دارند در حالی که دیگر آثار مانند  RIGS: Mechanized Combat League قیمتی معادل ۵۰ دلار در زمان عرضه خواهند داشت.

حالت سینمایی

حالت سینمایی پلی‌استیشن VR چیست؟

حالت سینمایی برای مشاهده‌ی رابط کاربری پلی‌اسیتشن 4 و اجرای بازی‌های غیر واقعیت مجازی در هدست پلی‌استیشن VR است. صفحه‌ی مجازی این حالت دارای سه اندازه‌ی کوچک (۱۱۷ اینچ)، متوسط (۱۶۳ اینچ) و بزرگ (۲۲۶ اینچ) است که در فاصله‌ی ۱.۸ تا ۳ متری بیننده قرار گرفته است.

آیا بازی‌های غیر واقعیت مجازی با پلی‌استیشن VR کار می‌کنند؟

بله، بازی‌های پلی‌استیشن 4 از طریق حالت سینمایی با هدست پلی‌استیشن VR قابل بازی هستند. بازی‌های غیر واقعیت مجازی مانند Tearaway Unfolded که از دوربین پلی‌استیشن استفاده می‌کنند، در حالت سینمایی قابل بازی نیستند.

پلی استیشن VR

آیا حالت سینمایی روی نرخ فریم بازی‌های عادی تأثیری دارد؟

خیر. وظیفه‌ی اجرای حالت سینمایی برعهده‌ی واحد پردازشگر است و هیچ تأثیری رو عملکرد بازی‌ها نخواهد داشت.

آیا می‌توان پس‌زمینه‌ی حالت سینمایی را تغییر داد؟

خیر. حالت سینمایی به شکل یک نمایشگر مجازی است که در فضای سیاه معلق شده و اطراف آن چیزی دیده نمی‌شود.

آیا حالت سینمایی از نمایش محتوای سه‌بعدی پشتیبانی می‌کند؟

خیر. در حالت سینمایی، پلی‌استیشن VR بازی‌ها و فیلم‌های سه‌بعدی را به شکل دو بعدی اجرا می‌کند.

سلامتی و ایمنی

تا چه مدت می‌توان از پلی‌استیشن VR استفاده کرد؟

پلی‌استیشن VR به شکلی طراحی شده که راحت‌ترین هدست واقعیت مجازی موجود باشد و می‌توان آن را برای مدت زمان طولانی استفاده کرد. با این حال، توصیه می‌کنیم هنگام استفاده از پلی‌استیشن VR گهگاه به خود استراحت دهید.

آیا پلی‌استیشن VR برای چشم ضرر دارد؟

خیر. اما مانند استفاده از نمایشگر هر دستگاهی (تلویزیون، موبایل، تبلت و غیره) پیشنهاد می‌کنیم به طور مداوم از آن استفاده نکنید. فاصله‌ی کانونی تصاویری که پلی‌استیشن VR تولید می‌کند حدود ۱.۸ تا ۳ متر است که معادل فاصله‌ی مورد نیاز برای تماشای یک تلویزیون ۶۰ اینچ است، بنابراین نزدیک بودن هدست به چشم‌ ضرری به آن نمی‌رساند.

آیا می‌توان با عینک از هدست استفاده کرد؟

بله. پلی‌استیشن VR به طوری طراحی شده که برای کسانی که عینک می‌زنند قابل استفاده باشد. می‌توانید بخش جلویی هدست را به چشمان خود نزدیک یا دورتر کنید تا هدست به راحتی روی سر شما بایستد. اگه چشمان شما نزدیک‌بین است و برای رانندگی یا تماشای تلویزیون نیاز به عینک دارید، به احتمال زیاد برای استفاده از پلی‌استیشن VR باید با عینک از آن استفاده کنید. با این حال عینک‌های بسیار عریض یا فریم‌های نامتعارف ممکن است در هدست جا نشوند.

آیا استفاده از پلی‌استیشن VR باعث بروز حالت تهوع می‌شود؟

واکنش کاربران به بازی‌های واقعیت مجازی ممکن است متفاوت باشد اما به طور کلی، اکثر گیمرها می‌توانند به راحتی از تجربه‌ی واقعیت مجازی روی پلی‌استیشن VR لذت ببرند. برای درک بیشتر این تجربه‌ی تازه حتماً بازی‌هایی را که در دیسک دمو قرار دارند امتحان کنید. در ابتدا شاید به گیم‌پلی واقعیت مجازی عادت نداشته باشید اما به مرور زمان و با تجربه‌ی بیشتر هیچ مشکلی نخواهید داشت. باز هم پیشنهاد می‌کنیم هر از گاهی بین بازی استراحت کنید.

چه مقدار فضا در اتاق برای استفاده از پلی‌استیشن VR نیاز است؟

فضای پیشنهادی اتاق حداکثر ۳ متر در ۳ متر است در حالی که کاربر ۱.۵ متر با دوربین پلی‌استیشن فاصله دارد. محل بازی را که در تصویر مشخص شده قبل از بازی از هر مانعی خالی کنید و مطمئن شوید دیوار، مبلمان و اشیای دیگر مزاحم بازی کردن شما نمی‌شوند.

پلی استیشن VR

سرگرمی و محتوای غیر از بازی

آیا محتوایی غیر از بازی برای پلی‌استیشن VR موجود خواهد بود؟

بله، چندین تجربه‌ی واقعیت مجازی به پلی‌استیشن VR خواهند آمد که از میان آن‌ها می‌توان به تجربه‌ی داستان‌سرایی در واقعیت مجازی، ساخته شده توسط استودیو پنروز (Penrose Studios) اشاره کرد. اطلاعات بیشتر در مورد محتوای غیربازی برای پلی‌استیشن VR در آینده منتشر خواهد شد.

آیا می‌توان در پلی‌استیشن VR محتوای ویدیویی مانند یوتیوب تماشا کرد؟

بله، شما می‌توانید محتوای غیر واقعیت مجازی خود را در حالت سینمایی مشاهده کنید. نرم‌افزارهای خاصی هم برای پشتیبانی از نمایش ویدیو روی پلی‌استیشن VR عرضه خواهند شد.

کنترل‌ها و وسایل جانبی

آیا برای استفاده از پلی‌استیشن VR به کنترلر موو نیاز است؟

بسیاری از بازی‌های پلی‌استیشن VR از کنترلر استاندارد دوال‌شاک 4 استفاده می‌کنند اما استفاده از کنترلرهای موو برای تجربه‌ای فراگیرتر پیشنهاد می‌شود. برای انجام تعداد معدودی از بازی‌ها باید از دو کنترلر موو استفاده کنید. برای اطلاع از نیازمندی‌های هر بازی، به توضیحات آن در فروشگاه پلی‌استیشن یا روی جلد بازی توجه کنید.

آیا می‌توان از کنترلر دوال‌شاک 4 برای پلی‌استیشن VR استفاده کرد؟

بله، حتی در بعضی بازی‌ها نمایی از کنترلر را درون تصویر می‌بینید که به تسلط گیمر هنگام بازی کمک می‌کند. دوربین پلی‌استیشن می‌تواند نوار نوری کنترلر را درست مثل ال‌ای‌دی‌های روی هدست، شناسایی کند.

PS VR Aim

صدای سه بعدی چیست؟

صدای سه بعدی برای شبیه‌سازی رفتار طبیعی صدا در دنیای واقعی، صدا را از جهات و فواصل مختلف به گوش شما می‌رساند. پلی‌استیشن VR نه تنها صدا را از سمت چپ، راست، جلو و عقب تولید می‌کند، می‌تواند از بالا و پایین هم صدا را شبیه‌سازی کند. این نوع از تولید صدا احساس و تجربه‌ی کاربر را در محیط فراگیر واقعیت مجازی بهبود می‌بخشد و کاربردی‌تر از سیستم‌های سنتی صدای فراگیر ۷.۱ است.

آیا هدفون‌هایی با صدای فراگیر مناسب پلی‌استیشن VR هستند؟

خیر، هر صدای فراگیری که توسط خود هدفون تولید شود با سیستم صدای سه بعدی پلی‌استیشن VR تداخل پیدا می‌کند. ترجیحاً ویژگی صدای فراگیر را روی هدفون خود خاموش کنید یا از هدفون‌های عادی استریو برای بازی با پلی‌استیشن VR استفاده کنید.

چه دکمه‌هایی روی پلی‌استیشن VR وجود دارد؟

پلی‌استیشن VR سه دکمه‌ی مکانیکی برای تنظیم هدست روی سر دارد و چهار کنترل دیجیتالی هم روی ریموت دستگاه برای تنظیم صدا، قطع میکروفون و خاموش و روشن کردن هدست قرار دارد. جک ۳.۵ میلیمتری هدفون به این ریموت متصل می‌شود

بازی چندنفره و اشتراک‌گذاری

آیا می‌توان با پلی‌استیشن VR به صورت آنلاین بازی کرد؟

بله، سازندگان می‌توانند از ویژگی‌های بخش چندنفره‌ی آنلاین در بازی‌های پلی‌استیشن VR استفاده کنند. بازی‌هایی که از بخش چندنفره‌ی آنلاین پشتیبانی می‌کنند عبارتند از: RIGS Mechanized Combat League از گوریلا گیمز، EVE Valkyrie از سی‌سی‌پی گیمز و Eagle Flight از یوبیسافت.

آیا می‌توان دو هدست پلی‌استیشن VR به یک کنسول متصل کرد؟

خیر. پلی‌استیشن 4 تنها از یک هدست پلی‌استیشن VR پشتیبانی می‌کند.

آیا می‌توان از بازی واقعیت مجازی عکس و فیلم تهیه کرد؟

بله. دکمه‌ی Share کنترلر مانند بازی‌های عادی در واقعیت مجازی نیز کار می‌کند. عکس‌ها و تصاویری که از بازی‌های واقعیت مجازی تهیه می‌کنید مانند همان تصویری است که روی تلویزیون مشاهده می‌کنید.

سؤالات متفرقه

آیا می‌توان از پلی‌استیشن VR روی ویندوز و مک استفاده کرد؟

خیر. پلی‌استیشن VR برای استفاده روی پلی‌استیشن 4 طراحی شده است.

آیا حتماً به دوربین پلی‌استیشن نیاز خواهم داشت؟

بله، برای استفاده از پلی‌استیشن VR حتماً به دوربین پلی‌استیشن نیاز خواهید داشت. دوربین‌های قدیمی پلی‌استیشن نیز مانند دوربین جدید با هدست هماهنگ هستند.

آیا هنگام استفاده از پلی‌استیشن VR باید محیط اتاق تاریک باشد؟

نور عادی محیط به طور کلی روی عملکرد پلی‌استیشن VR تأثیر نمی‌گذارد. اما نور شدید مستقیماً از پشت کسی که از پلی‌استیشن VR استفاده می‌کند، نور خورشید از پنجره، چراغ‌های اتاق و نوری که از آینه‌ها منعکس می‌شود می‌توانند باعث تداخل در عملکرد دوربین پلی‌استیشن شوند که چراغ‌های روی پلی‌استیشن VR را شناسایی می‌کند. توصیه می‌شود منابع نور شدید را پشت کاربر کاهش دهید.

آیا آینه و سطوح براق بر عملکرد دوربین تأثیر می‌گذارند؟

بله. دوربین پلی‌استیشن تنها باید یک سری ال‌ای‌دی مشخص از هدست و کنترلر را تشخیص دهد و به همین دلیل وجود آینده در میدان دید دوربین باعث اختلال در عملکرد آن می‌شود. سطوح براق کوچک معمولاً باعث ایجاد مشکل نمی‌شوند اما اگر همچنان در عملکرد هدست مشکلی دیدید، شاید دلیل آن همین سطوح براق باشد.

چطور می‌توان پلی‌استیشن VR را به پلی‌استیشن 4 متصل کرد؟

برخلاف دوال‌شاک 4 و دیگر دستگاه‌های بی‌سیم که به کنسول متصل می‌شود، پلی‌استیشن VR هنگام اتصال نیاز به هماهنگی خاصی با کنسول ندارد چرا که مستقیماً از طریق کابل‌های USB و HDMI به پلی‌استیشن 4 متصل می‌شود. برای آشنایی با روند راه‌اندازی پلی‌استیشن VR، به دفترچه‌ی راهنمای داخل جعبه یا به ویدیوهای آموزشی مراجعه کنید.

پلی استیشن VR

آیا پلی‌استیشن VR بروزرسانی‌های مخصوص به خود را خواهد داشت؟

اگر پلی‌استیشن 4 شما آخرین بروزرسانی پلی‌استیشن VR را داشته باشد، به محض اتصال هدست به کنسول بروزرسانی پلی‌استیشن VR به شکل خودکار نصب خواهد شد. همچنین می‌توانید در بخش تنظیمات و قسمت پلی‌استیشن VR، جدیدترین بروزرسانی هدست را جستجو کنید.

آیا هنگامی که پلی‌استیشن VR به کنسول متصل است، بازی‌های عادی عملکرد ضعیف‌تری خواهند داشت؟

خیر. عملکرد گیم‌پلی بازی‌ها زمانی که پلی‌استیشن VR به کنسول متصل باشد هیچ تفاوتی نخواهد کرد.

پرسش و پاسخ پلی‌استیشن VR در اینجا به پایان می‌رسد. اگر سؤالی را در لیست بالا پیدا نکردید، حتماً در قسمت نظرات پرسش خود را مطرح کنید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده