// پنجشنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۳

آموزش Clash Royale: روش مقابله با کارت های الحاق شده در بروزرسانی ماه اردیبهشت

با انتشار بروزرسانی ماه می بازی کلش رویال، شاهد الحاق کارت های تازه‌ای از طبقه‌بندی های مختلف به ویژه لجندری بودیم. اکنون در این مقاله آموزشی با نگاهی به بروزرسانی جدید به معرفی این کارت‌ها و ترفند‌های مقابله با آنها می‌پردازیم. در ادامه با زومجی همراه باشید.

همانطور که انتظار می‌رفت و در برخی از اخبار از جمله خبر بروزرسانی متعادل‌سازی کارت‌ها اشاره کرده بودیم، سوپرسل برخی از کارت‌های جدید را به بازی کلش رویال (Clash Royale) افزود. مانند گذشته هرچند سوپرسل رسما جزئیاتی را از زمان انتشار بروزرسانی منتشر کرده بود، با این اکنون این کمپانی فنلاندی بسیاری از ویژگی های تازه را در کنار کارت‌های مختلف برای راحتی کاربران و افزایش سرعت پیشرفت آنها وارد کلش رویال کرده است.

در ابتدا نگاهی به تازه‌ترین ویژگی‌های بروزرسانی ماه می (اردیبهشت) کلش رویال انداخته و سپس کارت‌های جدید را معرفی و نحوه‌ی مقابله با آنها را بررسی می‌کنیم.

تغییرات ایجاد شده در نسخه 1.3.2 کلش رویال:

  • امکان کپی چیدمان: از این پس بازیکنان می‌توانند با مراجعه به پروفایل سایر بازیکنان -در صورت دارا بودن تمامی کارت‌های چیدمان- با یک کلیک، اقدام به کپی کردن چیدمان مربوطه کنند.
  • تغییرات در دریافت دونت: در گذشته  هر کاربر در طول ۸ ساعت تنها می‌توانست ۱۰ کارت از طبقه معمول و ۱ کارت از درجه کمیاب (Rare) را از سایر هم گروهی ها در خواست کند. با بروزرسانی جدید سوپرسل محدودیت دریافت دونت را براساس آرنای بازیکنان طبق جدول زیر تغییر داده است:
آرناطلادریافت کارتاهدای کارت
معمولکمیابمعمولکمیاب
۱۵۱۰۱۱۱
۲۷۱۰۱۲۱
۳۹۱۰۱۲۱
۴۱۱۲۰۱۴۱
۵۱۲۲۰۲۴۱
۶۱۴۲۰۲۴۱
۷۱۵۳۰۳۶۱
۸۲۰۴۰۴۸۱
  • تغییرات اهدای نیرو (دونت): بازیکنان برخلاف گذشته به جای ۶۰ اهدا در طول ۲۴ ساعت با توجه به آرنا قادر به اهدای نیرو خواهند بود؛ تعداد دونت در طول ۲۴ ساعت به عنوان مثال در آرنای ششم ۱۲۰ و در آرنای هفتم ۱۸۰ شده است. این کار در کنار افزایش سکه‌های دریافتی در طول ۲۴ ساعت، سرعت پیشرفت اعضای گروه را نیز تسریع می‌بخشد.
  • جوایر پیروزی:‌ از این پس، بازیکنان با پیروزی در هر رقابت با توجه به آرنای مربوط تعداد سکه‌ای را از ۵ تا ۲۰ عدد دریافت خواهند کرد. در طول هر ۲۴ ساعت فقط می‌توان ۲۰ جایزه پیروزی را دریافت کرد.
  • افزایش احتمال دریافت صندوق: در بروزرسانی جدید احتمال دریافت صندوق‌های ویژه با افزایش روبرو شده است. با این حساب احتمال دریافت صندوق سوپر مجیکال ۲ برابر و صندوق جاینت و مجیکال با افزایش (میزان شانس دریافت اعلام نشده) روبرو شده است.
  • محتوای بیشتر در صندوق Crown: به میزان دو برابر محتوای بیشتری را شامل می‌شود.
  • امکان خرید کارت لجندری: از این پس کارت‌های لجندری نیز -براساس شانس- در فروشگاه آرنای لجندری به فروش خواهد رسید. در گذشته کارت‌های طبقه‌ی لجندری در هیچ آرنایی  به فروش نمی‌رسیدند.
  • تغییر در افزایش قیمت‌ کارت‌ها در فروشگاه کارت: در کنار تغییر در ظاهر فروشگاه کارت (Card Shop)، از این پس به جای افزایش صعودی قیمت کارت‌ها به صورت نامنظم، با هر خرید شاهد افزایش منظم قیمت خواهیم بود. (به عنوان مثال برای کارت کمیاب ۲۰،۴۰،۸۰ و الی آخر)
  • تغییرات تی‌وی رویال:‌ در گذشته تنها رقابت‌های انتخابی سوپرسل از آرنای لجندری قابل تماشا بود. اکنون اما سوپرسل زیباترین رقابت‌ها را از آرنا‌های مختلف برای تمامی بازیکنان انتخاب و به نمایش در می‌آورد. این تغییر بُعد آموزشی تی‌وی‌ رویال را افزایش خواهد داد.
  • تماشای زنده رقابت‌های دوستانه: برخلاف گذشته که باید به انتظار پایان رقابت می‌نشستید. با بروزرسانی اردیبهشت ماه بازیکنان می‌توانند رقابت‌های هم گروهی‌های خود را در لحظه و به صورت زنده تماشا کنند. در هنگام رقابت‌ نیز امکانی برای تماشاگران جهت تشویق تعبیه شده است.
  • افزایش سطح کینگ:‌ بازیکنان از این پس قادر به افزایش سطح کینگ تا ۱۳ خواهند بود.
  • افزایش سطوح طبقه‌بندی‌های مختلف: سطح برخی از طبقه بندی‌ها دچار تغییراتی شده است. کارت معمول افزایش تا سطح ۱۳، کارت کمیاب تا سطح ۱۱، کارت‌های لجندری تا سطح ۵ و کارت‌های اپیک مانند گذشته تا سطح ۸ قابل ارتقاء هستند.
  • تغییر در نماد کلن: سوپرسل نماد‌های بسیاری را به بازی الحاق کرده است.
  • با توجه به مشکلات پیش آمده زمان‌بندی ۲۰ دقیقه‌ای برای کیک شدن بازیکنان توسط الدر‌ها الحاق شده است. با این حساب، از این پس در صورت اخراج بازیکنان توسط الدرها تا  ۲۰ دقیقه امکان لغو وجود خواهد داشت.
  • محدودیت سکه اکنون تا یک میلیون افزایش پیدا کرده است.
  • تغییرات ظاهر کارت‌‌ها:
  • گولم: اکنون مانند گولم سطح ۵ در بازی کلش آف کلنز در پشت خود کریستال دارد.
  • فریز: متفاوت با رنگ آبی گذشته اسپل فریز از این پس با ظاهر زمستانی ظاهر می‌شود.
  • اسپل سم: تفاوت‌های ظاهری کوچکی پیدا کرده است.
  • تغییر در صدا: کارت‌های آیس ویزارد، مینی پکا و برخی کارت‌های دیگر با تغییراتی در صدا روبرو شده‌اند.
  • تغییر در قوانین رقابت‌های دوستانه: با توجه به قوانین جدید سطح کارت‌ها در هنگام رقابت‌های دوستانه برای افزایش هیجان به ۱، ۴، ۷ و ۹ تغییر خواهد کرد.

مقاله مرتبط

کارت‌های جدید و روش مقابله با آنها:

در مجموع ۶ کارت جدید شامل ۱ کارت معمول، ۱ کارت کمیاب، ۱ کارت اپیک و ۳ کارت لجندری به بازی افزوده شده است. هر یک از این کارت‌ها دارای قدرت‌های خاصی هستند که نمونه‌ مشابه آن در بازی مشاهده نشده است.

روش مقابله با لاواهاندلاوا هاند (Lava Hound)

کارتی آشنا از بازی Clash of Clans با سطح سلامت بالا و قابلیت ادامه مبارزه بعد از از بین رفتن، دقیقا مانند گولم است. این کارت را می‌توان محافظی عالی برای بالون، بی‌بی دراگون و مینیون هورد معرفی کرد. با توجه به قابلیت تقسیم شدن به ۶ لاوا پوپ بعد از کشته شدن بدون شک لاوا هاند یکی از بهترین کارت ها برای همراهی با کارت‌های هوایی محسوب می‌شود. لاوا پو‌پ‌ها مانند مینیون هورد عمل می‌کنند، با این حال سطح سلامت و قدرت ضربه‌ای برابر نصف مینیون هورد‌ دارند. بهترین روش برای مقابله با این کارت استفاده از اینفرنو تاور با پشتیبانی‌ نیروهایی مانند ماسکتر است. علاوه بر این، استفاده از مینیون هورد با همراهی ویزارد یا ماسکتر نیز می‌تواند مفید باشد. با توجه به هدفگیری سازه‌ها توسط لاوا هاند متاسفانه منحرف کردن این نیرو با کارت‌هایی غیر از سازه مشکل است، ولی با توجه به قدرت ضربه پایین این نیرو می‌توان امیدوار بود که کارت‌های هوایی توان مقابله کارآمدی را از خود به نمایش بگذارند. شما از آرنای ۴ شانس آزاد سازی لاوا هاند را خواهید داشت. در ضمن این کارت اولین کارت لجندری درآرنای ۴ محسوب می‌شود. متفاوت با بازی کلش آف کلنز، لاوا هاند در هنگام مرگ ضربه‌ای را به اطراف خود وارد نمی‌کند.

سرعت ضربه
Icons stats dmg speed
سرعت
Icons stats troop count
زمان استقرار
DeployTime
بُرد
Icons stats range
هدف
Icons stats target
هزینه
Elixir
تعداد
Icons stats troop count
تایپ
CardTypeIcon
طبقه
RarityIcon
۱/۳ ثانیهآهسته۱ ثانیه۲ کاشیساختمان۷۱نیرولجندری

لاوا پوپ

سرعت ضربه
Icons stats dmg speed
سرعت
Icons stats troop count
هدف
Icons stats target
تعداد
Icons stats troop count
۱ ثانیهمتوسطزمین و هوا۶

روش مقابله با فایر اسپریتفایر اسپیریت (Fire Spirits)

ارواح آتشین یا فایر اسپیریت کارتی زیبا و یکبار مصرف در بازی کلش رویال با قابلیت دفاعی بالا محسوب می‌شود. با توجه به وارد آوردن تنها یک ضربه توسط این کارت نمی‌توان فایر اسپیریت را برای حمله مناسب معرفی کرد. این کارت برای مقابله با نیروهای گروهی کم سلامت و حتی با سلامت بالا نظیر باربارین -بسته به سطح کارت- مناسب عمل می‌کند. با این حال، زمان و مکان استقرار این نیرو از اهمیت بالایی برخوردار است. پیاده سازی این کارت با فاصله از اسپیر گوبلین عملکرد خوبی را به نمایش نخواهد گذاشت. استفاده از فایر اسپیریت‌ها برای حمله به برج‌ها به صورت «تنها» پیشنهاد نمی‌شود با این حال، در صورت همراهی فایر اسپیریت با مجموعه‌ای از کارت‌ها کار برای تخریب برج‌ها آسان‌تر خواهد شد. فایر اسپیریت در کنار اسپارکی اولین کارتی است که ضرباتی بالاتر از سطح سلامت خود وارد می‌کند. این روح‌های دوست‌داشتنی قادر به ضربه وارد کردن به زمین و آسمان هستند در نتیجه در صورت استقرار به موقع برای مقابله با مینیون هورد مناسب خواهند بود.

سرعت ضربه
Icons stats dmg speed
سرعت
Icons stats troop count
زمان استقرار
DeployTime
بُرد
Icons stats range
هدف
Icons stats target
هزینه
Elixir
تعداد
Icons stats troop count
تایپ
CardTypeIcon
طبقه
RarityIcon
در لحظهخیلی سریع۱ ثانیه۲ کاشیزمین و هوا۲۳نیرومعمول

روش مقابله با فورنسفورنِس (Furnace)

تازه‌ترین سازه اسپمر نیرو، فورنِس یا کوره است که مانند فایر اسپیریت از آرنای پنجم قابل آزادسازی خواهد بود. این کارت با تولید ۲ فایر اسپیریت در هر ۱۰ ثانیه کارتی مناسب برای همراهی با سایر سازه‌های اسپمر نظیر گوبلین هات و باربارین هات محسوب می‌شود. از فورنِس می‌توان برای مقابله با سازه‌های کلبه بهره برد. علاوه بر این، فورنِس کارتی مناسب برای از بین بردن کارت‌هایی با سطح سلامت پایین به حساب می‌آید. مانند توم‌استون، کارت فورنِس نیز به تنهایی قادر به وارد آوردن خسارت به برج‌های حریف نیست. ولی در صورت همراهی اسپیریت‌ها با کارت‌هایی مانند باربارین، شاهد پشتیبانی خوب هستیم.

سرعت تولید
Icons stats dmg speed
زمان استقرار
Icons stats speed
طول عمر
DeployTime
هزینه
Elixir
تایپ
CardTypeIcon
طبقه
RarityIcon
۱۰ ثانیه۱ ثانیه۵۰ ثانیه۵ساختمانکمیاب

روش مقابله با sparkyاسپارکی (Sparky)

اسپارکی نیروی تانک جدید و البته مخوف بازی کلش رویال است. اسپارکی دومین کارتی در بازی محسوب می‌شود که قدرت ضربه‌ای بالاتر از سطح سلامت خود دارد. علی‌رغم مدت زمان ۵ ثانیه‌ای شارژ برای وارد آوردن اتک،‌ این کارت بدون شک یکی از قدرتمند‌ترین کارت‌های بازی برای پیروزی بر رقیب به حساب می‌آید. با این حال، سرعت حرکت پایین اسپارکی مقابله با آن را تا حدی ممکن می‌کند. سوپرسل به هنگام طراحی این کارت، کارت دیگری به نام گارد را نیز که در ادامه توضیح خواهیم داد،‌ به بازی الحاق کرده است. این کارت سه اسکلتون را با سپری مشابه دارک پرینس مستقر می‌کند. در نتیجه ضربات اسپارکی قادر به از بین بردن سه گارد نخواهد بود. علاوه بر این، استقرار کارت‌های زمینی گروهی مانند باربارین باید با دقتی بالا انجام گیرد. شما در صورت استقرار اشتباه باربارین‌ها شاهد از بین رفتن گروهی آنها تنها با یک ضربه خواهید بود. اما در صورتی که باربارین‌ها را به شکلی رها کنید که در اطراف اسپارکی قرار بگیرند، بدون شک پیروزی از آن شما است.

جدای از این اسپارکی را می‌توان یکی از بهترین کارت‌ها برای از بین بردن جاینت، گولم یا پکا معرفی کرد. این کارت با قدرت ضربه خارق‌العاده‌ای که ارائه می‌دهد با پشتیبانی کارت‌های دیگر به راحتی از سد نیروهای قدرتمند عبور خواهد کرد. به ویژه در مواردی که نیروهای ذکر شده با پشتیبانی ویزارد، بمبر یا والکری رها می‌شوند. اسپارکی می‌تواند از سد نیروهایی با سطح سلامت بالا عبور کند. برای مقابله با اسپارکی همچنین اسپل زپ نیز با همراهی سایر نیروها کارآمد است. استان یک ثانیه‌ای زپ، شارژ تسلای اسپارکی را ریسِت می‌کند. نیروهای هوایی نیز در کنار دارک پرینس (به دلیل سپر)، اسکلتون آرمی یا کلبه‌های مختلف و فورنِس برای مقابله با اسپارکی مناسب خواهند بود. ترکیب ریج با همراهی دارک پرینس، اسپارکی را به نیرویی مخوف تبدیل خواهد کرد. در صورت استفاده حریف از اینچنین چیدمانی به سرعت راه‌های مقابله را بررسی کنید. اسپارکی لول یک به راحتی پرینس سطح ۲ را از بین می‌برد. در نتیجه اگر قصد استفاده از پرینس را دارید باید حداقل سطح ۳ باشد.

سرعت ضربه
Icons stats dmg speed
سرعت
Icons stats troop count
زمان استقرار
DeployTime
بُرد
Icons stats range
هدف
Icons stats target
هزینه
Elixir
تعداد
Icons stats troop count
تایپ
CardTypeIcon
طبقه
RarityIcon
۵ ثانیهآهسته۱ ثانیه۴/۵ کاشیزمین۶۱نیرولجندری

روش مقابله با کارت minerماینر (Miner)

ماینر نیروی بسیار عجیب با مهارتی کاملا جدید است. ماینر اولین نیرویی است که در هرکجای نقشه که علاقمند باشید قابل استقرار خواهد بود. این نیرو با کندن زمین مستقیم به هدف تعیین شده می‌رسد. برخلاف گوبلین بارل که «اسپل یا جادو» محسوب می شد کارت ماینر در طبقه بندی نیروها قرار گرفته است. از ماینر برای مقابله با سازه‌های دفاعی مختلف و وارد آوردن ضربات نهایی به برج‌های در حال تخریب می‌توان استفاده کرد. با این حال ضربات این نیرو به برج‌ها «۶۰ درصد کاهش» می‌یابد؛ در نتیجه بدون پشتیبانی توسط سایر کارت‌ها استفاده از آن -مگر در مواقع ضرروی- توصیه نمی‌شود. نکته مهم در رابطه با استقرار ماینر آغاز زمان استقرار بعد از طی مسیر به سوی هدف است. در نتیجه با رسیدن این نیرو به برج یا هر مکان دیگری «یک ثانیه» زمان استقرار آغاز می‌شود. با توجه به هزینه ۳ اکسیری این کارت استفاده از آینه برای کپی کردن آن نیز معقول بوده و قدرت ضربه بالایی را وارد می‌کنند. برای مقابله با ماینر کارت‌های ارتشی مانند اسکلتون آرمی  یا گوبلین در کنار اسپل لایتنینگ و فریز با پشتیبانی چند نیروی کم هزینه بسیار خوب خواهد بود. ماینر از آرنای ۶ قابل آزادسازی است.

سرعت ضربه
Icons stats dmg speed
سرعت
Icons stats troop count
زمان استقرار
DeployTime
بُرد
Icons stats range
هدف
Icons stats target
هزینه
Elixir
تعداد
Icons stats troop count
تایپ
CardTypeIcon
طبقه
RarityIcon
۱/۲ ثانیهسریع۱ ثانیهنزدیکزمین۳۱نیرولجندری

روش مقابله با گاردگارد (Guards)

گاردها تازه‌ترین کارت آرنای هفت هستند. با این کارت با استفاده از سپر خود در کنار مقابله با اسپل‌های مختلف، قادر به مقاومت در برابر تمامی ضربات اول قدرتمند مانند شارژ پرینس هستید. به همین دلیل برای مقابله با کارت‌هایی مانند مینی‌پکا، پکا یا اسپارکی مسلما گارد پیشنهاد می‌شود. برای مقابله با گارد مگر بعد از نابودی سپرهایشان، استفاده از جادو پیشنهاد نمی‌شود. در کنار این استفاده از کارت‌های ضربه همگانی مانند بی‌بی دراگون، ویزارد، والکری یا نیروهای ارتشی بسیار کارآمد خواهد بود. اگر از سازه‌های دفاعی استفاده می‌کنید، بمبر تاور به راحتی قادر به مقابله با گارد یا هر نیروی کم سلامت زمینی دیگری است. با توجه به طبقه بندی اپیک این کارت، گارد در کنار ریج در جایگاه ارزان‌ترین کارت‌های طبقه‌بندی اپیک جای می‌گیرد.

سرعت ضربه
Icons stats dmg speed
سرعت
Icons stats troop count
زمان استقرار
DeployTime
بُرد
Icons stats range
هدف
Icons stats target
هزینه
Elixir
تعداد
Icons stats troop count
تایپ
CardTypeIcon
طبقه
RarityIcon
۱/۲ ثانیهسریع۱ ثانیهنزدیکزمین۳۳نیرواپیک

مقاله مرتبط

دیدگاه شما در رابطه با کارت‌های تازه الحاق شده به بازی کلش رویال چیست؟ با توجه به افزایش امکان آزادی کارت‌های لجندری، علاقمند به استفاده از کدام یک از کارت‌های این دسته هستید؟

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده